Mijn Series +

The Walking Dead - Seizoen 5 (2014-2015)

Alternatieve titel: Walking Dead

Drama / Horror

ontwikkeld door Frank Darabont
met Andrew Lincoln, Norman Reedus en Steven Yeun

Als politieagent Rick Grimes (Andrew Lincoln) wakker wordt in het ziekenhuis nadat hij is neergeschoten tijdens een achtervolging, lijkt alles verlaten. De bloemen naast zijn bed zijn verlept. Als hij naar buiten gaat om uit te zoeken wat er aan de hand is, vind hij een enorme hoeveelheid lijken naast het ziekenhuis. Als hij verdwaasd verder door het verlaten dorp loopt, komt hij Morgan Jones (Lennie James) en zijn zoon tegen. Eerst wordt Rick door hen als vijand aangezien maar de twee besluiten hem toch op te vangen. Nadat Rick weer bijgekomen is, vertellen Morgan en zijn zoon wat er aan de hand is.

1. No Sanctuary
  15. Try
  16. Conquer
avatar van W B
W B
Na een teleurstellend vierde seizoen, begon dit seizoen zoals we gewend zijn van de serie. Zeer sterk. Sinds seizoen 5 is The Walking Dead weer helemaal terug en is het elke week weer een genot om te kijken. Goede personageontwikkelingen en heerlijke gore-effecten.

avatar van Noere
Vanaf Alexandria gaat het niveau echt opwaarts. Met name de laatste paar afleveringen zijn erg strak. De opbouw naar en de uiteindelijke confrontatie tussen Rick en Pete is redelijk intens en sterk in beeld gebracht. Een van de hoogtepunten van de serie.

avatar van CorvisChristi
Misschien wel het beste seizoen tot nu toe. Fantastisch wat de makers hier presteren en het niveau naar akelige hoogten weten te krijgen. Prachtig ook om te zien wat voor ontwikkelingen de diverse personages doormaken. Waren eerst Daryl en Michonne mijn favorieten, deze plaats hebben ze af moeten staan aan Rick en Carol. Vooral Carol is weergaloos met als hoogtepunt haar Rambo-actie aan het eind van de eerste aflevering.
Subliem om te zien hoe veel personages ook worstelen met hun innerlijke demonen, naast natuurlijk de eindeloze dreiging van de walkers.
Spannende verhaallijnen en voldoende afwisseling in het verhaal, zorgen voor een weergaloos seizoen! En natuurlijk de terugkeer van Morgan Jones!!

avatar van daan258
Na een lange stop ga ik vanavond maar is beginnen met het 5e seizoen. Ik hoop dat het allemaal wat beter word want ik vond het allemaal maar steeds wat minder worden.
We zullen zien.

avatar van daan258
Eerste 3 episode's bekeken en tja het was opzich wel vermakelijk. Met name de eerste 2 episode's waren leuk om te zien. Lekker wat kills en de zombie's zagen er cool uit.
hoop dat dit seizoen de betere kant op zal gaan vergeleken met de vorige 2.

avatar van daan258
Zeer matige en nogal saai 4e episode. Hoop dat de volgende beter zullen zijn.

Hou ons op de hoogte!

avatar van daan258
Ondertussen bij episode 12 beland en ik moet zeggen dat dit seizoen tot nu toe wel een stukje beter is als het magere vorige.
Het was een beetje een saaie eerste helft maar na episode 6 werd het toch allemaal wel wat beter en leuker om naar te kijken. Met name episode 8 was echt een uitstekende episode.
Ben toch wel benieuwd hoe dit seizoen zal eindigen.

avatar van daan258
Vandaag de laatste episode bekeken van seizoen 5 en het was opzich wel vermakelijk.
Nog steeds en lang niet zo goed als het 1e seizoen (en zal het ook nooit meer worden). Maar verder heb ik me er wel mee vermaakt en zaten er zeker een paar episode's tussen die er flink bovenuit schoten.
ik denk dat ik het volgende seizoen voor nu maar even laat zitten want ik heb het voor nu wel een beetje genoeg gehad en ga ik maar aan een nieuwe serie beginnen.

Maar al met al een 3,5* voor dit seizoen.

avatar van Esteban
Oei. Na de eerste 4 afleveringen gezien te hebben, hoop ik niet dat dit representatief is voor heel S5. Er gebeurde méér in deze 160 minuten dan in pakweg heel S2. Verschillende verhalen worden opgestart en afgerond in slechts een paar episodes, personages komen en gaan zonder veel diepgang ... En de toevalligheden en ongeloofwaardigheden stapelen zich in sneltempo op.

Neen, waar S3 en S4 op dat vlak nét enorm sterk waren, vooral in de nodige tijd en aandacht voor alle karakters afzonderlijk, ben ik hier voorlopig minder enthousiast. Als oppervlakkig vermaak kan het natuurlijk wél tellen, daarover geen twijfel. Maar ik hoop dat ze niet opnieuw in afstandelijke slachterij vervallen.

avatar van Esteban
Van een valse start gesproken. Dit ging nadien in stijgende lijn op vlakken waarvan ik dat verwacht. En Alexandria doet de reeks goed. Benieuwd hoe lang het zal duren ...

avatar van hoffhaan
Dit seizoen was duidelijk beter dan het vierde. Ben net begonnen aan het zesde seizoen. 3.5

avatar van Phantasm
Iets beter dan zijn voorganger.

Sterker en beter dan seizoen 4. Het neemt weer een nieuwe wending in plaats van saaie en eentonige conversaties.

En dit begint al met aflevering 1. Fantastische aflevering!! Ook weer een hoogstaande aflevering die absoluut in de top 5 zit van beste afleveringen van de gehele serie. Ook de afleveringen Four Walls and a Roof (opnieuw een confrontatie met de kannibalen), Coda en Consumed (als ze Beth willen terughalen) en daarnaast wel leuke ontwikkelingen in Alexandria, maar niet hoogstaand. Ook de laatste aflevering Conquer vinden veel mensen goed, maar ik vond het echt saai.

De scenes met Beth in het ziekenhuis zijn leuk, omdat je meer van haar krijgt te zien, maar ook weer niet heel bijzonder. Beth blijft een beetje een vlak personage, erg zwak en het was vroeg of laat duidelijk dat ze zou sterven. Dat ze gaat ontsnappen met die jongen dat was wel cool.

Na Beths dood gaan ze ronddwalen en dan wordt het weer minder. Maggie die maar depressief blijft en de groep ook. Het wordt pas weer leuk als ze in Alexandria komen, omdat het weer nieuwe situaties geeft. Ze moeten zich aanpassen en die mensen leven heel anders dan zij al die tijd hebben ervaren.Ze kunnen het normale leven weer oppakken zo ver als dat kan en voor zolang het duurt. Maar daar struggelen ze mee.