- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Nee joh: alles is nog mogelijk in elke categorie, we zijn pas net begonnen. Kan er maar één ding op zeggen:
https://i.pinimg.com/originals/40/7a/ca/407aca623140c92bbc4b664e75df6ae8.jpg
(*Edit: ik wist ff niet meer welke de Purple Cap was, maar daar moet ik inderdaad toegeven dat het erop lijkt dat die wel zo goed als beslist is ikkegoemikke.)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
24. Faceless (1988)
FTV - 98 minuten (Green cap: 2085 + 98 = 2183 punten)
Black cap: / (Totaal: 65 punten)
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYTZkYTg0MGEtMGMyYi00NzI0LWFiMjEtMmNlMzYzZTAzOGNlXkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg
Franco maakte kennelijk nog een 2de 'serieuze' film na The Diabolical Dr. Z. Het concept van gezichtstransplantatie is niks nieuws, dit zagen we al eerder in het erg sfeervolle 'Les Yeux sans Visage'. Aangezien het Franco is en ondertussen zitten we in de jaren 80 is het allemaal wat grafischer dan zijn voorgangers. Enkele dagen geleden zei ik nog dat regisseurs van de goedkopere films best niet te vaak buiten die grenzen gaan (lees een serieuzere film maken), want dit leidt wel vaker tot saaie films. Voor Diabolical Dr. Z was dit geenszins het geval ook al vond ik dat nu ook weer geen topper. Faceless heeft goede gore dat wel maar de film wil nooit echt los komen. Het blijft steeds in zo een gezapig tempo hangen waarbij de kijker langzaam in slaap wordt gewiegd om af en toe wakker te worden geschud door wat actie of erotiek. Die erotiek en bloot valt uiteindelijk vies tegen. Net als je denkt nu wordt het opwindend, wordt de scène afgebroken. Ook was er naar mijn zin veel te veel focus op randverschijnselen, nevenpersonages en scènes die nodeloos werden gerekt (neem nu de detective zijn gevecht met de bodyguard van die homo). Verder ook nogal wat gepalaver om zogenaamd de onderlinge relaties uit te diepen, maar toch blijven de figuren oppervlakkig en zwart/wit. Door al die dingen naast de kwestie zou je uiteindelijk nog gaan vergeten dat deze film draait om een vrouw die een nieuw gezicht wil. Franco lijkt minder geïnteresseerd in het echte plot en rommelt er maar wat op los. Het is vooral wachten op grafische scènes want de rest is gewoon niet boeiend, de erotische scènes incluis.
Aangezien de bad guys nogal zwart/wit werden neergezet als gevoelloos kon ik weinig sympathie opbrengen voor hen waardoor het einde niet enkel teleurstellend was, maar ook zwak en onafgewerkt. Oh ja de hinderlijke getuigen worden ingemetseld duister maar niet echt origineel, gewoon The Black Cat zonder de kat dan. En ja ik ergerde me ook wel aan de domheid van een aantal good guys. En ach die blonde (Brigitte Lahaie) was toch altijd net op het juiste moment op de juiste plaats, beetje teveel toevalligheden, ik haat dat. Het moet wel gezegd dat Lahaie eigenlijk het enige boeiende personage was dat nog een beetje persoonlijkheid had. De rest en vooral de mannelijke figuren waren echt bordkarton. Iets teveel negatieve punten om er een voldoende aan kwijt te kunnen. voor mij geen serieuze Franco's meer hoor!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nee joh: alles is nog mogelijk in elke categorie, we zijn pas net begonnen. Kan er maar één ding op zeggen:
(afbeelding)
Maar stilzitten en kalm blijven als het op films kijken aankomt is voor jou niet van toepassing 
