Mijn Series +

The Walking Dead - Seizoen 8 (2017-2018)

Alternatieve titel: Walking Dead

Drama / Horror

ontwikkeld door Frank Darabont
met Andrew Licoln, Chandler Riggs en Norman Reedus

Als politieagent Rick Grimes (Andrew Lincoln) wakker wordt in het ziekenhuis nadat hij is neergeschoten tijdens een achtervolging, lijkt alles verlaten. De bloemen naast zijn bed zijn verlept. Als hij naar buiten gaat om uit te zoeken wat er aan de hand is, vind hij een enorme hoeveelheid lijken naast het ziekenhuis. Als hij verdwaasd verder door het verlaten dorp loopt, komt hij Morgan Jones (Lennie James) en zijn zoon tegen. Eerst wordt Rick door hen als vijand aangezien maar de twee besluiten hem toch op te vangen. Nadat Rick weer bijgekomen is, vertellen Morgan en zijn zoon wat er aan de hand is.

1. Mercy
  14. Still Gotta Mean Something
  15. Worth
  16. Wrath
avatar van The Oceanic Six
Slappe finale. Zoals dit past in een heel zwak seizoen van een serie die al een paar jaar steeds zwakker wordt. De finale was wel exemplarisch; weinig opbouw, nauwelijks spanning, een totaal gebrek aan beleving en het meeleven doe ik al lange tijd niet meer. De confrontatie waar 2 jaar naar uit is gekeken werd ook een enorme sof. Echt jammer dat de neergang maar niet gestopt wordt. Ik geloof ook niet meer in een kentering in het nieuwe seizoen, maar ik ga het vast wel weer volgen omdat stoppen na zoveel jaar ook gewoon als verspilling van 8 jaar TWD aan voelt voor mij. De verhalen dat het een ander seizoen gaat worden geloof ik niet zo, maar wie weet. Ben uitgekeken op deze groep en vooral het feit dat ze zelden nog maar van locatie wisselen. Als beide problemen opgepakt kunnen worden, dan wordt het heel misschien nog kijkbaar. Maar als er van de 16 afleveringen elke keer slechts 2 of 3 de moeite zijn, dan moet je je als producers maar eens goed achter de oren krabben. Zelden een serie gezien die verhaallijnen zo weet te rekken, richting het slaapverwekkende. Gelukkig wordt dit ook keihard afgestraft, want de kijkcijfers dalen nog harder dan het niveau.

avatar van MinoltaMan
conspiracy schreef:

En toch zal ik waarschijnlijk gewoon weer s9 volgen s9. Gewoon omdat het ooit zo cool was.

Inderdaad. Precies daarom.

Maar eigenlijk mag ie van mij hier afgelopen zijn, ondanks dat de deur naar een vervolg weer open gezet is.

FTWD vond ik sterker dan S07 en S08 van TWD en na het zien van S04E01 daarvan denk ik eigenlijk dat ze zich beter kunnen samenpakken in één serie in plaats van 2. Is dat uiteindelijk wellicht ook het plan?

avatar van Miszmi
Seizoen 7 heb ik op de één of andere manier nog een voldoende kunnen geven, maar dat gaat dit seizoen echt niet meer op. Ik heb mij meer geërgerd dan dat het mij ergens nog maar iets deed. Maar ik ben dat type dat volgend seizoen toch wel weer gaat kijken. Dat eeuwige gezeur van mij over afhaken en het vervolgens gewoon niet doen. Diep van binnen hoop ik ooit nog een sprankeltje van het oude niveau terug te vinden, tot nog toe is die missie nog niet geslaagd.

Een tijdsprong zou ik overigens prima vinden. Ik zever maar door over het afhaken, maar dat gezever tussen de Saviors en de rest mag net zo goed eens afgelopen zijn. Nog een seizoen dat aanzien, zou ik waarschijnlijk echt niet aankunnen. Enfin, ik zie het allemaal wel weer. Heb hier geregeld mijn mening achtergelaten dit seizoen, dus denk niet dat ik daar nog veel aan toe kan voegen. Vrijwel alles was gewoonweg teleurstellend. Ik ben nog steeds klaar met het onderlinge oorlogje spelen en dat overleven in plaats van het overleden van 'The Walking Dead'. De serie doet zijn naam geen eer meer aan.

