- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3124 stemmen
We zitten dan nu op 11, al meer dan de vorige 2 editie's hebben meegedaan.
the pope
-
- 5380 berichten
- 2398 stemmen
- Rensie32
- jeroentjuhhhhh
- DVD-T
- SergioMalick
- Dying Rose
- arno74
- Gh8st
- Observator
- Chevy
- Film Pegasus
- the pope
Na lange tijd van afwezigheid op het forum,en minder tijd gehad om films te kijken is dit wel een goede reden om weer wat actiever te worden op film gebied!
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3124 stemmen
Verhoeven nog even op de lijst gezet.
- Rensie32
- jeroentjuhhhhh
- DVD-T
- SergioMalick
- Dying Rose
- arno74
- Gh8st
- Observator
- Chevy
- Film Pegasus
- the pope
- Verhoeven
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3022 stemmen
Ah, waarom niet. Weer eens leuk.
- Rensie32
- jeroentjuhhhhh
- DVD-T
- SergioMalick
- Dying Rose
- arno74
- Gh8st
- Observator
- Chevy
- Film Pegasus
- the pope
- Verhoeven
- DeCol
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Alvast beginnen met tips geven?
Kan even duren.
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1770 stemmen
Ik ben alvast begonnen met de tips. Nu nog wachten op de hoge beoordelingen 
Gh8st - All the President's Men - Volgens je stemmenlijst ben je een liefhebber van zowel klassiekers als thriller/misdaad films, dus de keuze voor deze tip mag geen verrassing heten.
DVD-T - Xich Lo - Als liefhebber van mooie plaatjes en rauwe drama's moet je deze Aziatische parel eigenlijk wel gezien hebben.
arno74 - Naissance des Pieuvres - Ik zie in je toplijsten veel films staan met vrouwen in de hoofdrol en hier heb je er zelfs twee in de hoofdrol! Kan toch niet misgaan.
Sergiomalick - Angel Heart - Een naar mijn mening ondergewaardeerde film die het moet hebben van zijn originaliteit en mysterie. Ik denk dat jij dit wel op waarde weet te schatten.
Dying Rose - Walkabout - Avonturenfilms met een overvloed aan natuurschoon (en in dit geval met dieper liggende betekenissen) lijken jou goed te bevallen, dus deze film is eigenlijk op jouw lijf geschreven.
Chevy - Sleuth (1972) - Kwam eigenlijk op deze film uit nadat ik zag dat je Murder by Death een hoog cijfer had gegeven. Sleuth is een (komische) whodunnit met een verhaal dat blijft boeien.
Film Pegasus - Ascenseur pour l'Echafaud - Ik zag dat je een aantal film-noirs hoog had beoordeeld en dan kan deze niet achterblijven. Sfeervolle plaatjes, geweldige muziek en natuurlijk de perfecte moord!
Observator - Hardcore Henry - Lastig om je iets te tippen, maar volgens mij is dit de perfecte film voor jou. Personen die eenzelfde filmsmaak hebben als jou geven deze film veelal een hoog cijfer.
jeroentjuhhhh - La Setta - Steevast de persoon bij wie ik geen idee heb wat ik moet tippen uit mijn lijst van geziene films. Daarom probeer ik het maar weer met een film die ik denk dat jou wel aanspreekt, maar die ik zelf niet heb gezien.
Verhoeven - L'Eclisse - Een grote titel die nog ontbrak in je lijstje met geziene films en die eigenlijk niet mag ontbreken. Tot nu toe mijn favoriete film van Antonioni.
the pope - Vidocq - Dit lijkt me wel een film voor jou; lekker snelle actie/thriller film die ook nog een lust voor het oog is.
DeCol - Orphan (2009) - Wellicht een niet al te verrassende 'tip', maar vond dit persoonlijk een fijne horrorfilm die erg gemakkelijk wegkeek.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3124 stemmen
Ook al aan het puzzelen geweest. Niet altijd even makkelijk. Maar voor iedereen wat kunnen vinden.
- Rensie32: Hide Your Smiling Faces (2013)
Je houd van films die erg mooi uitzien, af en toe wat zweverig overkomen, coming of age, films die net even wat meer tot nadenken neerzet (?). Deze film bevat veel van de elementen die in de films die je hoog hebt beoordeeld voor komen. Laat je niet misleiden door het lage cijfer. Dit is een pareltje.
