Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker (2019)
Genre: Sciencefiction / Fantasy
Speelduur: 141 minuten
Alternatieve titel: Star Wars: The Rise of Skywalker
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: J.J. Abrams
Met onder meer: Daisy Ridley, Adam Driver en Mark Hamill
IMDb beoordeling:
6,3 (535.637)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 18 december 2019
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Vandaag om 20:15 uur op PRO 7
Morgen om 22:30 uur op PRO 7
Plot Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker
"Every generation has a legend"
Een jaar na de gebeurtenissen uit 'The Last Jedi' vindt voor een laatste keer de confrontatie tussen het verzet en de First Order plaats. Wie komt er als overwinnaar uit de bus? Naast de strijd moeten Rey en consorten ook hun persoonlijke demonen en verleden onder ogen zien. Terwijl het conflict tussen de Jedi en de Sith zijn hoogtepunt bereikt, mengen ook oude bekenden zich in de strijd.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,3 / 535637)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
General Leia Organa
Luke Skywalker
Rey
Kylo Ren / Ben Solo
Finn
Poe Dameron
C-3PO
Jannah
General Hux
Allegiant General Pryde
Video's en trailers
Reviews & comments
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Onmogelijk. "Star Wars" mag een Yoda'tje gaan doen en zich terugtrekken in afzondering. Star Wars heeft de laatste jaren een heule slechte naam gekregen.
Ja, vandaar verkoopcijfers die bijna exploderen 
Altijd grappig dat mensen hun eigen smaak projecteren op de wereldbevolking. Ik verwijs je door naar mijn bericht met de IMDb en MM gemiddelden van de beide vervolg-trilogieën.
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Fuck de verkoopcijfers. Het domme publiek tikt wel af, wat voor bocht ze ook voor wordt geschoteld.
Ontkennen dat Star Wars z'n magie is verloren, is je kop in het zand steken. De prequels worden inmiddels al als meesterwerken gezien.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
2020 - laatste seizoen The Clone Wars. The Mandalorian seizoen 2.
2021 - Obi-Wan series. Cassian Andor/K2SO series. Mando seizoen 3?
2022 - Nieuwe film in december. Mando seizoen 3/4?. Nieuwe series voor Disney plus.
De regisseur voor 2022 wordt trouwens deze maand bekend gemaakt. Star Wars gaat dus geen Yoda'tje doen
. Daarnaast gaat Kevin Feige een film produceren, maar of dat die van 2022 is of een andere film is niet duidelijk.
Ps. De prequels worden door niemand als meesterwerken gezien. Een bepaalde groep fans kunnen heel veel schreeuwen op Twitter, maar die gaan we natuurlijk niet serieus nemen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Fuck de verkoopcijfers. Het domme publiek tikt wel af, wat voor bocht ze ook voor wordt geschoteld.
Ontkennen dat Star Wars z'n magie is verloren, is je kop in het zand steken. De prequels worden inmiddels al als meesterwerken gezien.
Als er iemand de kop in het zand steekt, ben jij dit in deze discussie.
Je kan van de films vinden wat je wil, maar de kijkers komen er massaal op af. En de films scoren nog steeds ruim voldoende.
Ik heb me prima vermaakt met de laatste jaren. Veel leukere films dan de prequels van begin van de eeuw.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Fuck de verkoopcijfers. Het domme publiek tikt wel af, wat voor bocht ze ook voor wordt geschoteld.
Ontkennen dat Star Wars z'n magie is verloren, is je kop in het zand steken. De prequels worden inmiddels al als meesterwerken gezien.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Net als deze film overigens....
Buiten wat fanboi's na is dat natuurlijk inderdaad het geval.
wood23
-
- 361 berichten
- 243 stemmen
2020 - laatste seizoen The Clone Wars. The Mandalorian seizoen 2.
2021 - Obi-Wan series. Cassian Andor/K2SO series. Mando seizoen 3?
