• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.426 films
  • 12.237 series
  • 34.020 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.131 gebruikers
  • 9.379.095 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3849 stemmen

The Bride of Frankenstein (1935)

Horror draft - Google Таблиці - docs.google.com

Collins het is weer aan jou.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kondoro schreef:

Ik houd het ook oplettend in de gaten met mijn lijstje via letterboxd die ik nog wel moet bijwerken, en van alle films die tot nu toe genomineerd zijn heb ik de helft gezien, ben al wel bezig met alles te kijken.

Je laatste nominatie heeft me alvast positief verrast

En ondanks dat er al veel goede films zijn gekozen kan ik er nog wel een dozijn bedenken die ik er in wil zetten. Ik denk dat ik bij mijn 3 laatste gewoon pas op het laatste moment ga beslissen. Een silent nog in elk geval dat wel.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hollywood007 schreef:

The Bride of Frankenstein (1935)

Collins het is weer aan jou.

Ja die kon natuurlijk niet ontbreken in jouw lijstje denkend aan je vroegere avatar. Grappig dat dan jij daarvoor nog de film nomineerde die ik voor altijd aan Noodless zal blijven linken.

Shadowed

• 11421 berichten
  • 6719 stemmen

Ik had ergens ook een film die erg brak was en ook absoluut niet goed vond maar wel interessant was om te nomineren. (Het is namelijk een animatiefilm) maar ik heb geen idee of dat de bedoeling is.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shadowed schreef:

Ik had ergens ook een film die erg brak was en ook absoluut niet goed vond maar wel interessant was om te nomineren. (Het is namelijk een animatiefilm) maar ik heb geen idee of dat de bedoeling is.

Tenzij je er plezier in schept dat andere mensen ook door die pijn moeten, is dit niet de bedoeling neen. Maar voor hetzelfde geld vinden anderen die wel goed. Maar het gaat erom dat je films kiest die je zelf goed vind. Het is makkelijk om telkens klassiekers te gaan nemen en te hopen om zo te winnen ook al sta je niet geheel achter dat lijstje. Maar op die manier ben je niet echt eerlijk tegenover jezelf en de anderen, naar mijn mening.

En toch heb ik het gevoel dat Cikx er een klein beetje genoegen in schept films te nomineren waarvan hij weet dat ik het een beproeving zal vinden om er doorheen te moeten.

Shadowed

• 11421 berichten
  • 6719 stemmen

Duidelijk haha. Dan noem ik hem gewoon inplaats van te nomineren haha.

Wie iets vreemds wil zien, Where the Dead Go to Die (2012) is ook weer iets anders

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

Een gouwe ouwe dan maar. Vannacht nog eens bekeken. Minder impact dan jaren geleden, maar nog steeds goed genoeg.

Friday the 13th (1980)

Woland, welk decennium zal het dit keer worden?

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

En toch heb ik het gevoel dat Cikx er een klein beetje genoegen in schept films te nomineren waarvan hij weet dat ik het een beproeving zal vinden om er doorheen te moeten.

Nee hoor, vooralsnog staan alle films die ik genomineerd heb keurig in mijn persoonlijke top 100. Van mij hoef je ze ook zeker niet te kijken als je bij voorbaat al weet dat je er niks aan gaat vinden.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

Nee hoor, vooralsnog staan alle films die ik genomineerd heb keurig in mijn persoonlijke top 100. Van mij hoef je ze ook zeker niet te kijken als je bij voorbaat al weet dat je er niks aan gaat vinden.

Ik kijk ze niet uit masochisme hoor maar om een eerlijk oordeel te kunnen vellen bij het KO gedeelte. En ondanks dat ik het meeste uit je lijst niet echt hot vind, Rosemary's Baby vind ik dan wel een dikke topper!

Maar jou nu ondertussen kennende zou je best wel de nieuwe Suspiria kunnen gaan nomineren (ik heb je recensie even doorgenomen). Hoewel geen fan van het origineel 2 en een half uur dat ga ik echt niet doen nu, en blijkbaar maar een beperkte release in de bios. Maar ik denk dat baspls en TornadoEF5 zich meer zorgen zullen maken bij zo een nominatie.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Maar jou nu ondertussen kennende zou je best wel de nieuwe Suspiria kunnen gaan nomineren (ik heb je recensie even doorgenomen). Hoewel geen fan van het origineel 2 en een half uur dat ga ik echt niet doen nu, en blijkbaar maar een beperkte release in de bios. Maar ik denk dat baspls en TornadoEF5 zich meer zorgen zullen maken bij zo een nominatie.

Ik zou wel willen, maar 3 films uit 2018 vind ik een beetje teveel van het goede.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

alexspyforever schreef:

Maar ik denk dat baspls en TornadoEF5 zich meer zorgen zullen maken bij zo een nominatie.

