• 15.760 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.212 series
  • 33.984 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.021 gebruikers
  • 9.372.714 stemmen

Wie is de Super Tip-Topper?

zoeken in:

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Dying Rose

• 1315 berichten
  • 3419 stemmen

Gh8st: heb The Illusionist reeds gezien. Je zult met iets originelers op de proppen moeten komen.

rensie32: Vier Minuten (2006)

Je hebt veel oudere films in je top 10 staan, dus dacht je eens droogjes een recentere titel mee te geven. Je houdt wel van drama en ik gooi er wat muziek bovenop met deze mooie film. Enjoy!

jeroentjuhhhh: Poker Night (2014)

Voor een horrorfanaat als jij moet ik het niet gaan zoeken bij de zoetsappige verhaaltjes. Hopelijk kan je hier iets mee. Vond het zelf wel vermakelijk en er zitten bekende gezichten tussen waarop je kan steunen indien het onhoudbaar vervelend zou zijn.

DVD-T: The Necessary Death of Char...

We lijken sommige kleine filmpjes (The Rover, Only God Forgives) wel te appreciëren, en deze past voor mij in hetzelfde rijtje: visueel heeft het zijn charme en ook de muziek mag er zijn. Hopelijk ben je tevens (min of meer) positief.

SergioMalick: Izgnanie (2007)

Een wilde gok, het was initieel ook niet de bedoeling dat ik een top tien-notering aan iemand zou doorspelen. Als grote Malick-fan (en aan je stemmen te zien) weet je visuele pracht en realisme erg op prijs te stellen. Ik wilde eerst het toegankelijkere Vozvrashchenie aanraden, maar zag dat je die reeds hebt kunnen smaken. Misschien zal deze volgen. Meteen mijn excuses voor de lange speelduur.

arno74: La Teta Asustada (2009)

Je blijkt moeilijker dan verwacht. Ik probeerde je voorliefde voor Spaanstalige films niet te ontzien en beken dat er niet veel films overblijven uit mijn lijst die je nog niet hebt bekeken. Het is niet meteen mijn favoriete film, maar misschien dat je hem dan net wel kunt smaken: onze meningen durven immers al eens te verschillen.

Gh8st: Mississippi Burning (1988)

Ik heb me laten meeslepen door je top tien waarin een aantal films uit de vorige eeuw te vinden zijn. Ook verteer je graag de genres drama/misdaad, waardoor ik bij deze sterke film kwam.

Observator: Ukikusa Monogatari (1934)

Duidelijk een voorkeur voor Japanse cinema die ik je nu ook niet zal ontnemen. Ben zelf niet thuis in Asian cinema en vond deze stille film moeilijk uit te zitten, maar ik laat de mening aan een expert over.

Chevy: Go West (1925)

Je nummer één is een western, dus dacht eens zot te doen en het letterlijk in de titel te zoeken. Verder lijkt een komedie je wel te liggen en is een stille versie eens anders. Veel plezier ermee.

Film Pegasus: On the Town (1949)

Deze musical lijkt me wel iets voor jou. Heb me er zelf heel goed mee geamuseerd en wens je op zijn minst dezelfde ervaring. Vind hem ook beter dan Singin’ in the Rain, maar vergeet dit snel, want kleine kans dat mijn tip je 5* bij SitR zal evenaren.

the pope: Daybreakers (2009)

Ook hier een grote gok, ik ken je smaak niet goed. Ben afgegaan op de horrors/thrillers op je profiel en koos voor deze die zo nu en dan zijn charmes heeft. Vind het zelf een apart filmpje met een eigen sfeer. Misschien mede daarmee dat hij niet super scoort.

Verhoeven: La Tierra Roja (2015)

Vond het zelf helemaal niks, maar denk dat dit genre wel in je straatje ligt. Laat maar weten als je er niet aan geraakt, dan zoek ik je een ander (zucht, en je hebt al zoveel films gezien )

DeCol: Låt den Rätte Komma In (2008)

Je bent van de jaren 80, wat goed uitkomt aangezien deze film in dat decennium is gesitueerd. Sterke film en dito acteurs, die baden in een aparte sfeer, gekruid met horrorelementen. Smakelijk!