2022 - Nieuwe film in december. Mando seizoen 3/4?. Nieuwe series voor Disney plus.
De regisseur voor 2022 wordt trouwens deze maand bekend gemaakt. Star Wars gaat dus geen Yoda'tje doen
. Daarnaast gaat Kevin Feige een film produceren, maar of dat die van 2022 is of een andere film is niet duidelijk.
Ps. De prequels worden door niemand als meesterwerken gezien. Een bepaalde groep fans kunnen heel veel schreeuwen op Twitter, maar die gaan we natuurlijk niet serieus nemen.
Ik dacht in eerste instantie dat episode X ook nog zou komen, maar blijkbaar niet. Als er nog nieuwe star wars films komen dan zou ik het heel gaaf vinden als ze de wereld van de siths nog verder gaan uitdiepen. Ben ook heel benieuwd naar de serie the mandalorian. Wat vond jij van the rise of Skywalker?
Warning
-
- 456 berichten
- 575 stemmen
Als er iemand de kop in het zand steekt, ben jij dit in deze discussie.
Je kan van de films vinden wat je wil, maar de kijkers komen er massaal op af. En de films scoren nog steeds ruim voldoende.
Ik heb me prima vermaakt met de laatste jaren. Veel leukere films dan de prequels van begin van de eeuw.
Hoewel Rogue en Mandolorian goed worden gewaardeerd, valt niet te ontkennen dat Star Wars door de nieuwe trilogie en Han Solo schade heeft opgelopen. Maar Star Wars is een sterk merk, die komen er wel weer bovenop.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ja, vandaar verkoopcijfers die bijna exploderen 
Altijd grappig dat mensen hun eigen smaak projecteren op de wereldbevolking. Ik verwijs je door naar mijn bericht met de IMDb en MM gemiddelden van de beide vervolg-trilogieën.
Die dus tegenvallend zijn voor Star Wars begrippen. TFA geeft de potentie van de franchise aan. Zowel qua gemiddelde als de box office.... De start was fantastisch.
Als je de andere films daar tegenover, dan valt het gewoon tegen. Ook al draaien ze winst. En de gemiddeldes zijn niet beter dan een gemiddelde blockbuster.
De prequel trilogie is een apart geval. Nog een redelijk internetloos tijdperk en mensen die gehyped waren voor de films. En pas later kwam het besef dat ze verneukt waren door Lucas. Revenge of the Sith is ook een uitzondering in de prequel trilogie.
Primemover
-
- 6 berichten
- 1 stemmen
Mijn mening voor wat betreft dit deel ?
Wat een klotefilm.
Tot zover mijn mening.
Groetjes, Primemover
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik dacht in eerste instantie dat episode X ook nog zou komen, maar blijkbaar niet. Als er nog nieuwe star wars films komen dan zou ik het heel gaaf vinden als ze de wereld van de siths nog verder gaan uitdiepen. Ben ook heel benieuwd naar de serie the mandalorian. Wat vond jij van the rise of Skywalker?
Pagina 17 helemaal onderaan. Skywalker is gewoon een goede Star Wars film. Behoort niet bij de beste SW films, maar zeker ook niet bij de slechtste. Van de 12 Star Wars films heb ik hem op plaats 6 staan, dus dat is een respectabele plek in de middenmoot
.
james_cameron
-
- 7007 berichten
- 9792 stemmen
Visueel overdonderend sluitstuk van de trilogie, meeslepend en erg spectaculair. Inhoudelijk is het allemaal wel wat minder geslaagd helaas. Het uitgangspunt van de film is eigenlijk al vrij belachelijk, en gaandeweg zijn er heel wat WTF?-momenten. De personages worden daarnaast meer dan ooit gereduceerd tot karikaturen. Regisseur J.J. Abrams probeert krampachtig om niemand voor het hoofd te stoten, met als gevolg een film die iedereen waarschijnlijk best oké zal vinden maar die zich nergens echt weet te onderscheiden binnen het Star Wars-universum.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Deze film twee weken geleden in 3-D te Antwerpen gaan zien.
Ik heb mixed emotions wat deze film betreft.
Van de ene kant is dit een lekkere vlotte blockbuster, vol actie, spanning en vaart, met goede SFX,
