Genre: Misdaad
Speelduur: 154 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: John Travolta, Samuel L. Jackson en Uma Thurman
IMDb beoordeling:
8,8 (2.409.849)
Gesproken taal: Engels, Spaans en Frans
Releasedatum: 1 december 1994
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via NLZIET
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Vrijdag 20 februari in één bioscoop (Woerden)
Plot Pulp Fiction
"From the creator of 'True Romance' & 'Reservoir Dogs'"
Jules en Vincent werken voor de machtige misdadiger Marsellus Wallace. Vincent komt in de problemen als hij Mia, de vrouw van Wallace, een avondje gezelschap moet houden. Ondertussen is Wallace verwikkeld in een deal met de bokser Butch, die Wallace belazert en er met z'n geld vandoor gaat.
Externe links
Acteurs en actrices
Vincent Vega
Jules Winnfield
Mia Wallace
Butch Coolidge
Marsellus Wallace
The Wolf
Lance
Pumpkin
Honey Bunny
Fabienne
Reviews & comments
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
ik snap heel goed wat ikzelf zeg, en ja mijn mening is afwijkend zoals jij dat zegt (afwijkend heeft een negatieve lading, ik zou zeggen "apart"
) maar arrogant? jij noemt mij en anderen afwijkend, waar ik vervolgens met een als grappig bedoelde zinsnede op reageer, en als ik jou dat noem vind jij ons arrogant? de pot verwijt de ketel.......
Nee kennelijk toch niet...
Afwijkend heeft niets negatiefs en wat is nou uberhaupt het probleem? Als 99 van de 100 mensen iets goed vinden en één iemand niet dan is die gene AFWIJKEND van de rest. Wat is daar negatief aan dan? Ik vind het inderdaad arrogant als dan die ene persoon tegen de andere 99 gaat zeggen dat hun mening afwijkend is en niet de zijne.
DESPERADO1
-
- 40 berichten
- 108 stemmen
dat klopt. waarbij we weer aankomen bij het feit dat het om meningen draait en dat iedereen een film anders interpreteert. het mooie aan deze site is dat je juist over de film kan discussiëren zonder daarbij opdringerig te worden dat je hem goed of slecht moet vinden. je zou de score als een indicatie kunnen gebruiken, maar niet als een gegeven dat de film bij een 5 een goede film is en bij een 1 slecht. datzelfde gebeurt nu bij pulp fiction.had je hem nog nooit gezien en hij had een recensie van 2 was je hem dan wel gaan kijken? ik heb daar lak aan en kijk wat mij leuk lijkt, anders had ik al een hele hoop goeie films gemist als ik ook op de kritieken in de krant was afgegaan. wat m1chel denk ik probeert duidelijk te maken is, is dat als je roept dat iets geniaal of briljant is dat je dan ook aangeeft wat. dat doen ruudc en reinbo nu hierboven en dat is hun mening die je op deze manier alleen maar kan respecteren omdat ze het duidelijk verwoord hebben.
DESPERADO1
-
- 40 berichten
- 108 stemmen
afwijkend
niet normaal, meestal in negatieve betekenis volgens wiki
ik zal het je nog 1 keer proberen uit te leggen maar de grap is er al vanaf: ik zeg niet dat iedereen afwijkend is, ik reageerde alleen op het feit dat jij dat schreef, noem het sarcasme, flauwekul, domme humor of wat dan ook maar je gaat serieus op iets in wat zo niet bedoeld was. dus nogmaasl: maakt dat mij arrogant dan zij het zo maar probeer nu niet de betweter uit te hangen als de rest waarschijnlijk wel de humor er van in ziet..
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
Helemaal met je eens, maar als een film een hoge score heeft kan je zeggen dat die over het algemeen door veel mensen als een goede film wordt gezien. Maakt het niet een feit dat het een goede film is, maar geeft wel aan dat veel mensen het daar dan over eens zijn. M1chael heeft het veelal tegen mij gehad dan werwijs ik hem door naar pagina 143 en 144. Dan kan die zien dat ik eerst ook niet veel aan deze film vond, maar dat ik nu heel duidelijk heb aangegeven waarom ik deze film wel goed vind.
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
afwijkend
niet normaal, meestal in negatieve betekenis volgens wiki
ik zal het je nog 1 keer proberen uit te leggen maar de grap is er al vanaf: ik zeg niet dat iedereen afwijkend is, ik reageerde alleen op het feit dat jij dat schreef, noem het sarcasme, flauwekul, domme humor of wat dan ook maar je gaat serieus op iets in wat zo niet bedoeld was. dus nogmaasl: maakt dat mij arrogant dan zij het zo maar probeer nu niet de betweter uit te hangen als de rest waarschijnlijk wel de humor er van in ziet..
