• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.995 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.255 gebruikers
  • 9.388.968 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Dark Knight (2008)

Actie / Misdaad | 152 minuten
4,13 8.626 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 152 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Christopher Nolan

Met onder meer: Christian Bale, Michael Caine en Heath Ledger

IMDb beoordeling: 9,1 (3.136.339)

Gesproken taal: Engels en Mandarijn

Releasedatum: 24 juli 2008

Plot The Dark Knight

"Welcome to a world without rules."

Bruce Wayne, alias Batman (Christian Bale), en Lt. James Gordon (Gary Oldman) bundelen hun krachten met de nieuw aangewezen Officier van Justitie Harvey Dent (Aaron Eckhart). Samen proberen zij de chaos tegen te gaan die Gotham momenteel teistert, veroorzaakt door niemand minder dan Batmans ergste vijand, The Joker (Heath Ledger): een meedogenloze moordenaar met een vreemd soort humor en een talent voor het verstoren van de algemene orde.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

hmm, deze film gaat niet alleen om de aktie!


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60515 berichten
  • 4107 stemmen

martijnk schreef:
(quote)


Naja kijk ik vond Batman begins best wel aardig. Beter dan deze. En batman zelf met Jack vond ik ook stukken beter dus het is totaal niet zo dat ik niet van het genre houdt.

Ik heb vanavond Iron Man gekeken en die film vond ik bijv. ook erg leuk (niet geweldig, maar leuker dan the Dark Knight). Het is dus niet zo dat ik niet van superhero films houdt, ook Spiderman en Sin City vond ik vele malen beter.

Tuurlijk was er veel aktie en spektakel, maar het was allemaal van de hak op de tak en iets teveel van het goede. Het bracht mij niet de sfeer die de film had moeten brengen.Er gebeurde gewoon veels te veel in te weinig tijd en toch duurde de film naar mijn idee een uur te lang. Ik zat me werkelijk dood te vervelen.

Ken je die oude tv-serie nog met de 'domme' Batman en Robin die zich steeds lieten pakken? Dat vond ik dus echt helemaal geweldig en daar heb ik vroeger echt van genoten, ook al ging het nergens over, maar de sfeer rondom was gewoon geweldig. En dat is wat deze film mist op alle fronten.


Nu ben ik vrij kritisch wat films betreft en let ik veel op details, bijv. die irritante zware stem van Batman, zelfs als hij bij iemand stond die wist dat hij Bruce Wayne was bleef hij zo zwaar praten ook al had hij niks voor z'n mond. Why bother?

Of bijv. een getuige in een zwaar beveiligde rechtbank, die zo een pistool mee naar binnen kan nemen en de DA probeert neer te knallen, vervolgens zie je een scene van een vergadering bij de mafia en zelfs daar hebben ze metaaldetectors!!

Of the Joker, die overal bommen plaatst in een ziekenhuis wat 24x7 operationeel is, vervolgens ook nog bommen in twee boten en twee gebouwen en weet ik veel waar al niet meer en vervolgens vraagt hij doodleuk:

'do I look like a man that has a plan?'

Daarna gaan ze de DA vervoeren in een Swat bus en the joker weet exact waar ze rijden om een val op te zetten. SWAT is een van de meest geavanceerde politieteams maar hier waren het net een stel kleuters.

Ook die SWAT agent die op een gegeven moment zegt: 'I didn't sign up for this!!!' Nee je gaat bij SWAT om koffie rond te brengen, kom op zeg lekker professioneel oogde dat.

En zo kan ik nog 4000 dingen zoals hierboven opnoemen die echt elke minuut in de film wel plaats vinden.

Tuurlijk, de film is sowieso al niet realistisch dus het komt wellicht wat miereneukerig over, maar ze hadden toch wel iets beter hun best kunnen doen.

Het zijn juist de kleine details wat een film een topfilm maakt. Een film zoals Batman is totaal onrealistisch, maar als je hem kijkt moet je zo in de film gezogen worden dat hij voor de kijker realistisch lijkt.

Ik heb films gezien waarbij je bij alleen nog maar de intro al op het puntje van je stoel zit! Deze film is gewoon overrated, en dat is een understatement.

Ik wil kunnen zien dat er over zelfs de kleinste dingen is nagedacht en dat mis ik gedurende heel de film, daarom ben ik gewoon zwaar teleurgesteld.


