- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
The Bride of Frankenstein (1935)
Horror draft - Google Таблиці - docs.google.com
Collins het is weer aan jou.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik houd het ook oplettend in de gaten met mijn lijstje via letterboxd die ik nog wel moet bijwerken, en van alle films die tot nu toe genomineerd zijn heb ik de helft gezien, ben al wel bezig met alles te kijken.
Je laatste nominatie heeft me alvast positief verrast 
En ondanks dat er al veel goede films zijn gekozen kan ik er nog wel een dozijn bedenken die ik er in wil zetten. Ik denk dat ik bij mijn 3 laatste gewoon pas op het laatste moment ga beslissen. Een silent nog in elk geval dat wel.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
The Bride of Frankenstein (1935)
Collins het is weer aan jou.
Ja die kon natuurlijk niet ontbreken in jouw lijstje denkend aan je vroegere avatar. Grappig dat dan jij daarvoor nog de film nomineerde die ik voor altijd aan Noodless zal blijven linken.
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Ik had ergens ook een film die erg brak was en ook absoluut niet goed vond maar wel interessant was om te nomineren. (Het is namelijk een animatiefilm) maar ik heb geen idee of dat de bedoeling is.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik had ergens ook een film die erg brak was en ook absoluut niet goed vond maar wel interessant was om te nomineren. (Het is namelijk een animatiefilm) maar ik heb geen idee of dat de bedoeling is.
Tenzij je er plezier in schept dat andere mensen ook door die pijn moeten, is dit niet de bedoeling neen.
Maar voor hetzelfde geld vinden anderen die wel goed. Maar het gaat erom dat je films kiest die je zelf goed vind. Het is makkelijk om telkens klassiekers te gaan nemen en te hopen om zo te winnen ook al sta je niet geheel achter dat lijstje. Maar op die manier ben je niet echt eerlijk tegenover jezelf en de anderen, naar mijn mening.
En toch heb ik het gevoel dat Cikx er een klein beetje genoegen in schept films te nomineren waarvan hij weet dat ik het een beproeving zal vinden om er doorheen te moeten. 
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Duidelijk haha. Dan noem ik hem gewoon inplaats van te nomineren haha.
Wie iets vreemds wil zien, Where the Dead Go to Die (2012) is ook weer iets anders 
Collins
-
- 7301 berichten
- 4318 stemmen
Een gouwe ouwe dan maar. Vannacht nog eens bekeken. Minder impact dan jaren geleden, maar nog steeds goed genoeg.
Woland, welk decennium zal het dit keer worden?
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
En toch heb ik het gevoel dat Cikx er een klein beetje genoegen in schept films te nomineren waarvan hij weet dat ik het een beproeving zal vinden om er doorheen te moeten.
Nee hoor, vooralsnog staan alle films die ik genomineerd heb keurig in mijn persoonlijke top 100.
Van mij hoef je ze ook zeker niet te kijken als je bij voorbaat al weet dat je er niks aan gaat vinden.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nee hoor, vooralsnog staan alle films die ik genomineerd heb keurig in mijn persoonlijke top 100.
Van mij hoef je ze ook zeker niet te kijken als je bij voorbaat al weet dat je er niks aan gaat vinden.
Ik kijk ze niet uit masochisme hoor maar om een eerlijk oordeel te kunnen vellen bij het KO gedeelte. En ondanks dat ik het meeste uit je lijst niet echt hot vind, Rosemary's Baby vind ik dan wel een dikke topper!
Maar jou nu ondertussen kennende zou je best wel de nieuwe Suspiria kunnen gaan nomineren (ik heb je recensie even doorgenomen). Hoewel geen fan van het origineel 2 en een half uur dat ga ik echt niet doen nu, en blijkbaar maar een beperkte release in de bios.
Maar ik denk dat baspls en TornadoEF5 zich meer zorgen zullen maken bij zo een nominatie. 
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Maar jou nu ondertussen kennende zou je best wel de nieuwe Suspiria kunnen gaan nomineren (ik heb je recensie even doorgenomen). Hoewel geen fan van het origineel 2 en een half uur dat ga ik echt niet doen nu, en blijkbaar maar een beperkte release in de bios.
Maar ik denk dat baspls en TornadoEF5 zich meer zorgen zullen maken bij zo een nominatie.