Toch doet deze serie iets goed, want 1.5* geven en volgend seizoen het toch weer een kans geven? Dit is de eerste serie die het lukt.

avatar van moviemike
Elk seizoen opnieuw je doorheen al die afleveringen willen sleuren, in de hoop en verwachting een bevredigende finale te kunnen zien is ook niet elke serie meegegeven.

avatar van The Oceanic Six

Is nu onofficieel bevestigd door zijn collega.

Ik vind het prima, de serie kan beter stoppen, maar is sowieso aan frisse impulsen toe.

Ik haak af, geen seizoen 9 meer voor mij

avatar van Robbie.T.
Begint een beetje op The A-Team te lijken; er is aan het begin van seizoen 1 een keer één blauwdruk voor een aflevering geschreven en acht seizoenen later gebruiken ze het nog steeds wekelijks

Bijzonder zwakke openingsaflevering. Non-stop herhaling van de afgelopen jaren, geen ontwikkelingen alleen maar dezelfde zetten. Ik ga dit seizoen wel afkijken, omdat ik het zonde zou vinden om na zeven seizoenen plots af te haken, maar van enige originaliteit is geen enkele sprake meer. Gezien de cijfers en berichten, zowel hier als op IMDB, vrees ik dat het niet bepaald gaat verbeteren naarmate ik verder kom in dit seizoen. Maar net zoals de makers van de Walking Dead blijf ik gewoon stomweg doorgaan met exact hetzelfde: verstand op 0 en kijken.

Even een opmerking tussendoor:

He he, eindelijk die tijger is weg, wat een volslagen crap was dat zeg. Naast dat het er ongelooflijk nep uitzag steeds, sloeg dat ook werkelijk nergens op. Ben blij dat ze die tijger uit de show hebben geschreven..

avatar van Dorstigjimmyke
Robbie.T. schreef:
Even een opmerking tussendoor:

Ik vind Ezekiel en die grote kerel als compaan allebei niet echt interessant. Er werd toen veel over gezegd, maar ik vind het maar saaie karakters. Heel gemaakt ook.

avatar van Robbie.T.
Helemaal met je eens Dorstigjimmyke, daar heb ik ook helemaal niks mee. Neem ook aan dat zij niet al te lang meer te bewonderen zijn. Ik ben nu bij aflevering 7, dus nog niets verklappen!

avatar van BoordAppel
Definitief afgehaakt. Ik heb de eerste helft van dit seizoen gezien en dat is wel weer genoeg. Echt, de stompzinnigheid van de personages is stuitend. Best een goed plan om de saviors aan te vallen van alle kanten en de Walkers erop af te sturen, maar waarom houden die sukkels zich niet aan het plan? Waarom gaat Rick naar die raar pratende niet te vertrouwen idioten om ze nog eens over te halen? Waarom schieten ze Negan niet gewoon meteen dood als hij op z'n balkon gaat staan? En dan begint alles weer van voor af aan, alsof we een seizoen terug zijn. Het is mooi geweest, het was leuk zolang het duurde.

avatar van Esteban
Eindelijk S7 afgerond, 2 jaar na die zweetpolletjes-finale van S6. En waar ik sommige kritieken omtrent S7 tot op zeker hoogte wel ietwat kan begrijpen, woog het bij mij helemaal niet door. Ik heb geboeid gekeken.
Wat een opener, zeer karakter-gedreven ook. En enkele fijne twists.

Maar bij S8 beginnen zelfs believers af te haken, die scores ... Benieuwd wat ik er zal van vinden.

avatar van Esteban
Goh, dit viel uiteindelijk toch reuze mee? Fans die dit seizoen tot in het diepste van hun ziel haten, kan ik niet volgen. Er waren wel enkele zaken die ook mij niet helemaal kunnen bekoren en de allerlaatste scènes hielden een moment in dat ik niet kon smaken. Waardoor ik van 3.5 naar 3.0 gegaan ben. Maar verder ... Ook hier weer enkele steengoede scènes of complete aflevering waar concurrerende zombie-series, I tried some, alleen maar kunnen van dromen. Ja, dit is het minste seizoen, maar ver van het onding dat er van gemaakt werd, imo.

Negatieve gedachten tijdens 't kijken:

- Stop met speechen allemaal. Genoeg!
- Negan had al 735 dood moeten / kunnen zijn.
- Neen, geen visioenen meer, stop er mee!
- Wie doet nu precies weer wat en waarom en waarom draait iedereen constant met de wind op alle vlakken?
- Oorlogje spelen levert weinig boeiende actiescènes op. Méér zombies! (eerste helft)
- De timing van de aankomende zombies klopt eigenlijk bijna nooit, soms zo opvallend dat mijn ogen spontaan aan 't rollen gaan.