- jeroentjuhhhhh: Jui Kuen II (1994)
Heb je dit superieure vervolg nog niet gezien? Ga daar eens snel verandering in brengen. Zoals altijd ga ik niet voor de meest obvious choice bij jou, horror dus. Ik weet dat je martial-arts filmpjes ook erg kunt waarderen, dit is een van de besten.
- SergioMalick: Melancholia (2011)
Toen ik naar je stemmenlijst keek, kwam in eens Melancholia in me op en gelukkig had je die nog niet gezien. Visueel werkelijk een pareltje. Het verhaal zitten zoveel lagen in, erg sterk acteerwerk en mooi gebruik van muziek.
- Dying Rose: The Fall (2006)
Een beetje een gewaagde tip voor jou. zag dat er erg mooie films hoog in je stemmenlijst staan qua visuals. Dit is even wat uitbundiger dan die films, maar ziet er fantastisch uit en heeft een erg mooi verhaal, verteld als een sprookje.
- arno74: Starlet (2012)
Een prachtig oprechte drama met fantastisch acteerwerk van twee dames, heel verrassende wendingen en een vleugje komedie. Gezien je stemmenlijst kan het niet anders dan dat deze je heel erg gaat bevallen.
- Gh8st: Boogie Nights (1997)
Ik zag Magnolia bij je checks staan. Weet niet precies wat je er van vond. Boogie Nights is een film die je eenmaal in je leven eens gezien moet hebben. Sterke regie, fantastisch verhaal die over verschillende decennia loopt, erg goed acteerwerk van een absolute sterrencast, weergaloos camerawerk en een killer soundtrack. Dit wordt genieten.
- Observator: The Rocket (2013)
Je wilde leuke tips, dus bij deze. Afgaande op dat we vaak wel hetzelfde goed/leuk vinden, kwam ik uit op The Rocket. Zelf recent gezien en vond het een prachtige film. Ik denk dat jij hier wel mee uit de voeten kan.
- Chevy: Brute Force (1947)
Heb een erg goede gevangenis film door jou ontdekt (Le Trou). Je beleeft duidelijk veel plezier aan dit soort films. Daarom Brute Force. Een erg goede film van Jules Dassin, prachtig geschoten en erg goed acteerwerk
- Film Pegasus: Meet Me in St. Louis (1944)
Dat ik jou ooit nog eens een musical kan tippen die jij nog niet gezien hebt, en dan ook nog eens een MGM klassieker. Misschien niet het meest ideale seizoen om dit te bekijken. Maar een feel good film als deze werkt elk seizoen. Je gaat hier vast veel plezier aan beleven.
- the pope: Short Cuts (1993)
Met Magnolia op 5*, moet je de grote inspiratiebron voor die film zeker gezien hebben. Robert Altman regisseert een ensemble cast als geen ander.
- Verhoeven: Eyes Wide Shut (1999)
De laatste Kubrick. Hoewel niet door iedereen geliefd, is dit ook gewoon weer een meesterwerk van Kubrick. Ik denk dat je hier wel van gaat genieten. Verder kan ik hier veel over zeggen, maar Kubrick's films zijn iets om zelf te ervaren en je eigen interpretatie er op los te laten.
- DeCol: Gone Baby Gone (2007)
Een Boston based misdaad drama van Ben Affleck. Dit is zijn fantastische debuut. De acteurs doen het allen geweldig en het verhaal is ontzettend sterk. Dit ga je helemaal geweldig vinden.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Nou... here we go!
Rensie32
Taxidermia (2006) Viel me meteen op dat je veel Oost-Europese films in je lijst had staan. Verbaasde me dus enigszins dat je deze van Palfi nog niet hebt gezien! Heerlijk maf.
DVD-T
Kawaki (2014) Had eerst Hardcore Henry als tip (makkelijk puntjes scoren
), maar ik vertrouw erop dat je die zelf gaat zien. Kawaki is een ontiegelijk stijlvolle film met een moordend tempo. Schijnt dat de editor nog steeds kramp in z’n rechterhand heeft. Dit móet je zien!
SergioMalick
15: The Movie (2003) Zag wat films van Sono voorbij komen in je lijstje, dus vertrouw je een maffe film met een zeer eigen stijl zoals deze met een gerust hart toe
Dying Rose
Macabre (2009) Een horrorfilm natuurlijk! Geen veilige keus in de vorm van een Westerse topper van de afgelopen jaren, maar een Indonesisch meesterwerk van Stamboel en Tjahjanto (Tjahjanto moet je in de gate blijven houden! Heeft ook hele goede bijdrages in V/H/S 2 en ABC’s of Death).
