Genre: Misdaad
Speelduur: 154 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: John Travolta, Samuel L. Jackson en Uma Thurman
IMDb beoordeling:
8,8 (2.410.104)
Gesproken taal: Engels, Spaans en Frans
Releasedatum: 1 december 1994
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via NLZIET
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Vrijdag 20 februari in één bioscoop (Woerden)
Plot Pulp Fiction
"From the creator of 'True Romance' & 'Reservoir Dogs'"
Jules en Vincent werken voor de machtige misdadiger Marsellus Wallace. Vincent komt in de problemen als hij Mia, de vrouw van Wallace, een avondje gezelschap moet houden. Ondertussen is Wallace verwikkeld in een deal met de bokser Butch, die Wallace belazert en er met z'n geld vandoor gaat.
Externe links
Acteurs en actrices
Vincent Vega
Jules Winnfield
Mia Wallace
Butch Coolidge
Marsellus Wallace
The Wolf
Lance
Pumpkin
Honey Bunny
Fabienne
Reviews & comments
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3234 stemmen
net de film voor het eerst gezien,en aagezien hij op nr.2 in de top 100 staat had ik er veel van verwacht.Vond het wel een leuke film, maar nr.2 in de top 100 is echt te veel eer.zelfs de top 10 mag hij niet halen.
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
net de film voor het eerst gezien,en aagezien hij op nr.2 in de top 100 staat had ik er veel van verwacht.Vond het wel een leuke film, maar nr.2 in de top 100 is echt te veel eer.zelfs de top 10 mag hij niet halen.

