ad
  • 8.077.233 stemmen

The Walking Dead - Seizoen 1 (2010)

Show titel: The Walking Dead

Seizoenen: 10 seizoenen

Afleveringen: 6

Datum van release: zondag 31 oktober 2010

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The Walking Dead

Afleveringen Seizoen 1 (2010)

1. 1. Days Gone Bye

Rick is op zoek naar zijn familie nadat hij uit een coma is ontwaakt in een wereld die wordt geterroriseerd door zombies. Morgan en Duane, die hij onderweg ontmoet, leren hem te overleven.

2. 2. Guts

Rick is er onbewust de oorzaak van dat een groep overlevenden vast komt te zitten tussen de zombies. De sfeer in de groep gaat over van beschuldigingen naar geweldplegen.

3. 3. Tell It to the Frogs

Nadat hij is teruggekeerd in het kamp met de overlevenden, heeft Rick een emotionele hereniging met zijn vrouw en zoon. Rick besluit, tegen het advies van Shane in, terug naar Atlanta te gaan voor Merle Dixon en de zak met geweren.

4. 4. Vatos

Terwijl ze nog op zoek zijn naar Merle, probeert de groep de zak met wapens op te halen. Ze worden aangevallen door andere levende mensen die ook naar de wapens op zoek zijn. De groep slaagt erin om één van hen te pakken te krijgen, maar het grootste gedeelte van de aanvallers weet te ontsnappen en neemt Glenn in gijzeling. In het kamp verrast een grote groep zombies de overlevenden.

5. 5. Wildfire

Rick leidt de groep naar CDC na de aanval op het kamp. Jim moet een verschrikkelijk beslissing nemen.

6. 6. TS-19

Rick en de groep worden toegelaten in de CDC door een vreemde dokter. Maar niet alles is wat het lijkt in hun nieuwe onderkomen.

avatar van Jordy

Jordy

Ik vond het erg sterk beginnen, maar het werd per aflevering minder. Met dat overheidsgebouw op het eind als dieptepunt. Ben niet aan seizoen 2 begonnen.

avatar van jordandejong

jordandejong

Mmm. Ik vond de Mexicaanse 'thugs', met hun 'opvang' het dieptepunt. Voor de rest wel een erg sterk seizoen met een goede balans tussen ouderwets zombiegeweld en interessante ontwikkelingen binnen de groep. Ook het seizoen met de fijnste groepssamenstelling vind ik. Met een Darryl die nog echt een bad-ass was, een Shane die voor veel spice zorgde (in seizoen 2 nog een stukje meer), een grappige en sympathieke Dale en een Glenn die nog niet honds irritant was. En daarnaast natuurlijk nog verschijningen van de minstens zo interessante Merle, Morgan en Dr. Jenner.

avatar van clutch

clutch

Dat einde met het overheidsgebouw vond ik juist wel sterk, ondersteund met Tomorrow is a long time van Bob Dylan. Verder is het seizoen best onderhoudend en vermakelijk maar hierna vond ik het heel wat sterker worden. Qua karakterontwikkelingen en suspense is het nog maar een rustige aanloop naar wat er komen gaat en de groepssamenstelling ligt mij hier nog niet zo. Darryl vind ik hier juist nog maar een vervelend brulaapje, en Glenn en Carol zijn ook niet zo boeiend in dit seizoen. Maar goed, zoals ik al zei is dit nog een beetje het prille begin. Nu zijn de rest van de seizoenen ook zeker niet van een constant niveau, maar dat komt later wel. Voor mij was deze eerste iig wel overtuigend genoeg om verder te gaan met TWD.

Tja, The Walking Dead is zowat de eerste serie waaraan ik verslaafd raakte. De serie had dan ook een heel sterk eerste seizoen. Interessante personages, wereldopbouw en de zombie hype zorgde ervoor dat dit seizoen me geboeid hield tot en met de laatste aflevering. Verder heeft de serie nog vooral lage punten gekend, met enkele sterke momenten in de latere seizoenen. Maar die zal ik misschien bij de andere seizoenen bespreken.