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Dying Rose schreef:

Verhoeven: La Tierra Roja (2015)

Vond het zelf helemaal niks, maar denk dat dit genre wel in je straatje ligt. Laat maar weten als je er niet aan geraakt, dan zoek ik je een ander (zucht, en je hebt al zoveel films gezien )

Volgens mij is het niet de bedoeling om films aan te raden die je zelf niets vindt. Althans dat zou ik zelf nooit doen. Wil La Tierra Roja overigens best zien als jij een DVD kunt regelen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Gh8st schreef:

(quote)

(quote)

Beiden al een keer gezien ja.

Een nieuwe tip dan: Anatomy of a Murder (1959)

Ik zag dat rechtbankdrama's wel in de smaak vielen, met vooral 12 Angry Men. Deze zal je dan ook wel liggen.

Dying Rose

• 1315 berichten
  • 3419 stemmen

Verhoeven Dan raad ik je Aime Ton Père (2002) aan.

Edit: Om dezelfde reden tipte ik een andere film aan Observator: Lore (2012).

Arno blijft bij La Teta Asustada.

Gh8st

• 668 berichten
  • 2008 stemmen

Dank voor de nieuwe tips!

Dying Rose Ik zie Se7en (1995) nog niet tussen je stemmen staan

Dying Rose

• 1315 berichten
  • 3419 stemmen

Heb deze lang geleden gezien, maar weet er niet veel meer van. Telt dus niet als 'nieuwe' tip, maar ik wil hem wel aannemen - word ik eens verplicht hem opnieuw te zien. Jij beslist.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Reacties op tips:

rensie32: Hardcore Henry (2015)

Is deze al te krijgen? Stond al op mijn radar en zeker benieuwd naar.

DVD-T: The Rocket (2013)

Leuke keuze. Had er nog niet van gehoord, maar ziet er interessant uit.

jeroentjuhhhh: The Rambler (2013)

The Oregonian (2011) valt met dezelfde kernwoorden te omschrijven Die Reeder was het voor mij net niet helemaal. Hoop dat The Rambler meer in mijn straatje valt.

Film Pegasus: La Grande Bellezza (2013)

Tot nu toe scoort Sorrentino bij mij goed. Speelduur staat me bij aanvang altijd een beetje tegen, maar mocht de film bevallen, is dat alleen maar lekker.

Verhoeven: R100 (2013)

Werd hoog tijd dat ik de laatste twee Matsumoto's zag. Zin in!

Arno74: Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981)

Om de een of andere reden altijd een beetje vermeden (80's..), terwijl de plot er toch best interessant uitziet.

Gh8st: Fear X (2003)

Wordt m'n oudste Refn. Erg te spreken over z'n laatste 4 werken. Benieuwd naar z'n eerdere werk.

Dying Rose: Lore (2012)

Vind het altijd leuk om tips te krijgen van films waar ik nog niet eerder van gehoord heb. En deze tip is beter dan de eerdere Ozu

Gh8st

• 668 berichten
  • 2008 stemmen

Nieuwe tip voor Dying Rose is Big Fish (2003)

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

rensie32: Un Long Dimanche de Fiançailles (2004)

Ik moest terug naar 2013 in je filmlog voor een stem hoger dan 4 sterren. Ik ben voor het genre oorlog gegaan, Jeunet-style.

jeroentjuhhhhh: The Oregonian (2011)

Ik The Rambler, jij The Oregonian.

DVD-T: The Color Wheel (2011)

Ik heb jouw hogere stemmen op kleinere (indie) films als uitgangspunt genomen voor mijn tip. Hoop dat-ie bevalt.

SergioMalick: Kimyô na Sâkasu (2005)

Kan zijn dat ik de plank bijzonder mis sla, is een wat gewaagde keuze, maar volgens mij moet-ie wel in je straatje vallen.

Dying Rose: Henjel gwa Geuretel (2007)

Ik zag Zuid-Korea, ik zag fantasy, een beetje duister, ik kwam uit bij Hans & Grietje.

arno74: Swimming Pool (2003)

Diverse filmlijst. Redelijk willekeurige keuze. Wel iets met Frankrijk, jeugdig en zomers; elementen die ik terugzag in je filmlijst.