Arno74
Comet (2014) Echt een enorme gok. Als je Rossum en Long niet kunt hebben, dan wordt het lastig. Gelukkig heeft het visueel wellicht nog véél meer te vertellen. Prachtig debuut van Esmail.
Gh8st
Drinking Buddies (2013) Lastig om een goede tip te vinden, maar dit vind je misschien wel interessant. Het is een mumblecore-achtig filmpje. Heel charmant, mooi naturel gespeeld en dialoog gedreven. Vind dit zelf erg fijne, low-key cinema. Hopelijk kun je er wat mee!
Observator
The Rambler (2013) Bizar, weird, maf, gek… hope you like it
Chevy
Bone Tomahawk (2015) Één van de weinige (misschien wel de enige) films die deze twee genres, horror en western, zo goed in elkaar op laat gaan. Voor beide kampen is het genieten.
Film Pegasus
Killer Klowns from Outer Space (1988) Omdat iedereen dit leuk vind. Iedereen!
The Pope
The Grand Budapest Hotel (2014) Moet je gezien hebben. Een genot voor het oog, maar ook continue goed voor een lach. Not my cup of tea, maar zelfs ik vond het leuk!
Verhoeven
Simon Killer (2012) Was blij verrast dat je deze nog niet hebt gezien, lijkt me wel in jouw straatje passen.
DeCol
Paura nella Città dei Morti Viventi (1980) Kwam ineens tussen je 4* films Zombi 2 tegen. Deze Fulci kan bijna niet fout gaan!
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Net als voorgaande edities zou ik het fijn vinden als jullie een titel kiezen uit mijn collectie. L'Eclisse en Simon Killer heb ik nog ongezien liggen dus die kunnen allebei. Alleen Me and Earl and the Dying Girl gaat voorlopig echt niet lukken. Zie je er wellicht iets anders tussen, DVD-T?
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Oei, mijn stemmenlijst hier geeft nog niet echt goed aan wat ik al allemaal gezien heb. Children of Men en 500 days of summer heb ik al gezien namelijk.
Heb het het beste op icheckmovies bijgehouden:
Barrel's profile - iCheckMovies.com
Weet niet of je daar perse bevriend moet zijn om te kunnen inzien wat ik al gezien heb. Anders moet je maar een verzoek sturen als je ook een account hebt
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Mijn tips voor iedereen. Geniet er vooral van! 
rensie32: A bridge too far (1977)
Met klassiekers als Godfather, Apocalypse now en Lawrence of Arabia leek deze groots opgezette oorlogsklassieker toch ook wel een goeie tip.
jeroentjuhhhhh:A Girl Walks Home Alone at Night (2014)
Je hebt duidelijk een interesse voor sfeervolle horrorfilms en dan hoort deze film absoluut in het rijtje.
DVD-T:Black (2015)
Met enkele misdaadfilms zat ik al snel bij films die ik wou tippen, maar je al hoog had gescoord (Drive, Inherent Vice). Met die stijl past Black er ook wel bij denk ik. Een mooie Belgische tip.
SergioMalick:Riddick (2013)
Op een of andere manier kwam ik met Blade Runner en Lord of the rings uit bij Riddick. Een SF-avonturen atie film. 3e deel uit de filmreeks, maar wel het beste deel volgens mij. En je zal wel vlot kunnen volgen door hier in te pikken.
Dying Rose:Where the Wild Things Are (2009)
Ik heb me laten leiden door enkele fantasyfilms in je top 10. Deze is best wel mooi en sfeervol.
arno74: Venuto al Mondo (2012).
Italiaanse film, maar met Spaanse medewerking. En gewoon een topfilm.
Gh8st:Anatomy of a Murder (1959)
Ik zag dat rechtbankdrama's wel in de smaak vielen, met vooral 12 Angry Men. Deze zal je dan ook wel liggen.
Observator:La Grande Bellezza (2013)
Mij vielen de komedie/drama op. Ik wou eerst een Aziatische film tippen, maar denk dat deze Italiaanse film er best wel bij past.
Chevy:The Salvation (2014)
Een western tippen aan iemand met een klassieke spaghettiwestern op nr 1 lijkt voor de hand liggend, maar zeker niet evident. Toch de poging wagen met deze recente (dat dan ook nog) western uit Denemarken (niet echt het land van de cowboys). En toch een goeie aanrader.
the pope:Good Morning, Vietnam (1987)
Ik wou een nostalgische topper uit de 80's tippen, want niet evident leek. Tot ik op Good Morning Vietnam kwam en je deze nog niet gezien hebt zo te merken.