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Het je ook Telly Savalas alias kojak gezien in deze film ?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ja, maar hij kwam weinig in beeld ondanks dat hij toch wel een essentiële rol had.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10388 stemmen
10. Child's Play (2019) - MovieMeter.nl
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1122000/1122131.jpg?cb=1561623278
FTV - 90 minuten - (827 + 90 = 917)
Gekeken op 05-10-2020
Black cap: 23
3*
Beter dan verwacht. De pop ziet er totaal niet uit en zorgt sowieso voor een 1/2 punt minder, maar er kwamen een aantal leuke scenes in voor. De viezerik die op een gegeven moment aan een verwarmingsbuis hangt en dan precies boven een cirkelzaag is toch wel een momentje hoor.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
31. The Corpse Vanishes (1942)
FTV: 64 minuten (2639 totaal)
Black cap: 1940s (3) + black & white (3) + trash (4) + turkey (5) = 15 punten (161 totaal)
Saaie detective thriller met nauwelijks horrorelementen. Duurt slechts 64 minuten, maar voelde als ruim twee uur. Af en toe wat redelijke stukken, maar die leggen het toch af tegen de afgrijselijke scènes met het nogal belabberde acteerwerk van met name de vrouwen. 2,25*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7270 stemmen
7. Pieces (Mil Gritos Tiene la Noche) (1982)
RW: 90 minuten / Green cap: (354 + 90 = totaal: 444)
Black cap: 4 punten (trash) Totaal: 27 punten
Waardering: 5*
https://www.unratedfilm.com/wp-content/uploads/2012/08/pieces-5.jpg
In de herziening na een jaartje of 30. Toen op een VHS uit de plaatselijke videotheek, tegenwoordig in formidabele kwaliteit op VOD. Deze film is zo lekker fout, dit is echt zo'n videotheek jaren 80 classic. Voor Oscars en Gouden Leeuwen deed het allemaal niet mee, bloed, lichaamsdelen, kettingzagen, half blote meisjes in stukken zagen. Nog steeds heel (on)fris na al die jaren.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
19. The Invisible Man (2020)
FTV, 124 minuten (Totaal 1825 minuten)
Black cap - (totaal 38 punten)
Solide thriller dat wel, maar volgens bekend recept. Het is een variant op de originele The Invisible Man (zie ook Hollow Man), en dan vooral vanuit het perspectief van het slachtoffer: namelijk, zijn vrouw die door hem geterroriseerd wordt, en die hij probeert te framen voor van alles wat hij uitspookt. Het is solide gedaan en geacteerd, met een paar sterke scenes (het etentje met zuslief bijvoorbeeld), maar het kon me eigenlijk ook nooit ergens echt meeslepen. Zowel de emotionele investering in de personages (of eigenlijk het ene hoofdpersonage) kwam er niet, de dader leren we nooit echt kennen en blijft een soort anoniem kwaad, en de gebeurtenissen waren allemaal aan de voorspelbare kant. Zeker in de tweede helft wordt het steeds wat minder interessant,oindanks de af en toe fraaie effecten. 3.0*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
Black cap: 1940s (3) + black & white (3) + trash (4) + turkey (5) = 15 punten (161 totaal)
Voila, de Purple Cap is binnen 
En ik had nog eventjes hoop 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
(afbeelding)
Saaie detective thriller met nauwelijks horrorelementen. Duurt slechts 64 minuten, maar voelde als ruim twee uur. Af en toe wat redelijke stukken, maar die leggen het toch af tegen de afgrijselijke scènes met het nogal belabberde acteerwerk van met name de vrouwen. 2,25*
Purple cap verdiend, proficiat! Ik stuur je morgen een pm zal ik je 4 keuzes voorleggen. 