maar.... van de andere kant is dit een erbarmelijk slecht geschreven verhaal, die zijn eigen trilogie niet serieus lijkt te nemen, want net als bij de vorige film, wordt er totaal geen rekening gehouden met zo'n beetje alles wat zich er voor heeft afgespeeld. Het resultaat is dat je drie afzonderlijke films krijgt, die op zich niet eens slecht te noemen zijn, maar als geheel als los zand aan elkaar hangen, met een niet al te logische verhaalverloop.
Het lijkt er nu meer op dat regisseur Abrams alles, wat hij in zijn hoofd had voor film 2 en 3 van deze trilogie, in deze laatste film heeft gepropt, met als resultaat dat de film overvol voelt en alles heel vluchtig en gehaast overkomt, zonder al te veel diepgang en -met de vorige film in gedachte- ook niet al te veel logica.
Ook is het vrij duidelijk dat Abrams met een aantal problemen te maken kreeg, doordat regisseur Johnson bij het vorige deel plotseling een aantal belangrijke plotlijnen en karakters op een zijspoor heeft gezet, of er geheel heeft uitgeschreven, waarbij uiteraard het voortijdig om laten brengen van de hoofdschurk het belangrijkste probleem was en de oplossing nou niet bepaald logisch is, want met het terug brengen van Palpatine als schurk doe je feitelijk de originele trilogie en de hele verhaallijn van Luke en vooral Anakin -incl. zijn opoffering- te niet, want blijkt nu totaal nutteloos te zijn geweest.
Verder allerlei rare plottwists zoals Chewbacca, die om het leven lijkt te zijn gekomen bij een exploderend vaartuig, maar één minuut later blijkt hij in een andere te zitten, waar tot dan toe totaal geen enkele aanwijzing voor was, dat die ook maar in de buurt zou zijn.
Om nog maar te zwijgen over het subplotje van de spion en de krankzinnige onthulling wie dat dan blijkt te zijn, met als vage verklaring: "ik wil niet dat Kylo Ren wint.", of woorden van die strekking. Alsjeblieft, zeg....! Valt nog mee dat hij niet plotseling achter Pieter Konijn aan ging rennen, dat had zelfs nog logischer geleken, dan waar ze nu mee zijn gekomen.
Ook qua verdere karakter ontwikkeling is het niet al te best. Rey en Ben gaan nog, eigenlijk zijn die -ondanks het zwalkende script- verrassend goed, maar wat er met Poe en vooral Finn is gedaan is uitermate zwak. Poe is niet veel meer gebleken dan een tweederangs Han Solo, zonder diens charisma en uitstraling, terwijl Finn, die als een zeer interessant karakter startte, nu inmiddels is gereduceerd tot slechts een meeloper met de rest van de hoofdrolspelers, een kleurloze en oninteressante sidekick en niet veel meer dan dat! Eeuwig zonde!
De finale is tenslotte een magere kopie van de vele malen betere finale van Return of the Jedi, met regelmatig één op één scene's en zelfs zinnen, maar dan zonder de echte spanning en emotie, die het origineel wél had. Wat een zwakte bod!
Kortom: als op zich staande film is het best een fijne spectaculaire blockbuster, maar als einde van een trilogie én zelfs van een hele saga, is dit absoluut ondermaats en gewoon niet goed genoeg.
Met heel veel moeite, omdat het wél vermakelijk was, een zes min, nou vooruit: drie sterren.
sierrra
-
- 465 berichten
- 275 stemmen
Inhoudelijk is het allemaal wel wat minder geslaagd helaas. Het uitgangspunt van de film is eigenlijk al vrij belachelijk, en gaandeweg zijn er heel wat WTF?-momenten. De personages worden daarnaast meer dan ooit gereduceerd tot karikaturen.
En dan nog 4 sterren???
Graaf Machine
-
- 9802 berichten
- 1418 stemmen
Hij schrijft toch ook: "Visueel overdonderend sluitstuk van de trilogie, meeslepend en erg spectaculair.".
Kijk, dat je dit een kutfilm vindt is je goed recht, maar waarom selectief kwoten en dan met drie (3) vraagtekens aangeven dat je geschokt bent?
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Toch maar naar de laatste Star Wars-film geweest om een tijdperk af te sluiten.
