Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)

Alternatieve titels: Spirited Away | De Reis van Chihiro | 千と千尋の神隠し

Japan
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Hayao Miyazaki
met de stemmen van Rumi Hiiragi, Miyu Irino en Mari Natsuki

Tijdens de verhuizing van haar familie naar een buitenwijk wandelt Chihiro, een 10-jarig meisje, een wereld binnen die geregeerd wordt door heksen en monsters, waar mensen veranderd worden in dieren. Chihiro moet in een groot badhuis werken om te overleven. Zal het haar lukken om terug te keren naar haar eigen wereld?

avatar van theresia
Ik vond het wel een goeie tekenfilm, maar niet dat ik zeg whaouuuuuuuuu die was gaaf. Hij doet me echt veel denken aan alice in wonderland maar deze met meer fantasie.
hij krijgt van mij 3.5

avatar van Rascal
AARGH!! Wat doet die 1* hier nah weer?

dit is blijkbaar even slecht als glitter

Rascal schreef:

AARGH!! Wat doet die 1* hier nah weer?

Ik bemoei me niet snel met andermans stemgedrag, maar dit 1* stemgedrag kan ik echt niet peilen
Santana, pfff wat een vervelende en eentonige muziek maakt die man toch

avatar van moviefreak#1
Spirited Away is komende vrijdag 27 maart te zien in Pathe Eindhoven voor meer info check filmladder.nl.

In amerika hebben ze besloten om hem op meer schermen te laten zien. Eerst waren er maar 7 schermen in heel amerika en nu hebben ze wel 711 schermen.
Hopelijk gaan ze ook nog zoiets dergelijks hier in nederland doen.

'Spirited Away heeft op het 19e Festival van de Fantastische Film van Amsterdam (FFF) de publieksprijs gewonnen. Dat heeft de organisatie in de nacht van woensdag op donderdag bekendgemaakt.'
(OK Nieuwsbrief)

Vanaf vanavond een Spirited Away prijsvraag op MovieMeter! Met zeer leuke prijzen, al zeg ik het zelf. Er zullen voor de verandering in totaal 6 prijzen te winnen zijn! (2 verschillende)

De film zal komende week donderdag in de volgende steden in premiere gaan:

Amsterdam
Eindhoven
Wageningen
Haarlem

avatar van pjotr
En joehoe!....de originele Japans gesproken animé !!! In Amerika moeten ze het namelijk met een nagesynchroniseerde versie doen....

Ook in Groningen pjotr!

avatar van pjotr
Jaaah...ik zag het......daar wordt ik nog 'ns vrolijk van....:D

avatar van manic
YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH mijn dag is weer goed!

goeie, Elise /

Geweldig, ik ga er iedereen mee naartoe slepen. Ik ben helemaal verliefd (oke, hij is 11 en getekend maar dat maakt niet uit als je je in een witte draak kunt veranderen)

Deze film roelt!
Hij is echt geweldig.
(4,5 *)
Kijkt lekker makkelijk, dit is een film waar de yougsters ook heen kunnen.

Ik heb er verder geen woorden voor, kijk die film nou maar gewoon!

avatar van bioscoopzaal
Ik heb hem gisteren eindelijk op het grote scherm gezien (nadat ik hem al een aantal keren op dvd heb bekeken) en ik was er nog meer van onder de indruk dan de eerste paar keer. Die muziek! Die animatie! Prachtig gewoon ...

stem verhoogd naar 4.5 sterren

mijn 1000ste stem w00t

verder heb ik over de film weinig toe te voegen (is allemaal al gezegd )

avatar van pjotr
Eindelijk gezien...- ik had al veel en veel eerder de mogelijkheid om 'm op dvd te zien maar gelukkig heb ik op de bioscoop-release gewacht... Verder heb ik er ook niet zoveel aan toe te voegen....nou ja - dat het na het zien van Spirited Away jammer is dat bijna elke animatiefilm tegen valt....

Ik ga volgende week echt wel nog een keer!!

avatar van Da Jando
Wat denken jullie? Zit er een kans in dat deze film later nog wordt gedraaid in steden zoals Tilburg en Den Bosch? Of is het daar al te laat voor? (Mijn gewonnen kaartjes zijn binnen )

Da Jando schreef:

(Mijn gewonnen kaartjes zijn binnen )

En ik zit nu met m'n Spirited Away T-Shirt aan achter de computer.
(die was namelijk vandaag binnengekomen)

avatar van pjotr
Hou je alsjeblieft even op over dat Spirited Away T-shirtje ?
Hoe ziet 'ie eruit trouwens?

pjotr schreef:

Hou je alsjeblieft even op over dat Spirited Away T-shirtje ?
Hoe ziet 'ie eruit trouwens?

Zoals op de poster maar dan zonder achtergrond (helemaal wit) met Spirited Away er boven en Sen to chihiro no kamikakushi in het Japans ernaast

Chihiro is bijna net zo lief als Mei.

avatar van Sjoerd
Da Jando schreef:

Mijn gewonnen kaartjes zijn binnen

Woepidoe... !! Die van mij ook

avatar van jay73
Waarschijnlijk mis ik het gevoel gewoon voor deze film. Ik heb hem toch een beetje moeten uitzitten. Het beste wat ik over deze film kan zeggen is dat hij knap gemaakt is en heel fantasievol is. Zelfs een beetje te fantasievol naar mijn smaak. Dan vond ik Mononoke Hime prettiger.
3*.

tovenaar

Tilburg en Den Bosch?

Klinkt alsof je niet ver van Breda woont... daar draait ie wel namelijk.

50ste stem, nu in de top 100 dus

avatar van De Knip
Erg mooi gemaakte animatiefilm. Moet ook eerlijk zeggen, dat ik ze nooit zie, maar deze is zeker wel de moeite waard geweest.
Die kleine spinnetjes vond ik heerlijk om te zien en NO FACE is ook een mooi personage.

***1/2

avatar van Hemdale
Ik had niet gedacht dat dit een film voor mij zou zijn, maar toch is het echt een prachtige film. Prachtig getekend, uitermate goed geanimeerd, spannend, humoristisch... conclusie: een meesterwerk!
4,5 *