ad
  • 8.081.129 stemmen

The Walking Dead - Seizoen 2 (2011-2012)

Show titel: The Walking Dead

Seizoenen: 10 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: zondag 16 oktober 2011

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The Walking Dead

Afleveringen Seizoen 2 (2011-2012)

1. 1. What Lies Ahead

Rick en de groep verlaten Atlanta, maar komen op de snelweg in een erg benarde situatie terecht. Elders wordt een vermist persoon gezocht door de groep.

2. 2. Bloodletting

Rick ontdekt een plek die mogelijk veilig is. Shane moet een gevaarlijke missie ondernemen om medische benodigdheden bij elkaar te sprokkelen.

3. 3. Save the Last One

De groep wacht gespannen op de terugkeer van Shane, die opgesloten raakt in een school, omringd door zombies. Daryl en Andrea gaan het bos in om iemand te zoeken.

4. 4. Cherokee Rose

Shane's acties hebben ernstige gevolgen, hetgeen leidt tot ongewoon gedrag en zelf-distantiëring. De rest van de groep probeert er het beste van te maken.

5. 5. Chupacabra

In zijn zoektocht naar Sophia, raakt Daryl gewond en hij strandt in het midden van het bos. Shane dringt aan op het afblazen van de zoektocht. Hershel blijft op zijn hoede ten aanzien van de groep.

6. 6. Secrets

Dale confronteert Hershel nadat hij over de zombies in de schuur heeft gehoord. Ondertussen probeert Lori haar zwangerschap te accepteren en leert Shane Andrea met wapens om te gaan.

7. 7. Pretty Much Dead Already

Hershel stelt een deadline. Alle geheimen worden geopenbaard. Glenn komt op voor zichzelf en Shane neemt de leiding.

8. 8. Nebraska

Rick en de anderen proberen de orde te herstellen in de nasleep van een vreselijke ontdekking. Hershel herpakt een oude gewoonte en verdwijnt. Rick en Glenn gaan eropuit om hem te vinden.

9. 9. Triggerfinger

Rick, Glenn en Hershel komen onder vijandelijk vuur te liggen na hun ontmoeting met Dave en Tony. Ondertussen gaat Shane op zoek naar Lori wanneer men ontdekt dat ze verdwenen is.

10. 10. 18 Miles Out

Rick en Shane hebben een conflict over wat ze aan moeten met een buitenstaander, Randall. Op de boerderij krijgen Lori, Andrea en Maggie te maken met een suïcidale Beth.

11. 11. Judge, Jury, Executioner

De beslissing die de groep dreigt te nemen over Randall valt niet goed bij Dale, die bang is dat de groep zijn menselijkheid verliest. De acties van Carl hebben onvoorziene gevolgen.

12. 12. Better Angels

Shane's antagonistische gedrag gaat van kwaad tot erger. Carl lijdt onder de gevolgen van zijn daden.

13. 13. Beside the Dying Fire

De boerderij is in gevaar en wordt overspoeld door zombies. In de chaos wordt de groep opgesplitst en vecht men om te ontsnappen.

avatar van clutch

clutch

Dit tweede seizoen kent een aantal sterke karakters en ontwikkelingen (Hershell, Shane, Daryl) en ook de nodige zombie gore uit zich in aantal aangename momenten. Helaas heeft het seizoen ook genoeg saaie momenten en duurde het me allemaal net iets te lang op die boerderij.

avatar van WB

WB

• 2070 stemmen

Mee eens. De eerste afleveringen beloven wat voor de rest van het seizoen, maar op en rond de boerderij worden de afleveringen wat trager en langdradiger. Jammer. Dat doet afbreuk aan de serie.

avatar van Hedser

Hedser

Het probleem van dit seizoen is dat het veel te lang op één locatie blijft hangen. Er zit maar weinig voortgang in het verhaal. Desondanks heb ik hier wel van genoten, vooral de relatie tussen Rick en Shane is interessant.

avatar van Locutus

Locutus

Ik vond dit de slechtste van alle seizoenen. Saai gedoe op de boerderij. Ook veel religieuze onzin. Weinig zombies. Blij toen ze daar weg gingen!

avatar van CorvisChristi

CorvisChristi

Het 'gedoe' op de boerderij duurt misschien wel lang, maar toch vind ik dit een ijzersterk seizoen. In dit seizoen wordt het namelijk duidelijk dat het niet langer meer om de walkers gaat, maar om de personages die nog in leven zijn en er nog toe doen. En hoe ze met elkaar in zo'n gevaarlijke en extreme situatie omgaan.

Het wordt hier ook duidelijk dat de wet van de sterkste van essentieel belang is, met als gevolg dat dit in sommige gevallen escaleert tot heftige confrontaties. Dit laatste is vooral te zien in hoe Rick en Shane met elkaar omgaan.

Prachtig ook om te zien hoe Shane al snel harde en ijzingwekkende ontwikkelingen doormaakt en beslissingen neemt die Rick niet wil en kan accepteren. Want ook al heeft Shane in veel gevallen een punt, hij slaat in relatief korte tijd vrij ver door. Wat uiteindelijk uitmondt in een harde confrontatie.

