Genre: Drama
Speelduur: 101 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Darren Aronofsky
Met onder meer: Ellen Burstyn, Jared Leto en Jennifer Connelly
IMDb beoordeling:
8,3 (965.160)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 13 september 2001
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Requiem for a Dream
De weduwe Sara Goldfarb krijgt te horen dat ze uitgekozen is om in een spelshow mee te doen. Aangezien ze niet meer in haar favoriete jurk past, begint ze met dieetpillen, waar ze al snel aan verslaafd raakt. Ondertussen mislukken de pogingen van haar zoon Harry, z'n vriendin en een vriend om het te maken in de drugsscene. Langzamerhand glijden de hoofdpersonages verder en verder weg in een neerwaartse spiraal van drugsgebruik, misdaad en prostitutie.
Externe links
Acteurs en actrices
Sara Goldfarb
Harry Goldfarb
Marion Silver
Tyrone C. Love
Tappy Tibbons
Ada
Mrs. Pearlman
Mrs. Scarlini
Mrs. Ovadia
Reviews & comments
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Ik zou een beetje uitkijken met gechargeerde opmerkingen onder drugsgebruikers hoor
.
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
Ik zou een beetje uitkijken met gechargeerde opmerkingen onder drugsgebruikers hoor
.
Hehe 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Nou vond ik Requiem for a Dream niet zo heel erg geweldig, maar Fear and Loathing wel, en daar wordt hetzelfde over gezegd door laagwaardeerders.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Ik zou deze film toch niet gaan bekijken als ik bepaalde middelen op zou hebben. Volgens mij flip je dan gigantisch. F&L daarentegen... 
Newbie
-
- 271 berichten
- 353 stemmen
Moeilijk.
Er gebeurde weinig, er zat niets in dat je tot kijken dwong. Het was precies zo'n bekijk-het-in-de-klas-en-zie-hoe-ver-dat-je-kunt-wegzakken filmpje, een waarschuwing voor drugs (filmpjes die ze maar blijven herhalen op de middelbare school). Hier heb ik dus totaal geen boodschap aan. Het was saai, en dan die onozele frigo die altijd maar zijn ding mocht doen. Het leek me ook allemaal nogal vergezocht. Ook de soundtrack begon als maar meer "gewoon" te worden (eigenlijk naarmate dat de hele film vervelend begon te worden). Het geheel schokte me ook niet, je weet toch dat het overdreven voorgesteld word of dat je het extreme te zien krijgt.
Als je zo de score overzicht bekijkt lijkt dit een film te zijn die je goed moet vinden om een aanvaard "filmkenner/liefhebber". Soms betrap ik mij erop dit ook te doen, al probeer ik het dan te verbteren. Een mens is nu zo.
Iemand heeft het omschreven als een hype, ik denk dat hij er niet ver van waarheid zat.
1 positief punt, het is beter als schriek
, daarom dat ik het een hogere score moest geven 
Is dit goed genoeg uitgelegd?, of lijkt het (nog altijd) maar op hersenloze zever?
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Beetje, want ik herken er duidelijk geen anti-drugs propaganda in. De film laat -voor de zoveelste keer- alleen maar zien hoe het eventueel fout kan gaan, er wordt echt nergens geroepen dat het altijd zo moet aflopen hoor. Het hangt dan van de kijker af hoe hij de film interpreteert.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik ga ook niet nog eens de kritiek proberen te weerleggen, iedereen heeft recht op zijn eigen kritiek, ik ben nu eenmaal en genereus persoon, maar ik word toch elke keer weer een beetje nijdig als iemand deze film als 'slecht' omschrijft met het argument: 'weer zo'n anti-drugs film.' Ik weet niet hoe het komt dat mensen zich zo snel aangevallen worden als ze een anti-drugs film zien, dan wordt hun progressief-zijn aangetast of zo ik weet het niet en ik ga het ook niet proberen te verklaren, maar ik vind het in elk geval een nep-argument. Ik zou het aanvaarden als je dat argument zou aanhalen omdat je geen boodschap hebt aan dergelijke films, maar ik denk dat er meer achter zit, volgens mij heb je er teveel boodschap aan, en kan je het gewoon niet verdragen dat een film anti-drugs is, en levert dat automatisch ergernis op en dus een voor jou slechte film.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Er gebeurde weinig, er zat niets in dat je tot kijken dwong. Het was precies zo'n bekijk-het-in-de-klas-en-zie-hoe-ver-dat-je-kunt-wegzakken filmpje, een waarschuwing voor drugs (filmpjes die ze maar blijven herhalen op de middelbare school) (...) Het leek me ook allemaal nogal vergezocht (...) Het geheel schokte me ook niet, je weet toch dat het overdreven voorgesteld word of dat je het extreme te zien krijgt.
Hier had ik dus totaal geen last van. Er gebeurde best veel vond ik en saai werd het ook niet. Nu heb ik ook nooit last gehad van voorlichtingsfilmpjes op de middelbare school.
Ik denk niet dat het overdreven is, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Het gaat natuurlijk niet altijd zo gigantisch fout maar het kan makkelijk.
Dat vind ik weer zo flauw. Net of alle mensen die deze film goed vinden de 'hype' maar achterna lopen. Ik vind deze film erg goed en niet omdat anderen mensen m ook goed vinden.
, daarom dat ik het een hogere score moest geven 
Tsja, dan noem je ook een film
. Alleen al om het acteerwerk en de editing is deze film duzend miljoen keer beter.