Hulde voor deze post. Eindelijk iemand die een dikke onvoldoende in dit topic brengt met goede voorbeelden. Ik sluit me bij al die voorbeelden aan, behoorlijk ongeloofwaardig.

Het verschil is dat het mij niet niet zo stoorde dat ik een 0,5 geef. In tegendeel, ik kijk naar het goede en zie nog altijd een knalgoede film. Maar ik snap dat dit soort zaken flink storend zijn en een cijfer laag kunnen maken. Hier kunnen andere users met een laag cijfer hier wat van leren. Ook ik had een aantal van je voorbeelden tijdens de film door en vond ze nogal raar.


avatar van SarahSkandar

SarahSkandar

  • 48 berichten
  • 31 stemmen

Dat met die kijkwijzer...vind het ook wel onzin, hoewel ik 14 ben en alle films van 16+ wel kijk, vind niks engs aan, 12+ kan ik me zowieso nog wel voorstellen, dat kinderen onder de 12 iets eng kunnen vinden, maar kinderen van boven de 12/13 dan weer niet...by the way, ik ben van plan deze film nog te gaan kijken


avatar van joeltje88

joeltje88

  • 1 berichten
  • 1 stemmen

Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze film (onder de aktiefilms) een van de beste films vind van de afgelopen jaren, zeker als je hebt over een vervolg film...(ik herinner mij bijv Pirates 2 die veel minder geslaagd was dan deel 1)....
Natuurlijk zijn er dingen behoorlijk overdreven, maar het is wel een aktiefilm he:)...een aktiefilm zonder overdreven dingen is haast geen aktiefilm meer....de rollen goed gespeeld...in't bijzonder die van the joker en batman's butler....en je wordt constant bezig gehouden, terwijl er ook serieuze thema's worden aangesneden....de aktie is gewoon top en de meer donkere sfeer van deze batman bevalt mij eigenlijk wel...kortom....4,5 ster...


martijnk schreef:

gebruiker_56935 schreef:
(quote)


Naja kijk ik vond Batman begins best wel aardig. Beter dan deze. En batman zelf met Jack vond ik ook stukken beter dus het is totaal niet zo dat ik niet van het genre houdt.

Ik heb vanavond Iron Man gekeken en die film vond ik bijv. ook erg leuk (niet geweldig, maar leuker dan the Dark Knight). Het is dus niet zo dat ik niet van superhero films houdt, ook Spiderman en Sin City vond ik vele malen beter.

Tuurlijk was er veel aktie en spektakel, maar het was allemaal van de hak op de tak en iets teveel van het goede. Het bracht mij niet de sfeer die de film had moeten brengen.Er gebeurde gewoon veels te veel in te weinig tijd en toch duurde de film naar mijn idee een uur te lang. Ik zat me werkelijk dood te vervelen.

Ken je die oude tv-serie nog met de 'domme' Batman en Robin die zich steeds lieten pakken? Dat vond ik dus echt helemaal geweldig en daar heb ik vroeger echt van genoten, ook al ging het nergens over, maar de sfeer rondom was gewoon geweldig. En dat is wat deze film mist op alle fronten.


Nu ben ik vrij kritisch wat films betreft en let ik veel op details, bijv. die irritante zware stem van Batman, zelfs als hij bij iemand stond die wist dat hij Bruce Wayne was bleef hij zo zwaar praten ook al had hij niks voor z'n mond. Why bother?

Of bijv. een getuige in een zwaar beveiligde rechtbank, die zo een pistool mee naar binnen kan nemen en de DA probeert neer te knallen, vervolgens zie je een scene van een vergadering bij de mafia en zelfs daar hebben ze metaaldetectors!!

Of the Joker, die overal bommen plaatst in een ziekenhuis wat 24x7 operationeel is, vervolgens ook nog bommen in twee boten en twee gebouwen en weet ik veel waar al niet meer en vervolgens vraagt hij doodleuk:

'do I look like a man that has a plan?'

Daarna gaan ze de DA vervoeren in een Swat bus en the joker weet exact waar ze rijden om een val op te zetten. SWAT is een van de meest geavanceerde politieteams maar hier waren het net een stel kleuters.

Ook die SWAT agent die op een gegeven moment zegt: 'I didn't sign up for this!!!' Nee je gaat bij SWAT om koffie rond te brengen, kom op zeg lekker professioneel oogde dat.