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Shaky, gefeliciteerd met de "Purple Cap" 
https://i2.wp.com/weblog.pijnackerhordijk.nl/wp-content/2009/04/image001.gif?resize=263%2C332
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 88 min. ( totaal : 2438 )
Black cap : Trash (4) + Turkey (5) = 9 Totaal : 112
https://blob.cede.ch/catalog/15455000/15455172_1_92.jpg?v=1
Chaotische horrorfilm waarbij je op het einde je de vraag stelt van naar wat heb ik nu eigenlijk gekeken. De kills zijn soft en vaak is er niet veel te zien. Het verhaal stelt niks voor en de uitwerking van de slotscène is zwak. 3/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
28 From Beyond the Grave (1974)
FTV - 97 min. ( totaal : 2535 )
Black cap : Trash (4) Totaal : 116
https://images.static-bluray.com/products/20/15064_1_large.jpg
Mooie filmposter maakt de film niet !
Ook deze anthologie weet mij niet te overtuigen. Peter Cushing speelt de eigenaar van een obscuur antiekwinkeltje en wie hem oplicht zal nare consequenties ervaren. Zo krijgt de kijker vier segmenten te zien van klanten die hem bedriegen. De invulling van het personage die Cushing speelt, houdt eigenlijk bittere weinig in.
Verhaal 1 : The Gate Crasher : sfeer is oké, matig verhaal ondanks een leuk gegeven van de spiegel.
https://images.static-bluray.com/reviews/19633_1.jpg
Verhaal 2 : An Act of Kindness : beste verhaal, goed uitgewerkt met nare personages, zelfs een beetje creepy sfeer. Goed acteerwerk.
https://bigcomicpage.files.wordpress.com/2018/05/33769783_1703001753087679_4590467844898029568_n.jpg
Verhaal 3 : The Elemental : minste van de 4 segmenten, heeft gelukkig wel een komische benadering door de effecten en het personage Madame Orlof.
https://sevendoorsofcinema.files.wordpress.com/2019/10/frombeyondthegrave5.jpg
Verhaal 4 : The Door : ook een verhaal met een leuk gegeven, maar het verhaal mist wat pit en wat toffe griezelmomenten. De sfeer is wel goed. Het is ook het enige verhaal dat goed afloopt omdat het hoofdpersonage William de winkelier uiteindelijk niet had bedrogen. Lesley-Anne Down speelt hier de vrouw van William. Die deur had wel iets.... 5/10
https://www.weirdwildrealm.com/filmimages/frombeyondthe-blueroom.jpg
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
20. La Momia Azteca contra el Robot Humano (1958)
FTV, 65 minuten - Totaal 1890 punten
Black cap: 14 punten (1950s (2) + black & white (3) + trash (4) + turkey (5) ) - Totaal 52 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/18000/18257.jpg?cb=1395784985
Zo, even lekker puntjes voor de black cap scoren - al haal ik Shaky niet meer in zo te zien
.
Zoals de titel al suggereert: dit slaat inderdaad helemaal nergens op. Een plot om te huilen, met een mysterieuze Azteekse mummy, een gekke wetenschapper, en op het einde nog even een robot, met daartussenin een hoop rare scenes waaraan alles aan elkaar gelinkt wordt. Of tenminste, dat wordt geprobeerd. Kijk, kwalitatief is dit natuurlijk meuk, met geen spanning, actie, gore, goeie effecten, capabele cast, samenhangend plot of wat dan ook. Maar toch heb ik stiekem toch best wel een beetje genoten van het low-budget sfeertje en de heerlijke onzin die uitgekraamd en getoond wordt. Ik heb ze vervelender en vooral saaier gezien. 1.5*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
Nu al de 31 behaald, proficiat Shaky. Ik was al blij dat ik bij de zes films was.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
FTV : 83 minuten (Totaal 2036)
Black cap : Turkey (5) - (Totaal 56 pt.)
