• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.754 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.921 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Heb eigenlijk geen volbloed horror meer in mijn lijst die ik het waard vindt om te nomineren. Gelukkig heeft deze favoriet van mij een horror tag op IMDb en Letterboxd: Herutâ Sukerutâ (2012)

Horror draft - Google Таблиці - docs.google.com

Jouw beurt, Woland.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Cikx nu zeg je zelf dat je het geen volbloed horror vindt. Ik zou het waarderen dat je laatste nominaties dat wel zijn.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

alexspyforever schreef:

Cikx nu zeg je zelf dat je het geen volbloed horror vindt. Ik zou het waarderen dat je laatste nominaties dat wel zijn.

Excuus, ik meende dat het niet erg was zolang die als horror aangeduid was hier of of IMDb. Ben bang dat ik dan tussen mijn 3.5*-jes moet gaan graven en dat vind ik zelf top 10 onwaardig. Ik ben sowieso veel meer fan van films die uit een mix van genres bestaan waaronder horror. Volbloed horror kan me meestal weinig schelen en daar wordt het lijstje ook niet persoonlijker door vind ik.

Woland

• 4796 berichten
  • 3820 stemmen

Ik hou zelf eerlijk gezegd ook vaak wel van films die tegen de horror aan schurken ipv echt volbloedhorrors zijn. De laatste nominatie van Cikx heb ik niet gezien, maar de rest van het lijstje ligt wel behoorlijk in mijn straatje en vind ik horror genoeg.

Ik begin zelf ook een beetje door m'n echt goede nominaties heen te raken - veel van m'n topfilms zijn al genoemd, een paar films zijn nauwelijks horror ondanks het horrorlabel, en dan is er nog een hele rits films die ik wel hoog heb beoordeeld maar die niet zo veel stemmen hebben. Maar goed, de volgende toevoeging dan maar: Henry: Portrait of a Serial Killer (1986).

Collins, ga je gang!

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

Over deze film zijn de meningen van de MMers sterk verdeeld. De een vindt het belabberde troep. Een ander vindt het vakkundig griezelwerk. Sommige vinden dat er voor beide meningen iets valt te zeggen.

Ik vond het een fijne spookhuisfilm. Lekker langzaam en lekker spannend.

The Innkeepers (2011)

alexspyforever, de speelduur is slechts 101 minuten .

Hollywood007, jij bent .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Collins schreef:

Over deze film zijn de meningen van de MMers sterk verdeeld. De een vindt het belabberde troep. Een ander vindt het vakkundig griezelwerk. Sommige vinden dat er voor beide meningen iets valt te zeggen.

Ik vond het een fijne spookhuisfilm. Lekker langzaam en lekker spannend.

The Innkeepers (2011)

alexspyforever, de speelduur is slechts 101 minuten .

Hollywood007, jij bent .

Van de regisseur van The House of the Devil die ik 0,5* heb gegeven, dat is niet echt hoopgevend... Slow burner is niet erg maar moet er wel een goede finale zijn, House of the Devil had dat duidelijk niet.

Cikx en Woland iets meer psychologisch vind op zijn tijd niet erg maar bij mij is de lol er een beetje af als ik al weet dat jullie 9 keer op de 10 kiezen hiervoor. Een beetje meer variatie vind ik wenselijk. Op den duur krijg ik er een afkeer van zo.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Van de regisseur van The House of the Devil die ik 0,5* heb gegeven, dat is niet echt hoopgevend... Slow burner is niet erg maar moet er wel een goede finale zijn, House of the Devil had dat duidelijk niet.

Cikx en Woland iets meer psychologisch vind op zijn tijd niet erg maar bij mij is de lol er een beetje af als ik al weet dat jullie 9 keer op de 10 kiezen hiervoor. Een beetje meer variatie vind ik wenselijk. Op den duur krijg ik er een afkeer van zo.

Ik had ook graag Alien, The Texas Chain Saw Massacre, REC, The Thing, It Follows of The Others op mijn lijstje gehad, maar die zijn al door andere users gekozen. Op die manier blijf je toch voornamelijk in je eigen niche zitten zeker als je niet ontzettend veel horrorfilms gezien hebt. Daarnaast hoef je van mij de films die ik nomineer niet te bekijken vooral als je bij voorbaat al weet dat je er niks aan gaat vinden. Ik heb zelf ook het gros van de andere films niet gezien.