En zo kan ik nog 4000 dingen zoals hierboven opnoemen die echt elke minuut in de film wel plaats vinden.

Tuurlijk, de film is sowieso al niet realistisch dus het komt wellicht wat miereneukerig over, maar ze hadden toch wel iets beter hun best kunnen doen.

Het zijn juist de kleine details wat een film een topfilm maakt. Een film zoals Batman is totaal onrealistisch, maar als je hem kijkt moet je zo in de film gezogen worden dat hij voor de kijker realistisch lijkt.

Ik heb films gezien waarbij je bij alleen nog maar de intro al op het puntje van je stoel zit! Deze film is gewoon overrated, en dat is een understatement.

Ik wil kunnen zien dat er over zelfs de kleinste dingen is nagedacht en dat mis ik gedurende heel de film, daarom ben ik gewoon zwaar teleurgesteld.



Volgens mij ben jij met het verkeerde idee naar de film gegaan....een aktiefilm waarin alles klopt en niks wordt overdreven???...dat klinkt meer als een drama of waargebeurd verhaal....Daarnaast zijn er maar weinig vervolgfilms waarbij je echt het idee hebt dat hij leuker of beter is dan het 1e deel...
Ook heb je het erover dat je Spiderman leuker vond dan deze film, maar je hebt het wel over realistische elementen in een film....Volgens mij ben ik een beetje in de war, maar een man die door middel van een spinneweb zich langs over gebouwen beweegt vind jij dus wel realistisch???....
Als je niet mee wil met de hype van the dark knight waarom zeg je dat dan niet gewoon ipv argumenten te gebruiken die makkelijk zijn te weerleggen????.....vergeleken met bijv the godfather of the shawshank redemption is the dark knight inderdaad totaal niet realistisch...maar dan komt doordat dit een aktiefilm is en geen speelfilm of misdaadfilm....en zelfs in die 2 films kun je voorbeelden noemen van dingen die waarschijnlijk zwaar overdreven zijn...
Kortom, je gebruikt gelukkig wel argumenten om je standpunt te onderbouwen, alleen zijn die argumenten een beetje inhoudsloos.......


avatar van Aragorn

Aragorn

  • 209 berichten
  • 108 stemmen

wibro schreef:

(quote)

Deze opmerking slaat nergens op. Om een film juist te kunnen beoordelen moet je hem vaak meer dan een keer gezien hebben. Als je deze film meer dan een keer gezien hebt kan hij alleen maar in waardering dalen en dat geldt ook voor de Lord of the Rings trilogie. Inhoudelijk stellen deze films helemaal niets voor. Het zijn gewoon avonturenfilms gemaakt voor een jeugdig publiek. Het gaat in deze films alleen maar om actie, actie, en nog eens actie. Ook de special effects staan volledig in dienst van de actie.

Maar goed, als ik vind dat dit soort films alleen voor een jeugdig publiek bestemd zijn, dan moet ik in de toekomst gewoon niet meer aan dit soort films beginnen, ongeacht de buitengewone media-aandacht die dit soort films krijgen.

ivm Lord of the Rings moet ik je ongelijk geven. ten eerste is het een verfilming van een boekenreeks. het is dus niet zo dat er gewoon op doorgeluld is en er actie is ingestopt voor de fun. de schrijvers hebben zich grotendeels aan de boeken gehouden. wat je ziet in de film, word ook in het boek verteld. de boeken zelf zou ik al niet voor de jeugd noemen, het word wel veel door tieners gelezen, maar nog meer door volwassenen. de special en visual effects staan niet continu in dienst van actie: aan de steden, achtergronden, landschappen e.d. werd er veel meer special effects en visuel effects gebruikt dan voor actiescenes, gewoon omdat die steden, landschappen e.d nu eenmaal niet bestaan.

zowieso ontsnap je niet aan de media-aandacht voor films. de ene heeft er veel meer dan de andere. LOTR had er nu éénmaal veel, omdat de boeken al enorm succesvol waren (en nog steeds zijn). en na het succes van de eerste film, is de merchandising ook enorm gestegen (games e.d.), en dat is eigenlijk wel logisch, gezien voor een avonturen/fantasy-film.

ps: ik ben een fan van LOTR, maar ik weet ook de minpunten eraan, maar ik wou wel ff reageren op de comment van dat het alleen voor jeugdig publiek bedoeld was.


