• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.232 series
  • 34.013 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.673 stemmen
Avatar
 
banner banner

King Kong (2005)

Avontuur / Actie | 187 minuten / 201 minuten (extended edition)
3,50 4.417 stemmen

Genre: Avontuur / Actie

Speelduur: 187 minuten / 201 minuten (extended edition)

Oorsprong: Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Peter Jackson

Met onder meer: Naomi Watts, Jack Black en Adrien Brody

IMDb beoordeling: 7,2 (467.117)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 14 december 2005

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot King Kong

"The eighth wonder of the world."

De jaren 30. Een groep filmmakers reist af naar een legendarisch eiland om een film op te nemen. Eenmaal aangekomen blijken alle geheimzinnige verhalen over het eiland op waarheid berust: het eiland wordt bevolkt door mysterieuze inboorlingen en vele gigantische beesten. Hoofdrolspeelster Ann Darrow wordt de gevangene van één van deze beesten: de acht meter grote gorilla Kong. De filmcrew trekt er vervolgens op uit om haar te redden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Dat had hij idd kunnen doen, maargoed hij vond dat hij genoeg te vertellen had voor drie uur en het blijkt dat hij dat ook had. Dus drie uur is gewoon een goede tijd geweest want ik had geen seconde willen missen van wat ik nu gezien heb. Ik weet gewoon zeker dat als deze film 1,5 uur was geweest hij ronduit belabbert was en overbodig. Ten eerste zou hij dan hetzelfde tempo hebben als '33 en ten tweede kon Jackson zich niet uitleven op het verhaal...


avatar van flash_gordon

flash_gordon

  • 48 berichten
  • 180 stemmen

Toon1 schreef:

Van die relatie daar heb je gelijk in, maar dat vind ik net een slecht punt.

Die emotionele relatie vond ik een zeer mooi punt van deze film en echt zoveel meer beter dan het origineel. Ik ben Peter Jackson echt dankbaar voor deze film, ik vond het echt super. Fans van actie hoeven niet bang te wezen dat er te weinig actie in de film zou zitten. De emotionele band zorgt juist voor extra actie. De manier waarop Kong Ann Darrow tegen de T.Rexen beschermt zorgt voor een onovertroffen schouwspel.. 4,5*


avatar van mikey

mikey

  • 28993 berichten
  • 5142 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

Dat had hij idd kunnen doen, maargoed hij vond dat hij genoeg te vertellen had voor drie uur en het blijkt dat hij dat ook had. ...

Hij is goed he??


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

mikey schreef:

Hij is goed he??

Ik snap je even niet, je hebt de film een 1,5 gegeven ik een 5, wie bedoel je met "hij"?


avatar van Miss////

Miss////

  • 120 berichten
  • 73 stemmen

Van mij krijg ie ook 4.5 *, heb echt zitten genieten van deze geweldige film. Origineel nooit echt helemaal gezien, dus ik kan em niet vergelijken.

Maar film heeft mij echt super vermaakt, geweldige specials van rennende dinos en Kong natuurlijk. Die is sommige stukken een menselijk tintje heeft...

Geweldig! Ga em zien!


avatar van feanaro surion

feanaro surion

  • 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

(quote)

Ik snap je even niet, je hebt de film een 1,5 gegeven ik een 5, wie bedoel je met "hij"?

Ik geloof dat hij Peter Jackson bedoelt...


avatar van Anjin

Anjin

  • 650 berichten
  • 735 stemmen

Vond het meer een jurassic park film en daar kon je

ook zien dat het dikke nep is

Slechte acteurs en special effects hoor !!!


avatar van feanaro surion

feanaro surion

  • 5765 berichten
  • 1770 stemmen

En dan Narnia wel 5 sterren geven


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Daar waren de beesten wél levensecht. Maar bij beide films vond ik de acteurs goed genoeg tot geweldig..


avatar van Don Kalak

Don Kalak

  • 1 berichten
  • 14 stemmen

Ik vond dit echt een magnifieke film dankzij de geweldige acteurs en special effects. Ik snap overigens niet wat er mis is met de special effects heb er goed op gelet ook de scène in NY zag er echt geweldig uit.

Petje af PJ


avatar van feanaro surion

feanaro surion

  • 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

Daar waren de beesten wél levensecht. Maar bij beide films vond ik de acteurs goed genoeg tot geweldig..

