- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Clean up the Trash Challenge
Clean up the Trash Challenge
Theunissen
-
- 12307 berichten
- 5530 stemmen
Speelduur: 96 minuten (2 punten)
RW: 1 punt
Totaal: 13 + 2 + 1 = 16 punten
Sinds gisteren ben ik op mijn verzoek (drie weken geleden ingediend) officieel van mijn huidige functie afgehaald (met goedkeuring van mijn leidinggevenden, HR, bedrijfsarts, psychologe en directie), voor mij is het een verlossing, en zal ik iets anders gaan doen. Wat precies is nog niet duidelijk, maar hopelijk levert het me wel weer werkplezier en rust (ik kan nu ook weer aan vakanties denken) op en geen stress (daar kan ik erg slecht tegen) meer. Dus vanaf volgende week begin ik weer op nul en daar ben ik best opgelucht over 
De luchtige Komedie / Actie film "Watch Out, We're Mad!" is zo’n typisch voorbeeld van luchtige jaren ’70-entertainment dat precies doet wat het belooft, namelijk vermaken. Het is geen meesterwerk, maar wel enorm leuk om naar te kijken en vooral natuurlijk dankzij het iconische duo Bud Spencer en Terence Hill.
Vanaf het begin zet de film een vrolijke en chaotische toon neer, met een simpele maar effectieve verhaallijn die vooral dient als kapstok voor de vele komische momenten. Wat meteen opvalt, zijn de talloze slapstickachtige scènes. De humor is soms flauw en over-the-top, maar werkt juist daardoor verrassend goed. Denk aan overdreven achtervolgingen en absurde situaties en visuele grappen die elkaar in hoog tempo opvolgen. Daarnaast zijn de vechtpartijen een groot pluspunt. In plaats van harde of realistische actie draait alles om speelse, bijna cartooneske knokpartijen met de vuist. Stoelen vliegen door de lucht, tegenstanders worden met één klap uitgeschakeld en alles gebeurt met een knipoog. Het is duidelijk dat de film zichzelf niet al te serieus neemt, en dat maakt het juist zo vermakelijk.
De chemie tussen Bud Spencer en Terence Hill is misschien wel het sterkste punt van de film. Spencer met zijn stoïcijnse uitstraling en brute kracht vormt het perfecte contrast met Hill, die juist charmant, snel en een tikje ondeugend is. Samen zorgen ze voor een dynamisch duo dat moeiteloos de film draagt en de humor naar een hoger niveau tilt.
Al met al is "Watch Out, We're Mad!" een heerlijke, ongecompliceerde film die je vooral niet te serieus moet nemen.
joolstein
-
- 11029 berichten
- 9111 stemmen
28 Wei Si Li Zhi ba wang xie jia aka Bury Me High (1991)
Speelduur 102 minuten = 2 punt
FTV 1 punt
Totaal; 78 + 3 = 82 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 23 + 0 = 23 punten
Persoonlijke waardering; 3*
De vierde film in de losse reeks die zich afspeelt rond de avonturen van hoofdpersoon Wisely. Was in de vorige film nog enkele Wisely te zien in een gastoptreden van de schrijver Ni Kuang. Is hij ditmaal weer terug in de hoofdrol. Een samengestelde delegatie van Moons bedrijf in supercomputers gaat naar een fictief Zuidoost-Aziatisch land. Daar zijn Moon en haar broer getuige van een staatsgreep, uitgevoerd door generaal Yuen Wah. Dit leidt tot een conflict tussen beide partijen. Maar in werkelijkheid is het slechts de lotsbestemmingen van hun ouders die ze uitvoeren dankzij de plaatsing van bepaalde graven op cruciale locaties. Alhoewel er niet zo heel veel actie was, is wat er wel is gewoon goed! Ka Lok Chin (voorheen lid van het stuntteam van Sammo Hung) levert enkele prima vechtscènes en Moon Lee heeft een doodswens door zelf van een toren te springen terwijl deze explodeert. Helaas hebben ze het beste voor het laatste deel bewaard en de verwarrende en rommelige weg er naar toe is niet zo interessant of spannend. Het verhaal is ambitieus en de film heeft een aantal geweldige stunts en vechtscènes, maar alles verloopt erg middelmatig