Gh8st: The Matrix (1999)

Veel grootse films in je filmlijst. Nu zag ik dat je deze nog nooit gezien had. Ga ik gewoon de nummer 38 uit de top 250 tippen. Mocht je hem al wel gezien hebben, let me know.

Chevy: Spotlight (2015)

Ik heb het deze keer gezocht in de categorieën politiek, rechtbank en journalistiek. Ben bij deze recente uitgekomen.

Film Pegasus: Im Juli. (2000)

Veel recenter of juist oudere films in je filmlog. Vandaar wat twijfel om daar tussenin te gaan zitten. Ga ‘m toch tippen. Duits, vrouwelijk hoofdpersonage, Akin.

the pope: Lucy (2014)

Heb gezocht naar actie. Dit was de laatste die ik zag en goed kon waarderen.

Verhoeven: Hetun (2011)

Lastig om op zo’n grote lijst daar iets uit te trekken om je tip op te baseren. Daarom ga ik gewoon voor de ultieme tip, mijn nummer 1 ?

DeCol: Room (2015)

Binnen de ronde van dit spel te huren en te koop. Denk dat-ie wel in je straatje past.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Lijkt me een eerlijke ruil

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Lijkt me een prima tip, maar rensie32 was je net voor, want hij adviseerde me ook die film . Misschien heb je een andere tip voor me?

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Moet wel een goede tip zijn dan ? Ok, dan ga ik toch voor de 7 jaar oudere Haenel in Les Combattants (2014).

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Ook een goeie tip Observator, maar die heb ik al gezien

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Dammit ? Poging 3. We blijven in Frankrijk, maar iets minder luchtig: Swimming Pool (2003)

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Ofschoon ik er nog niet op gestemd heb, is dit geen tip voor mij, in de zin dat ik hem nog nooit gezien heb. Was simpelweg, voordat ik op MovieMeter kwam.

Zal zelf ook eens tips bij elkaar gaan zoeken.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Hierbij ook mijn tips. Het was erg, heel erg lastig. Vergeef me wanneer er onvoldoendes worden gescoord.

Edit: het was niet de bedoeling om iedereen te taggen! Was zo bezig met de links voor de films (op mijn mobiel), dat ik vergeten was dat users natuurlijk wel melding krijgen. Excuses.

rensie32: Down by Law (1986)

Met 2001, Stalker, Clockwork, Apocalypse Now en The Tree of Life zie ik een filosofische top 10, maar ook met veel (grootschalige) visuele pracht. Zoals je eerder aangaf wijkt onze voorkeur niet veel van elkaar af, waardoor ik in mijn eigen 4-4,5* ben gaan graven. Toch ben ik met een klein gokje gekomen, omdat deze film mij uiteindelijk zo positief heeft verrast.

jeroentjuhhhhh: Alleluia (2014)

Bij mij sta je waarschijnlijk terecht bekend als horrorliefhebber. Nou is dit voor mij mij grotendeels een grijs gebied, waardoor ik je geen pure horror zal geen aanbevelen. Ik zat eerder te denken aan een grauwe thriller/drama met een aantal horror-light-elementen.

DVD-T: Tideland (2005)

Erg lastig... Kijkend naar je top 10 en 5* zie ik veel overeenkomsten met mijn eigen voorkeur. Toch zit er veel variatie in, waardoor ik niet met zekerheid een tip kan geven. Zo te zien liggen de Gilliam-films je wel. Daarnaast is Tideland geen alledaagse kost.

Dying Rose: Los Amantes del Circulo Polar (1998)

Ik zie veel films boven het jaar 2000 in je stemmenlijsten van minimaal 4*. Daarnaast zie ik ook een lichte voorkeur voor de Europese film (la vie d'adele en pan's labyrinth). Ik heb vertouwen in deze tip.

arno74: Kikujiro no Natsu (1999)

Weer iemand met minimaal twee keer zoveel stemmen als ik heb. Nog sterker bij jou denk ik dat een Europese film de beste tip zal zijn. En toch ga ik voor Kikujiro, die je tot mijn grote verbazing nog niet gezien hebt.

