The Bullfighters (1945)

Alternatieve titel: De Stierenvechters

Komedie / Muziek

geregisseerd door Malcolm St. Clair
met Stan Laurel, Oliver Hardy en Margo Woode

De twee detectives Laurel en Hardy reizen naar Mexico-stad om een mooie dievegge te pakken te krijgen, maar ze raken het meisje kwijt.... Ze zitten Larceny Nell dicht op de hielen als blijkt dat Stan als twee druppels water lijkt op de Spaanse matador Don Sebastian. Al snel proberen de senorita's een wit voetje bij hem te halen en vraagt een agent Stan om de rol van de stierenvechter over te nemen, aangezien die te laat in de stad zal arriveren. Het wordt echter gecompliceerd als Sebastian op de dag van het grote gevecht nog steeds niet is gearriveerd en Stan het kostuum moet aantrekken...

avatar van dutchtuga
Als liefhebber van L&H is het natuurlijk een moeilijke opgave om dit hoog te waarderen. De mannen zijn wat krampachtiger en de humor is niet zo spontaan als het ooit was. Toch had ik veel slechter verwacht van The Bullfighters. Hier en daar valt er nog wat te glimlachen maar het hilarische is er hier helaas helemaal van af.

avatar van Die Hard,Willis
Wat een slechte waardering heeft deze film zeg.
Het is een geweldige komedie met heel erg grappige scene's en als de ene is afgelopen begint de andere weer.
Het is een komedie en als een komedie mij keer op keer blijft laten schateren van het lachen is het voor mij een geweldige TOPFILM!
En dat is deze ook..Het begint al grappig bij het fontein ,meer verklap ik niet en er volgen nog talloze geweldige scene's.

Geweldige komedie,en beter dan al mislukte komedie's van de laatste tijd.

Wel een van de minder goede laurel & hardy films, maar vermaak is nog steeds prima, alleen niet meer zo goed als het ooit geweest is.

avatar van Gang_Star
Vermakelijk zoals bijna altijd. Leuke scene's met bijv. de telefooncel en het water in de lobby van het hotel, en een leuke dubbelrol van Laurel.

Dit was de voorlaatste film die het leuke komische duo Stan Laurel en Oliver Hardy hebben gemaakt en ze waren inmiddels ook al wat op leeftijd (duidelijk zichtbaar) en bovendien was hun bekende formule van komische films (ze hebben er ook heel veel gemaakt) uitgewerkt waardoor ze soms op herhaling vallen zoals bij de eieren scene die wel nog leuk was, maar jaren eerder ook al is toegepast in "Hollywood Party (1934)". Het leuke was er dus wel een beetje vanaf en het werd dan ook tijd dat Stan Laurel en Oliver Hardy met pensioen (ik verdiend overigens) zouden gaan.

Het ietwat flauwe verhaal (speelt zich af in Mexico, althans doet zich zo voorkomen) is overigens niet slecht en kijkt zich met circa 60 minuten ook nog best lekker weg. Ook wordt er niet veel in gezongen en de dansscène met de pittige Diosa Costello (in de rol van Conchita) mocht er best wezen (zij natuurlijk ook). Stan Laurel (dit keer in een dubbelrol) en Oliver Hardy doen het leuk en er valt weer genoeg met hun te lachen zoals o.a. het gedoe met de taxi in het begin van het verhaal, het gedoe in het hotel (lobby en fontein met water hoewel dat een beetje flauw was, de rechtszaak, eieren scene ondanks herhaling, de telefooncel op het feest en Stan Laurel als matador in de dubbelrol. De film eindigt met Stan Laurel en Oliver Hardy als skelet (geweldige special effecten voor die tijd ), waarbij alleen nog hun hoofden zichtbaar zijn. Oliver Hardy zegt dan tevens zijn typische uitspraak "Well, here's another nice mess you've gotten me into" tegen Stan Laurel, die dan zoals gewoonlijk begint te jammeren.

Zeker niet één van de betere films van Stan Laurel en Oliver Hardy, maar wel weer een vermakelijke die zich vanwege de korte duur prettig wegkijkt.

avatar van PapaBeartje
Al met al een leuke komedie van L&H, niet heel bijzonder, maar de grappen zijn bij vlagen uitstekend, enkel de stierengevechten waren niet bepaald aangenaam om naar te kijken, wetende wat voor wrede sport dat is.. Wel leuk dat op den duur de stieren weten te ontsnappen, en de menigte als een kip zonder kop door het veld rennen. Risico van het vak zullen we maar zeggen! Leuk voor een keertje.

avatar van fun in acapulco
Eindelijk gezien! Ben al sinds mijn vroege jeugd fans van het illustere duo, maar deze was tussen de mazen van het net geglipt. Hij viel me niet tegen. Ik heb zelfs enige malen danig moeten lachen, wat ik niet verwacht had. Het is geen meesterwerk geworden als "Way Out West", maar toch heb ik me vermaakt.

avatar van nlkink
De laatste L&H film uit de veertiger jaren, en ook nog een van de beteren. De film was in 1945 zo succesvol dat de filmmaatschappij het duo het aanbod deed om de zojuist gesloten (comedy) studio voor hun meteen weer te heropenen. Moegestreden bedankten de twee voor de eer en gingen ze vanaf 1946 op tournee met hun variaties op de bekendste en enkele nieuwe sketches. In 1947 was er nog even sprake van een Britse productie gebaseerd op de Robin Hood legende maar dat liep op niets uit. Het zou tot 1951 duren voordat er weer een (zwaar teleurstellende) film van het duo zou uitkomen.
Eigenlijk is The Bullfighters met een beetje goede wil te beschouwen als een waardige afsluiter en Atoll K als een anomalie.

avatar van Grindhouse62
Ik kijk en herzie heel veel films vanuit mijn eigen enorm gigantische videotheek/collectie en heb ik gisteravond de zeer vermakelijke The Bullfighters van Stan and Ollie na vele jaren maar eens weer herzien. De films van het duo blijven leuk om te kijken. Ik kijk gemiddeld elke dag sowieso 2 films of meer.Ik ben een liefhebber van o.a exploitatiefilms, B-Films en oude films wereldwijd en alle genres. Mij oudste film uit mijn collectie is uit 1915. Als de film Engelstalig of Duitstalig is gesproken dan ben ik niet afhankelijk van ondertitels, is de film anderstalig bv. Chinees e.d. dan zijn naast Nederlandse, de Engelse ondertiteling ook prima Ondanks mijn tik van herzieningen, ga ik natuurlijk ook iets nieuws niet uit de weg en hou het aanbod van Netflix in de gaten.