The Corpse Vanishes (1942)

Alternatieve titel: The Case of the Missing Brides

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Wallace Fox
met Bela Lugosi, Luana Walters en Tristram Coffin

Dr. Lorenz heeft er alles voor over om zijn mooie vrouw jong te houden. Voor zijn experimenten heeft hij echter andere jonge vrouwen nodig van wie hij lichaamssappen afzuigt en die weer bij zijn vrouw inspuit.

avatar van otherfool
Redelijk amusante mad scientist film met een acceptabel tempo en een fijne dosis onzin in het verder minimale verhaaltje. Lugosi is een held.

2,5*.

avatar van maurice74
Vrij onzinnig verhaaltje, maar Lugosi redt zoals altijd deze b-film.

avatar van Vinokourov
Die journaliste

avatar van kirk douglas
de enige reden waarom de film nog bekend is is bela lugosi de rest is onzin met als hoogtepunt het schrikwekkend slechte acteerwerk van luana walters.

avatar van Woland
Vrij langdradig B-filmpje waar Lugosi nog een beetje de eer redt. De horror is eigenlijk geheel afwezig, en wat er qua verhaal overblijft is ook niet echt de moeite waard. Delen van de film zijn ook zo donker dat het lijkt alsof het in een bunker opgenomen is, dat aspect verbetert in ieder geval nog wel. Het kan nog veel slechter, maar alsnog kan ik The Corpse Vanishes niet aanraden.

avatar van joolstein
Een ‘mad scientist’ verhaal met een laag budget, zo laat deze film zich nog het makkelijkst omschrijven. Bela Lugosi heeft er in ieder geval genoeg op zijn naam staan. Veel diepgang hoef je hier dan ook niet te verwachten, maar het plot met pseudo-wetenschappelijkheid is niet eens heel onaardig. Bela Lugosi is zoals vanouds de sterkste troef en speelt de doorgeslagen geleerde Dr. Lorenz die de schoonheid van zijn eigen verouderende vrouw wil behouden door middel van vloeistoffen gewonnen uit de lichamen van jonge bruiden. Gruwelijkheden hoef je ook niet te verwachten. Al is het niettemin nog een best onderhoudende, typische jaren ´40 film. Helaas schort het teveel aan de perikelen en hoe ze zijn uitgewerkt, dit doet de geloofwaardigheid van het hele verhaal geen goed.Het meest geslaagde, is de goede sfeer. En dan met name in het landhuis van de getikte Lorenz zijn er meer dan genoeg zaken om de aandacht vast te houden. Voor liefhebbers van oude B-horrorfilms is het nog wel de moeite waard.