Verhoeven:Yip Man (2008)
Geen gemakkelijke opgave voor iemand die een heel pak meer films dan ik heeft gezien. Je hebt Yip Man nog niet gezien merk ik. Een echte aanrader en misschien zo ook de aanzet om de sequels te bekijken.
DeCol:The Great Escape (1963)
Ik zag enkele oorlogsfilms die goed scoren bij je stemmen. The great escape is oorlog, avontuur, spanning en een held. De ideale tip dus!
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Oei, mijn stemmenlijst hier geeft nog niet echt goed aan wat ik al allemaal gezien heb. Children of Men en 500 days of summer heb ik al gezien namelijk.
Weet niet of je daar perse bevriend moet zijn om te kunnen inzien wat ik al gezien heb. Anders moet je maar een verzoek sturen als je ook een account hebt
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3124 stemmen
Nieuwe tip voor jou is Boogie Nights. Wat voor cijfer had je Children of Men gegeven trouwens? Erg benieuwd naar 
Alleen Me and Earl and the Dying Girl gaat voorlopig echt niet lukken. Zie je er wellicht iets anders tussen, DVD-T?
Zoveel. Prachtige collectie. Mijn nieuwe tip is Idi i Smotri
Een kleine toelichting kunnen jullie vinden in mijn post die ik heb aangepast.
Wat komen er trouwens geweldige tips al voorbij en niet alleen die voor mij. Kijk al uit naar de rest van de tips.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
arno74: Vicky Cristina Barcelona (2008)
Ik liet mij vooral inspireren door je liefde voor Spaanse films. Toch geen Spaanse film gekozen, maar met Vicky Cristina Barcelona wel eentje met een liefde voor Spanje. Benieuwd of dat genoeg is als tip.
SergioMalick
-
- 1231 berichten
- 1833 stemmen
Mooie tips! Excuses rensie32 ik heb Angel Heart al een keer gezien! Fijn filmpje overigens.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Dan maar een nieuwe tip, heb ik blijkbaar over gezien.
Venuto al Mondo (2012). Italiaanse film, maar met Spaanse medewerking. En gewoon een topfilm.
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Ahhh balen. Je kunt je lijstje gewoon zien zonder ingelogd en/of bevriend te zijn. Ik heb een nieuwe tip gegeven! (aangepast in het bericht).
Nieuwe tip voor jou is Boogie Nights. Wat voor cijfer had je Children of Men gegeven trouwens? Erg benieuwd naar 
Top!
Children of Men 4 sterren gegeven, dus het was zeker een goede tip geweest.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3124 stemmen
Verhoeven heeft aangegeven aan my Eyes Wide Shut al gezien te hebben. Zijn nieuwe tip wordt Idi i Smotri (1985)
Weet alleen niet of hij erg blij gaat zijn dat ik deze heb getipt na afloop...
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3124 stemmen
Top!
Children of Men 4 sterren gegeven, dus het was zeker een goede tip geweest.
Dan gaat het met BN helemaal goed komen denk ik.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Rensie32:
- Norte, the End of History (Lav Diaz)
Jeroentjuhhhhh:
– Réalité (Quentin Dupieux)
DVD-T:
– Les Combattants (Thomas Cailley)
SergioMalick:
– The Better Angels (A.J. Edwards)
Dying Rose:
– Boy A (John Crowley)
Ano74:
– Shoah (Claude Lanzmann)
Gh8st:
– Dead Man's Shoes (Shane Meadows )
Observator:
– R100 (Hitoshi Matsumoto)
Chevy:
- Whiplash (Damien Chazelle)
Film Pegasus:
- La Jaula de Oro (Diego Quemada-Díez)
The Pope:
– Cold in July (Jim Mickle)
DeCol:
– It Follows (David Robert Mitchell)
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Bedankt alvast voor de tips die ik tot nu toe ontvangen heb, ben erg benieuwd!
Dit zijn mijn tips:
- Rensie32: Veelzijdige kijker zo te zien, na veel wikken en wegen wordt dit mijn tip: Trois Couleurs: Rouge (1994). Bleu beviel zo te zien, en ook andere films die wat van Rouge weghebben liggen je goed.
- jeroentjuhhhhh: Lastig om een horrorliefhebber die zoveel gezien heeft de juiste horror aan te bevelen. Liefst raad ik je Tras el Cristal - In a Glass Cage (1987) aan, maar daar is het lastig om aan te komen, dus wordt het Nattevagten - Nightwatch (1994), denk dat die je wel zal bevallen.