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

serpico schreef:
The Joker heeft overal mensen en daarom kan hij al die bommen plaatsen. En weet hij geheime info van de SWAT. Dat is nu net het hele idee. Alles en iedereen kan corrupt zijn. Geldt ook voor het geweer in de rechtzaak. Je ziet overigens zelfs de ontmaskering van enkele corrupte hoogwaardigheidsbekleders aan het eind van de film!

Dat "Do I look like a man with a plan?"-verhaal klopt ook van geen kant, The Joker lult in die scène maar wat.
Ook dat is net het hele idee.

En je kritiek op SWAT, tja, ik vind het logisch dat zo iemand in zo'n geval overstuur is, jij vindt dat blijkbaar onprofessioneel gedrag, so be it.


Wat serpico hier er tegenover zet is ook mijn visie op deze film.
Alles en iedereen kan corrupt zijn, en dan elimineer je al een hele zooi van die zogenoemde ongeloofwaardige momenten.


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

wibro schreef:

(quote)

Deze opmerking slaat nergens op. Om een film juist te kunnen beoordelen moet je hem vaak meer dan een keer gezien hebben. Als je deze film meer dan een keer gezien hebt kan hij alleen maar in waardering dalen en dat geldt ook voor de Lord of the Rings trilogie. Inhoudelijk stellen deze films helemaal niets voor. Het zijn gewoon avonturenfilms gemaakt voor een jeugdig publiek. Het gaat in deze films alleen maar om actie, actie, en nog eens actie. Ook de special effects staan volledig in dienst van de actie.

Jouw opmerking slaat net zo goed nergens op hoor, met 17 oscars en massa's joelende volwassenen kun je Lord of the Rings echt niet meer afdoen als iets voor slechts een jeugdig publiek. Bovendien heeft zowel The Dark Knight als The Lord of the Rings diepgang, en het gaat zeker niet alleen maar om de actie.

Maar ik kan me wel voorstellen dat het een 'genre' is waarvan je moet houden. Het is toevallig mijn favoriete genre


avatar van Jaxxx

Jaxxx

  • 356 berichten
  • 829 stemmen

[i]ivm Lord of the Rings moet ik je ongelijk geven. ten eerste is het een verfilming van een boekenreeks. het is dus niet zo dat er gewoon op doorgeluld is en er actie is ingestopt voor de fun. de schrijvers hebben zich grotendeels aan de boeken gehouden. wat je ziet in de film, word ook in het boek verteld. de boeken zelf zou ik al niet voor de jeugd noemen, het word wel veel door tieners gelezen, maar nog meer door volwassenen.
[/i]

The Dark Knight is ook grotendeels gebaseerd op de comic Batman:The Long Halloween. De Joker is weer gebaseerd op die van Batman: The Killing Joke. Dus er is niet zoveel ''doorgeluld''.


avatar van bartman

bartman

  • 101 berichten
  • 853 stemmen

Poeh, dat was een fikse tegenvaller! Op basis van de recensies had ik meer van deze film verwacht. Misschien naïef van me trouwens, want het enthousiasme van massa's "joelende volwassenen" blijkt wel vaker, evenmin als lyrische recensies in media, een garantie voor een goede film.

Ongeloofwaardigheid en een gebrek aan diepgang stoort me niet in een film als deze. Dat kunnen prima ingrediënten zijn voor een geslaagde actiefilm. Maar de ontzettend warrige verhaallijn maakte het moeilijk om me in te leven en voorkwam dat het echt spannend werd. Soms vond ik het ook erg vreemd om te zien dat grote plotwendingen zich schijnbaar "buiten het oog van de camera" afspeelden...alsof de film aanvankelijk twee keer zolang duurde maar voor de helft is weggesneden. Door het gebrek aan spanning duurde de film me uiteindelijk ook simpelweg te lang.

Ook vond ik het jammer dat er weinig of geen humor in de film zat. Het lijkt erop dat dit een bewuste keuze is geweest om de film wat donkerder te maken. Op zich bewonderenswaardig, maar volgens mij niet erg geslaagd omdat échte sterke dialogen eveneens ontbreken. Niet erg overtuigend dus als illustratie van de donkere menselijke natuur..