joolstein
-
- 11029 berichten
- 9111 stemmen
Speelduur 93 minuten = 2 punt
FTV 1 punt
Totaal; 82 + 3 = 85 punten
bonuspunten; Turkey = 1 punt
Totaal; bonus 23 + 1 = 24 punten
Persoonlijke waardering; 2*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/377000/377958.jpg?cb=1503731355 Aanvankelijk leek dit potentie te hebben om een redelijke bovennatuurlijke griezelfilm te worden, maar helaas maakt het de verwachting niet waar en is gebrekkig. Vooral het geschreeuw en religieuze aspect werd veel te nadrukkelijk naar voren geschoven. De speciale effecten zijn vluchtig en niet schokkend. De maker is blijkbaar gek op overmatige schuine camerahoeken. Ook een vreemde keuzes, om de film in te delen in hoofdstukken? Tja daarom kwam de film voor mij nooit echt boven "gewoon oké" uit.
joolstein
-
- 11029 berichten
- 9111 stemmen
Speelduur 91 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 85 + 3 = 88 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 24 + 0 = 24 punten
Persoonlijke waardering; 3*
Na Death on the Nile ( 1978) en Evil Under the Sun (1982) stapte Peter Ustinovs Poirot over naar televisiefilms. Deze vorm levert voor de verhalen niet zo probleem op maar in plaats van de periode waarin de eerste films zich afspelen, worden ze nu naar een moderne setting verplaatst. En wat nog meer tegenstaat is dat ze een uitgesproken Amerikaans tintje krijgen. Op één of andere manier past het gewoon niet...Poirot die ondeugend naar het 'figuur' van een fotomodel kijkt...Ustinov zelf lijkt er wel plezier in te hebben en Faye Dunaway krijgt in haar dubbele bijrol de kans om zich van haar meest verleidelijke kant te laten zien. Wat natuurlijk nooit mis is! Terwijl grappig genoeg David Suchet (hij zal tussen 1989–2013, zes seizoenen lang de meest iconische Hercule Poirot vertolken) een onopvallende prestatie levert als Inspecteur Japp. Het is formulematig, luchtig maar wel de moeite waard.
alexspyforever
-
- 21549 berichten
- 2328 stemmen
10. The Black Gestapo (Film, 1975)
FTV - 89 minuten (2+1)
Bonus: turkey, full frontal nudity, Lee Frost (4)
Subtotaal: 7
Totaal: 47 + 7 = 54
Na Policewomen dan deze nog maar eens actie misdaadfilm van sexploitation regisseur Lee Frost. Het is wel duidelijk dat zijn sterkte hier niet ligt. Policewomen had nog wel wat interessants te bieden door de dames centraal te zetten. Bij deze zijn de dames enkel goed voor slachtoffer te zijn en af en toe wat naakt te tonen. Rommelig plot waar de black community wraak neemt op de blanke die hen uitbuiten door middel van een leger te vormen. Dit levert wel enkele brute scènes op, leuk om de rollen eens omgekeerd te zien, waar de blanke aan het korste einde trekt. Maar over halfweg krijgen we ineens strubbelingen binnen de black community met een revenge plot van een bevelhebbers die aan de kant werd geschoven en ei zo na werd geëlimineerd. De verwijzing naar de nazi's inclusief Hitler was ook totaal overbodig. Neen werd slechter en saaier eens de rol van de blanke waren uitgespeeld.
En Uschi was er gelukkig ook nog bij
https://d3hhfhlhhhcbs4.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/04/tn_uschidigard_tbg02hd.jpg