• 8.252.836 stemmen

The Walking Dead - Seizoen 6 (2015)

Alternatieve titel: Walking Dead

Afleveringen: 16

Speelduur: 12 uur en 02 minuten

Ontwikkeld door: Frank Darabont

Met: Andrew Lincoln, Norman Reedus en Steven Yeun

Datum van release: zondag 11 oktober 2015

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

Plot The Walking Dead

Als politieagent Rick Grimes (Andrew Lincoln) wakker wordt in het ziekenhuis nadat hij is neergeschoten tijdens een achtervolging, lijkt alles verlaten. De bloemen naast zijn bed zijn verlept. Als hij naar buiten gaat om uit te zoeken wat er aan de hand is, vind hij een enorme hoeveelheid lijken naast het ziekenhuis. Als hij verdwaasd verder door het verlaten dorp loopt, komt hij Morgan Jones (Lennie James) en zijn zoon tegen. Eerst wordt Rick door hen als vijand aangezien maar de twee besluiten hem toch op te vangen. Nadat Rick weer bijgekomen is, vertellen Morgan en zijn zoon wat er aan de hand is.

Afleveringen Seizoen 6 (2015)

1. 1. First Time Again

11 oktober 2015 (42 minuten)

Rick en de groep ondervinden nog steeds problemen met de opname in Alexandria. Meerdere dreigingen zorgen ervoor dat de gemeenschap van Alexandria mentaal harder wordt, terwijl de groep van Rick een stap terug moet doen van het geweld dat ze zijn gaan omarmen.

2. 2. JSS

18 oktober 2015 (42 minuten)

Net wanneer het erop lijkt dat zaken stabieler worden in de gemeenschap, ontstaat er een nieuw probleem voor de inwoners.

3. 3. Thank You

26 oktober 2015 (42 minuten)

Glenn en Michonne moeten Nicholas, Heath en de rest van de gemeenschap naar de veilige zone zien te leiden. Ondertussen blijven Daryl, Abraham en Sasha de walkers weglokken, terwijl Rick een confrontatie krijgt met de wolven.

4. 4. Here's Not Here

1 november 2015 (42 minuten)

Morgan vertelt de leider van de wolven over zijn ontmoeting met Eastmann, een eenzame overlever van wie hij een code heeft geleerd.

5. 5. Now

8 november 2015 (42 minuten)

Terwijl Alexandria herstelt van de aanvallen van de wolven, gaan Maggie en Aaron op zoek naar Glenn. Ondertussen groeit de intimiteit tussen Rick en Jessie, terwijl de horde walkers op komst is.

6. 6. Always Accountable

15 november 2015 (42 minuten)

Nadat ze zijn aangevallen en zijn gescheiden door een nieuwe groep op hun weg terug naar Alexandria, gaan Abraham en Sasha op zoek naar Daryl, die mogelijk in de problemen zit.

7. 7. Heads Up

22 november 2015 (42 minuten)

Glenn en Enid keren terug naar Alexandria. Ondertussen stijgt de spanning tussen Carol en Morgan als het de kudde van zombies lukt om binnen te dringen.

8. 8. Start to Finish

29 november 2015 (42 minuten)

Rick en de mensen uit Alexandria moeten de gemeenschap beschermen tegen de binnenvallende zombies.

9. 9. No Way Out

14 februari 2016 (42 minuten)

Terwijl ze uit Alexandria proberen te ontsnappen, komen Rick en zijn groep in de problemen wanneer plots lawaai de Walkers naar hen trekt, met mogelijk fatale gevolgen van dien.

10. 10. The Next World

21 februari 2016 (44 minuten)

Een simpele zoektocht naar benodigdheden blijkt lastiger zijn dan gedacht wanneer de overlevenden niet de enige zijn die op zoek zijn naar een goudmijn van benodigdheden.

11. 11. Knots Untie

28 februari 2016 (42 minuten)

Wanneer Rick tot de realisatie komt dat Alexandria misschien niet zo veilig zou zijn als hij eerst dacht, moeten er beslissingen worden gemaakt over waar te gaan vanaf hier.

12. 12. Not Tomorrow Yet

6 maart 2016 (42 minuten)

Rick en de groep realiseren zich dat de enige manier om de vrede van Alexandria te bewaren is door het verslaan van een nieuwe vijand. Alleen kan deze keer de groep wellicht overtroffen worden.

13. 13. The Same Boat

13 maart 2016 (42 minuten)

Zonder hoop voor de veiligheid van Alexandria, ontdekken Rick en zijn groep overlevenden snel een grotere wereld met nieuwe gevaren en nieuwe mogelijkheden.

14. 14. Twice as Far

20 maart 2016 (42 minuten)

Heath en Tara zijn nog steeds bezig met hun zoektocht naar voorzieningen, maar in de plaats van goederen vinden ze problemen.

15. 15. East

27 maart 2016 (42 minuten)

De groep van Rick wordt geconfronteerd met een gruwelijke situatie die ze wellicht niet zullen overwinnen.