Als het serieus bedoeld was maakte jou dat arrogant ja. Is kennelijk niet zo, maar dat is dan weer nergens uit op te maken. Jij had liever het woord apart ipv afwijkend en als er een wordt met negatieve lading is, is het wel het woord apart 
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
Tja ik denk dat ik jou niet serieus moet nemen. Want als je nu nog niet weet wat ik bedoel...tja dan houd het voor mij op. Dit bedoel ik nou op alles afrekenen maar een goed onderbouwd antwoord ho maar. Weet je ik wil nog geen eens dat jij.mij serieus neemt, daar verdoe ik mijn tijd alleen maar aan. Prettige dag verder nog.
Wat heb je aan een goed ondebouwd antwoord, als dat voor mij het gene is wat de film sterk maakt en voor jou juist zwak is? Niemand dwingt jou dit een goeie film te vinden hoor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dit geld voor elke film, dus dan kan je van geen enkele film de score nog serieus nemen
Lijkt me dat je dat nog steeds per film voor jezelf moet uitmaken.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Het gaat erom wat jij zelf van de film vindt en niet wat anderen er voor oordeel aan hangen.
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk, maar volgens mij geef ik dat zelf ook aan.
Feit blijft echter dat hoge scores aangeven dat veel mensen dat dan een goeie film vinden.
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
Ik bepaal zelf wel of ik me met deze discussie bemoei 
Echter ik heb geen zin om steeds weer opnieuw te moeten plaatsten waarom ik deze film goed vind. Nog een vraagje wat is een goed antwoord? Heel veel mensen vinden deze film onder anderen goed door de dialogen, ik ook, dus voor mij een goed antwoord. Jij vind de dialogen niks (dat kan) en is voor jou dus een slecht antwoord. IK VIND het een goeie film, JIJ VIND van niet. Kan toch, get over it.
DESPERADO1
-
- 40 berichten
- 108 stemmen
Als het serieus bedoeld was maakte jou dat arrogant ja. Is kennelijk niet zo, maar dat is dan weer nergens uit op te maken. Jij had liever het woord apart ipv afwijkend en als er een wordt met negatieve lading is, is het wel het woord apart
niks "kennelijk"het is zo, feit. net zoals de woorden apart en afwijkend, gewoon opzoeken in je woordenboekje. de discussie gaat echter niet daarover, maar over het geniale van deze film(de dialogen) reinbo en ruudc weten dat wel normaal te verwoorden, jij niet: get over it. 
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
En tuurlijk maak je zelf uit waar je je in mengt, was alleen een statement naar jou zinnetje van serieus nemen. Even goede vrienden hoor
Het gaat juist wel over wat ik of jij vind. Jij vind de dialogen niks en ik vind de dialogen goed. Als je graag wilt weten waarom ik de film goed vind, dan werwijs ik je door naar pagina 143 en 144.
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
niks "kennelijk"het is zo, feit. net zoals de woorden apart en afwijkend, gewoon opzoeken in je woordenboekje. de discussie gaat echter niet daarover, maar over het geniale van deze film(de dialogen) reinbo en ruudc weten dat wel normaal te verwoorden, jij niet: get over it.
Het is gewoon een feit dat jou mening afwijkend van de meeste mensen hier is. Maakt niks uit, maar is wel zo. Get over it.
DESPERADO1
-
- 40 berichten
- 108 stemmen
het blijft gewoon moeilijk om dit uit te leggen. tussen gek of geniaal zit soms maar weinig, vandaar dat de 1 het fantastisch briljant vind en de ander kan dat niet begrijpen omdat bijv. hij of zij de dialogen absurd vind. uitleggen zal in dit geval dan ook niet echt mogelijk zijn...maar ononderbouwd, afwijkend etc. etc. is daarom ook niet aan de orde lijkt mij.......in dit geval is het gewoon alles of niks.
JanDahler
-
- 199 berichten
- 262 stemmen
Dus omdat hier op moviemeter deze film een hoog gemiddelde heeft, moet ik maar voor zoete koek slikken dat dat zo is??? Doe effe normaal joh. Dus als de smurfen een hoog gemiddelde haalt hier moet ik meteen geloven dat iedereen dit goed vind. ik denk dat de meeste stemmen van fans is en ook veel mensen die dit niks aan vinden gewoon niet stemmen. En dan heb ik nog geen eens de mensen genomen die dit nog geen eens gezien hebben.
wat een onzin. Mensen geven deze film een hoge stem omdat ze hem goed vinden. Lijkt me logisch toch. Er is echt geen andere reden.
