The Dark Knight (2008)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Christopher Nolan
met Christian Bale, Heath Ledger en Gary Oldman

Bruce Wayne, alias Batman (Christian Bale), en Lt. James Gordon (Gary Oldman) bundelen hun krachten met de nieuw aangewezen Officier van Justitie Harvey Dent (Aaron Eckhart). Samen proberen zij de chaos tegen te gaan die Gotham momenteel teistert, veroorzaakt door niemand minder dan Batmans ergste vijand, The Joker (Heath Ledger): een meedogenloze moordenaar met een vreemd soort humor en een talent voor het verstoren van de algemene orde.

avatar van jassonn
Voor de nieuw Batman film,die gepland staat voor februari 2004,wordt nog voor de rol van Batman nog naar een acteur gezocht.

Jale Gyllenhaal (October Sky, The Good Girl),
Christian Bale (Reign of Fire),
Joshua Jackson (Ocean's Eleven,Apt Pupil) en
Cillian Murphy (28 Days Later)
hebben allen gesolliciteerd naar de rol.

Paul Walker (Fast And The Furious,Joy Ride) is niet geinteresseerd.
Hij heeft het druk met de opnames van een actiefilm,die omschreven wordt als een kruising tussen The Matrix en The Crow.Willem Dafoe wil evenmin de rol van Batman spelen.

Christian Bale heeft in principe wel een goede kop.

Clive Owen zou beter zijn.

maar ja, zonder fatsoenlijke regisseur houdt 't eigenlijk al op.

avatar van Yak
Yak
jassonn schreef:
Jake Gyllenhaal (October Sky, The Good Girl)

Donnie als Batman? Lijkt me geen gezicht, sorry.

(En nee, dit is niet mijn zoveelste poging om Donnie Darko af te zeiken).

avatar van sn@ke
Christian Bale is denk ik redelijk geschikt.

Warner Bros. heeft blijkbaar bevestigd dat 't Christian Bale wordt.

Ik heb nu iets meer vertrouwen

avatar van Jordy
als Bateman vond ik 'm niet zo...

Christopher Nolan geeft mij wel vertrouwen...

avatar van pascal83
hopelijk gaat de film wat meer op eerste 2 films uit de batman serie lijken

Moviestar
Christopher Nolan maakt er inderdaad wel wat van (hoop ik)

avatar van Ché Cliché
Komt weer een nieuwe Batman film: The Dark Knight. Weer met Bale en met Heath Ledger als the Joker

Kan interessant worden. Vond de vorige van Nolan een verademing ten op zichte van de laatste Batman's die uitkwamen (eigenlijk sinds Burton géén Batman meer maakte).

Maar Ledger als de Joker?

avatar van Chainsaw
En dit is dus de eerste officiële foto van Ledger als The Joker.

avatar van Gizzmann
Ben alvast ZEER benieuwd Die Joker screen doet mij helemaal niks, maar dat had ik de volrige keer ook met Scarecrow. En de nieuwe Batmobiel vond ik toen eerst ook niks, maar alles pakte in de film gewoon goed uit.

Ben vooral bang dat Ledger het moeilijk krijgt Nicholsen te doen vergeten. Of hij moet iets heel anders gaan doen natuurlijk....

avatar van Goodfella_90
Vind de foto van Chainsaw wel prima eigenlijk.

avatar van Macmanus
Vind hem er wel scary uitzien. Kan best aardig worden vond die andere Batman van Nolan ook zo slecht nog niet.

avatar van BoordAppel
gotti schreef:

Als ik op die foto afga gaat dat ook gebeuren.

avatar van as
as
Ledger ziet er erg creepy uit. Fijn dat het niet de glad geschmikte mafketel wordt zoals Nicholsen dat toch wel een beetje was.

avatar van danijel
zo te zien is dit nog een batman film ?

