• 8.978.867 stemmen

The Walking Dead (2010-2022)

3,73 3.196 stemmen + Mijn stem

Alternatieve titel: Walking Dead

Genre: Drama / Horror

Ontwikkeld door: Frank Darabont

Met onder meer: Norman Reedus, Andrew Lincoln en Steven Yeun

IMDb beoordeling: 8,1 (1.075.128)

Release datum: zondag 31 oktober 2010

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot The Walking Dead

Als politieagent Rick Grimes (Andrew Lincoln) wakker wordt in het ziekenhuis nadat hij is neergeschoten tijdens een achtervolging, lijkt alles verlaten. De bloemen naast zijn bed zijn verlept. Als hij naar buiten gaat om uit te zoeken wat er aan de hand is, vind hij een enorme hoeveelheid lijken naast het ziekenhuis. Als hij verdwaasd verder door het verlaten dorp loopt, komt hij Morgan Jones (Lennie James) en zijn zoon tegen. Eerst wordt Rick door hen als vijand aangezien maar de twee besluiten hem toch op te vangen. Nadat Rick weer bijgekomen is, vertellen Morgan en zijn zoon wat er aan de hand is.

Komt er een The Walking Dead seizoen 12?

Meningen over The Walking Dead

woensdag 5 april 2017
The Walking Dead seizoen 7 Bah, wat een slap seizoen zeg. Verreweg het minste tot nu toe. Aflevering 1 hakt er ongenadig hard in en schept de nodige verwachtingen, maar daarna gaat de serie direct de mist in. En Negan is een naar mannetje maar gaat als bad guy al snel op de zenuwen werken. Overigens: waar zijn de zombies? Amper zichtbaar. Het meest storende aspect van dit seizoen betreft een nieuwe groep mensen die leven op een autokerkhof maar van akteren geen kaas hebben gegeten. Alsof je naar amateurtoneel zit te kijken, vreselijk.

zondag 27 december 2015
The Walking Dead seizoen 1 Deze serie heeft mijn favoriete pilot allertijden. Ik was gelijk verkocht. Heb die aflevering zelfs nog een keer in de zwart-wit uitgave gekeken. Perfecte combinatie tussen sfeer, drama, actie en spanning. Helaas gaat het daarna bergafwaards met de serie.
avatar van schram101

schram101

woensdag 23 november 2022
The Walking Dead seizoen 11 Poeh. Het is afgelopen. Klaar. Finito. Pak em beet 6 seizoenen mijn favoriete serie en een van de populairste series van dat moment. Toffe karakters, goede slechteriken, favoriete personages die het loodje legden. Het was niet eens een groot probleem dat er wel erg veel op zelfde (type) locaties gefilmd werd. Andrew Lincoln was fantastisch. Prijkte jarenlang op mijn avatar en was echt een beest in de serie. Helaas werd het langzaam aan steeds een beetje minder. Meer gezwets. Meer screentime voor niet boeiende personages (Eugene kuch kuch) en, op een heftig moment met Alpha na, nooit meer een wtf!- moment. De laatste twee seizoen spanden daarin de kroon. De groep komt terecht in een totaal nieuwe setting met de Gemenebest en vrijwel alles daarin is eigenlijk tenenkrommend. Ongeloofwaardig, vervelend en gezapig. Uiteindelijk deze week de slotepisode. Die opvallend sterk begon nog. Maar vervolgens weer zo wordt afgeraffeld met 1 minuut tussen een climax in actie en een gezellig diner met wijn. (Huh?) Tja, typisch TWD. Voor alle spinoffs heb ik al gepast en wellicht op die van Rick na zal ik dat blijven doen. 2,0* voor dit laatste seizoen
avatar van renzoroy

renzoroy

zondag 10 juli 2016
The Walking Dead seizoen 6 ben halverwege dit seizoen wel afgehakt.. Is steeds hetzelfde.. Groepje survivors zoeken en vinden een schuilplek, daar verblijven ze een tijdje tot de zombies toch binnenbreken, dan gaan er weer 1 of 2 mensen dood, dan vlucht het groepje weer en dan gebeurd weer hetzelfde alleen in een andere setting en zo nu en dan wat nieuwe personages erbij... Ook die zombies zijn niet meer boeiend, kom eens met wat nieuws.. Laat die zombies evolven ofzo, tot een super zombie of weet ik het... Maar na 6 seizoenen heb ik die zombies wel gezien.. Dit is weer zo';n serie die 2 seizoenen geleden het verhaal had moeten afronden dan was die erg goed geweest, maar nee moet weer uitgemolken worden tot seizoen 34 waarschijnlijk... wat prima is als ze eens wat nieuwe elementen zouden toevoegen...