Ik zou wel willen, maar 3 films uit 2018 vind ik een beetje teveel van het goede. 
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Dat kan nog wel eens meevallen haha. Ik moet hem nog zien, maar van wat ik zo hoor valt het voor sommige Argento-fans behoorlijk tegen.
Woland
-
- 4801 berichten
- 3820 stemmen
An American Werewolf in London (1981)
Weer eens even wat anders, en jaren '80 dus. Aan u Cikx, knal er maar weer een goeie arthouse in 
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Vooruit dan maar. Ik ga voor Under the Skin (2013).
Ik doe het echt niet expres alexspyforever 
Kondoro0614 is weer aan de beurt.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Vooruit dan maar. Ik ga voor Under the Skin (2013).
Ik doe het echt niet expres alexspyforever 
Kondoro0614 is weer aan de beurt.
Mwah dat lijkt nog wel mee te vallen qua verhaal en kijk eens aan blijft onder de 2 uur bravo. Totdat ik em daadwerkelijk opzet en gefrustreerd door het trage tempo het internet in een 2de venster maar weer opendoe omdat ik anders toch dreig in slaap te vallen 
Wacht maar bij een volgende editie koop ik een dozijn deelnemers om die enkel films als Cannibal Holocaust nomineren 
Of misschien toch het aantal films binnen een bepaald subgenre of periode beperken, want zo blijf je telkens weer uit hetzelfde vaatje tappen.
Maar aan de andere kant ik ben eigenlijk tegen te veel beperkingen dus laat maar 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Oei. dat wordt afzien alexspyforever Die laatste nominatie van Cikx vond ik zelfs maar net te doen!
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik kijk ze niet uit masochisme hoor maar om een eerlijk oordeel te kunnen vellen bij het KO gedeelte. En ondanks dat ik het meeste uit je lijst niet echt hot vind, Rosemary's Baby vind ik dan wel een dikke topper!
Die heb ik nog niet gezien, en denk ook niet dat het iets voor mij zal zijn (veel commentaar ook op gekregen trouwens).
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
baspls jij mag ondertussen. Kondoro doet de zijne wel als hij weer online komt.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
Oei. dat wordt afzien alexspyforever Die laatste nominatie van Cikx vond ik zelfs maar net te doen!

Wou dat ik er zelf aan had gedacht...
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Valerie a Týden Divu (1970) (de apartere films ook maar eens aan bod laten komen)
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
en we zitten op 120 titels.
MovieMeter Horrorfilm draft en KO 2018 @ICM
En het kan bijna niet mooier, ik heb er exact 100 van gezien. Enige wat ik kan bedenken dat nóg mooier is, is een Joolstein die ze alle 120 gezien heeft.
(wat waarschijnlijk vannacht al zover is)

edit: Crap, ik had de verkeerde Perfect Blue erin staan. Nu heb ik er 101.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Rare keuze baspls 
Gelukkig wel al gezien
Dan zal ik Night of the Living Dead maar kiezen zeker als men die blijft negeren.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mooie beelden heeft ie zeker maar of er echt sprake is van een plot... Nuja wel leuker dan Wicker man 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Sinds het zien van die film is hij steeds verder op geschoven qua waardering zover zelfs dat hij na een tijdje in mijn top 10 stond!
(wat waarschijnlijk vannacht al zover is)
Helaas niet John Milton ik mis nog 3 films.
Mandy (2018),Pafekuto Buru (1997) en Wolf Creek (2005)
Een paar films waar ik op het moment nog geen zin in heb!
Tevens duurt het ook nog een dag of twee voor nachtdiensten ,
Morgen wordt het een dagje in het museum werken. En dus dagje van andere visuele vormgeving.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
Pafekuto Buru ga je volgens mij wel goed vinden hoor 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Pafekuto Buru ga je volgens mij wel goed vinden hoor
Daar ben ik ook vrij zeker van.
Vandaag The Mist en Pontypool gezien, vielen beide tegen.
Ik moet er nog 6 maar in films als Goksung, I saw the Devil en Gozu heb ik nog geen zin.
Morgen Funny Games US (is dat een remake?) en Revenge, blijkbaar Frans gesproken ondanks de Engelse titel. Misschien vanavond Under the Skin om er vanaf te zijn.
Ondertussen mag IH88 weer gaan nomineren.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
weet iemand een goeie side waar ik kaas kan halen