• 8.985.339 stemmen

The Walking Dead - Seizoen 8 (2017-2018)

Alternatieve titel: Walking Dead

IMDb beoordeling: 8,1 (1.076.704)

Ontwikkeld door: Frank Darabont

Met: Chandler Riggs, Norman Reedus en Andrew Lincoln

Datum van release: zondag 22 oktober 2017

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

Plot The Walking Dead

Als politieagent Rick Grimes (Andrew Lincoln) wakker wordt in het ziekenhuis nadat hij is neergeschoten tijdens een achtervolging, lijkt alles verlaten. De bloemen naast zijn bed zijn verlept. Als hij naar buiten gaat om uit te zoeken wat er aan de hand is, vind hij een enorme hoeveelheid lijken naast het ziekenhuis. Als hij verdwaasd verder door het verlaten dorp loopt, komt hij Morgan Jones (Lennie James) en zijn zoon tegen. Eerst wordt Rick door hen als vijand aangezien maar de twee besluiten hem toch op te vangen. Nadat Rick weer bijgekomen is, vertellen Morgan en zijn zoon wat er aan de hand is.

Afleveringen Seizoen 8 (2017-2018)

1. 1. Mercy

22 oktober 2017 (44 minuten)

Rick en zijn groep werken samen met het Koninkrijk en Hilltop om een gevecht te beginnen tegen Negan en de Saviors.

2. 2. The Damned

29 oktober 2017 (44 minuten)

Het plan van de inwoners van Alexandria, het Koninkrijk en Hilltop ontplooit zich. Wanneer Rick doorgaat met de strijd komt hij een bekend gezicht tegen.

3. 3. Monsters

5 november 2017 (44 minuten)

Een conflict met de Saviors leidt tot onbedoelde consequenties voor Hilltop, het Koninkrijk en Alexandria. Moraliteit blijkt bedrieglijk te zijn in tijden van oorlog.

4. 4. Some Guy

12 november 2017 (44 minuten)

Een nieuw wapen in het Savior-arsenaal blijkt een grote horde te zijn, terwijl het gevecht tussen de troepen van Rick en die van de Saviors doorgaat.

5. 5. The Big Scary U

19 november 2017 (44 minuten)

Een kijk in het leven van Negan en het leven van de Saviors tijdens het conflict door de ogen van een bekende.

6. 6. The King, The Widow and Rick

26 november 2017 (44 minuten)

Met een goed vooruitzicht voor Rick en de groep, ontstaat er een discussie bij de Hilltop, waar de consequenties tussen leven en dood zijn.

7. 7. Time for After

3 december 2017 (44 minuten)

Negan heeft de hulp van zijn luitenants nodig om een groot probleem op te lossen wat betreft de Sanctuary. Rick en de groep voeren het plan verder uit.

8. 8. How It's Gotta Be

10 december 2017 (44 minuten)

Rick en de groep worden tot het uiterste getest. Kan Rick het gevecht voortzetten? Of is hij zijn doorzettingsvermogen kwijt?

9. 9. Honor

25 februari 2018 (44 minuten)

Na een gevecht komt Rick voor nieuwe problemen te staan. Ondertussen gaan de gevechten in de andere gemeenschappen onverminderd door. Stamleden komen voor moeilijke keuzes te staan.

10. 10. The Lost and the Plunderers

4 maart 2018 (44 minuten)

Mankrachten van verschillende groepen verenigen zich en komen samen bij de Hilltop. Aaron en Enid zoeken naar bondgenoten. Simon neemt het heft in eigen hand.

11. 11. Dead or Alive Or

11 maart 2018 (44 minuten)

Daryl komt in de problemen wanneer zijn groep naar de Hilltop gaat. Maggie zal hier moeilijke beslissingen moeten maken. Gabriels geloof wordt getest.

12. 12. The Key

18 maart 2018 (44 minuten)

Het leiderschap in de Hilltop ondervindt een moeilijk dilemma na de komst van onverwachtse bezoekers. Rick komt oog in oog te staan met een tegenstander.

13. 13. Do Not Send Us Astray

25 maart 2018 (44 minuten)

Er ontstaan problemen wanneer onverwachtse bezoekers arriveren bij de Hilltop en de gemeenschap in actie moet komen. Hartbrekende ontdekking worden gedaan.

14. 14. Still Gotta Mean Something

1 april 2018 (44 minuten)

Een Heap-gevangenen doet een ontdekking. Carol zoekt iemand in het naburig bos. Rick en Morgan komen terecht in een gezelschap van vreemdelingen.