16. 16. Last Day on Earth

3 april 2016 (1 uur en 30 minuten)

In de nasleep van een vreselijke slag, wordt Eugene ontvoerd door Dwight die lid is van de Saviors. De Saviors doen er alles aan om wraak te nemen op Alexandria. Negan leert Rick en zijn groep een lesje dat aantoont dat Rick en zijn groep eindelijk iets hebben om te vrezen.

avatar van MDRAIJER

MDRAIJER

Steeds wordt mijn recensie volledig in spoiler-tags weergegeven dus ik kan niet meer zeggen dan dat dit mijn favoriete seizoen is, zonder GTST-gezeik en met meer actie. En ook een geniale finale.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Als je het vinkje onderaan voor spoilers gebruikt wordt het hele bericht als een spoiler weergegeven. Als je alleen enkele delen als spoiler wilt markeren moet je niet het vinkje onderaan gebruiken, maar het stuk met de spoiler selecteren en op het uitroepteken-icoontje boven het bericht klikken.

avatar van richiedoom

richiedoom

Wat een sterk seizoen zeg! Over het geheel genomen zat in dit seizoen een moordend tempo met een aantal zeer memorabele gebeurtenissen. Denk hierbij aan de zombie-overval in Alexandria en de gevechten met de Saviors)

Ik lees veel kritiek op aflevering 4. Ik ben het eens dat deze aflevering op een slecht moment wordt ingezet, echter vond ik het behoorlijk interessant om te zien.

Mijn grootste kritiek is echter dat personages soms tenenkrommende keuzes maken die echt te dom voor woorden zijn, waardoor ik soms hardop vloekend op de bank zat. Carol, schiet dat wijf nou neer want ze komt steeds dichterbij....Carol, schiet nou, SCHIET NOU!!! En uiteraard pakt die andere vrouw het pistool af van Carol en volgt er een gevecht. Zucht....Dat soort dingen dus.

Maar verder is natuurlijk de introductie van Negan briljant. Lijkt me een erg toffe bad guy en ik hoop dan ook dat seizoen 7 niet te lang op zich laat wachten (op Netflix).

avatar van Esteban

Esteban

Wat een sterke openings-aflevering ! Ik zit weer helemaal klaar.

avatar van Esteban

Esteban

stinissen schreef:

Here's Not Here is de minste aflevering van de hele serie....

Ongetwijfeld één van de betere. Ik kan flashback-episodes ten zeerste waarderen. De reeks heeft ze nodig, de personages eveneens. Hulde aan de schrijvers.

Bij de minste afleveringen denk ik vooral aan de actiegerichte episodes waarbij het oppervlakkigheid troef is en talloze naamloze of amper geïntroduceerde personages (als je dat al zo kan noemen) het loodje leggen, terwijl al onze helden er zonder kleerscheuren vanaf komen, terwijl ze van de ene handige toevalligheid in de andere vallen. Dat is gewoon zwak geschreven.

Maar ieder z'n mening natuurlijk.

avatar van Daan258

Daan258

Na een jaar weer even een seizoen tussendoor gekeken.

Gelukkig ietsjes leuker dan het vorig seizoen maar wat ik al eerder zei het nieuwe is er wel vanaf.

Zeker is het super vermakelijk een een paar super sterke episodes, genoeg actie en spanning.

Ondanks dat het denk niet meer zo sterk zal worden als het eerste seizoen kijkt het wel super snel weg. De 16 episodes heb ik in een vrij korte tijd bekeken.

Ik was vooral aan dit seizoen begonnen vanwege dat Jeffrey Dean Morgan hier in zou spelen.

Hij is een zeker geen slechte acteur en ik was super benieuwd wat voor rol en hoe hij zou spelen in TWD.

Ik maar episode na episode kijken maar hij kwam maar niet in beeld. Totdat ik bij de laatste episode was en hij daar voor het eerst en ook maar 5 min te zien was. XD ik dacht namelijk dat hij al veel eerder in dit seizoen te zien was maar dit had ik dus verkeerd gelezen en blijkt dit achteraf seizoen 7 te zijn.

Het is niet erg want ik heb me verder wel zeker kunnen vermaken en mede hierdoor kijk ik toch wel iets meer uit naar het volgend seizoen.

Maar voordat ik aan seizoen 7 zal beginnen ga ik wel eerst aan een andere serie beginnen.

Nu wel weer eventjes klaar met TWD. Denk over een jaartje weer oppakken.

Ook voor dit seizoen een 3,5*

Phantasm

Prima.

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Ligt op hetzelfde niveau als seizoen 5 denk ik. Op het begin moest ik er echt even inkomen, maar daarna gebeurd er heel veel. Misschien wel te veel dat het rommelig wordt.

Zo volgen we momenten dat er een horde zombies op Alexendria afkomt en ze dit moeten stoppen, er een nieuwe groep hen aanvalt, Carol is hier echt subliem in, Morgan die weer terug is (had ik me wel op verheugd, maar is erg irritant), de Negans en Hilltop hun intrede maken, het lijkt alsof Glenn dood gaat enzovoorts.

De afleveringen JSS, Thank You, No Way Out, Not Tomorrow Yet, The Same Boat vind ik stuk voor stuk erg sterk. De laatste aflevering (die niet goed werd ontvangen door velen) vond ik eigenlijk niet zo heel slecht al had het wel veel spannender en beter gekund. Wel saai, maar geeft wel weer nieuwe ontwikkelingen die in het volgend seizoen duidelijk worden. Het was een soort opbouw wat er komen gaat en om te laten zien hoe krachtig de nieuwe vijand is.