Where the Dead Go to Die (2012)

Animatie / Horror

geregisseerd door Jimmy ScreamerClauz
met de stemmen van Ruby Larocca, Brandon Slagle en Joey Smack

Een aantal getroubleerde kinderen woont in dezelfde buurt. Ze worden allemaal opgejaagd door de pratende hond Labby, die hen meevoert op surreële trips tussen dimensies en tijdsperiodes. In de nacht van een maansverduistering vertelt Labby Tommy over de duivelse foetus die in diens moeder leeft. In dezelfde nacht probeert hij Ralph te helpen om een meisje te redden van diens vader. Dan moeten ze ook nog oppassen voor een verslaafde die herinneringen steelt en in een verlaten kerk woont.

Meneer Bungel

avatar van jeroentjuhhhhh
Beetje jammer van die 2003 video game look, maar flink wat freaky gedoe

avatar van Shadowed
Kippenvel.

Heb na afloop van de film een beetje lopen zoeken en kwam er zo achter dat de regisseur high was toen hij dit verhaal schreef, en dat is wel te merken. Ook zag ik dat het als comedy bedoeld was en daarom dus de voice acting zo slecht was.

Maar goed, nogal een bizarre 95 minuten. ScreamerClauz weet je soms aardig kippenvel te geven en het WTF gehalte is enorm hoog. Het verhaal ontspoort soms volledig en de animatie is natuurlijk erg brak. Soms is het gewoon over the top en soms is het ONGELOOFLIJK over de top.

Zo veel mogelijk taboe in een glitchy animatie film gooien en deze film is geboren. Ik wist vaak niet wat ik nou eigenlijk aan het kijken was maar als je kippenvel wil hebben is dit een aanrader. Maar verre van goed.