Ja, allemaal hersenloos gezever
.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wauw, veel discussie hier
. Heb net Pi gezien en ben erg benieuwd geworden naar deze. Hij staat op mijn harde schijf dus het zal niet lang duren denk ik...
mrdig
-
- 499 berichten
- 2690 stemmen
Als je zo de score overzicht bekijkt lijkt dit een film te zijn die je goed moet vinden om een aanvaard "filmkenner/liefhebber". Soms betrap ik mij erop dit ook te doen, al probeer ik het dan te verbteren.
Inderdaad erg flauw. Zeg dan dat je gewoon niet van zulke fims houdt. Dus je hebt Memento ook maar 1 ster gegeven omdat in jouw ogen dat ook zo'n film is die je hoog moet waarderen om als "filmkenner/liefhebber" te worden gezien? Wat een onzin...
Volgens mij geef je Memento en deze film expres een lage score om zo toch een beetje tegendraads te zijn.. Inderdaad, ook een flauwe opmerking.
Weet nog dat ik Requiem for a Dream voor het eerst zag, terwijl ik nog nooit van de film en van MovieMeter had gehoord. Het was me totaal niet bekend wat de algemene opinie was van deze film en er is bijna geen 1 andere film die zo'n indruk op maakte als deze...
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Op je boterham bedoel je...;)
Gewoon, op me harde schijf. Is een hobby van me, harde schijven en videobanden stapelen, om en om. 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Afschuwelijke film. Je wordt meedogenloos in de ellende gezogen en aan het eind, na 2 uur lang gevangen te hebben gezeten, keihard uitgespuugd alsof je iets fout hebt gedaan. Hoe heeft Aranofsky dit voor elkaar gekregen? Door de imposante muziek? Door de waanzinnige truuks? Door het verbluffende acteerwerk? Ik weet het niet, en wil het niet weten ook, zolang Aranofsky maar deze kwaliteit films blijft maken.
5* Ben alleen bang dat deze film bij een herziening moet boeten voor het feit dat hij dan niet half zo indrukwekkend is maar dat zien we dan wel...
Weet iemand trouwens hoe de main-theme (met de violen, je weet wel) officieel heet?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Vind de film trouwens niet moralistisch overkomen ook al kan ik begrijpen dat sommige mensen hem wel moralistisch vinden. Ik vraag me dan alleen af: hoe moet het anders? Hoe maak je een film die deels over de afschuwelijke effecten van hard-drugs gaat als je niet belerend over moet komen? Ik denk dat dit onmogelijk is en je gewoon zo goed mogelijk moet proberen dit te verdoezelen met ieder mogelijke manier. En dat is Aranofsky fantastisch gelukt want ik geloof dat hij niet de intentie had om ook maar ietsje moraal in de film te doen, ookal wist hij dat het onvermijdelijk was dat het er onbedoeld toch in zou komen.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Weet iemand trouwens hoe de main-theme (met de violen, je weet wel) officieel heet?
Ik denk niet dat het een 'officiele titel' heeft, het komt meermaals terug op de soundtrack (de beste die ik ken, ook op cd, wat meestal niet vanzelfsprekend is, maar intussen na drie jaar wordt hij wat afgezaagd) en telkens onder een andere naam (het meest volledig in het liedje 'Lux Aeterna', misschien kunnen we dat tot officiele titel bombarderen). Gecomponeerd door Clint Mansell, die ook een aantal nummers van Pi heeft gedaan, en uitgevoerd door het Kronos Quartet, al een tijdje de absolute top wat populaire strijkersuitvoeringen betreft. Trouwens ook gebruikt, maar wat versneld, in de schitterende trailer van tLotR: The two towers.
Newbie
-
- 271 berichten
- 353 stemmen
Beetje, want ik herken er duidelijk geen anti-drugs propaganda in. De film laat -voor de zoveelste keer- alleen maar zien hoe het eventueel fout kan gaan, er wordt echt nergens geroepen dat het altijd zo moet aflopen hoor. Het hangt dan van de kijker af hoe hij de film interpreteert.
Ik zal het een beetje anders verwoorden… Ik kan Requiem zo vergelijken met een film over de sloppenwijken van Brazilië. Een film dat schokkend ‘moet’ overkomen, je ‘moet’ het je aan trekken, je ‘moe’t er even bij stilstaan,… Dit is dan misschien niet bedoeld door de filmmakers zelf, maar de leerkrachten doen het wel zo bedoelen. Na de film moet je dan vragen oplossen en werkskes maken die allemaal overeenkomen met de hersenloze mening van de perfecte mens-leerkracht. Een eigen andere mening op na houden is dan verboden en wordt omschreven als “ben je zo onverschillig? Ik ben geschokt dat je daar zo over denkt.Je bent een slecht mens.” Terwijl je helemaal niet onverschillig bent en dat je je gewoon verzet tegen het opdringen van een mening. Requiem is ook zo’n film die ze zouden kunnen laten zien. En daar bedoelen ze dan wel een waarschuwing mee. Als ik requiem aan’t bekijken was moest ik achteraf weer aan al die opgedrongen films denken.