Begon ijzersterk weet ik nog wel alleen de laatste episode verziekte voor mij gelijk alles, heb de rest ook nooit bekeken.

avatar van karaflax

karaflax

Het heeft even geduurd voordat ik deze serie ging kijken. Zombies en afhakken van hoofden passen doorgaans niet in mijn te kijken lijstje. Nadat ik uiteindelijk toch ben gaan kijken, bleek het om meer te gaan. Om het opbouwen van een nieuwe wereld en alle problemen die zich daarbij voor zouden kunnen doen. Spannend!

avatar van WB

WB

• 2069 stemmen

Dit eerste seizoen was zeer sterk. Eerste echte zombieserie, die het apocalypsgevoel naar boven bracht. Ook dat gevoel van een lege stad, inclusief die onwetendheid; heerlijk.

avatar van tattoobob_mm

tattoobob_mm

Sterk eerste seizoen van een nieuwe serie destijds....daarna werd het voor mij helaas wat minder,

het werd te langdradig en eentonig.

Acteerwerk was meer dan goed en ook de zombies enz zagen(zien)er fantastisch uit dus daar lag het zeker niet aan.

Vooralsnog eerste seizoen was fantastisch.

avatar van Tommeh_mm

Tommeh_mm

Sluit me aan bij Jordy, na het sterke begin gaat de kwaliteit steeds verder omlaag. Het is al een tijd geleden maar ik herinner me dat ik me kapot zat te ergeren aan de vreemde/onlogische keuzes die gemaakt werden en de matige groepsdynamiek.

Toch zonde dat deze serie me niet bevalt omdat ik normaliter alles verslind wat met zombies te maken heeft. Ik ben ook meerdere keren aan seizoen 2 begonnen, puur omdat ik het goed wíl vinden. Maar helaas, toch weer iedere keer afgehaakt.

avatar van DVD-T

DVD-T

Idee is geniaal, al is zoiets in films vaak al wel gedaan. In een serie vorm kun je er wel veel aan toevoegen, aangezien je langer de tijd krijgt om dat te doen. En dan vooral op het vlak van drama. Komt in The Walking Dead erg goed uit de verf. Ook erg goed dat er niet te lang wordt gedaan om enkele onthullingen en situaties. Soms wordt er over een iets drie afleveringen gedaan. In TWD is dit niet het geval en doet men nergens echt te moeilijk over. Het terugzien van zijn vrouw duurt maar 2 afleveringen . Production valeu ligt erg hoog. Er is veel tijd ingestoken om echt iets tofs te maken. De zombies zien er fantastisch uit. Maar daarbij kun je niets anders verwachten aangezien een van de beste make-up teams er achter zit. Nergens voelt het ook als een serie aan. Het is een fantastische lange film, waar meer inzit dan je in eerste instantie zou denken. Ja, goed verhaal, drama komt goed uit de verf, toffe locaties, goed acteerwerk, leuke effecten, fijne personages. Heeft alles wat een top serie zou moeten hebben.

avatar van brawljeff

brawljeff

Deze serie heeft mijn favoriete pilot allertijden. Ik was gelijk verkocht. Heb die aflevering zelfs nog een keer in de zwart-wit uitgave gekeken. Perfecte combinatie tussen sfeer, drama, actie en spanning. Helaas gaat het daarna bergafwaards met de serie.

avatar van PeterW

PeterW

Ik vind het een vreselijke serie; ik begrijp niet dat ik er nog naar kijk.

avatar van ace leader_mm

ace leader_mm

Deze serie bevat één van de beste pilots ooit, wellicht mijn favoriet aller tijden. Het overlevingsconcept is zeer boeiend ('who dies next?'), samen met met psychologische aspect; je krijgt te zien wat voor een impact de zombie apocalypse op de mens heeft en wat ze er allemaal voor over hebben alleen maar om te overleven. Dit alles maakt het een serie waarvan je letterlijk niets wilt missen: 5* voor The Walking Dead.

avatar van HK Senator

HK Senator

Ik begrijp niet waarom deze serie zo hoog scoort. Werkelijk niets is origineel. Wie bekend is het het zombiefilm genre heeft alles al tientallen keren gezien. Het wakker worden in een ziekenhuis en alles verlaten aantreffen (28 days later), het verschansen op het dak van een winkelcentrum (dawn of the dead), het overlevings concept (alle zombiefilms), geliefden die sterven en terug komen als zombie,... etc. etc...