"ik denk dat de meeste stemmen van fans is'
LOL Waarom denk je dat mensen fan van iets worden... Omdat ze het goed vinden... lijkt me vrij logisch.
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
het blijft gewoon moeilijk om dit uit te leggen. tussen gek of geniaal zit soms maar weinig, vandaar dat de 1 het fantastisch briljant vind en de ander kan dat niet begrijpen omdat bijv. hij of zij de dialogen absurd vind. uitleggen zal in dit geval dan ook niet echt mogelijk zijn...maar ononderbouwd, afwijkend etc. etc. is daarom ook niet aan de orde lijkt mij.......in dit geval is het gewoon alles of niks.
Emotiestem noem ik dat in dit geval. Je komt er echt niet mee weg als je zegt Pulp Fiction is niks. Zoals gezegd is dat niet onderbouwd. Ik hou ook niet van komedies, maar ga klassieke komedie films niet 1 ster geven omdat het mij niet kan boeien.
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4616 stemmen
Het gaat mij niet om ik vind of jij vind. Het gaat om de door jullie omhoog gelulde status van bull shit dialogen. Deze dialogen zijn netzo goed als de dialogen van "Goede Tijden,Slechte Tijden". Dat Royal with cheese dialoog die iedereen zo geweldig hier vond is van het zelfde caliber al de zin : Het is mij...Robert, en ik donder van de woede..
Je zou de dialogen inderdaad kunnen omschrijven als onbeduidende bullshit, maar het is juist de alledaagsheid die ze zo prettig maakt. Speels, naturel, meanderend.. gewoon gekeuvel, net zoals in het dagelijkse leven toch? De vergelijking met GTST lijkt me dan ook onterecht, aangezien soaps vooral draaien rond geforceerd melodrama (en niet de trivialiteit van het alledaagse).
Hoe dan ook zijn de lichtvoetige dialogen in Pulp Fiction een aangename verademing op de gewoonlijke hoogdravende filmtaal in Hollywood. Natuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening, maar ik vraag me toch af wat de precieze oorzaak van kritiek is bij de gebruikers in kwestie. Heeft het specifiek met Tarantino te maken of is het misschien eerder een algemene afwijzing van dialogen over koetjes en kalfjes?
DESPERADO1
-
- 40 berichten
- 108 stemmen
Emotiestem noem ik dat in dit geval. Je komt er echt niet mee weg als je zegt Pulp Fiction is niks. Zoals gezegd is dat niet onderbouwd. Ik hou ook niet van komedies, maar ga klassieke komedie films niet 1 ster geven omdat het mij niet kan boeien.
waarom kom ik daar niet mee weg en wat is emotiestem in jouw ogen? ik vind pulp fiction echt niks, terwijl ik wel van het genre houd. je hebt gelijk als het om tarantino gaat, maar dat is wel gebaseerd op het feit dat ik meerdere films van hem heb doorgeworsteld en het me gewoon niet kan bekoren. hoeveel onderbouwing wil je nog, of moet ik de film gaan ontleden van minuut tot minuut? dat gezegd hebbende zal ik waarschijnlijk ook geen films meer van hem kijken, maar er dan dus ook geen stem aan gaan geven en waarom, als je dus niet van komedie houdt, zou je dan klassieke komedie überhaupt nog kijken?
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
waarom kom ik daar niet mee weg en wat is emotiestem in jouw ogen? ik vind pulp fiction echt niks, terwijl ik wel van het genre houd. je hebt gelijk als het om tarantino gaat, maar dat is wel gebaseerd op het feit dat ik meerdere films van hem heb doorgeworsteld en het me gewoon niet kan bekoren. hoeveel onderbouwing wil je nog, of moet ik de film gaan ontleden van minuut tot minuut? dat gezegd hebbende zal ik waarschijnlijk ook geen films meer van hem kijken, maar er dan dus ook geen stem aan gaan geven en waarom, als je dus niet van komedie houdt, zou je dan klassieke komedie überhaupt nog kijken?
Ik heb het de naam Tarantino nergens hier genoemd 
Anyway een emotiestem is een 1 geven omdat je bijvoorbeeld de regisseur niet mag en de film verder niet op zijn waarde beoordelen.
Verder heb je je mening inderdaad niet anders onderbouwd als "films van Tarantino boeien me niet". Begrijp me niet verkeerd, je hoeft deze film geen 5 sterren te geven maar iig 2.5 lijkt me wel op zijn plaats.