- DVD-T: Ik zie dat Aziatische films je wel bevallen, en dan mis ik een titel tussen je stemmen: Salinui Chueok - Memories of Murder (2003)
- SergioMalick: Veel geaarzeld, maar uiteindelijk wordt het iets luchtigs: Maleficent (2014), ik denk dat die je wel gaat bevallen.
- Dying Rose: Je houdt van films waarbij je moet nadenken en puzzelen, dus dan wordt mijn tip: Magical Girl (2014).
- Gh8st: Ik zie dat scifi je wel bevalt, dus wordt mijn tip aan je Guardians of the Galaxy (2014).
EDIT: Gh8st heeft deze al gezien, mijn tip wordt daarom: The Abyss (1989)
- Observator: Veelzijdige kijker, ik zag dat een vergelijkbare film je goed beviel dus wordt mijn tip: Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981).
- Chevy93: Deze ligt wel in jouw straatje vermoed ik: Ajeossi - The Man from Nowhere (2010)
- Film Pegasus: Eentje die je vast bevalt, en dankzij een subtiele horrorsfeertje ook mee kan doen aan de horrorchallenge: Mientras Duermes - Sleep Tight (2011)
- the pope: Ik mis een grote naam tussen je stemmen: La Vie d'Adele (2013), dus wordt dat mijn tip.
- Verhoeven: Liefst had ik je Loreak - Flowers (2014) aanbevolen, maar als ik moet kiezen uit je lijstje wordt het iets heel anders: The Dead Girl (2006), een film die mij positief verraste, dus wie weet bevalt het jou ook.
- DeCol: Zo te zien hou je van animé, daarom raad ik je Hotaru no Haka - Grave of the Fireflies (1988) aan.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
- jeroentjuhhhhh: Lastig om een horrorliefhebber die zoveel gezien heeft de juiste horror aan te bevelen. Liefst raad ik je Tras el Cristal - In a Glass Cage (1987) aan, maar daar is het lastig om aan te komen, dus wordt het Nattevagten - Nightwatch (1994), denk dat die je wel zal bevallen.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Shoah (1985)
566 minuten
Lol, je probeert zeker de concurrentie uit te schakelen?
Ik heb die al heel lang op het oog, maar door de lange duur nooit aan begonnen, maar nu ontkom ik er niet meer aan
. Hoop wel dat het lukt binnen twee maanden
.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Lol, je probeert zeker de concurrentie uit te schakelen?
Ik heb die al heel lang op het oog, maar door de lange duur nooit aan begonnen, maar nu ontkom ik er niet meer aan
. Hoop wel dat het lukt binnen twee maanden
.
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1770 stemmen
Nieuwe tip voor Sergio Malick: Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut (1956).
Volgens mij zijn wij qua filmsmaak niet zo heel verschillend dus vandaar een tip die ik erg goed vond. Zag nog niet zoveel oude films in je stemlijst staan en dus tijd om daar verandering in te brengen.
En wat betreft de reeds gegeven tips; ziet er allemaal interessant uit eigenlijk. Moet wel wat tijd vrij gaan maken voor die van Verhoeven, meer dan 4 uur 
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Best lastig dit
Weinig verassende dingen die ik kan aanraden, maar hopelijk kan iedereen er wat mee. Heb nu even geen tijd om nog verdere toelichtingen erbij te zetten.
rensie32: Take Shelter (2011)
jeroentjuhhhhh:Prisoners (2013)
DVD-T:Moon (2009)
SergioMalick:The Double (2013)
Dying Rose:The Illusionist (2006)
arno74: A History of Violence (2005).
Observator:Fear X (2003)
Chevy:Hot Fuzz (2007)
Film Pegasus: Me and Earl and the Dying Girl (2015)
the pope:The Hateful Eight (2015)
Verhoeven:Toy Story 3 (2010)
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Gh8st:The Descent (2005)
Mijn oog viel vooral op je nr 3: Alien dat mijn nr 1 is. The thing had ook al een hoge score, dus lijkt me The Descent wel een aanrader.
- Gh8st: Ik zie dat scifi je wel bevalt, dus wordt mijn tip aan je Guardians of the Galaxy (2014). Mocht je die al gezien hebben laat maar weten dan kom ik met een andere tip.
Beiden al een keer gezien ja.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
En wat betreft de reeds gegeven tips; ziet er allemaal interessant uit eigenlijk. Moet wel wat tijd vrij gaan maken voor die van Verhoeven, meer dan 4 uur