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

alexspyforever schreef :

Tja...dan denk ik inderdaad dat het niet hoopgevend is...ik vond The House of the Devil ook niet goed, maar The Innkeepers 2011 is nog zwakker. Ik heb die maar 1 ster gegeven en ben doorgaans niet zo streng.

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

Bizar dat sommige al een beetje uitgeput zijn...ik heb nog verschillende kanshebbers voor nominaties die ook een hoge waardering van mij krijgen. Maar ik mag er maar 10 kiezen. Dus keuzes maken...

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Noodless schreef:

Bizar dat sommige al een beetje uitgeput zijn...ik heb nog verschillende kanshebbers voor nominaties die ook een hoge waardering van mij krijgen. Maar ik mag er maar 10 kiezen. Dus keuzes maken...

Niet iedereen heeft 4000+ films achter de kiezen.

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Noodless schreef:

Ik heb denk ik wel iets minder horror films gezien dan jij .

Woland

• 4796 berichten
  • 3820 stemmen

Nou ja, als ik zoek op horrorfilms die ik met 4.0* of meer heb beoordeeld, redelijk veel gezien zijn (pak 'm beet 200+ stemmen), en de niet-echt-horrorfilms als Freaks en Orphan eruithaal, dan is bijna alles al wel genoemd ja. Ik kan natuurlijk naar de wat minder populaire films gaan, maar dat is niet echt handig om stemmen te trekken

Woland

• 4796 berichten
  • 3820 stemmen

Nou ja, nog een stuk of acht zijn er nog wel te vinden. Als de rest ze niet voor m'n neus weg nomineert natuurlijk.

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

alexspyforever schreef:

The Innkeeper is traag en sfeervol met veel onderhuidse spanning en af en toe een schrikeffectje. In de finale knalt het ook niet echt.

Net als in 'the House of the Devil' eigenlijk. Als je dat niets vindt, dan kun je deze maar beter overslaan. Ik denk dat het zonde van je tijd is.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Collins schreef:

(quote)

The Innkeeper is traag en sfeervol met veel onderhuidse spanning en af en toe een schrikeffectje. In de finale knalt het ook niet echt.

Net als in 'the House of the Devil' eigenlijk. Als je dat niets vindt, dan kun je deze maar beter overslaan. Ik denk dat het zonde van je tijd is.

Te laat lol. Ik vond hem veel beter meevallen dan I saw the Devil waar het verhaal me al eigenlijk al helemaal niet boeide. Het knalt inderdaad niet maar er gebeurt dan toch tenminste wat. Ik vind het toch knap dat je het aandurft een film met zo een laag gemiddelde te kiezen.

Tja het is vrij normaal dat je zo hoog mogelijk gewaardeerde films of degene die je zelf hoog hebt gewaardeerd in je lijst wil zetten. Maar om eerlijk te zijn ik heb geen flauw benul van het cijfer dat ik aan mijn nominaties heb gegeven en ik weet niet welke ik hoger heb gewaardeerd dan de ander. Dat cijfer is een hulpmiddel ja maar de meeste favorieten zitten gewoon in mijn hoofd en de reserve is nog steeds breed genoeg.

Cikx ik begrijp best dat het moeilijk is als je nog niet zo veel horror hebt gezien. TornadoEF5 dacht dat hij dit probleem ook ging hebben maar hij gaat het dan toch redden met redelijk wat variatie in zijn keuzes. En ik kijk zoveel mogelijk om een zo eerlijk mogelijk oordeel te kunnen vellen. Ik heb van vorige editie alle nominaties gezien en aangezien er aardig veel hiervan terugkomen heb ik nu een pak minder hoeven te kijken. Of ik alles ga kijken, wellicht niet. Ik heb nu 7 van je 8 nominaties gezien en denk dat ik een goed beeld heb om te kunnen oordelen eens we in de KO fase zijn.

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

alexspyforever schreef:

Ik vind het toch knap dat je het aandurft een film met zo een laag gemiddelde te kiezen.

Inderdaad niet heel tactisch, maar ik vind het een goede film, dus gewoon op m'n lijstje gezet.