Ik hou trouwens over het algemeen niet van komedies, maar kijk inderdaad ook slechte films. Al is het maar om ze hier een slechte recentie te geven.
Ste*
-
- 2072 berichten
- 1387 stemmen
M1chel, jij bent de enige die ik nu aan de lopende band onredelijke dingen zie zeggen hoor. Het is duidelijk dat je de film helemaal niks vindt, en zelfs een beetje kwaad wordt omdat je de liefhebbers niet begrijpt. Ik snap dat wel, ik heb dat af en toe ook.
Ik ben dan wel geen mod, maar ik zou eigenlijk willen zeggen, dit is een onbegonnen en op herhaling gestoelde discussie, hou er mee op.
puckb96
-
- 1849 berichten
- 0 stemmen
Ik snap inderdaad dat m1chel de film niks vind. Die SM-scène en die verkrachting zijn ook niet echt zo prettig om naar te kijken maar de heerlijke dialoog vind ik geweldig. Komt eigenlijk erg realistisch over in het dagelijkse leven haha. Maar als je dat niks vind lijkt me logisch dat je de film maar slapjes vind, maar dat is eigenlijk één van de elementen van Mr. Tarantino en die zijn eigenlijk in al z'n films aanwezig.
En inderdaad wat heeft spellen nou in godsnaam met de film te maken? Maar ja, een beetje off-topic.
DESPERADO1
-
- 40 berichten
- 108 stemmen
Ik heb het de naam Tarantino nergens hier genoemd 
Anyway een emotiestem is een 1 geven omdat je bijvoorbeeld de regisseur niet mag en de film verder niet op zijn waarde beoordelen.
Verder heb je je mening inderdaad niet anders onderbouwd als "films van Tarantino boeien me niet". Begrijp me niet verkeerd, je hoeft deze film geen 5 sterren te geven maar iig 2.5 lijkt me wel op zijn plaats.
Heb jij wel alles gelezen? nee..dit is geen emotiestem (leuk woord trouwens, nieuw?) en of ik tarantino wel mag of niet: ik vind zijn films niet mooi...ik zeg niks over de persoon zelf. Mijn mening is wel degelijk onderbouwd, leer zelf lezen en zinnen op te bouwen ipv een ander daarop aan te vallen.
ik denk dat ik je dan idd verkeerd begrijp, want ik zou niet weten waarom ik deze film een 2,5 moet geven, of uberhaupt een cijfer wat me verteld wordt omdat jij dat op zijn plaats vind.
tja, lijkt me duidelijk.....
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Pulp Fiction wist mij van begin tot het eind te boeien en ook de tweede keer blijft hij lachen. De verhaal lijnen lopen door elkaar en het gaat van de ene bizarre scene naar de andere.
Gewoon coole film met zoals vaak in films van Tarantino geweldige soundtrack, strakke teksten en acteurs op hun best.
Deze film heeft het allemaal; hilarische scenes, bloedige actie, goeie muziek, veelzijdige personages en de Jack Rabbit's Slim Contest 
puckb96
-
- 1849 berichten
- 0 stemmen
Pulp Fiction wist mij van begin tot het eind te boeien en ook de tweede keer blijft hij lachen. De verhaal lijnen lopen door elkaar en het gaat van de ene bizarre scene naar de andere.
Gewoon coole film met zoals vaak in films van Tarantino geweldige soundtrack, strakke teksten en acteurs op hun best.
Deze film heeft het allemaal; hilarische scenes, bloedige actie, goeie muziek, veelzijdige personages en de Jack Rabbit's Slim Contest
Net zoals alle andere Tarantino films. Heerlijk! 
Ezekiel 25:17
-
- 24 berichten
- 20 stemmen
Wat een heerlijke film is dit toch..
ik heb de soundtrack ook gekocht, een lekkere cd om weg te luisteren
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Belachelijk trouwens dat deze film op nummer 1 staat bij Toplijsten onder het genre Komedie 
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2574 stemmen
Belachelijk trouwens dat deze film op nummer 1 staat bij Toplijsten onder het genre Komedie
Klopt.
Gerelateerd nieuws

Grote favoriet onder liefhebbers: 'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino komt naar Netflix

'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino morgenavond (10 juli) te zien op televisie

Netflix verwijdert deze maand weer veel goed beoordeelde films: Onder meer 'Pulp Fiction' en 'Tár' verdwijnen

Jubileumeditie van 'Pulp Fiction' op komst: 'Geweldige dialogen, subtiele humor en bovenal meesterlijke citaten'
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