Desalniettemin moet ik zeggen: de film bevat enkele gave actiescènes en strak ontworpen tools & toys. Ik wil niks afdoen aan de hoogstaande special effects en scenery (als dat het goede woord is). Dankzij die elementen krijgt de film een veel hoger punt van me dan ik hem puur op basis van mijn beleving ervan zou geven.. een 2,5.


avatar van Jaxxx

Jaxxx

  • 356 berichten
  • 829 stemmen

Ja, maar de hype is nog lang niet afgelopen. Eind 2008 komt de DVD uit en daarna in januari de re-release van de IMAX-versie in de bios!

http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=12008

We keep on walking!! haha


avatar van james_cameron

james_cameron

  • 7042 berichten
  • 9814 stemmen

Magistrale sequel, een beetje aan de lange kant, maar verder in vrijwel ieder opzicht beter dan het eerste deel. Veel spektakel, een geweldige bad guy en een lekker naargeestig sfeertje. Bale weet zich goed staande te houden temidden van de chaos om hem heen. Nolan bewijst eens te meer één van de beste regisseurs van het moment te zijn. Indrukwekkend.


avatar van Slabbe

Slabbe

  • 3 berichten
  • 8 stemmen

Vooral de special effects en de Joker staken erboven uit voor mij.

Ik vond Ledger bijna perfect.. De kleine details die hij zo goed uitwerkte en zijn overweldigend charisma.. Prachtig.

Voor de rest vond ik het een leuke film, maar was niet altijd even gekluisterd aan het scherm..

De joker maakte voor mij de film..

3.5*


avatar van m1701

m1701

  • 1849 berichten
  • 2329 stemmen

Een erg goeie film, met mooi acteerwerk.

Heath ledger speelde erg goed. Had niet geweten dat hij het was. Door hem werd de film spannend.

Het voordeel aan deze film is, dat je niet de andere delen hoeft te kijken om deze te kunnen "begrijpen/kijken"

Voor mij zeker een 4,5* waard


avatar van undercover.

undercover.

  • 2 berichten
  • 0 stemmen

avatar van Kricky

Kricky

  • 321 berichten
  • 32 stemmen

WOW ik heb vorige week zaterdag gezien in de bios, Deze film zit nu al met memorable uitspraken. HIT ME!1, We are tonight's entertainent.

Ook hier vond ik iedereen weer op en top. Zelfs Eric Roberts( kennen we hem nog??) die vond ik ook heel goed spelen. Ik wist eerst niet dat hij ook meedeed. Nog spectaculaire actiescenes dan het vorige deel. De spanning blijft tot op het eind.

Doordat deze film zo veel in de aandacht is geweest, zou je haast vergeten dat Heath Ledger ook nog een glasrol speelde in Brokeback Mountain. Als je hoort hoe hij zich voorbereid had op deze rl dan kun je haast wel zeggen dat hij echt gek geworden was. Van de psychopaten komt deze van van mij echt op nummer 1.

Ik geef deze film 5 sterrren. Voor de hele cast


avatar van Aragorn

Aragorn

  • 209 berichten
  • 108 stemmen

Jaxxx schreef:

(quote)
[/i]

The Dark Knight is ook grotendeels gebaseerd op de comic Batman:The Long Halloween. De Joker is weer gebaseerd op die van Batman: The Killing Joke. Dus er is niet zoveel ''doorgeluld''.

weet ik wel, maar dat van "doorlullen" was niet bedoeld op The Dark Knight, was algemeen


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1924 berichten
  • 719 stemmen

shahad schreef:

(quote)

Ik ben zelf 17 en ik werd om mijn id-kaart gevraagd -.-... Alleen omdat het boven de 16 is...

En 15 jaar is volgens mij wel gepast...

Vreemd, toen ik een jaar of 10 was geloof ik, liep ik zo de bios in naar elke willekeurige 16+ film, en is nooit om mijn id-kaart gevraagd.

Ik denk ook dat het te maken heeft met welke bios je bezoekt en dat ze tegenwoordig wat strenger zijn geworden.

Al met al vind ik dat je zelf moet kunnen bepalen of je een bepaalde film wel of niet kan zien, bekijk een trailer of wat dan ook.