Het was voor het eerst in deze nieuwe trilogie dat er wat interessante ideeën waren, maar de uitwerking was opnieuw zo belabberd. De drie films haken totaal niet op elkaar aan en het lijkt er zelfs op dat men geen idee had hoe het zou eindigen toen aan episode 7 werd begonnen. Waarom niet Palpatine er vanaf het begin er bij betrekken en echt ergens naar toe werken in plaats van ineens uit het niets? Nu wordt het er op het allerlaatste moment aan de haren bij gesleurd. Ik snap wel dat ze Palpatine erbij hebben moeten betrekken want de vorige film had eigenlijk alle verhaallijnen van de nieuwe trilogie al afgesloten, er was geen conflict meer...
Daar komt nog bij dat de nieuwe personages eigenlijk maar karikaturen blijven. Luke en Anakin waren sterke karakters door hun gebreken. Luke was eigenlijk maar een eenvoudige en ietwat naïve boerenzoon die door hetgeen hij meemaakt en de training van Obi Wan en Yoda een Jedi-meester werd. Anakin was een getalenteerd piloot, maar worstelde met zeer invloedrijke problemen die hem in tweeën scheurde. Rey heeft meteen alles al (en ok dat wordt verklaard, maar dat is zo magertjes uitgewerkt).
Het meest ergerlijke was toch wel dat de nieuwe trilogie de plotconstructies van de originele trilogie voortdurend spiegelt en alles zo ontzettend overpowered is om vervolgens met een zwak Deus Ex Machina-einde te komen (iedere film opnieuw!). Steeds weer een groter superwapen of grotere vloot die vernietigd moet worden. Steeds weer een bad guy die een held wil overhalen naar zijn kant. En in de nieuwe trilogie moet het ook allemaal groter en spectaculairder. Steeds weer het zelfde liedje.Dan kun je wel met een hele nostalgia trip aankomen (Rey Skywalker... diepe zucht), maar daardoor voel je als fan alleen maar zwaar genaaid... Überhaupt vind ik dat de nieuwe trilogie zijn eigen bestaan helemaal niet heeft kunnen rechtvaardigen. De Prequels vullen het gat voor de originele trilogie, deze trilogie vult helemaal niets. Ik zie het wel wat ze proberen te doen met het gouden lightsaber: Alle Jedi leven in haar voort (om een of andere reden) en alle Sith (want Palpatine), maar omdat er nu zo halsoverkop even bij te betrekken en flinterdun uit te werken...
Nee, Return of the Jedi was een prachtig einde voor dit verhaal en met Revenge of the Sith gaf George Lucas het beste afscheid van dit franchise dat mogelijk was geweest. Meer is echt niet nodig mijns inziens.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
De prequels worden door niemand als meesterwerken gezien. Een bepaalde groep fans kunnen heel veel schreeuwen op Twitter, maar die gaan we natuurlijk niet serieus nemen.
Meesterwerken is wellicht te veel gezegd, maar het zijn zeker geen slechte films. Revenge of the Sith vind ik zelfs heel dicht bij het niveau van de originele trilogie... Ik vind eerder de haat tegenover de prequels zwaar overdreven fan boy-geneuzel.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Je kan van de films vinden wat je wil, maar de kijkers komen er massaal op af. En de films scoren nog steeds ruim voldoende.
Ik heb me prima vermaakt met de laatste jaren. Veel leukere films dan de prequels van begin van de eeuw.
Ja, maar filmkritiek is geen democratie he? Al schijnen veel mensen hier op Moviemeter dat wel te denken. Kan best dat mensen zich hier mee vermaken, maar daar hoef je zelf toch geen boodschap aan te hebben?
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Meesterwerken is wellicht te veel gezegd, maar het zijn zeker geen slechte films. Revenge of the Sith vind ik zelfs heel dicht bij het niveau van de originele trilogie... Ik vind eerder de haat tegenover de prequels zwaar overdreven fan boy-geneuzel.
Prima toch dat jij het sterke films vindt? Ik vind ze ook vermakelijk (ik heb wel een SW roze bril), maar er zijn veel mensen die het gewoon slechte films vinden. Om het gelijk overdreven fan boy-geneuzel te noemen is wat overdreven. Filmkritiek is geen democratie he