15. 15. Worth

8 april 2018 (44 minuten)

Met de dreiging van de Saviors nog steeds aanwezig, gaat Aaron verder met zijn zoektocht naar bondgenoten. Daryl en Rosita ondernemen actie en confronteren een oude vriend.

16. 16. Wrath

15 april 2018 (44 minuten)

De gemeenschappen verenigen zich in een laatste aanval tegen de Saviors wanneer een totale oorlog ontplooit.

Brute poster voor seizoen 8! Na een iets teleurstellend zevende seizoen, houd ik hoop dat dit seizoen de kwaliteit van The Walking Dead rechtzet.

Er schijnt veel meer tempo, veel meer centrale verhaallijnen ipv afleveringen die over 1 persoon gaan en veel meer actie in te zitten. Da's maar goed ook, want vorig seizoen was bij vlagen slaapverwekkend.

Miszmi

De poster geeft inderdaad hoop voor komend seizoen. Al zie ik nu pas dat er een verkeerde datum op deze poster staat, hopen dat de juiste nog komt.

Ik hoorde gedurende seizoen 7 al vaak dat het eigenlijk één grote voorbereiding zou zijn op seizoen 8. Daar mijn hoop ook volledig gevestigd, want als dit seizoen net zo teleurstellend is, zal ik zeer waarschijnlijk gaan afhalen. Ik heb seizoen 7 nog het voordeel van de twijfel gegeven en dankzij de geweldige acteerprestaties en de komst van Negan nog net een voldoende gegeven, maar twee van zulke seizoenen ga ik niet doorzetten.

Miszmi schreef:

Bij de Chinees of de snackbar?

Ik zou aburefan bannen, Hotshot

Nog helemaal niets van komend seizoen gezien. Moet zeggen dat ik er ook niet per se naar uit kijk. Hoop dat Negan er meer in zit dan vorig seizoen.

The Oceanic Six schreef:

Bij de Chinees of de snackbar?

Bij zo'n scherpe reactie past de Chinees beter

Miszmi schreef:

Afhalen ( ) zal ik bij The Walking Dead nooit doen. Ik kijk de serie nu al zo'n lange tijd, dat ik gehecht ben geraakt aan het verhaal, de wereld en de personages.

Ook vraag ik me al vanaf seizoen 1 af hoe ze de serie ooit gaan afsluiten met een bevredigend einde. Wordt Rick wakker uit zijn coma en is alles een droom? Gaat iedereen aan het einde dood? Verdwijnen de walkers uit de wereld? Leeft iedereen in vrede en wordt er een nieuwe samenleving opgebouwd? Dit zijn vragen waar ik maar al te graag een bevredigend antwoord op wil. Dit is voor mij reden genoeg om niet af te haken.

Ik betwijfel of de serie ooit gaat eindigen. Ze werken ook niet bepaald naar een einde toe. Het is gewoon verhuizen van locatie naar locatie. Volgens mij is het al bevestigd dat het sowieso geen droom van Rick is. Zou wel heel sneu zijn.

Miszmi

Mr. Nice, als er ooit al een einde komt, dan kan ik er altijd nog voor kiezen om later nog weer in te haKen. Ik sluit mij echter bij Jeff aan, het verhaal is oneindig. Ik heb begrepen dat ze de comics redelijk volgen (deze lees ik zelf niet) en ook daar werken ze volgens mij nog niet naar een einde toe. Het is dus niet zo dat ik niet benieuwd naar een bepaald einde, maar er wel vrij zeker van ben dat dit nooit gaat komen. Ik zeg ook niet dat ik er helemaal mee stop, maar wel als dit seizoen net zo tegenvallend gaat zijn.

brawljeff schreef:

Het lijkt me vanzelfsprekend dat er óóit een einde gaat komen, maar wanneer... Ik sluit me er bij aan dat het de serie niet goed doet als er op een gegeven moment niet naar een einde toe wordt gewerkt. In mijn ogen wordt de show in dat geval slap en langdradig. Bovendien ging de boel inderdaad van locatie naar locatie in een oneindige loop. Ook al denk ik dat hier een einde aan is gekomen vanaf het punt dat de communities (Alexandria, Hilltop, The Kingdom, Sanctuary, etc.) zijn geïntroduceerd. Ik heb het idee dat er nu meer nadruk gelegd gaat worden op het leven in communes met onderlinge belangen, tegenstellingen die uitlopen tot diplomatisch handelen of oorlog. Het verhuizen van locatie naar locatie zal niet snel meer voorkomen, denk ik zo.

brawljeff schreef:

In mijn ogen lijkt het ook sneu als de serie zo eindigt. Mijn voorkeur gaat meer uit naar een einde waarin Carl het verhaal verteld vanuit zijn oogpunt aan zijn groep overlevenden of iets dergelijks. Daar is tevens een interessante theorie over ontstaan.