Ik heb er trouwens ook nog eentje opstaan met maar 14 stemmen maar wel met een hoog gemiddelde. Erg fijne film, maar ik weet nog niet of ik die nomineer. Misschien doe ik het om wat reclame voor de film te maken. Een erg tactische keuze is het in ieder geval niet

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Collins schreef:

(quote)

Inderdaad niet heel tactisch, maar ik vind het een goede film, dus gewoon op m'n lijstje gezet.

Ik heb er trouwens ook nog eentje opstaan met maar 14 stemmen maar wel met een hoog gemiddelde. Erg fijne film, maar ik weet nog niet of ik die nomineer. Misschien doe ik het om wat reclame voor de film te maken. Een erg tactische keuze is het in ieder geval niet

Als je tactisch gaat spelen, dan ga je het doel van het spel voorbij. Je kiest voor de films die je goed vindt. Juist omdat je niet meteen ging voor de grote vissen en daarna eigenlijk ook niet, maakt jouw lijst een van meest interessante voor mij. Dus ik zou zeggen doe zo verder

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3849 stemmen

The pit and the Pendulum 1961

TornadoEF5 je bent aan zet

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Vandaag ben ik niet veel thuis, ik heb daarom joolstein en Shadowed mijn keuzes doorgestuurd. Een van hen kan dan de nominatie op zich nemen.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

Mijn nominatie is ditmaal een Hammer Horror -productie van Terence Fischer:

The Devil Rides Out (1968)

John Milton het was even wachten maar je mag weer een film kiezen!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ok ik ben weer terug en ik zie dat joolstein het spel hier wat heeft opgehouden... In elk geval zal ik dan toch zelf mijn nominaties kunnen doen.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

alexspyforever schreef:

Ok ik ben weer terug en ik zie dat joolstein het spel hier wat heeft opgehouden... In elk geval zal ik dan toch zelf mijn nominaties kunnen doen.

Tja, ik lag heerlijk te slapen. Als John Milton vandaag zijn nominaties niet kan doen lig ik morgen ook op mijn bed dus zal ik denk jou morgen maar een nominatie laten doen! Dan kan het spel gewoon verder!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik heb titels doorgekregen van Shadowed dus indien JM ook op zich laat wachten zal ik nominaties voor Ed en mezelf gaan doen rond 21 uur.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zo John Milton zet later maar zijn nominaties hier komen die van Shadowed

C'est Arrivé près de chez Vous (1992) aka Man Bites Dog

Drag Me to Hell (2009)

Dit zijn die van mij

Night of the Living Dead (1968)

The Phantom of the Opera (1925)

Dus John Milton (nog steeds) aan zet voor 2 nominaties

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shadowed

John Milton

joolstein

Shinobi

TornadoEF5

Hollywood007

Collins

Woland

Cikx

Kondoro0614

baspls

Noodless

ZZ TOP

IH88

Glacius

U96

Zandadder

Ik heb jullie allen getagd omdat we nu voor de laatste keer heen en weer gaan en het tijd wordt om te beslissen om een voorronde/schifting te doen. Met 18 deelnemers kunnen we niet tot een finale met 2 komen. Er moeten er dus 2 afvallen. Ik heb 2 methodes bedacht waaruit jullie mogen kiezen. JM, joolstein, baspls en Hollywood zijn op de hoogte en hebben geen verdere opmerkingen erover gemaakt.

Methode 1: We doen 9 battles bepaald via de randomizer, elke battle duurt steeds 24 uur. De winnaars gaan door alsook de beste 5 verliezers. De overige 4 verliezers doen nog een battle waarvan de winnaars zich aansluiten bij een KO met 16.

Methode 2: Op het einde van de nominaties kiest elke deelnemer zijn/haar 6 favoriete lijstjes uit. Uiteraard kan men niet voor zijn/haar eigen lijstje kiezen. De 4 minst gekozen lijstjes vechten een duel uit waarvan de winnaars zich aansluiten bij een KO met 16.

Aan jullie om aan te geven welke methode je verkiest. Ik heb in de Excel op rij 13 (hoe toepasselijk!) in de eerste kolom "keuze" gezet. Vul in die rij onder je eigen naam het nummertje in van de methode in die je graag ziet toegepast. je hoeft hiervoor niet te wachten tot je aan de beurt bent. Ikzelf zal niet kiezen om te vermijden dat er een gelijke stand zou kunnen ontstaan.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Ik kies voor methode 2

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.