Ik heb hem net gezien en kan je zeggen dat Kong er stukken beter uit ziet dan al die cliché karakters bij elkaar...


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Ik had het ook neit over Kong, maar over de dino's. Kong zag er prachtig uit, maar toch vond ik de leeuw van Narnia veel realistischer eruit zien dan Kong in het begin. Pas nadat je aan Kong gewend was (dus op het einde) vond ik hem prachtig. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de eerste keer dat ik hem zag in de film hij me een beetje tegen viel in vergelijking met de trailer. Maar dat kan ook zijn omdat het in de film nacht was.


avatar van feanaro surion

feanaro surion

  • 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Aslan vind ik er erg geanimeerd uitzien, alleen de wolven zagen er(bij vlagen) echt cool uit. Kong is veel mooier, de dino's waren daar inderdaad wel wat minder. Als je het er trouwens verder nog over wilt hebben moet dat maar bij King Kong...


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

? We zitten nu bij King Kong, maargoed, het waren echte wolven die je zag rennen.


avatar van feanaro surion

feanaro surion

  • 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Oeps, ik dacht bij Narnia Dan zitten we al goed... Ik bedoelde ook de momenten dat ze praten bij die wolven, of waren dat ook echte?


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Waarschijnlijk zijn hun monden vervormd met de PC, want ik zie niet in waarom ze voor die scène hele wolven moesten maken met in CGI als ze speciaal zeven wolven naar Nieuw-Zeeland hebben laten komen.. Maargoed, we zitten bij Kong dus we moeten ontopic blijven...

Kong was realistisch genoeg in mijn ogen.En vooral op de poster hierboven is hij prachtig. Ookal lijkt hij hier minder op een aap, vind ik persoonlijk.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nee, had hier echt veeel meer van verwacht. Peter Jackson begint zijn fantasie (of durf?) kwijt te raken want King Kong had net zo goed geregisseerd kunnen worden door een Michael Bay om maar een blockbuster regisseur te noemen. Waar naar mijn mening de film veeel beter was geweest door de spanning op te bouwen en de actie beperkt te houden worden we hier overspoeld met effecten, muziek en lawaai. Kortom: het was mij gewoon te veel. Nergens heb ik spanning kunnen vinden. Velen zullen het hier niet mee eens zijn maar vind de Kong versie uit 1976 stukken beter dan dit tussendoortje. Waar daar de spanning erg knap werd opgebouwd, de soundtrack subliem was (constante muziek in de 2005 versie begon me na een tijdje te irrieteren) en de aap nog enigszins angstaanjagend (de offerscene bv in de 76 versie is zoooveeel beter en enger) vind ik het in deze 2005 versie maar middelmatig. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het lachwekkende liefdesverhaal, sorry maar ik kon hier geen sympathie opbrengen voor een groot CGI object, niet bijster interessante vertolkingen (Watts komt veeel beter uit de verf in serieuze rollen) of de verhaallijn die ik niet al te best vond. Er zijn ook wel positieve punten hoor. Vond de jaren 30 sfeer bv erg leuk gedaan. Maarja over het algemeen was dit een tussendoortje voor mij, zoveel slechter dan Jackson's fenomenale eerste paar films. 2,5*


avatar van Kabukiman

Kabukiman

  • 414 berichten
  • 75 stemmen

MICHAEL BAY?????????????????????????

Nee, dan had ik hem echt niet hoeven zien.

Als er een waardeloos regisseur is.........


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ja idd ja, erg jammer dus dat Jackson met dezelfde taferelen aan komt.


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

dutchtuga schreef:
Nee, had hier echt veeel meer van verwacht. Peter Jackson begint zijn fantasie (of durf?) kwijt te raken want King Kong had net zo goed geregisseerd kunnen worden door een Michael Bay om maar een blockbuster regisseur te noemen.

Jackson brengt het verhaal echt tot leven, iets wat Bay zeker niet kan. Jackson houd van deze film en daar is die 3 uur een bewijs van. Die uren zijn niet gevult met alleen maar actie maar met het thema en het uitdiepen van karakters. Iets waar Bay totaal geen oor naar heeft.

Waar naar mijn mening de film veeel beter was geweest door de spanning op te bouwen en de actie beperkt te houden worden we hier overspoeld met effecten, muziek en lawaai.