Persoonlijke waardering : 0.5*
https://www.killerhorrorcritic.com/uploads/9/6/8/2/968225/blood3_1_orig.jpg
Dit was wel echt een Turkey waard. Italiaanse horror dat over ik-weet-niet-wat ging. En het einde was totaal onbegrijpelijk. Lachwekkend acteerwerk. Vreselijke film.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#10 Creep (2004) - FTV - 85 minuten (918)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17643.jpg?cb=1367567755
Het begin was wel aardig en de setting leende zich voor een creepy kat en muis spel, maar ontspoorde op een gegeven moment 'te veel'. Geen onaardig filmpje om eens te kijken, maar vond het wel een tegenvaller.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8927 stemmen
Je ben bijna niet te stoppen, Proficiat!! Met het als eerste behalen van de 31 films 
https://www.babooncreation.com/wp-content/uploads/2015/10/MJ-600x600.gif
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
FTV, 77 minuten (Totaal 1967 minuten)
Black cap: 11 ((1940s (3) + black & white (3) + turkey (5) ) - Totaal 63 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15661.jpg?cb=1590407025
Wederom een draakje uit de oude doos. The Mad Monster is een soort aftreksel van The Wolf Man, maar dan met een gekke wetenschapper in de mix. Niet rampzalig, maar wel gewoon erg matig. Het is een nogal derivatieve film, en ook wat aan de saaie kant. De tuinman doet het nog wel aardig op een hammy wijze, maar ik was alsnog blij toen dit eindelijk een keertje af was. 1.5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Woland, hoe bestaat het: we hebben dezelfde film gekeken op, vermoedelijk, hetzelfde moment
. Mad Monster was inderdaad niet veel soeps.
Die tuinman zag ik trouwens in meer recensies voorbij komen, maar wat daar minder slecht aan was dan de rest van de film heb ik dan gemist.
Ik kom trouwens tot 11 punten zie ik in mijn bestand. Waar heb jij het trash label voor deze gevonden? Dan pas ik die van mij natuurlijk ook aan naar 15.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
FTV: 94 min. (1087 totaal)
Black cap: 0 (15 totaal)
https://i.pinimg.com/originals/96/7b/f6/967bf68b01211ad015878aa97339f47d.png
Mijn eerste Joe D'Amato film en van zijn enige horror films, hij maakte vooral erotiek. Dit is volgens velen zijn beste werk en dat belooft niet veel. Het concept is niet slecht en het heeft een soundtrack van Goblin. Voor de rest vond ik het rommelig, saai, niet te goed gemaakt of geacteerd, paar goede momenten van gore maar dat maakte film niet voor mij. Ik ben ook niet de grootste fan van Italiaanse horror van deze periode.
#12 The Slumber Party Massacre (1982)
FTV: 77 min. (1164 totaal)
Black cap: Trash (4) (19 totaal)
https://i2.wp.com/scariesthings.com/wp-content/uploads/2019/03/SPM.jpg?resize=1024%2C636&ssl=1
Verhaal achter de productie van deze is interessant. Rita Mae Brown een advocaat van mensen-, vrouwen- en Holibi-rechten schreef het scenario as parodie van slasher films. De producers besloten om het als standaard slasher te verfilmen tot haar begrijpelijke ongenoegen. Oeverings een van de weinige filmen van dit soort gemaakt door een vrouwelijke regisseur wat jij niet zou merken aan de film. Moeilijk te zeggen wat hier bedoeld is als parodie of wat gewoon dom is door het aard van deze films. Jij hebt tenminste nog de drilboor / penis metafoor en de speech van de seriemoordenaar. Voor de rest een redelijk meh en frequent domme slasher. Adequaat voor fans, persoonlijk niet de grootste slasher fan.
FTV: 100 min. (1264 totaal)
Black cap: (19 totaal)
https://assets.mubicdn.net/images/film/26409/image-w1280.jpg?1552718989
Dit is ook een film met een interessant of eerder controversieel productiegeschiedenis. “Men behind the Sun” handelt over de autoriteiten van Japanners in bezet China (Manchukuo) in de faciliteit bekend als Unit 731 tijdens WWII. In deze faciliteit werden honderd duizenden mensen aan de meest inhumane experimenten onderworpen, opzettelijk geïnfecteerd met syfilis, pest, vergast, levende vivisicteerd , levend bevroren, in brand gestoken, verkracht, baby’s vermoord,….