Miszmi schreef:

Ik snap wat je bedoelt Hotshot, ik kan goed begrijpen dat mensen op een gegeven moment genoeg hebben van het langdradige voortzetten van de serie. En natuurlijk kun je altijd op een ander punt weer inhaken.

avatar van jerome998

jerome998

Hele mooie eerste aflevering toch wel!! Hoop dat ze deze stijgende lijn vast kunnen houden.

avatar van Rafke Pafke

Rafke Pafke

Om één of andere reden dacht ik dat dit het laatste seizoen zou zijn. Niet dus?

Sterke eerste aflevering in ieder geval.

Prima eerste aflevering inderdaad. Had deze gebeurtenissen nog niet zo snel verwacht, maar dit was natuurlijk de 100ste aflevering van de serie.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Ik vond het echt vreselijk. De afgezaagde speeches. Alles was ook weer eens zwaar onlogisch... Ze hebben zoveel kansen om Negan neer te gunnen. Waarom staat hij daar zo onbeschermd? Het is gewoon een onwijze b-serie geworden de afgelopen seizoenen. Het acteerwerk vind ik ook tenenkromnend geworden. Kan het niet meer opbrengen. Ooit verslaafd maar ik kap ermee.

greenmannl het is toch eigenlijk al sinds seizoen 2, toen ze besloten dat een seizoen 16 afleveringen moest hebben, een B-serie? Snap wel wat je bedoelt met die specifieke scène. Het sloeg nergens op inderdaad.

Kwalitatief wordt het er niet beter op nee, maar ik vond de aflevering al leuker dan het gros van vorig seizoen. Tenminste een centraal verhaal en wat spektakel. Nu hopen dat ze waarmaken wat ze hebben gezegd en dit heel het seizoen zo houden.

Wat ik jaren al vond, had het gewoon bij 8 afleveringen van hoog niveau gehouden ipv 16 per seizoen waarvan 3 kwart troep is.

Miszmi

Ik sluit mij bij bovenstaande aan. De aflevering was oké, niet heel geweldig, maar inderdaad al beter dan het meeste in heel seizoen 7. Overigens heb ik ook het idee dat dit meer een voorbereiding is op wat we kunnen verwachten dit seizoen, al hebben ze daar al een heel seizoen over gedaan. Ik weet niet heel goed wat ik van dit seizoen moet verwachten, ik zit niet zozeer te wachten op zestien afleveringen lang oorlogje spelen. Ben benieuwd, de eerste aflevering biedt wel perspectief.

avatar van Goldie63

Goldie63

Het wordt zo langzamerhand een uitgemolken koe. En die saaie emotieloze stem van Rick ben ik ondertussen ook beu aan het worden. De makers zullen de comics dan wel volgen maar ik zou toch liever zien dat ze naar een eind toe gaan breien. Hopelijk gaan de kijkcijfers zo tegenvallen dat ze dat ook wel moeten. Ik hou het in ieder geval dit seizoen nog wel vol , als er geen verbetering inzit haak ik af.

avatar van jordandejong

jordandejong

Ben het volledig eens met de bovenstaande commentaren... Maar buiten dat de kwaliteit slinkt en het vaak niet vooruit te branden is ben ik me de afgelopen 1/2 seizoen ook zo gaan storen aan de characters en casting. Het is, eigenlijk al sinds het verdwijnen van Shane en Merle, allemaal zo'n softe, saaie, nietszeggende bende. Zo'n Carol, Carl, Maggie, Tara (!), etc ben ik onderhand echt zat. Zo'n groepje saaie characters heb ik zelden meegemaakt in een serie. Hoop ook echt dat Dwight zich uiteindelijk gaat/kan aansluiten bij de groep. Kan er héél misschien weer een beetje leven in blazen. Maar cast is een keer wat goede koppen in goede rollen a la Austin Amelio (Dwight) & Steven Ogg (Simon).... Zo'n Josh Stewart heeft bijvoorbeeld destijds in de webisodes gespeeld... Zou toch tof zijn als ze zo'n gozer kunnen strikken. Of een type Stephen Lang ofzo, een beetje humor is in kamp Rick namelijk ook ver te zoeken. Even wat opfrissing...

Maar goed, merk stiekem ook dat ik het afzeiken van deze serie te leuk vind om er mee te stoppen.

De tweede aflevering was weer van hoog niveau! Tot nu toe lijkt dit achtste seizoen veel belovend.