Ze zitten op een eiland met dino's en een 6 meter hoge aap, wat had je dan verwacht? Kerstmuziek?

Nergens heb ik spanning kunnen vinden.

Ik zat op het puntje van mijn stoel tijdens de gevechten met de dino's en op het Empire State Building

Velen zullen het hier niet mee eens zijn maar vind de Kong versie uit 1976 stukken beter dan dit tussendoortje.

Tussendoortje van wat precies?

(constante muziek in de 2005 versie begon me na een tijdje te irrieteren)(de offerscene bv in de 76 versie is zoooveeel beter en enger) vind ik het in deze 2005 versie maar middelmatig.

Daar heb je een punt

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het lachwekkende liefdesverhaal, sorry maar ik kon hier geen sympathie opbrengen voor een groot CGI object

Wat had je liever gezien? Een pop? Met als basis een ijzeren skalet? Als CGI is hij toch een stuk mooier.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Jackson brengt het verhaal echt tot leven, iets wat Bay zeker niet kan. Jackson houd van deze film en daar is die 3 uur een bewijs van. Die uren zijn niet gevult met alleen maar actie maar met het thema en het uitdiepen van karakters. Iets waar Bay totaal geen oor naar heeft.


Jackson brengt naar mijn mening het verhaal helemaal niet tot leven. Uitdiepen van karakters? Niks van gemerkt. Misschien heb jij weinig films gezien waar dat 1000 keer beter gedaan wordt maar ze zijn dr wel.

Ze zitten op een eiland met dino's en een 6 meter hoge aap, wat had je dan verwacht? Kerstmuziek?


Kom op zeg. Het had echt wel minder gekund. Moet er als er veel gebeurd ook meteen een bombastische score achter? Typisch een blockbuster kenmerk.

Ik zat op het puntje van mijn stoel tijdens de gevechten met de dino's en op het Empire State Building


Jij, ik niet.

Tussendoortje van wat precies?


Tussendoortje tussen het veeel beter filmwerk.

Wat had je liever gezien? Een pop? Met als basis een ijzeren skalet? Als CGI is hij toch een stuk mooier.
Ja kijk misschien heb je wel gelijk dat met de visie die Jackson bij deze film het niet anders had gekund. Maar ik heb inderdaad liever een pop ofzo die veel minder in beeld is dan een CGI aap die constant in beeld is.


avatar van Minal20

Minal20

  • 5 berichten
  • 41 stemmen

Hij is wel VET. Begin is een beetje traag, maar de scenes op het eiland zijn erg goed en mooi gemaakt. En dat voor 3 uur!!


Maar ik heb inderdaad liever een pop ofzo die veel minder in beeld is dan een CGI aap die constant in beeld is.


powerrangers??


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

IQ-belasting schreef:

powerrangers??


avatar van mikey

mikey

  • 28993 berichten
  • 5142 stemmen

In de powerrangers had je van die kung fu mannen in pakken die het monster speelden.


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Waarschijnlijk toch een van de beste uit 2005.

Persoonlijk vond ik 2005 maar een jaar van niks op een paar uitzonderingen na.


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

En deze torend er ver boven uit


avatar van titan

titan

  • 1609 berichten
  • 4415 stemmen

Aangezien ik zowel het origineel uit 1933 als deze versie deze week gezien heb kan ik ze mooi vergelijken. De conclusie is dan wat mij betreft dat (even de special effects en de voortschrijding van de techniek achterwegend latend) beide versies nauwelijks van elkaar verschillen. Peter Jackson heeft gelukkig wat omissies uit het script van het origineel verwijderd of aangepast, maar helaas ook enkelen laten zitten en zelfs nieuwe toegevoegd zodat de balans uiteindelijk in evenwicht is. Voor beiden 3,5* derhalve.


avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

  • 4939 berichten
  • 13414 stemmen

Ah, zojuist voor de tweede maal wezen zien (binnen drie dagen!). Voor mij is het echt een instant classic. Dit is waar 'naar de bios gaan' helemaal om draait. Niet slechts een succes, maar een glorieuze overwinning voor Jackson. Na deze snelle herziening is KK'05 weer een flink aantal plaatsen gestegen in mijn lijst van favorieten, want ik houd echt van deze film. 5* blijven absoluut stevig staan.