“Men behind the Sun” toont deze martelingen in volle detail. En gebruikte hiervoor soms echte lijken alsook beelden van een echte autopsie (met toestemming van de ouders). Film wordt ook achtervolgd door geruchten dat er een kat op de set vermoord is. Dit alles heeft de film de nodige controverse bezorgd en is het daardoor op vele censuur lijsten verschenen. Ondanks de reputatie van exploitatie film was dit niet de bedoeling van de regisseur. De film is zo goed mogelijk historisch waar, acteurs zijn gekozen op basis van gelijkenis met historische mensen en de lijken waren meer budget noodzaak en gebrek aan special effect mensen in China, film is op locatie gefilmd & oorlogsbeelden getoond zijn echt. Wat de film dichter bij Italiaanse Realisme cinema brengt dan exploitatie.
Alle controverse ten spijt, de scenario of de film hadden iets beter gekund maar zij zijn adequaat. De notoire scenes zijn inderdaad extreem maar zij zijn ook absoluut waar. Niet alleen dat maar als jij inleest van wat er gebeurd dan was de realiteit nog erger in sommige opzichten. Productie terzijde is het niet gemakkelijk om daarmee gemakkelijk te voelen, wetende dat verantwoordelijken achteraf immuniteit hebben ontvangen en in een geval meer oorlogsmisdaden hebben begaan. Beetje flauw dat dit gegeven beetje overschaduwd lijkt door de controverse rond deze film.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8927 stemmen
20 Demoni 3 (1991)
FTV: 79 minuten (Green cap totaal; 1892+ 79 = 1971)
Black cap:1950s+Black & White + correctie:2 + 3 + 12 punten:(84 + 17 = 101punten)
Persoonlijk waardering magere 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/19000/19321.jpg?cb=1368137212
Het oude westen, in een kleine, stoffige stadje probeert een lokale boer, Buffer, Dr. Carter en zijn familie onder druk te zetten en ze van hun land te verjagen. Een mysterieuze vreemdeling gekleed in het zwart rijdt de stad in, hij is een beruchte outlaw in het Westen. Een knappe held probeert nog vrede te sluiten en ondertussen de dochter voor zich te winnen. Het eindigt in een shoot-out Zo'n beetje het overbekende western-plot waren het niet dat die mysterieuze vreemdeling in het zwart een vampier is en de held een predikant.
De film kruist twee populaire filmgenres met elkaar en is daarmee toch wel een wat vreemdere Universal B-films uit de late jaren vijftig. Misschien zelfs wel de eerste die dit deed? (de enige uit het verleden waar ik weet van heb stammen uit 1966) Ondanks ietwat eigenzinnig is het verder ook onbeduidend.
De film bezit meer Western-elementen dan die van de vampieren-horror. Blijkbaar wordt je vampier als je zelfmoord pleegt maar echt bijten doet hij zo goed als niet. Het einde was uiteindelijk best leuk
De cast bestaat verder uit bekende B-filmgezichten en zijn allen degelijke acteurs. Regisseur Edward Dein (en screenwriter, werkte bv. ook samen met Val Lewton) laat soms opvallend en mooi belichte zwart-wit cinematografie zien bij de nachtelijke horror-gestileerde scènes. Hoewel dit te langzaam en spraakzaam en te goedkoop was om echt veel sfeer of opwinding te bieden, helpt de enigszins unieke aanwezigheid van de vampier om op zijn minst enige interesse te behouden.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Meen je niet Shaky!
Tja, ik vond de tuinman wel een grappig overdreven typetje, uiteraard geen groot acteur. Ik heb trouwens m'n punten aangepast, ik had scheef gekeken - ik had een hit toen ik zocht op de Grindhouse DB, maar dat blijkt om Man Made Monster uit 1941 te gaan, niet deze.Geen trash dus, officieel tenminste 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Meen je niet Shaky!