Gh8st: Judgment at Nuremberg (1961)

Een top 10 vol met films die aan de basis stonden van verschillende subgenre's. FIlms met een status gezocht! Dankzij 12 Angry Men duurde het zoeken niet lang. Een lange zit, dat wel.

Observator: Broken Flowers (2005)

Ook weer erg lastig, omdat je al veel meer filmervaring hebt. Gelukkig hebben we twee titels in onze top 10 gemeen, waardoor er nog hoop is! Broken Flowers is een risicovolle tip, zeker door Bill Murray, maar het is misschien wel meer dan dat.

Nieuwe tip:Naked (1993)

chevy93: Remember (2015)

Ik zie in je top 10 en 5*en een combinatie van gouden klassiekers en vrij directe (ondubbelzinnige) films. Nog lang geen klassieker, maar ik heb veel vertrouwen in deze tip.

Film Pegasus: Au Revoir Les Enfants (1987)

Het lijkt per deelnemer steeds moeilijker te worden. Ik heb deze film vooral op gevoel gekozen. Misschien omdat je Les Choristes en Christiane F. vier sterren hebt gegeven.

the pope: Blackhat (2015)

Ongeacht het gemiddelde van deze film hoop ik dat er niks meer fout kan gaan met het oog op een andere Michael Mann-film in je top 10.

Verhoeven: Bad timing (1980)

In het topic filmdip heb ik je langs zien komen en toen kon ik je al geen advies geven. Lastig, lastig, lastig. Het was al een hele opgave om een film te vinden die je nog niet gezien hebt.

Nieuwe tip: Wristcutters: A love story ...

DeCol: Kokuhaku (2010)

Je hebt een gevarieerde smaak. Moeilijk… Kokuhaku is een film die je misschien zonder mijn tip ook wel eens had opgezet (top 250), maar ik heb er een goed gevoel bij.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

- Rensie32: Ex Machina (2015)

Iemand die wel houdt van een film met een boodschap en ook niet vies is van een film die de tijd neemt. Een schitterende moderne sci-fi film die je hopelijk aan het denken zet.

- jeroentjuhhhhh: Brazil (1985)

Niet vies van gestoorde, cheesy jaren ’80 sci-fi. Toch?!

- DVD-T: Le Procès (1962)

Het was serieus pas bij de tiende tip ofzo dat ik er eentje tegenkwam die je nog niet gezien had. Aan de andere kant hadden alle voorgaande tips een 4* of hoger. Zul je net zien dat je deze dan weer niet zo goed vindt, haha. Ik wilde voor een sfeervolle moderne tip gaan, maar kwam uiteindelijk uit bij deze verfilming van het beroemde boek van Kafka.

- SergioMalick: The Brøken (2008)

Kijk niet naar het gemiddelde. Of juist wel, een beetje love/hate. Erg sfeervol en mysterieus en heerlijk duister.

- Dying Rose: Vidocq (2001)

Ik kwam redelijk wat door jou gewaardeerde films tegen die vooral spelen met kleur. Audiovisueel is deze Franse film schitterend.

- arno74: Crna Macka, Beli Macor (1998)

Volgens mij een redelijke liefhebber van de Europese cinema. Een hit or miss is dit denk ik, maar het is zeker een unieke film en ‘eens wat anders’.

- Gh8st: Angel-A (2005)

Fijne, eigenzinnige sfeerfilm. Op het eerste gezicht wat nietszeggend, maar hopelijk kun je de subtiliteiten in deze film waarderen.

- Observator: En Kärlekshistoria (1970)

Prachtige coming-of-age-film. Net zoals Fucking Amal laten de Zweden wederom zien waarom de Scandinavische cinema al decennialang zo goed is in het maken van dit soort dramafilms.

- Film Pegasus: Fong Juk (2006)

Voor jou als filmische veelvraat een film die door veel gewaardeerde medegebruikers gekwalificeerd wordt als “stijlvol”.

- the pope: Under the Skin (2013)

Deze lijkt me jou op het lijf geschreven.

- Verhoeven: Topio Stin Omichli (1988)

Simpelweg schitterende vormgeving. Poëzie in film gevangen.