Ik ga ook niet nog eens de kritiek proberen te weerleggen, iedereen heeft recht op zijn eigen kritiek, ik ben nu eenmaal en genereus persoon, maar ik word toch elke keer weer een beetje nijdig als iemand deze film als 'slecht' omschrijft met het argument: 'weer zo'n anti-drugs film.' Ik weet niet hoe het komt dat mensen zich zo snel aangevallen worden als ze een anti-drugs film zien, dan wordt hun progressief-zijn aangetast of zo ik weet het niet en ik ga het ook niet proberen te verklaren, maar ik vind het in elk geval een nep-argument. Ik zou het aanvaarden als je dat argument zou aanhalen omdat je geen boodschap hebt aan dergelijke films, maar ik denk dat er meer achter zit, volgens mij heb je er teveel boodschap aan, en kan je het gewoon niet verdragen dat een film anti-drugs is, en levert dat automatisch ergernis op en dus een voor jou slechte film.
Nou ik kan je nu al zeggen dat er films zijn , die over hetzelfde onderwerp handelen, die ik goed tot heel goed vind. Maar daar zit dan wel een veel leuker verhaal achter. Het gebrek aan een (voor mij) leuk verhaal zal het wellicht hebben doen laten lijken op zo’n schoolfilmpje. Maar wat volgt begrijp ik niet goed. Waarom zou ik er teveel boodschap in hebben? En dat het voor mij veel weg had van een schoolfilmpje is niet de enige reden dat ik de film slecht vond. Je moet alles lezen. Dus als jij vind dat het een nep-argument is… het was toch maar een argument die procentueel weinig invloed heeft. De andere argumenten wegen veel zwaarder door. De film blijft dus slecht (voor mij toch J )
Inderdaad erg flauw. Zeg dan dat je gewoon niet van zulke fims houdt. Dus je hebt Memento ook maar 1 ster gegeven omdat in jouw ogen dat ook zo'n film is die je hoog moet waarderen om als "filmkenner/liefhebber" te worden gezien? Wat een onzin...
Volgens mij geef je Memento en deze film expres een lage score om zo toch een beetje tegendraads te zijn.. Inderdaad, ook een flauwe opmerking.
Nou jij kunt het flauw noemen, ik noem het volgende veel flauwer. Zo kom ik mensen die een groot filmliefhebber zijn en die dan memento een uitstekende film noemen. Ik zeg dan dat ik het maar niets vond en het eerste wat ze dan zeggen is dat je de film niet hebt begrepen (maw, je bent dan een idioot) . ( 5 min later ben je dan wel zelf een deel van de film aan’t uitleggen tegen diezelfde mannen). De meer comerciële (zoals dat noemen) films is dan ook te min voor hun. Dat heeft mijn afkeer tot memento nog verder aangedikt.
Trouwens waarom haal je nu ineens memento aan, volgens mij kun je deze 2 films niet vergelijken. Memento is een soort modern kunstwerk (bescheiden complement), Requiem een schoolfilmpje. Ok, ze zijn alle 2 minder comerciëel en ze zitten alle 2 in de top 100, maar daar blijft het dan bij.
Ik zeg ook niet dat elke kijker een “meeloper” is, ik zeg dat die er volgens mij zijn. Het “lijkt” zo… En voor mij is het bewezen door die mensen waarover ik het daarstrak had.
En waarom zou ik tegendraads zijn als het een persoonlijke mening is? Ik zeg ook niet direkt tegen alleman die mijn 5*-films een lagere score geven dat ze tegendraads proberen te zijn. Smaken verschillen, leer daar maar met leven. Ik snap niet waarom mensen deze film zo waanzinnig goed vinden, maar ik respecteer hun mening.
Hier heb ik ook boordappel proberen te beantwoorden.
Ik vraag me dan alleen af: hoe moet het anders? Hoe maak je een film die deels over de afschuwelijke effecten van hard-drugs gaat als je niet belerend over moet komen?
Probeer er humor in te verwerken.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik vond het gedeelte dat mrs. Goldfarb uiterst demonstratief voor de koelkast haar hamburger op eet uitermate komisch. Of de scène met alle oude vrouwtjes op een stoel
. Vond het wel best zo, meer humor en hij was een stuk minder indrukwekkend geworden denk ik (wat dus de onbedoelde belerende toon verdoezeld).
Bedankt voor de informatie trouwens, Freud. Die van LotR is ook geweldig. Ik dacht al dat ik het ergens van herkende