Dat kan nog wel eens meevallen haha. Ik moet hem nog zien, maar van wat ik zo hoor valt het voor sommige Argento-fans behoorlijk tegen.

Woland

• 4801 berichten
  • 3820 stemmen

An American Werewolf in London (1981)

Weer eens even wat anders, en jaren '80 dus. Aan u Cikx, knal er maar weer een goeie arthouse in

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Vooruit dan maar. Ik ga voor Under the Skin (2013).

Ik doe het echt niet expres alexspyforever

Kondoro0614 is weer aan de beurt.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Cikx schreef:

Vooruit dan maar. Ik ga voor Under the Skin (2013).

Ik doe het echt niet expres alexspyforever

Kondoro0614 is weer aan de beurt.

Mwah dat lijkt nog wel mee te vallen qua verhaal en kijk eens aan blijft onder de 2 uur bravo. Totdat ik em daadwerkelijk opzet en gefrustreerd door het trage tempo het internet in een 2de venster maar weer opendoe omdat ik anders toch dreig in slaap te vallen

Wacht maar bij een volgende editie koop ik een dozijn deelnemers om die enkel films als Cannibal Holocaust nomineren

Of misschien toch het aantal films binnen een bepaald subgenre of periode beperken, want zo blijf je telkens weer uit hetzelfde vaatje tappen.

Maar aan de andere kant ik ben eigenlijk tegen te veel beperkingen dus laat maar

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

Oei. dat wordt afzien alexspyforever Die laatste nominatie van Cikx vond ik zelfs maar net te doen!

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik kijk ze niet uit masochisme hoor maar om een eerlijk oordeel te kunnen vellen bij het KO gedeelte. En ondanks dat ik het meeste uit je lijst niet echt hot vind, Rosemary's Baby vind ik dan wel een dikke topper!

Die heb ik nog niet gezien, en denk ook niet dat het iets voor mij zal zijn (veel commentaar ook op gekregen trouwens).

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

baspls jij mag ondertussen. Kondoro doet de zijne wel als hij weer online komt.

John Milton

• 24233 berichten
  • 13403 stemmen

joolstein schreef:

Oei. dat wordt afzien alexspyforever Die laatste nominatie van Cikx vond ik zelfs maar net te doen!

zó'n goede film

Wou dat ik er zelf aan had gedacht...

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Noodless mag volgens mij.

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

The Birds (1963)

ZZ TOP mag dan zeker....

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Valerie a Týden Divu (1970) (de apartere films ook maar eens aan bod laten komen)

John Milton

• 24233 berichten
  • 13403 stemmen

en we zitten op 120 titels.

MovieMeter Horrorfilm draft en KO 2018 @ICM

En het kan bijna niet mooier, ik heb er exact 100 van gezien. Enige wat ik kan bedenken dat nóg mooier is, is een Joolstein die ze alle 120 gezien heeft.

(wat waarschijnlijk vannacht al zover is)

edit: Crap, ik had de verkeerde Perfect Blue erin staan. Nu heb ik er 101.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Rare keuze baspls

Gelukkig wel al gezien

Dan zal ik Night of the Living Dead maar kiezen zeker als men die blijft negeren.

John Milton

• 24233 berichten
  • 13403 stemmen

alexspyforever schreef:

Rare keuze baspls

Gelukkig wel al gezien

Mooie keuze!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Mooie keuze!

Mooie beelden heeft ie zeker maar of er echt sprake is van een plot... Nuja wel leuker dan Wicker man

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Mooie keuze!

Sinds het zien van die film is hij steeds verder op geschoven qua waardering zover zelfs dat hij na een tijdje in mijn top 10 stond!

Enige wat ik kan bedenken dat nóg mooier is, is een Joolstein die ze alle 120 gezien heeft.

(wat waarschijnlijk vannacht al zover is)

Helaas niet John Milton ik mis nog 3 films.

Mandy (2018),Pafekuto Buru (1997) en Wolf Creek (2005)

Een paar films waar ik op het moment nog geen zin in heb!

Tevens duurt het ook nog een dag of twee voor nachtdiensten ,

Morgen wordt het een dagje in het museum werken. En dus dagje van andere visuele vormgeving.

John Milton

• 24233 berichten
  • 13403 stemmen

Pafekuto Buru ga je volgens mij wel goed vinden hoor

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

Pafekuto Buru ga je volgens mij wel goed vinden hoor

Daar ben ik ook vrij zeker van.

Vandaag The Mist en Pontypool gezien, vielen beide tegen.

Ik moet er nog 6 maar in films als Goksung, I saw the Devil en Gozu heb ik nog geen zin.

Morgen Funny Games US (is dat een remake?) en Revenge, blijkbaar Frans gesproken ondanks de Engelse titel. Misschien vanavond Under the Skin om er vanaf te zijn.

Ondertussen mag IH88 weer gaan nomineren.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

weet iemand een goeie side waar ik kaas kan halen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.