- DeCol: 11:14 (2003)

Je houdt van Crash? Dan moet je deze ook zeker gezien hebben!

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

SergioMalick schreef:

chevy93: Remember (2015)

Ik zie in je top 10 en 5*en een combinatie van gouden klassiekers en vrij directe (ondubbelzinnige) films. Nog lang geen klassieker, maar ik heb veel vertrouwen in deze tip.

Klopt, maar moet wel zeggen dat mijn top 10 zeker niet meer volledig representatief is voor het soort films dat ik de laatste tijd vooral waardeer. Juist de films met een boodschap raken mij meer dan de 'standaard' Hollywood-films, merk ik. Wellicht een tip voor zij die nog moeten tippen.

Daarmee overigens niets zeggend over jouw tip, want die ziet er interessant uit.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Ha SergioMalick, dank voor je tip, maar heb Broken Flowers al gezien (2,5*).

rensie32

• 4359 berichten
  • 1770 stemmen

Je filmtip aan mij klopt niet denk ik, althans, volgens mij is Topio Stin Omichli allesbehalve een moderne sci-fi film;p

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Observator schreef:

Ha SergioMalick, dank voor je tip, maar heb Broken Flowers al gezien (2,5*).

Oke, dan bespaar je me een onvoldoende. Ik had in je stemtabel niet verder gekeken dan The Broken met de Zweedse O. Je nieuwe tip wordt: Naked (1993)

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

rensie32 schreef:

Je filmtip aan mij klopt niet denk ik, althans, volgens mij is Topio Stin Omichli allesbehalve een moderne sci-fi film;p

Haha, dat is het inderdaad niet. Het kon er zelfs niet verder vanaf zitten.

Dit is de juiste: Ex Machina (2015)

Gh8st

• 668 berichten
  • 2008 stemmen

chevy93 schreef:

- Gh8st: Cashback (2006)

Fijne, eigenzinnige sfeerfilm. Op het eerste gezicht wat nietszeggend, maar hopelijk kun je de subtiliteiten in deze film waarderen

Observator schreef:

Gh8st: The Matrix (1999)

Veel grootse films in je filmlijst. Nu zag ik dat je deze nog nooit gezien had. Ga ik gewoon de nummer 38 uit de top 250 tippen. Mocht je hem al wel gezien hebben, let me know.

Deze twee al wel eens gezien. Ik houd mijn stemmen hier ook nog niet zo lang bij, dus dat geeft nog niet echt aan wat ik allemaal gezien heb. Op mijn icheckmovies account heb ik dat het beste bijgehouden

Barrel's profile - iCheckMovies.com

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Aangezien die zoekfunctie voor geen meter werkt in ICM krijg je er eentje beginnend met de A: Angel-A (2005)

Maar het is ook gewoon een ijzersterke film.

Het commentaar kan ik overigens laten staan:

Fijne, eigenzinnige sfeerfilm. Op het eerste gezicht wat nietszeggend, maar hopelijk kun je de subtiliteiten in deze film waarderen.

Gh8st

• 668 berichten
  • 2008 stemmen

chevy93 schreef:

Aangezien die zoekfunctie voor geen meter werkt in ICM krijg je er eentje beginnend met de A: Angel-A (2005)

Maar het is ook gewoon een ijzersterke film.

Het commentaar kan ik overigens laten staan:

(quote)

Haha, top.

Ook gelijk een nieuwe tip aan jou, waarmee ik het met je opmerking in gedachten even over een heel andere boeg gooi Atonement (2007)

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

http://i68.tinypic.com/261yk8w.jpg

Ze liggen klaar! Maar volgens mij moet ik van één iemand nog een TIP ontvangen.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3124 stemmen

Twee tips nog. Van the pope en DeCol.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Volgens mij moeten the pope en DeCol nog hun tips geven. Edit: wat DVD-T zegt.

Wanneer gaan we overigens officieel beginnen?

Verhoeven: Ze staan er mooi bij! Mocht je Idi i Smotri met een zware onvoldoende beoordelen, weet je me te vinden!

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3124 stemmen

Officiële start is 1 juli.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.