Of kijk op deze site naar reacties van mensen die de film al gezien hebben, wat betreft deze film vind ik het zwaar overdreven, dit is naar mijn mening gewoon een 12+ ofzo.


avatar van Tj-83

Tj-83

  • 64 berichten
  • 384 stemmen

Gruwelijke film!


avatar van Embie

Embie

  • 153 berichten
  • 189 stemmen

Fantastische film, heel spannend.

The Joker was echt heerlijk gestoord hij maakt echt de film!

Bale vond ik trouwens ook zeer overtuigend als Batman!

Ook het script vond ik zeer sterk!


avatar van Aloali

Aloali

  • 10 berichten
  • 40 stemmen

De film is best vermakelijk. Christian Bale irriteerde me nogal, evenals Aaron Eckhart. Aaron was zelfs best overbodig, ondanks zijn grote rol.

The Joker was geweldig, maar ook zijn rol wordt een klein beetje overschat. Ik heb zelfs regelmatig gelezen dat hij bij de beste moordenaars ooit hoort in de filmwereld. Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Een Anthony Hopkins in The Silence of the Lambs is bijvoorbeeld vele malen beter. Alhoewel ik Heath Ledger dus een beetje overschat vond, was hij wel de absolute uitblinker, hij blonk zelfs dusdanig uit, dat de film zonder hem wat mij betreft niet boven de 2.5* zou uitstijgen.

Ik ging niet naar de Bios met de verwachting dat ik hem een 5* of 4.5* zou geven, maar toch ben ik een tikkeltje teleurgesteld. Het is wel een film die ik vast weer zou bekijken wanneer die op tv zou komen, maar meer ook niet. Een 4* haalt die niet, dus ik hou het op een 3,5*.


avatar van desteven007

desteven007

  • 734 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond de film zeer goed, wel vind ik hem overgewaardeerd en dat komt door The Joker namelijk Heath Ledger. Eigenlijk draait heel de film rond hem en dat zou normaal niet de bedoeling mogen zijn bij een Batman film, alles zou om Batman moeten draaien wel begrijp ik dat The Joker en zijn partners in crime voor de misdaad moeten zorgen en dat deden ze dan ook zeer goed de beginscène vond ik dan ook de beste van heel de film. Om te zeggen dat dit de beste Batman film zou zijn weet ik niet maar hij was wel zeer goed. Jack Nicholson zou voor mij ook een goede Joker geweest zijn.


avatar van Adammeh

Adammeh

  • 107 berichten
  • 1431 stemmen

Absoluut de beste film van de 21ste eeuw!

ben benieuwd of ze in 2009 nog wat betere films bereid zijn te maken onder anderen DB


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Adammeh schreef:

Absoluut de beste film van de 21ste eeuw!

Daarom dat er vijf andere films uit de 21e eeuw in je top 10 staan, en The Dark Knight niet ?


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Adammeh schreef:

ben benieuwd of ze in 2009 nog wat betere films bereid zijn te maken onder anderen DB

Kan iemand deze zin voor mij vertalen?


avatar van Aztique

Aztique

  • 25 berichten
  • 34 stemmen

^Ik denk dat hij Dragonball bedoelt.


avatar van erkin17

erkin17

  • 213 berichten
  • 1315 stemmen

Aztique schreef:

^Ik denk dat hij Dragonball bedoelt.


avatar van erkin17

erkin17

  • 213 berichten
  • 1315 stemmen

erkin17 schreef:

(quote)

zo te zien vind jij de serie bb en tdk van batman erg leuk


Zeker de beste heldenfilm die ik ooit heb gezien. En deze film is zelfs voor niet liefhebbers van heldenfilms een goede film! Goed verhaal en continu spannend. Geen minuut verveeld, terwijl de film aardig lang is. Ik vond het jammer dat de film afgelopen was.

Ook zeer goed geacteerd, vooral door Heath Ledger.


avatar van aunuscus

aunuscus

  • 591 berichten
  • 115 stemmen

Adammeh schreef:

Absoluut de beste film van de 21ste eeuw!

ben benieuwd of ze in 2009 nog wat betere films bereid zijn te maken onder anderen DB

Het lijkt mij vroeg om nu al te bepalen wat de beste film van de 21ste eeuw is


avatar van sobel

sobel

  • 30 berichten
  • 58 stemmen

Een prachtige film! 5 maal in de bioscoop gezien, blijft intressant!