Thirteen at Dinner (1985)

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Lou Antonio
met Peter Ustinov, Faye Dunaway en David Suchet

De mooie Amerikaanse toneelspeelster Jane Wilkinson is getrouwd met een Engelse edelman, maar ze heeft genoeg van hem en wil met een ander trouwen. Ze weet Hercule Poirot over te halen met haar man over een echtscheiding te gaan praten. Zijn bemiddeling blijkt echter niet meer nodig. Lord Edgware sterft. En natuurlijk valt de verdenking onmiddellijk op Jane. Verfilming van het boek 'Lord Edgware Dies' van Agatha Christie.

ipman-99
"Poirot - buzz off like a good chap, will you? I've got bigger fish to fry." ... " !!!

Fantastische genre-film (Heropfrissing) !!! Deze film is (uiteraard) gebaseerd op het boek van Agatha Christie.
Peter Ustinov geeft gestalte aan Hercule Poirot. (en ook hij doet dit met verve) !!!
Niemand minder dan Faye Dunaway duikt op in deze Poirot film !
Dit is een Tv film ..., maar daarom niet minder spannend !!!
Wat een alweer schitterend mysterieus meesterwerk ..., met een geweldige whodunit mysterie !
De cast zit vol geweldige namen en het is heerlijk meepuzzelen tot op het einde om het moord mysterie
te ontrafelen ! Wat hou ik 'verdomme' (ook) van dit soort genre-films !!!

avatar van Duke Nukem
Ook grappig dat David Suchet hier Inspector Japp speelt, terwijl hij jaren later zelf Poirot zou spelen in de TV serie Agatha Christie's Poirot. Het moet wel gezegd dat hij hier een enorm lompe Japp neerzet. Deze film is minder sterk dan de eerste twee Poirot-films met Peter Ustinov, maar nog altijd het kijken waard.