Ze nemen het commentaar 'te weinig actie' dit seizoen wel heel erg serieus. Het blijft maar komen. En wat the hell, Morales is ineens weer terug?

Het is beter dan vorig seizoen, maar ik merk wel dat er een Walking Dead moeheid bij me heeft toegeslagen. Het kan me allemaal wat minder nog boeien. Ook Fear the Walking Dead seizoen 3 om die reden nog niet gekeken.

Ik weet niet wat ik van dit seizoen moet denken. Het is nu ineens niveautje rambo qua actie. Er zit bijna geen verhaal in en het is lastig te volgen wie nou bij wie hoort.

Maar ja... Er gebeurt wel een keer iets.

Miszmi

Er gebeurt inderdaad (veel) meer dan vorig seizoen, maar ik vind het totaal niet interessant. Actie is ook niet helemaal mijn genre, dus ik kom tot nog toe ook niet echt aan mijn trekken. Hier en daar een klein hoogtepuntje, maar die verlopen vervolgens ook gigantisch voorspelbaar. Het enige waar ik écht in geïnteresseerd ben Negan en Gabriel, laten ze vervolgens geen enkele seconde over zien. Het grootste voordeel dit seizoen is dan weer wel dat je één verhaal hebt en niet iedere aflevering een ander verhaallijn te zien krijgt.

Ik merk gewoon dat mijn interesse bijna volledig weg is. Lekker boeiend wie overleeft en wie niet. Het enige wat ik net als Miszmi wil zien is het vervolg met Negan. Benieuwd naar zijn ondergang. Ik zou ook veel meer wreedheden van hem willen zien. De generieke moordpartijen op walkers zijn na 8 seizoenen niet meer zo heel boeiend. Ik zou ook graag veel meer survival in de wereld van de walkers willen zien. Overspoelde steden etc. Ze blijven nu elk seizoen bijna op 1 plek hangen en dat is gewoon saai voor een concept als deze. Het enige positieve is dat het niet meer zo retesaai is als vorig seizoen.

avatar van renzoroy_mm

laten we hopen dat het na seizoen 8 eindelijk klaar is.... Heb het nu wel gezien. Kijk het puur nog omdat ik het zonde vind om na 7 seizoenen te stoppen, maar ik moet mijn best doen om wakker te blijven tijdens een aflevering....

Mee eens Tomtommer, al vond ik dit by far de beste aflevering van het seizoen. Zelfs de James Bond achtervolgingsscene kon ik nog wel waarderen.

Dat snel stoppen gaat nog even duren...

Amerikaanse zender AMC is niet van plan om haar zombies te laten sterven. De hitserie ‘The Walking Dead’ zit ondertussen al aan haar achtste seizoen, en dat zal blijkbaar absoluut nog niet het laatste zijn. Het netwerk liet zopas weten dat het nog zeker 50 jaar wil doorgaan met de reeks.

Maar eerlijk, ik pak dit seizoen nog mee en besluit dan of ik er mee door ga. Of dat ik een seizoen pas ga kijken als deze helemaal al verschenen is. De drang om dit elke week te moeten kijken ben ik wat kwijt. Heb ik overigens met meer series die gewoon eentonig aan het worden zijn (Designated Survivor, The Blacklist). Er zijn zoveel toffe series die wel mijn aandacht verdienen, dat trekken aan een dood paard gewoon niet altijd fijn is.

Moet TWD aflevering van deze nog zien overigens. Misschien is deze wel weer erg goed.

Miszmi

Erg goed is misschien wat teveel van het goede, maar vergeleken met de rest van het seizoen en het volledige zevende seizoen (aflevering 1 uitgesloten), was dit een zeer aardige aflevering. Het was tenminste niet alleen maar actie, maar er kwam gewoonweg wat meer bij kijken. We wachten weer rustig verder af, ik sta er een beetje net als jij in: ik wacht dit seizoen nog even af en beslis dan wat ik doe. Eerder kon ik echt niet wachten op een nieuwe aflevering, nu zie ik de melding voor mijn checklist voorbij komen dat ik denk 'oh ja, die moet ik ook nog zien'.

Als ze het niveau van de laatste aflevering vast blijven houden, zal ik zeer waarschijnlijk niet gaan afhaken. Maar dan lees ik het plot voor de volgende aflevering en ben ik eigenlijk alweer teleurgesteld, ondanks dat de hele aflevering zeer waarschijnlijk over Negan zal gaan.

Edit: na het zien van de preview van volgende week ben ik toch wat enthousiaster. Het ziet er in ieder geval beter uit dan dat het klinkt in het plot.