.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik geef toe dat dit de zinnigste negatieve commentaar over deze film is die ik al heb gelezen (ook al zal ze mij niet beinvloeden, niet omdat ik te koppig ben, maar ja, ik ga het niet nog eens uitleggen, lees die twee lange berichten die ik een maand geleden heb geschreven)
Sorry voor mijn commentaar, die was niet persoonlijk bedoeld, maar ik ken te veel mensen die deze film verafschuwen, zuiver en alleen omdat ze hem te belerend vinden, en dat vind ik onzin.
Wat je zegt over films die je als filmliefhebber zogezegd goed moet vinden, is grotendeels waar. Maar ik merk bij mijzelf dat ik zo'n film beter ga bekijken, en dan, hoewel ik hem misschien eerst niet goed vind, hem soepeler ga beoordelen, en dan vaak ontdek wat er toch zo goed aan is (het beste voorbeeld is 2001 a space odyssea, wat ik een oersaaie film vind, maar ook een van de beste ooit gemaakt) Dat is voor mij geen hypocrisie, of toch maar gedeeltelijk. Maar aan de andere kant moet je ook toegeven dat je vaak films die iedereen goed vindt, juist gaat beginnen verafschuwen, omdat iedereen er zo ongenuanceerd positief over bezig is. Dat leidt dan soms tot een extreem negatieve beoordeling, die ook niet altijd even genuanceerd is. (let op, ik beschuldig je niet, echt niet)
mrdig
-
- 499 berichten
- 2690 stemmen
Nou jij kunt het flauw noemen, ik noem het volgende veel flauwer. Zo kom ik mensen die een groot filmliefhebber zijn en die dan memento een uitstekende film noemen. Ik zeg dan dat ik het maar niets vond en het eerste wat ze dan zeggen is dat je de film niet hebt begrepen (maw, je bent dan een idioot) . ( 5 min later ben je dan wel zelf een deel van de film aan’t uitleggen tegen diezelfde mannen). De meer comerciële (zoals dat noemen) films is dan ook te min voor hun. Dat heeft mijn afkeer tot memento nog verder aangedikt.
Trouwens waarom haal je nu ineens memento aan, volgens mij kun je deze 2 films niet vergelijken. Memento is een soort modern kunstwerk (bescheiden complement), Requiem een schoolfilmpje. Ok, ze zijn alle 2 minder comerciëel en ze zitten alle 2 in de top 100, maar daar blijft het dan bij.
Ik zeg ook niet dat elke kijker een “meeloper” is, ik zeg dat die er volgens mij zijn. Het “lijkt” zo… En voor mij is het bewezen door die mensen waarover ik het daarstrak had.
En waarom zou ik tegendraads zijn als het een persoonlijke mening is? Ik zeg ook niet direkt tegen alleman die mijn 5*-films een lagere score geven dat ze tegendraads proberen te zijn. Smaken verschillen, leer daar maar met leven. Ik snap niet waarom mensen deze film zo waanzinnig goed vinden, maar ik respecteer hun mening.
Ik reageerde slechts omdat ik niet goed kan begrijpen dat mensen deze film slecht vinden. En het feit dat je deze film als een film beschouwt die zijn hoge score te danken heeft een "mee-lopers"
vind ik flauw, omdat ik uit je woorden opmaak dat je je lage score hebt laten beïnvloeden doordat je dit een "mee-lopers" film vindt. Ook al heeft dit je lage score maar miniem beïnvloed dan vind ik het al flauw.
En ik haalde memento (heeft idd niks met requiem te maken) er alleen maar bij om een flauwe opmerking terug te kunnen plaatsen en ik was nieuwsgierig waarom je memento ook zo laag waardeert. Dit heb je goed uitgelegd en beargumenteerd, maar ook bij memento heb je je enigszins laten beinvloeden door het feit dat je je ergerde aan de mening van andere mensen over memento. Mijn mening is dat je een film moet beoordelen naar je eigen mening en niet moet laten beinvloeden door wat anderen over de film vinden.
Hmm.. beetje gezapig verhaal, in ieder geval begrijp ik je nu wel beter waarom je requiem niet goed vindt. Je geeft tenminste een hele reeks argumenten...
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Tja, hoeveel je ook schrijft, ik weet nog de eerste keer dat ik hem zag en raakte best wel in opperste vervoering in het begin, maar daarna, na een poosje werden de beelden irritanter en somberder en vooral herhaaldener, en die herhaling slikte ik dus niet hier, vooral niet met die andere verhaaltjes op de achtergrond. Voor mij geldt bij dit filmpje die overdaad van herhalingen schaadt.
Met een ontzettend wrange smaak afgekeken. 1.5
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Voor mij geldt bij dit filmpje die overdaad van herhalingen schaadt.
Herhaling is juist de kracht van deze film. Het maakt de verslaving van de hoofdpersonen zelfs uitermate visueel.
Newbie
-
- 271 berichten
- 353 stemmen
Ik geef toe dat dit de zinnigste negatieve commentaar over deze film is die ik al heb gelezen

