• 8.602.963 stemmen

Kikareta Onna no Mirareta Yoru (2007)

Komedie / Thriller | 84 minuten

Genre: Komedie / Thriller

Alternatieve titels: Man, Woman, and the Wall / 聴かれた女

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Masashi Yamamoto

Met onder meer: Hiroto Kato en Shou Nishino

IMDb beoordeling: 6,3 (973)

Oorspronkelijke taal: Japans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Kikareta Onna no Mirareta Yoru

"Some fantasies should never be fulfilled."

Wanneer Ryo, een jonge tijdschriftreporter, intrekt in een nieuw appartement, wordt hij verwelkomd door de hartstochtelijke geluiden van zijn verbazend mooie buurvrouw Satsuki. Zich realiserend dat de scheidingsmuur van hun woning zo dun als papier is, begint de geboeide journalist op elk detail te letten van wat er bij de vrouw afspeelt: haar conversaties, haar tijd in het bubbelbad en haar ademloze kreten. Terwijl de fantasieën van Ryo in iets escaleren dat aan liefde en obsessie grenst, wordt Satsuki meer en meer hysterisch over de bizarre en vuile telefoongesprekken die haar iedere nacht terroriseren.

image

avatar van Smetsers

Smetsers

Film die naast een "thriller" te zijn ook redelijk een komische insteek heeft. Met name de activiteiten van Ryo naast de dunne muur zijn af en toe komisch te aanschouwen. Maar zeker ook het einde, als Satsuki in de gaten heeft dat Ryo haar op een bepaalde manier observeert en hem op een verkeerd spoor weet te leiden...

Naomi Watts

Eerste film die ik van Yamamoto zie is gelijk een hit.

Een film die een beetje moeilijk in een genre te plaatsen is. De film is erotisch, komisch, suspense, romantiek en ook nog een vleugje thriller.

Vooral in het thriller en suspense gedeelte slaat Yamamoto de plank mis, ook wel te wijten aan zijn gebrek aan resources. Erg low budget maar daardoor niet minder genietbaar.

Kato's jeugdige enthousiasme is echt hilarisch, vooral als hij net ontdekt heeft dat zijn muur flinterdun is, die kop . Ook grappig om te zien dat hij zijn "obsessie" zo normaal vindt.

JAV superster Sora Aoi vormt echt een meerwaarde in deze film, ook fijn om te zien dat Yamamoto haar meer laat doen dan alleen maar pronken met haar curvy lichaam. Sowieso erg fijn om te zien hoe dun de grens is tussen de mainstream filmindustrie en de pornoindustrie, heb al genoeg films gezien met een JAV model. Hulde aan Yamamoto, want pornosterren verdienen toch veel meer credit en respect dan wat ze tegenwoordig krijgen.

Terug naar de film; het komische gedeelte is erg geslaagd vooral te danken aan de uitdrukkingen van Kato. De gesprekken tussen Sora en Kato zijn niet diepzinnig van aard maar wel zeer interessant om te volgen. Enorme chemistry tussen hun twee en hun band begint naarmate de film vordert een zeer aandoenlijke vormen aan te nemen.

Dan komt het onnodige thrillergedeelte, kort van duur en voor mij niet erg boeiend maar wel nodig in aanloop naar het einde. Waar heel zijn luistervink praktijken aan het licht komen en waar veel makers zouden kiezen dat de vrouw wordt afgeschrokken kiest Yamamoto voor een "excitement and flattering response". Erg goed eindekeuze, die de film het laatste duwtje geeft voor die wel verdiende 5*.

Ook wordt het fenomeen "ongeremde seksualiteit" hier perfect belicht, niet van die quasi nonnetjes en priestertjes . Sora is perfect gecast en acteert nog goed ook!

avatar van Goldenskull

Goldenskull

Heerlijk concept en soms werkelijk hilarisch. Leuk in beeld gebracht en toch wel een knap vrouwtje die Satsuki.

Thriller gedeelte van de film is echt een jammerlijke beslissing, al is het einde dan wel weer leuk. Toch was dit einde ook met een andere tussenstap wel mogelijk geweest.

@Naomi, elke keer dat je Kato noemt bedoel je volgens mij Keita Ohno. Dat vertelt imdb mij in ieder geval. En die gezichtsuitdrukkingen van hem zijn inderdaad geweldig.

4.0*, dik.