Anderzijds weegt dat niet echt op tegen het feit dat ik alsnog geboeid gekeken heb en om tal van personages gaf, in die mate dat een verlies of kleine overwinning mij ook effectief iets deed. Miniem, maar toch. Op naar S9 ... Al zal het wachten worden op Netflix.

avatar van james_cameron
Marginaal beter dan seizoen 7, maar het houdt niet bepaald over. Minder Negan gelukkig, met meer aktie en iets meer zombies, maar de eindeloze speeches en het dik aangezette sentiment maken dit wederom tot een behoorlijke beproeving. Erg slappe seizoensfinale ook. Ik strompel door naar seizoen 9.

Ik blijf erin geloven mensen! Ook zal ik toegeven dat er echt betere seizoenen zijn geweest en de opbouw hier kon echt beter. Toch vind ik het nog steeds een fijne serie om naar te kijken. Snel maar eens aan seizoen 9 beginnen.

avatar van Phantasm
Eigenlijk ben ik er ook wel een beetje klaar mee, in deze serie 8 zaten wel een heleboel te donkere opnamen, zodat je van sommige dingen maar weinig komt te zien. Seizoen 9 nog bekijken? Ik betwijfel het, wacht wel een poosje, misschien dan.

Pff, wat een slecht seizoen. Nog nooit ben ik in een serie zo teleurgesteld geweest hoe een serie zich ontwikkelt heeft. Wat een slechte keuzes en het had zoveel potentie! Dan heb je eerst seizoen 7 overleeft en gaan ze nog verder met seizoen 8 om het nog meer te verpesten.

Zoveel negatieve punten te noemen:

1. De eindeloze conversaties over: We zijn niet zoals de Negans, we moorden niet, we nemen geen wraak. We zijn goede mensen. We laten ze leven.. Blablabla... Het is zo ontzettend belachelijk. Ze worden al twee seizoenen lang door hun lastig gevallen, getreiterd, in de greep gehouden, ze hebben mensen van Rick zijn groep vermoord en afgeslacht en dan ga je zeggen als je de kans hebt om iets terug te doen en om de grip over jullie eigen leven weer terug te krijgen: Nee, we gaan ze niet vermoorden. Wat??? En vervolgens hebben ze daarvoor wel mensen vermoord in die satelliettoren en hebben ze tegenaanvallen gedaan en soms Negans gedood, maar dat herinneren ze ineens niet meer? En wat dacht je van alle voorgaande seizoenen? Toen hebben ze geen mensen gedood? Toen kwam die politiek correcte onzin niet steeds ter sprake. Maar het lijkt wel alsof ze het in het script hebben gegooid om mensen in het echte leven op het rechte pad te houden ofzo. Terwijl het gewoon een ruige serie moet zijn en het ook was.
2. De ontknoping waar we zo lang op hebben gewacht is alles behalve goed, de Negan leider wordt niet eens vermoord (strot wordt wel opengesneden, maar leeft gewoon nog) omdat het te zielig is. We vermoorden weer niet. Hoe kan je dit zeggen na alles wat er is gebeurd??? Als hij de kans had was Rick nu gewoon dood!! Weer die gesprekjes: nee we mogen niet doden, zo zijn wij niet.
3. Die stomme tijger die zo onrealistisch is als de pest. Hoe kunnen ze er dit ingegooid hebben. Die tijger weet precies wie de vijand is en wie niet. Jahoor. En dan gaat die dood (natuurlijk om medelijden en om er een sentimenteel verhaal in te stoppen door een paar zombies. Een tijger slacht zo een hele groep dieren/mensen af als zou moeten. Maar een paar zombies die alleen een beetje grommen maken hem dood.
4. De dood van Carl. Pff, iemand die er al zo lang in zit en weet hoe en wat gaat dood door een wandeling in het bos. Het komt totaal niet over, het is niet zielig, het is niet waardig voor hem als karakter. Dan schiet hij zichzelf dood in het huis en krijg je een irritante reactie van Rick met een lachwekkend schotje van het pistool (met demper). Ik had moeten huilen, maar ik lachte.
5. Als ik alles in detail had bijgehouden dan kon ik nog 10 punten typen, maar bovenstaande vat de grootste missers samen.