Zal ik zeker doen, als ik het kan terugvinden(en overdag), er is al zoveel geschreven. Ik hoop dat ik niemand zijn of haar mening beinvloed, dan zou ik juist iets doen wat ik verafschuw 
Inderdaad
Dat is omdat jij andere eisen stelt aan films, voor mij dienen films alleen als amusement. Als het verhaal me niet kan boeien of het is slecht uitgewerkt of er word heel slecht geacteerd, dan is de film slecht. Punt uit. Jij zult ook naar andere aspecten kijken die de film nog goed maken (naar’t schijnt ga je daardoor meer plezier aan film’s beleven, dit is gezegd door een regiseur in wording). Je kan dus moeilijk over “smaken” gaan discussiëren, dit is voor iedereen anders.
Zeker en vast. En in mijn geval kan een beschuldiging wel op zijn plaats zijn. “Kan”, ik ben niet zeker, indien ik de film opnieuw zou bekijken zou ik zekerheid kunnen krijgen maar dat laat ik aan de toeval over. Ik ga mijn dierbare centjes niet weer investeren om iets wat veel kans heeft slecht te zijn.
edit:
Ik heb het toch al gelezen, en ook andere reacties. Nou ik ga ook stoppen met te argumenteren (of iemand moest me opstoken), uit respect voor de nieuwe gebruikers.
Maar nu snap ik ook waarom iedereen zo geërgerd was omdat ik even iets aanhaalde over "schoolfilmpjes" 
Newbie
-
- 271 berichten
- 353 stemmen
En ik haalde memento (heeft idd niks met requiem te maken) er alleen maar bij om een flauwe opmerking terug te kunnen plaatsen en ik was nieuwsgierig waarom je memento ook zo laag waardeert. Dit heb je goed uitgelegd en beargumenteerd, maar ook bij memento heb je je enigszins laten beinvloeden door het feit dat je je ergerde aan de mening van andere mensen over memento. Mijn mening is dat je een film moet beoordelen naar je eigen mening en niet moet laten beinvloeden door wat anderen over de film vinden.
Het is verkeerd ik weet het (ik heb dezelfde mening), maar iedereen heeft daar "last " van al besef je het niet altijd. Maar ik kan moeilijk mijn score veranderen, want dan heb ik me laten beinvloeden door u
. Ik denk trouwens dat de scores mijn gevoel redelijk goed benaderen, ik heb de scores gegeven voor de discussies met andere mensen (bij memento dan).
Newbie
-
- 271 berichten
- 353 stemmen
Voor mij geldt bij dit filmpje die overdaad van herhalingen schaadt.
Ik waardeer het ook niet echt, het was inderdaad zeer vervelend.
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Wat een ongelofelijk aangrijpende film. Op een zeer indrukwekkende manier zie je de hoofdpersonages steeds dieper in de problemen raken. Het laatste gedeelte van de film is zo deprimerend en afschuwwekkend dat deze film zeker niet bij iedereen in goede aarde zal vallen.
Verder niets aan toe te voegen.
4,5*
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3234 stemmen
Weet iemand waar je de soundtrack van deze film kunt kopen? Heb van de hele stad afgezocht maar niemand heeft hem,is hij nog wel te krijgen?
starbright boy (moderator films)
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Via internet gewoon te krijgen. En de betere cd-winkel (lees: onafhankelijk, alternatief) kan hem waarschijnlijk gewoon voor je bestellen.
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 1066 stemmen
Ik zag hem laats bij de fame in A'dam nog in de schappen liggen.
Edit:
En hier op de website van de frs is hij ook.
Gerelateerd nieuws