Tja, ik vond de tuinman wel een grappig overdreven typetje, uiteraard geen groot acteur. Ik heb trouwens m'n punten aangepast, ik had scheef gekeken - ik had een hit toen ik zocht op de Grindhouse DB, maar dat blijkt om Man Made Monster uit 1941 te gaan, niet deze.Geen trash dus, officieel tenminste
Ik denk dat het trash label voor sommige films ongelukkig is gekozen. Zowel GCD als SWV hebben ook wel goede films in de aanbieding. Die andere 2 neen das echt low budget trash. Misschien dat ik het in de toekomst zal hernoemen naar 'special intrest en obscure' of zoiets 
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#7. Saw V (2008) - 92 minuten - RW
#8. Saw VI (2009) - 90 minuten - RW
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
Ik denk dat het trash label voor sommige films ongelukkig is gekozen. Zowel GCD als SWV hebben ook wel goede films in de aanbieding. Die andere 2 neen das echt low budget trash. Misschien dat ik het in de toekomst zal hernoemen naar 'special intrest en obscure' of zoiets
Ik blijf altijd lang hangen op die SWV site. Telkens ik daar ga zoeken naar een film, krijg een aanbod met niet mis te verstane covers. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik blijf altijd lang hangen op die SWV site. Telkens ik daar ga zoeken naar een film, krijg een aanbod met niet mis te verstane covers.
Ik heb al redelijk wat gezien van SWV. Maar zoals vaak is de verpakking (de cover) beter dan de inhoud (film). Toch blijf ik een zwak behouden voor de maatschappij enerzijds dat er ervoor zorgen dat obscure en verloren gewaande films niet verloren gaan en anderzijds ze ontlenen hun naam aan de film 'Something Weird' van HG Lewis, een van mijn favoriete regisseurs en je mag gerust wel zeggen dat zijn horrorfilms trash zijn (zeker als het op budget en acteerwerk betreft) maar hij is wel de grondlegger van gore. 'De eerste die...' is een populair argument voor sommige fans om te bewijzen dat films een klassieker- of cultstatus verdient en in bepaalde gevallen een standaard zet die niet of nauwelijks nog kan worden geëvenaard. Maar ik gebruik het niet als argument om te zeggen hoe geweldig de HG films zijn, het zijn de concepten die ik zeker voor hun tijd gewoon geweldig vind. Maar hou dit in gedachten: When watching a HG lewis movie the line between greatness and awfulness is very thin 
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#11 Creature (1985) - FTV - 97 minuten (1015)
Black Cap: turkey = 5 (23)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/19000/19266.jpg?cb=1365442247
Slap aftreksel van alien, terecht een turkey.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 93 minuten (Green cap: 2183 + 93 = 2276 punten)
Black cap: Trash (4) (Totaal: 69 punten)
https://bigcomicpage.files.wordpress.com/2018/05/33894875_1703530993034755_4532387861147680768_n.jpg
Amicus en Hammer het zijn productiehuizen die meer om sfeer draaien dan op grafische horror. Helaas bleven ze dat ook toepassen in de jaren 70 terwijl de meeste anderen al waren geëvolueerd. Hoewel ook nog vrij praterig probeert de regisseur er wat meer actie in te stoppen waarbij de gastheer er een soort spel maakt om jacht te maken op een weerwolf. De spannende momenten zij echter nogal karig en als het dan al eens spannend dreigt te worden is het meestal donker. Uiteindelijk wel leuk die gimmick waarbij je een half minuutje krijgt om zelf te raden wie de weerwolf is (ik zat er naast al behoorde die persoon ook tot een van de kanshebbers, maar denk niet dat je onomstotelijk kon zeggen die is het totdat ze natuurlijk de test krijgen, ik denk toch dat het grotendeels een gok blijft tussen 2 of 3 personen). Maar het leek eerder iets op een gimmick die je zou vinden in een William Castle film. Toch iets te braaf allemaal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.