Maciste nella Valle dei Re (1960)

Alternatieve titels: Le Géant de la Vallée des Rois | Maciste the Mighty | Son of Samson

Italië / Frankrijk / Joegoslavië
Actie / Drama

geregisseerd door Carlo Campogalliani
met Mark Forest, Chelo Alonso en Ignazio Dolce

Maciste, de gespierde zoon van de legendarische Samson, probeert de kwaadaardige Egyptische koningin te stoppen met het terroriseren van haar onderdanen. Met zijn enorme krachten weet hij de troepen van de koningin te verslaan. Hierdoor, en het feit dat Maciste niet op haar avances ingaat, besluit de koningin hem in een kerker op te sluiten. Weet Maciste te ontsnappen en met de overige gevangenen het regime van de Egyptische koningin omver te werpen?