.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Prima toch dat jij het sterke films vindt? Ik vind ze ook vermakelijk (ik heb wel een SW roze bril), maar er zijn veel mensen die het gewoon slechte films vinden. Om het gelijk overdreven fan boy-geneuzel te noemen is wat overdreven. Filmkritiek is geen democratie he
.
Ik weet niet of je wel eens video's van fans over de prequels hebt gezien, maar dat is toch tamelijk extreem altijd hoor haha. Ik hoor sowieso niet echt veel onderbouwde kritiek op de Prequels, vooral dat mensen het te saai vinden omdat er teveel plot en dialogen zijn ofzo (en ok, de dialogen van Anakin waren inderdaad ook niet al te best).
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik weet niet of je wel eens video's van fans over de prequels hebt gezien, maar dat is toch tamelijk extreem altijd hoor haha. Ik hoor sowieso niet echt veel onderbouwde kritiek op de Prequels, vooral dat mensen het te saai vinden omdat er teveel plot en dialogen zijn ofzo (en ok, de dialogen van Anakin waren inderdaad ook niet al te best).
Ik kan een waslijst aan problemen opsommen, maar dat ga ik niet doen. Hetzelfde geldt namelijk voor de sequel trilogie (en ROTJ). Als je met een hele kritische blik gaat kijken, dan kan je iedere SW film wel gaan afkraken. Star Wars is voor mij meer dan een sterk plot of geweldige acteerprestaties. En ik denk voor jou ook.
Hando
-
- 1808 berichten
- 1434 stemmen
Daar komt nog bij dat de nieuwe personages eigenlijk maar karikaturen blijven. Luke en Anakin waren sterke karakters door hun gebreken. Luke was eigenlijk maar een eenvoudige en ietwat naïve boerenzoon die door hetgeen hij meemaakt en de training van Obi Wan en Yoda een Jedi-meester werd. Anakin was een getalenteerd piloot, maar worstelde met zeer invloedrijke problemen die hem in tweeën scheurde. Rey heeft meteen alles al (en ok dat wordt verklaard, maar dat is zo magertjes uitgewerkt).
Altijd maar weer dat geklaag over haar powerlevel. Training is toch totaal niet interessant. In Star Wars zijn de belangrijkste lessen die je moet leren zijn niet force trucjes maar levenslessen. De beste scene in de OT is dan ook niet waar Luke iedereen op Jabba's boot in de pan hakt maar het moment dat hij zijn lightsaber weggooit en weigert te vechten.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Star Wars is voor mij meer dan een sterk plot of geweldige acteerprestaties. En ik denk voor jou ook.
In tegenstelling tot veel andere mensen zie ik Star Wars niet zozeer als blockbuster reeks die enkel vermakelijk moet zijn ofzo, maar als een fantasy saga (denk meer Lord of the Rings en minder Marvel) en zodoende is het plot eigenlijk alles. En dat verklaard denk ik ook waarom ik de Prequels wel waardeer (heel ander soort verhaal, heel veel nieuwe worldbuilding en dergelijke) en deze films niet. Visueel zijn er een hoop leuke ideeën en het is ook wel vermakelijk (als je je niet voortdurend ergert aan het plot), maar daar gaat het mij helemaal niet om. Dit is niet een willekeurige film, maar een verhaal in de franchise en dus is het erg belangrijk dat het goed geschreven is en er een soort story arc in zit maar die is volledig afwezig hier.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Altijd maar weer dat geklaag over haar powerlevel. Training is toch totaal niet interessant. In Star Wars zijn de belangrijkste lessen die je moet leren zijn niet force trucjes maar levenslessen. De beste scene in de OT is dan ook niet waar Luke iedereen op Jabba's boot in de pan hakt maar het moment dat hij zijn lightsaber weggooit en weigert te vechten.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens, maar ik vind het gewoon slecht werken dat iedereen in de nieuwe reeks meteen helemaal overpowered is. Dat is gewoon een grote middelvinger naar eerdere karakters die veel minder krachten hadden (maar veel interessanter waren).
Hando
-
- 1808 berichten
- 1434 stemmen