Goldenskull schreef:

Je hebt gelijk, my bad .

avatar van danuz

danuz

Kikareta Onna no Mirareta Yoru heeft zijn concept inderdaad sowieso al mee. Die typische kleine Japanse woonruimtes, met dunne muurtjes, maken nieuwsgierig. Fijn om zo'n concept ook zo simpel (zonder moeilijke moraal dus) te zien worden behandeld. Tel daarbij op het weinig complexe camerawerk (waar ik echt dol op ben), een speelse acteerwerk en een plot dat in zijn simpelheid genietbaar maakt en je hebt een fijn klein filmpje.

avatar van belchinees

belchinees

Geweldig! En wat een bevredigend einde . Verdiend op zich al een half sterretje. 4.5*

Naomi Watts

Weer eens herzien. Erg bijzondere film blijft dit. Laatst voor de tweede keer bij het bijwerken van mijn stemmen lijst een halfje lager gezet, en elke keer als ik deze opzet doe ik dat halfje er weer bij. Prachtige film, en ik beloof dat ik hem niet meer verlaag .

rep_robert

Hehe, dit is echt typisch zo´n film die de mannelijke hormonen sneller doet stromen. Het gegeven van de film is erg simpel, maar o zo aanstekelijk uitgewerkt. Nergens irriteerde het Japanse taaltje en de rol van Satsuki wordt lekker uitgewerkt.

Verder is het wat mij betreft niet al te bijzonder, alle gebeurtenissen zag ik wel aankomen. Gelukkig wordt er niet al te serieus op in gegaan en lossen de makers dit met leuke dingen op.

Het einde van de film is natuurlijk al helemaal top haha.

avatar van Goldenskull

Goldenskull

rep_robert schreef:

Nergens irriteerde het Japanse taaltje

Wat een kansloze opmerking.

rep_robert

Hoezo, ik vind Japanse films vaak goed, maar vind het persoonlijk wel een irritant taaltje. Staat echter mijn kijkervaring niet in de weg.

Naomi Watts

Wat is er dan zo irritant aan het taaltje. Ik snap die opmerking ook niet zo eerlijk gezegd.

rep_robert

Ach je weet het gebruikelijke wel toch, hoe wij altijd over Oostersen denken qua taal en hoe we ze nadoen(sambal bij lekkel lekkel). Ze heten allemaal Ping of Pong en Koreanen heten allemaal Kim. Of zijn we allemaal politiek correct hier dat je niet snapt wat ik bedoel.

Moet met Japanse/Oosterse films altijd de eerste tien minuten even acclamatiseren aan de vreemde taal.

avatar van danuz

danuz

Geloof dat iedereen wel van die vooroordelen heeft gehoord. Echter zijn Naomi Watts en Goldenskull zo vertrouwd met de Japanse/Aziatische cinema dat het nog moeilijk is voor te stellen dat men het een 'irritant taaltje' vind (laat staan dat mensen echt in de door jouw geschetste vooroordelen denken).

rep_robert

Die vooroordelen over die taal zijn er natuurlijk wel, in films, series, programma's en in het dagelijkse leven. Niet dat het erg is, want Japanners zijn qua films en tv programma's vaak wel origineler/gekker dan de Westerse wereld.

Ach er wordt ook wel iets teveel nadruk gelegd op een zinnetje dat ik even haastig heb getypt. Misschien is irritant ook een verkeerde woordkeuze, maar het blijft altijd wel even wennen tegenover de talen die ik meestal hoor. Nu gaat de discussie ook over alles, behalve de film zelf

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Een heel aardige film met een sterk basisidee. Helaas werkte de amateurfilm-look hier niet altijd voor mij. Ook bepaalde keuzes, om bv de 'anonieme' beller opeens aan een schuldeiser(?) over te dragen en hem later weer op te laten duiken én weer af te laten voeren, zorgen voor onnodige chaos en vraagtekens. Aoi is natuurlijk een zeer genietbaar schepsel, acteerde ook naar behoren, en Ôno wist er de nodige humor in te brengen.

Dit lijkt me echt zo'n film die er bij een tweede kijkbeurt beter uitkomt, doordat alle chaos en 'amateur'-beelden waarschijnlijk minder in de weg zullen zitten. Maar voor nu een krappe:

3,5*.

Theunissen

Ik heb normaal gesproken niet zoveel op met Aziatische films maar deze thriller was best vermakelijk. Het verhaal (enigszins wat pervers en neigt naar voyeurisme) was leuk gevonden en hetzelfde geldt ook voor de uitvoering. De cast is niet echt hoogstaand maar ze deden het wel leuk en de fraaie Sora Aoi (in het echt een naaktmodel) mocht er best wezen. Het einde was overigens geweldig en dan met name de beloning Ik denk dat ik ook eens mijn buurvrouw ga afluisteren en de deur niet op slot doe

avatar van FillumGek

FillumGek

Door zo'n plot en poster raak je toch al snel geboeid hehe. Niet makkelijk in een hokje te plaatsen, hoewel de focus wel op komedie ligt. Ook nog een stukje erotiek, dramatiek en romantiek. Helaas ook wat 'thriller', maar dat is nogal schrijnend.

De cast vond ik behoorlijk sterk, de chemie tussen de sympathieke Ryo en de waanzinnig mooie Satsuki is zeker voelbaar. Het moge duidelijk zijn dat Sora Aoi in het echt naaktmodel en pornoactrice is/was, wat een goed lichaam!

Heerlijk droog plot verder en een genot om te kijken hoe Ryo zijn voyeuristische hobbie uitvoert. Nog mooier is het eind als Satsuki erachter komt en niet een boos wordt... kan het nog beter?