Batman Begins kan wat mij betreft na herziening op de stapel 'mislukt'. Was allemaal veel te gladjes. Zelfde regisseur, zelfde stijl waarschijnlijk. Heb er niet veel vertrouwen in. Toch is the Joker een badguy die 180x interessanter is dan Oscar Schindler. Dus wie weet..

avatar van Matchostomos
Die foto van Heath Ledger als The Joker spreekt werkelijk boekdelen; ruw en bijzonder angstwekkend. Wat betreft de presentatie van het figuur, verbleekt Nicholson hierbij, al blijft het natuurlijk afwachten hoe Ledger de rol van The Joker zal interpreteren.
Bovendien heb ik alle vertrouwen dat Nolan zijn duistere en semi-realistische stijl (comic-noir haast) met brio zal verderzetten in dit vervolg. Het bevalt me alleszins beter dan de expressionistische en cartooneske stijl van Burton.
En met Bale aan het front, blijft er niets anders over dan te zeggen dat we hier met bijzonder veel smacht naar uitkijken.

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik snap best dat mensen de Burton-stijl TE karikaturaal of zelfs kinderachtig vonden maar Nolan heeft me zwaar teleurgesteld met Batman Begins door een enorme vlees nog vis-stijl.
Net alsof je naar een standaard misdaadfilmpje zit te kijken.

Dus hopelijk is het deze keer ECHT bruut of realistisch in plaats van dat halfbakken gedoe.

avatar van Martijnnn
dat word een haatdragend al sprookjesvertellende vaderlandslievende homoviele joker in een ridderpak met een veer op zen hoed, ik zie het al helemaal voor me.
Ik kan alleen de keus voor hem niet begrijpen.
Maar goed eerst zien dan commetaar geven.

Gelukkig blijft de regiseur super en ook bale zal vast niet teleurstellen.

avatar van Prudh
kos schreef:
Net alsof je naar een standaard misdaadfilmpje zit te kijken.

Echt joh? Ik vind de Nolan stijl juist uitermate goed passen in de nieuwe Batman vertolking. Veel minder cartoonesk en minder flauw. Een lekker grimmig sfeertje zonder teveel geouwehoer. En Bale doet het toch echt beter dan Michael Keaton. Ik heb wel erg mijn twijfels bij Heath Ledger trouwens........

avatar van as
as
Micheal Keaton vond ik wel prima hoor. Had de juiste charme en intiligentie voor de rol.

Idd, veel beter dan Bale vind ik.

Hopelijk krijgen ze dit verkocht, zo zonder "Batman" in de titel.

Afgaande op de vorige Batman film is dit voor Nolan weer een stap achteruit. Toch een regisseur waarvan ik vermoed dat hij na z'n geweldig debuut nooit meer een goeie film zal maken. Of hij moet een Van Sant move maken.

Het shot belooft wel wat maar geloof nooit dat Nolan in staat is hier een duistere, gure versie van te maken. Ik blijf het houden bij Schumacher's interpretatie. Neonbal vol debiele maar aanstekelijke verkleedpartijtjes. Enige afwijking hiervan maakt het nodeloos serieus.

avatar van BlueJudaskiss
Nog een regisseur uit de indie-hoek die zich heeft laten verleiden door de verlokkingen van Hollywood...maar goed, geef 'm eens ongelijk.

avatar van Ché Cliché
Ik ben ontzettend benieuwd naar deze. Bale vond ik fantastisch, net als Batman Begins zelf. Het is rauwer, harder... wat gemener. Ik ben wel blij dat Katie Holmes eruit gewerkt is, want dat was helemaal niets.

Ik ben benieuwd naar Ledger. De foto beloofd waar ik op hoop; rauw, gemeen, gevaarlijk, scherpe randjes. Natuurlijk kan hij Nicholsen niet vergeten. Niemand kan dat en die vergelijking is ook niet eerlijk. Toch heb ik het gevoel dat Ledger een geheel andere kant van zich gaat laten zien.

avatar van thomzi50
Ben erg benieuwd naar deze. Ledger als Joker lijkt met twijfelachtig, maar de foto belooft gelukkig wel veel aardigs. Hopelijk houdt Nolan zich een beetje vast aan de sfeer die deze foto op mij overbrengt. Het zal overigens nog wel even duren voor we dit te zien krijgen, want er wordt nu nog gefilmd en in de fiilm staat pas op de planning voor de tweede helft van 2008.