Met dat laatste ben ik het helemaal eens, maar ik vind het gewoon slecht werken dat iedereen in de nieuwe reeks meteen helemaal overpowered is. Dat is gewoon een grote middelvinger naar eerdere karakters die veel minder krachten hadden (maar veel interessanter waren).
Dat had ik nu bij de prequels waarin de force jumps mijn inziens nogal werden overdreven. En Luke Skywalker had natuurlijk the force projection
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Dat had ik nu bij de prequels waarin de force jumps mijn inziens nogal werden overdreven. En Luke Skywalker had natuurlijk the force projection
Opzich is het logisch dat Obi Wan en dergelijke veel meer vaardigheden hadden omdat zij ook van zeer jongs af aan in de Jedi school getraind zijn, maar ok ik kan me voorstellen dat het overdreven overkomt als je de OT gewend bent (Ik ben opgegroeid met de Prequels dus voor mij speelt dat geen rol).
Wat die force projection betreft... dat vond ik zo iets extreems overpowereds ook. Net zoals al die healing vaardigheden en de mogelijkheid om op afstand met elkaar te vechten in dit deel.
Hando
-
- 1808 berichten
- 1434 stemmen
Opzich is het logisch dat Obi Wan en dergelijke veel meer vaardigheden hadden omdat zij ook van zeer jongs af aan in de Jedi school getraind zijn, maar ok ik kan me voorstellen dat het overdreven overkomt als je de OT gewend bent (Ik ben opgegroeid met de Prequels dus voor mij speelt dat geen rol).
Wat die force projection betreft... dat vond ik zo iets extreems overpowereds ook. Net zoals al die healing vaardigheden en de mogelijkheid om op afstand met elkaar te vechten in dit deel.
Valt me nog mee dat je Palpatine die de gehele vloot aanvalt met Force Lightning nog niet heb genoemd.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Valt me nog mee dat je Palpatine die de gehele vloot aanvalt met Force Lightning nog niet heb genoemd.
Als we alles gaan opnoemen dan heb je zo een aantal kantjes vol en na The Force Awakens ben ik niet meer zo gek dat ik dat ook echt doe 
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Opzich is het logisch dat Obi Wan en dergelijke veel meer vaardigheden hadden omdat zij ook van zeer jongs af aan in de Jedi school getraind zijn, maar ok ik kan me voorstellen dat het overdreven overkomt als je de OT gewend bent (Ik ben opgegroeid met de Prequels dus voor mij speelt dat geen rol).
Wat die force projection betreft... dat vond ik zo iets extreems overpowereds ook. Net zoals al die healing vaardigheden en de mogelijkheid om op afstand met elkaar te vechten in dit deel.
... healing hoort erbij. Niet de eerste keer in Star Wars universum. En die vloot aanvallen door palpatine ... Eindbazen behoren extreem overpowered te zijn.
Pre- en sequels

Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
2017
970 reacties

Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
2015
1.322 reacties

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
2005
2.022 reacties

Star Wars: Episode II - Attack of the Clones
2002
783 reacties

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
1999
775 reacties

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
1983
706 reacties

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
1980
723 reacties

Star Wars
1977
1.066 reacties
Gerelateerd nieuws

Nieuwe 'Star Wars' trilogie aangekondigd met Simon Kinberg aan het hoofd

'Star Wars'-actrice Daisy Ridley gecast voor WOII-film 'Women in the Castle'

De beste science fiction-films van de afgelopen vijf jaar, volgens Moviemeter
Bekijk ook

Joker
Misdaad / Drama, 2019
1.811 reacties

1917
Drama / Oorlog, 2019
780 reacties

Gisaengchung
Drama / Komedie, 2019
344 reacties

Star Wars
Fantasy / Sciencefiction, 1977
1.066 reacties

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
Sciencefiction / Fantasy, 2005
2.022 reacties

Ford v Ferrari
Sport / Biografie, 2019
170 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