Het opent voor Rick tegen wil en dank toch de ogen en vanaf seizoen 3 zie je hem langzamerhand veranderen in de persoon die Shane ooit was. Misschien nog wel erger. En terecht!

avatar van Petey_mm

Petey_mm

The Walking Dead is typisch zo'n voorbeeld van een serie waar maar geen einde aan lijkt te komen. Het laatste seizoen heb ik geloof ik niet eens meer afgekeken. Dat ging alleen nog maar om zombies killen. Op een gegeven moment heb je het wel gezien, je raakt er helemaal afgestompt van. Nee, dit vond ik echt een heel goed seizoen, vooral de verhaallijn rond het vermiste dochtertje van Carol en haar theatrale terugkeer bij de schuur. Kippenvel!

Wel lollig die naam van de production designer: Grace Walker

avatar van Esteban

Esteban

Beter dan het eerste -eveneens goede- seizoen, waar alles nogal oppervlakkig bleef. En toch blijft het ook ditmaal weer steken op 3,5. Wat nog steeds 'zeer goed' is in my book.

The Walking Dead heeft enkele elementen waar ik van begin af aan al mee worstel. Het feit dat zelfs meer intelligentere personages voortdurend domme dingen doen. En akkoord, domme dingen doen is menselijk. Maar het strookt zelden met de karakters op zich, wie ze zijn, waar ze voor staan of hoe ze denken. Vervolgens het knagende gevoel dat het allemaal erg aansleept, als het been van een walker, zeg maar. Op zich ben ik fan van slow-TV, maar je krijg er niet altijd iets voor in de plaats.

En dan de personages op zich. In elke show zitten wel een paar karakters waarvan je gaat houden. Hier heb ik dat tot nu toe helemaal nog niet. In tegendeel, het zijn een hoop hypocrieten bij elkaar die één voor één lelijk uit de hoek kunnen komen en dingen doen die ik niet kan waarderen. De volwassen Short Round en Dale buiten beschouwing gelaten, die mannen, daar heb ik 't voor. En boy-oh-boy, dat eindeloze getouwtrek tussen de onuitstaanbare Shane en ook niet altijd even correcte Rick, dat begon eerlijk gezegd toch wat mijn keel uit te hangen. Vooral de uiterst wispelturige Lori kan absoluut niet op mijn sympathie rekenen, ik was stilletjes aan 't hopen dat ze verslonden zou worden.

Maar bon, op zich is het een reeks aan kleine minpunten en hebben we wel enkele uiterst spannende momenten of op z'n minst heel vermakelijke momenten gehad. In het begin zelfs een aantal sterke cliffhangers of verrassingen. Me Sofia als topmoment.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima vervolg.

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Moeilijk om een favoriet seizoen te kiezen, maar ik denk dat seizoen 2 het voor mij is. Ook al zitten er wat rare momenten in heb ik er toch het meest van genoten.

Een raar moment (en die ik nog steeds niet kan plaatsen) is dat Sophia in de schuur zat tussen de andere zombies. Hershel wist vanaf het begin dat Rick en de groep naar haar op zoek was, maar waarom heeft hij niks gezegd? Heel raar dat ze elke keer voor niks zijn gaan zoeken en bijna hun leven (Daryl bijvoorbeeld) hebben riskeert. Een irritant moment is weer dat Rick, Hershel helpt om zombies in de schuur te plaatsen, maar hij weet dondergoed dat dit niet de juiste methode is. Maar misschien deed hij het om Hershel te vriend te houden zodat ze op zijn land mochten blijven. Maar hoe deed Hershel dit dan altijd? Want om nieuwe zombies in de schuur te plaatsen riskeer je dus dat de zombies die er al in zitten ontsnappen en je aanvallen. Dus dit is raar, want er was maar 1 ruimte en 1 deur.

Goede momenten vond ik dat de groep verdeeld raakt, ze leren elkaar beter kennen, hebben ruzies, irritaties en een andere kijk op de situatie. De personages krijgen meer diepgang. Je leert ook een ander gezin kennen die er ook weer anders mee om gaat. De kronkels van Daryl worden steeds heftiger en leidt tot confrontaties. Mooi hoe dit vervolgens doorzet en Rick hem uiteindelijk moet vermoorden, terwijl hij zijn beste vriend verliest, maar eigenlijk al verloren had. Ook het moment in het café waarbij ze nieuwe mensen tegenkomen is heel mooi gemaakt en beangstigend. Dit is eigenlijk het eerste moment dat ze beseffen dat niet alleen zombies, maar ook mensen hun vijand (kunnen) zijn. En als groep tegen andere groepen kan komen te staan. De ontknoping is echt goed gedaan, spannend, treurig en veel elementen. De groep splitst op, maar vind elkaar weer, sommige zijn dood en Andrea is afgezonderd. En dan vertelt Rick eindelijk wat hij te horen kreeg van Edwin Jenner. Dat ze allemaal besmet zijn en geeft dus weer een andere twist.