De tien best beoordeelde films van de jarige Ellen Burstyn (91)

Dit snuiven, spuiten en roken acteurs tijdens de opnames van drugsscènes

Filmklassieker 'Requiem for a Dream' van Darren Aronofsky opnieuw uitgebracht

Deze topfilms vieren in 2020 hun twintigste verjaardag
Bekijk ook

American History X
Misdaad / Drama, 1998
2.795 reacties

Cidade de Deus
Drama / Misdaad, 2002
1.084 reacties

American Beauty
Drama, 1999
1.914 reacties

Into the Wild
Biografie / Drama, 2007
2.368 reacties

Léon
Misdaad / Drama, 1994
1.304 reacties

Jagten
Drama, 2012
714 reacties
Gerelateerde tags
corruptiedrugsmisbruikdrugsverslavingdrugsdealerjunkieheroïnehallucinatiespeeddietorderlyillusiondegradation unsociabilitykrankzinnigheidfondling rouwsurrealismechain gangmarihuanadrug gebruikdrug pusherpostmodern drug tradepsychiaterdruggedillegal prostitutiongay parentsubculturebitternesspsychotichatredindustrial musicforce feeding decadencemarijuana jointboyfriend girlfriend relationshipheroin addictprescription drug abuseeating disorderheroin addiction voyeurismebrunette sign languagesshocknarcoticshospitalizationloss of sanityincarceration gay fatherhomo themahomolesbiancautionary talemethamphetaminedrug addictmoral corruption psychological dramasplit screencult film
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