Consurgo
-
- 107 berichten
- 222 stemmen
net de film voor het eerst gezien,en aagezien hij op nr.2 in de top 100 staat had ik er veel van verwacht.Vond het wel een leuke film, maar nr.2 in de top 100 is echt te veel eer.zelfs de top 10 mag hij niet halen.
Ik denk dat hij die hoge plaats meer te danken heeft aan het feit dat het een klassieker is.
Ik zelf vind hem ook geen top 10 film, maar hij is gewoon wel goed en het is denk ik voor veel mensen de eerste "cult" film waar ze mee in aanraking komen.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
klopt als een bus.
behalve dan dat het geen klassieker is. En al helemaal geen cult 
Consurgo
-
- 107 berichten
- 222 stemmen
Ik had cult al tussen aanhalingstekens, maar opzich een klassieker vind ik het wel....
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
ik kan me voorstellen dat je 't een klassieker noemt. Maar die discussie hebben we al veel vaker gehad hier (wanneer is iets een klassieker), met name over de leeftijd van een film.
Er waren toen mensen die zeiden dat een film minstens 25-30 jaar oud moest zijn voordat je kon zeggen of 't een klassieker was. En daar ben ik 't mee eens.
vandaar 
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
dus films uit '79 en '80 kunnen volgens jou eigenlijk geen klassiekers zijn? ik kan alleen uit die twee jaren al zeven films noemen die voor mij onbetwiste klassiekers zijn.
nog een voorbeeld; de godfather is slechts sinds een aantal jaren een klassieker?
ik kan me niet vinden in het trekken van wat voor tijdslijn dan ook, in deze.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
kan zijn dat ik het jaartal niet helemaal goed heb, dan moet je bij queto zijn, die weet dat 
't was ook niet mijn discussie. daarbij ging 't me om deze film. en dat is geen klassieker. istie simpelweg te jong voor,
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
die grens lag idd, bij 25 jaar. heb er nog een beetje van mee gekregen van die discussie.
dat pulp fiction nog niet genoeg grijze haren heeft, ben ik het i.i.g. wel mee eens.
Consurgo
-
- 107 berichten
- 222 stemmen
Ik vind het dus persoonlijk heel raar om een film pas een klassieker te kunnen noemen als hij 25 jaar oud is, maar dat ligt ook aan de verschillende definitie van klassieker die iedereen heeft.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik stel voor om films pas 'klassiekers' te noemen wanneer ze daadwerkelijk stammen uit de Griekse of Romeinse oudheid. 
Consurgo
-
- 107 berichten
- 222 stemmen
Als ze goed zijn tenminste, die Grieken en Romeinen produceerden ook veel zooi hoor.
Zo is het orgineel van Gladiator niet om aan te zien (die met Russel Crowe is een remake), al was hij toen wel populair, ze hebben hem van het latijn in het Germaans laten nasynchroniseren en toen sloeg hij hier in de buurt ook in, alleen de Bataven vonden hem niet zo goed, die zijn er geloof ik nog een opstand om begonnen.
Heracles
-
- 113 berichten
- 780 stemmen
Net een paar dagen geleden (voor het eerst
) gezien maar ik werd constant gestoord onder de film... Ik ga dus niks toelichten, maar beoordeel ik de film even op gevoel. Betekent voor de scherpe mensen onder ons inderdaad dat ik van mn basis-film-kijk-theorie afstap en m eerst (opzettelijk!
) nog een keer ga kijken voor ik tot een eindcijfer kom. Hij was al wel erg cool, alleen al het hele sfeertje in de film en de verhaaltjes die door elkaar liepen, geweldig. goed geacteerd ook. Maar nu ga ik er toch alweer op in 
4*
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
ik weet niet of het al gezegd is; maar er zit een fout in de film.
vlak voor dat plummer en roth het restaurant willen overvallen;
plummer; 'any of you fucking pricks move, I'm gonna execute every motha fucking last one of you.'
de tweede keer; 'any of you fucking pricks move, I'm gonna execute everyone of you motha fuckers'.
slordig.
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
http://www.imdb.com/title/tt0110912/board/nest/3036101
Dit is een topic op IMDb over hetzelfde onderwerp.
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Als je dan al gaat zeuren over zo'n "fout" ...
ben dan een beetje compleet, er zitten er namelijk nog een aantal in, weliswaar niet zo overduidelijk als deze maar anders was het ook te makkelijk om ze allemaal te ontdekken.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
Als je dan al gaat zeuren over zo'n "fout" ...
ben dan een beetje compleet, er zitten er namelijk nog een aantal in, weliswaar niet zo overduidelijk als deze maar anders was het ook te makkelijk om ze allemaal te ontdekken.
het viel me op en ik vond het zeker het noemen waard. ik ben blij dat ik 'er over zeurde', nu weet ik meer over de reden van de 'fout'.
als je dit al zeuren vindt, ben je zelf aan het zeuren. ik vind continuïteitsfouten (niet dat dit er een is, maar goed) en zulk soort dingen erg belangrijk. zeker bij één van mijn favoriete films.
wees jij liever volledig. ik begon over een fout, jij over meerdere. ik ben benieuwd.....
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
Grappig
als het zo idd. bedoeld is, zeker ja. 
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Sorry man, didn't mean to be so eh.. hostile.
Maarre, let bijvoorbeeld eens op Ezechiel 25 - 7 .. die is ook anders in de hotelkamer als in het restaurant.
killercoach
-
- 48 berichten
- 590 stemmen
Als we het dan toch over "fouten" hebben,
Het geen gezegt word bij Ezechiel 25 - 7, is niet hetgeen staat in de bijbel bij Ezechiel 25 - 7. Het is een eigen samenvatting van Mr. Tarantino van heel Ezechiel 25.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Opzettelijk heb ik ergens gelezen.
Ik vermoed gewoon te onbelangrijk bevonden om te laten kloppen.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
als het zo idd. bedoeld is, zeker ja.
Onzin. Het is grappig of niet.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
als je dit al zeuren vindt, ben je zelf aan het zeuren. ik vind continuïteitsfouten (niet dat dit er een is, maar goed) en zulk soort dingen erg belangrijk. zeker bij één van mijn favoriete films.
Zeuren, idd. Geloof niet dat er filmmakers bestaan die zich echt druk maken om zulke zaken. Sockwatchers, noemde Hitchcock ze.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik heb gelezen dat het hier geen fouten betreft: Tarantino zou EN de overval-speech EN de Bijbelse rede opzettelijk in twee verschillende uitvoeringen in de film gepropt hebben. Tarantino beweert dit gedaan te hebben omdat hij verschillende percepties ( dus door verschillende hoofdpersonen) van hetzelfde gebeuren naar de kijker wilde overbrengen. (het Rashomon-effect)
Ik geloof wel dat dit de opzet was.......dit KAN geen fout zijn, zeker niet omdat ie 't twee keer doet en omdat het ook daadwerkelijk om verschillende percepties gaat.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Nou Ramon, daar zeur ik iig niet om, wellicht de ernstige critici.
Onderwerp vind ik verder nergens op slaan, So what wat ze zeiden.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
Ik vermoed gewoon te onbelangrijk bevonden om te laten kloppen.
Wat een onzin argument. Je zegt nu in wezen hetzelfde als, als iets niet belangrijk is hoeft het niet te kloppen.
Zeuren, idd. Geloof niet dat er filmmakers bestaan die zich echt druk maken om zulke zaken. Sockwatchers, noemde Hitchcock ze.
Zei hij die het zeuren heeft uitgevonden….. Ik weet wel zeker dat filmmakers zich druk maken om filmfouten. Of dit er een was valt nu dus te betwijfelen.
Onzin. Het is grappig of niet.
dat maak ik zelf wel uit.
fouten vind ik niet grappig. de theorieen die ik onder de link beschreven zag wel.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
Nou Ramon, daar zeur ik iig niet om, wellicht de ernstige critici.
Onderwerp vind ik verder nergens op slaan, So what wat ze zeiden.
zoals ik al zei vind ik het zeker het vermelden waard. onder de link zie je dat het al een leuke discussies heeft opgeleverd. zaken die zeker nog niet iedereen wist.
bij een film waar alles al gezegd is kan zo´n onderwerp toch leuk zijn. of is het omdat dit een algemeen goed gewaardeerde film is (waaronder door mij (zie mijn top 10)) het not-done is om over zulke zaken te praten bij desbetreffende film? lijkt me niet.
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3297 stemmen
Opzich is het niet de film die zo super is, maar een aantal scenes.
De scene aan het being bijvoorbeeld, dat ze met z'n 2en in de auto zitten is gewoon subliem.
En de scene daarop bij die 3 mannetjes vind ik ook geweldig.
Zo zijn er nog een aantal scenes die de rest van de film "dragen".
Gerelateerd nieuws

Grote favoriet onder liefhebbers: 'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino komt naar Netflix

'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino morgenavond (10 juli) te zien op televisie

Netflix verwijdert deze maand weer veel goed beoordeelde films: Onder meer 'Pulp Fiction' en 'Tár' verdwijnen

Jubileumeditie van 'Pulp Fiction' op komst: 'Geweldige dialogen, subtiele humor en bovenal meesterlijke citaten'
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