Het is wel goed uitgewerkt en de zombies zien er goed uit. Maar origineel of vernieuwend? Nee, verre van dat!

avatar van Pecore_mm

Pecore_mm

Dit eerste seizoen is nog wel vermakelijk, maar de seizoenen hierna (t/m 3 heb ik gezien) zijn veel te veel van hetzelfde, alleen een andere locatie.

avatar van TheManInBlack

TheManInBlack

In eerste instantie trok mij dit niet zo, nadat een kameraad van mij deze serie tipte om te kijken nam ik toch het besluit om eraan te beginnen. Ik had seizoen 1 tot en met seizoen 6 in 1 stuk doorgekeken. (wanneer ik vrije tijd had bedoelde ik) Seizoen 7 heb ik gevolgd via Fox, elke week een nieuwe aflevering. Nu ben ik een groot fan van deze serie, en is het ook mijn nummer 1 favoriete serie.

In dit seizoen wordt er goed uitgelegd wat er aan de hand is in de wereld. De Atlanta groep wordt ook goed geïntroduceerd. Walkers zien er echt super uit, en de spanning is constant aanwezig. Omgeving waar ze zich bevinden ziet er ook erg verlaten uit zoals het hoort. Ben benieuwd of we Morales ooit nog terug zien komen.

De serie ontwikkelt zich steeds verder door, eerst denken ze dat de walkers de grote vijanden zijn, maar in de volgende seizoenen komen ze tegenover menselijke vijanden te staan.

avatar van Esteban

Esteban

Na al die jaren dan toch eindelijk mee gestart. Bevredigend, zonder twijfel. Al heeft dit seizoen wel wat last van typische opstart problemen. Het feit dat we zowat alle mogelijke scenario's in talloze films gezien hebben, helpt ook niet echt. Karakters sterven voor we deze echt kennen en de onlogische daden stoorden me soms. Neemt niet weg dat ik het zeer te pruimen vond en het qua opzet naar meer seizoenen wel kan tellen. Ondertussen met S2 gestart.

avatar van Leno_mm

Leno_mm

Voorspelbare zombieserie die nergens weet te verrassen en vooral erg traag is, met oninteressante karakters en matige dialogen. De karakters zijn erg stereotype en de melodramatisch scenes zijn slepend. Daarnaast zijn de zombies erg traag en totaal niet dreigend, men kan steeds gewoon weglopen maar komen onnodig is benaderde situaties terecht. Dit levert soms lachwekkende scenes op.

avatar van SSeagal

SSeagal

Het seizoen waar het allemaal mee begon, duh. Dit seizoen vond ik ijzersterk, mede door de meer creepy scenes en horrorachtige sfeer, iets wat ik soms mis in de laatste seizoenen. 4,5*

avatar van Sisorow5_mm

Sisorow5_mm

Kwam er dus net pas achter dat, ook al heeft Netflix Walking Dead niet, het wel gewoon legaal te streamen is op Ziggo GO en Amazon Prime, heel erg fijn! Topserie hoor, verdient absoluut de hoge Tomatometer score en IMDb rating!

avatar van Scarafax

Scarafax

Echt maar 2 afleveringen gezien. Kwam best goed over echter niet meer verder aan toegekomen. Kijk te veel series en films...

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2027 stemmen

Heb eigenlijk niet zoveel met horror en zeker niet met zombies. Dat is de reden dat ik deze serie lang heb uitgesteld. Op aanraden van mijn zoons toch eens gaan kijken. Ben nu het tweede seizoen aan het kijken en het valt allerzins mee. Goede spanningsopbouw ben benieuwd hoe ze de spanning erin houden heb nu wel de meeste onverwachte verschijningsmomenten wel gezien. 3.5

avatar van Phantasm

Phantasm

Begonnen met deze serie toen deze net was verschenen. Alles gekeken t/m seizoen 8. Ik ga niet bij elk seizoen een tekst neerzetten, maar weet nog wel dat de begin periode prima was. Ik geef de seizoenen die ik heb gezien nog een ster waardering.

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Mooi seizoen. Heb het inmiddels twee keer helemaal gekeken. Jaren geleden begonnen en gekeken tot seizoen 5, maar nooit meer afgemaakt. Geen zin meer om verder te gaan. Sinds een aantal maanden geleden toch weer zin gehad om verder te kijken, maar ik was alles weer vergeten. Dus de serie opnieuw herstart vanaf seizoen 1. Het viel mee hoeveel ik nog wist.

Dit seizoen staat zeker in de top 3 van de beste seizoenen. Het begint allemaal vrij rustig en bouwt langzaam op en dat vind ik er zo goed aan. Er zit echt sfeer en karakter in en niet alleen maar zombies uitmoorden en duffe verhaallijnen tussendoor. De ontknoping in de CDCwas iets minder, maar is niet storend. Daarnaast is het ook lekker kort waardoor het niet langdradig wordt.