Nou ja, qua film op zich wel, want er gebeurt te weinig opzienbarends voor een topscore. Maar een dikke voldoende zit er wel in. Leuk!

avatar van Shinobi

Shinobi

Voyeurisme van een ongekend niveau.

Het concept van deze film is erg interessant te noemen, ook door de mengeling van verscheidene genres. Zo heb ik o.a.: comedy, drama erotiek, romantiek en thriller voorbij zien komen. Dit hield mij als kijker zeer geboeid, omdat het een verrassing was hoe dit de loop van het verhaal zou beïnvloeden en wat voor gekke situaties er nog meer voorbij zouden komen.

Het verhaal is vrij simpel, het kent misschien maar één echte plotwending die ik niet echt zag aankomen. De film moet het dan ook meer hebben van de cast die het geweldig doet. Keita Ôno als de sympathieke Ryo die ondertussen toch een pervert is, ik ging soms alleen al stuk om zijn overdreven gezichtsuitdrukkingen.

En dan hebben we nog Sola Aoi als de wonderschone Satsuki die zich letterlijk blootgeeft, het is dat Naomi Watts zegt dat ze een JAV superster is, anders had ik dat echt niet geweten. Ik ken haar wel van Fuk Sau Che Chi Sei (2010) zie ik, maar ik had nooit gedacht dat zij zo een grote voorgevel had.

De band die Ryo en Satsuki gedurende de film ontwikkelen is dan ook mooi om te zien, ze hebben een goede chemie samen.

Al met al zeker wel een vermakelijke film met een zeer verrassend eind. Volgens mij heeft regisseur Masashi Yamamoto door het maken van deze film stiekem zijn eigen (natte) droom laten uitkomen...

Dikke 3,5 sterren.

avatar van tattoobob

tattoobob

Leuke japanse film die ik al een tijdje op de plank had liggen maar eindelijk toch eens opgezet....waarom ik dat niet eerder heb gedaan weet ik niet want het is gewoon een hele leuke film.

Wel een beetje low budget maar daar merk je niet al te veel van...tis eigenlijk maar een filmlocatie van twee kamers dus daar kan het niet aan liggen.De combinatie van thriller/comedy met een vleug sex vind ik goed gedaan en zit elkaar niet in de weg.

Ja ik heb hier niet zoveel op aam te merken.....

GOED

avatar van niethie

niethie

Hmm, deze poster is nog steeds een beetje plat maar een heel stuk beter als die met paint gemaakte soft-porno dvd-hoes die er eerder stond.

avatar van McSavah

McSavah

Naomi Watts schreef:

en ik beloof dat ik hem niet meer verlaag .

Volgens mij is er in de tussentijd toch wat gebeurd

McSavah schreef:

Volgens mij is er in de tussentijd toch wat gebeurd

BBarbie

Een alleraardigst allegaartje van zweempjes thriller, drama, romantiek en hier en daar een vleugje erotiek. Doorgaans vallen pornosterren in mainstream films vrij snel door de mand, maar de weelderige Sora Aoi laat zich letterlijk en figuurlijk van haar beste zijde zien en blaast als actrice een prima partijtje mee. Zij is met haar uitstraling zonder meer van toegevoegde waarde in dit amusante niemendalletje.

Onderhond

Verrassend hoge score.

Ik vond het allemaal nogal amateuristisch overkomen. Was mij bewust van de kleine cult following die deze film had, maar achteraf is me niet echt duidelijk waarom dat nu net is. 't Is toch een redelijk braaf gebeuren waar niet zoveel spannends in gebeurt en waar de regie absoluut geen enkele factor speelt.

Het oogt erg goedkoop allemaal. Sets en camerawerk zijn echt het bare minimum. Verhaaltje rond voyeurisme is redelijk rechttoe rechtaan, al leeft het naar het einde wel een beetje op. Enthousiast acteerwerk van Keita Ono weet ook nog wat te redden, maar het zijn niet meteen zaken die de film kunnen dragen.

Gelukkig duurt het niet al te lang, maar vond vooral het eerste uur toch aan de saaie kant. Ik ken leukere en gekkere films uit Japan, ook binnen dit genre. De liefhebber kan ik Underwater Love (Onna no Kappa) aanraden.

avatar van mjk87

mjk87

Ik vond dit een erg leuk filmpje. Amateuristisch ogend, met ook in totaal niet lekker aanvoelende montage, maar aan alles voel je: het is zo bedoeld. Lekker kort, heel vlot, geinige momenten en soms weet de regisseur je te verrassen. Als Ryo voor het eerst in de woning van zijn buurvrouw is blijkt het heel anders dan in zijn gedachten. Gedachten die wij als kijker meekregen en ook voor waar aanzagen. Het voyeurisme is enorm vermakelijk en het eind lekker verrassend. Verder prima geacteerd en Aoi is fijn om naar te kijken. Niet alleen uiterlijk, ook spel waar ze een zekere frisheid in meegeeft. 4,0*.