- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
The Mist vond ik erg fijn, Alexspy. I Saw The Devil ook wel trouwens.
Funny Games U.S. (2007) is Haneke’s remake van zijn eigen van Funny Games (1997) van tien jaar eerder. Praktisch shot voor shot hetzelfde. Ik prefereer de Engelstalige.
Misschien ga je bij een Under The Skin ook wel een The Vvitch uithalen. Dat zou leuk zijn. 
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Revenge, blijkbaar Frans gesproken ondanks de Engelse titel.
Ondertussen mag IH88 weer gaan nomineren.
Nee hoor, Revenge was bij mij gewoon Engels. Franse regisseur, dat is het misschien? Er wordt überhaupt niet veel in gezegd.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik gooi er een klassiekertje in...
Invasion of the Body Snatchers (1956) - MovieMeter.nl
Glacius mag weer.
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2193 stemmen
Ik kom er even tussendoor 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Night of the Creeps vreemd genoeg heb ik die nog niet gezien...
Shadowed ja maar met ondertitels maakt deze wel ideaal om die morgen te bekijken op mijn tablet dan maakt het vele achtergrondgeluid op de trein niet uit
edit: kennelijk wordt er zowel Frans als Engels in gesproken (en is er Engelse ondertiteling als er Frans wordt gesproken)
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Oh, dan heb ik waarschijnlijk de Engelse versie ervan gezien.
Zandadder
-
- 2595 berichten
- 3095 stemmen
Horror draft - Google Таблиці - docs.google.com
U96 en jij weer 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik wil de heren John Milton, baspls en joolstein vragen of ze nog iets hebben toe te voegen aan mijn voorstellen voor het organiseren van de voorronde aangezien we nu in een redelijk definitieve fase zijn gekomen (ieder moet nu nog slechts 3 films nomineren). Ik wil graag dit weekend de concrete voorstellen voorleggen aan de rest van de deelnemers en hun een keuze laten maken.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
De heer JM heeft over bijna alles een mening, maar niet over de pros and cons van verschillende organisatievormen. Dat stukje van zijn hersenen is stuk gegaan ergens voor de adolescentie fase.
Ik laat de keuze noodgedwongen aan jullie.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De heer JM heeft over bijna alles een mening, maar niet over de pros and cons van verschillende organisatievormen. Dat stukje van zijn hersenen is stuk gegaan ergens voor de adolescentie fase.
Ik laat de keuze noodgedwongen aan jullie.
Een hele film ontleden, analyseren, de symboliek eruit halen allemaal geen probleem voor jou blijkbaar, maar iets meer praktisch dan weer niet 
Tja ik ben slecht in het eerste en dan weer net wat beter in het tweede, op dat vlak zouden we mekaar dan wel goed aanvullen. 
edit: ik zou dat ontleden wel kunnen maar ik ben in de meeste gevallen gewoon te lui of heb er geen zin. Dan is de film geen ontspanning maar inspanning geworden.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Tja en ik heb van beide geen kaas gegeten en rommel maar wat aan! Dus kan daarbij niet helpen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Glacius jij mag als je kan
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het is een beetje aan het slabakken hier, is de inspiratie al op voor de meeste? Ik heb anders nog genoeg ideeën wat jij joolstein 
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Annihilation (2018) - MovieMeter.nl
ZZ TOP mag weer.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Het is een beetje aan het slabakken hier, is de inspiratie al op voor de meeste? Ik heb anders nog genoeg ideeën wat jij joolstein
Aan top 20 zit ik zo! Nu kijk ik natuurlijk ook best wat films!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
The Mist vond ik erg fijn, Alexspy. I Saw The Devil ook wel trouwens.
Funny Games U.S. (2007) is Haneke’s remake van zijn eigen van Funny Games (1997) van tien jaar eerder. Praktisch shot voor shot hetzelfde. Ik prefereer de Engelstalige.
Misschien ga je bij een Under The Skin ook wel een The Vvitch uithalen. Dat zou leuk zijn.
Zoals je wellicht al hebt gelezen vond ik geen hol aan Under the Skin, het moge duidelijk zijn, arthouse ik haal daar niets uit, de enige horror is er doorheen te geraken zonder in slaap te vallen.
Funny games had op zich wel een interessante opzet, maar de traag- en op den duur saaiheid maakte het alsnog een lange zit. Als het de bedoeling was van de regisseur om de popcornkijker boos te maken omdat hij niet deed wat die ervan verwachtte dat klinkt best wel gedurfd. Alleen vormt dat publiek ook wel een belangrijke vorm van inkomsten. En uiteraard heb je dan nog zo een vervelende kijkgroep zoals ik waar je nooit 100% zeker van bent of deze iets voor hen is. Ik heb het al vaker gezegd, ik heb lak aan statements, moraaltjes, boodschappen etc als ze mij niet boeien. Maar zoals ik al zei waren er andere elementen waar ik mij nog meer aan stoorde. En zich tot de kijker richten van hey het is maar een film en fictie dus niet te serieus nemen ja dat moet je natuurlijk al helemaal niet doen bij mij. Ik kijk sowieso al elke film met die gedachte. Een vlucht in een fantasie maar ik blijf mij steeds bewust dat ik naar een film ben aan het kijken en meestal zonder bepaalde verwachtingen.
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2193 stemmen
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Annihilation is toch geen horror, of vergis ik me toch.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar imdb geeft het als horror aan. Maar er zijn nog wel meerdere die ik bij het bekijken dacht weinig horror aan (meest recentelijk Under the Skin).
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Sommige films zitten inderdaad op het randje, maar Annihilation is voor mij toch echt wel horror. Een bepaalde scene rond het darmkanaal is toch niet fijn om naar te kijken
. En he, Jaws en Under the Skin zijn ook gekozen. Mijn volgende keuze (als hij daarvoor nog niet gekozen is door iemand anders) zit ook op het randje, maar volgens IMDb, Rotten Tomatoes en Letterboxd is het horror. Alleen op MM niet.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
En die scène met die gemuteerde beer met die menselijke stem was voor mij een van de meest verontrustend creepy scènes van het jaar..
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Annihilation had inderdaad enkele scenes die wel gedurfd waren, maar voor de rest vind ik ook bepaalde actiefilms megabruut terwijl er geen horror in te bekennen is. Annihilation omschrijf ik liever als Avontuur/SciFi/Drama. Maar inderdaad, Jaws heeft in het algemeen ook weinig horror.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Tja ik vond nu persoonlijk Revenge (2017) meer een actiefilm dan horror ondanks het vele bloedverlies, maar zo kunnen we natuurlijk bezig blijven. "Ik vind dat" is zo subjectief. Revenge overigens wel heel vermakelijk hoor en van al de keuzes van Shadowed zeker de leukste voor mij. Maar naar mijn mening kan het niet op tegen de rauwere I Spit on your Grave films. Zeker het misbruik is daar veel rauwer terwijl in Revenge het nogal gekunsteld overkomt (en erg kort) en voor mij een pak minder effect had.
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Ja, daar ben ik het mee eens. De I Spit on Your Grave films zijn absoluut bruter, maar ik vond met name de dame daar minder aantrekkelijk en qua acteerwerk al helemaal niks. Maar daar zit weer meer horror in dan Revenge, die inderdaad meer bij het actie/thriller gehalte blijft met hier en daar behoorlijk bloedverlies.