La Momia Azteca contra el Robot Humano (1958)

Alternatieve titels: The Robot vs. the Aztec Mummy | Aztec Mummy vs. the Human Robot | El Robot Humano

Mexico
Avontuur / Horror

geregisseerd door Rafael Portillo en Manuel San Fernando
met Ramón Gay, Arturo Martínez en Rosa Arenas

Een gestoorde dokter bouwt een robot om een kostbare Aztekenschat, die zich in een door een eeuwenoude mummie bewaakte tombe bevindt, in handen te krijgen.

avatar van otherfool
5 sterren voor de titel, maar 4 sterren aftrek voor het enorm lage tempo en ronduit stupide verhaal. Het ziet er allemaal niet uit en de dialogen zijn hilarisch slecht, maar het is uiteindelijk het tempo dat de film definitief de das om doet.

Ik zag trouwens de nagesynchroniseerde Engelse versie.

1* dus.

avatar van Horrordude
staat er nou GAY op de poster ???

Ja, zo heet de acteur.

avatar van Vinokourov
Lekker slaapverwekkend was dit . Idioot saai plot en het nasynchroniseren is echt slecht gedaan. De robot ziet er overigens belachelijk uit en komt pas in de laatste tien minuten van het stuk voor .

avatar van Poisonthewell
gigantische puinzooi natuurlijk maar toch wel amusanter dan veel andere 50s no budget sci fi/horror films. De robot lijkt op een Bender kostuum gemaakt door n kleuter.

avatar van mrklm
Waardeloze SF-horror kruipt van de ene belachelijke scène naar de andere. Oogt als een registratie van een toneelstuk op een kleuterschool, met hilarisch slechte make-up, veel teveel geouwehoer en hilarische slecht geregisseerde actie. Wie denkt dat The Aztec Mummy het meest belachelijke element van deze film, dient zich te beseffen dat er ook nog een robot verschijnt die "Robot Monster" verheft tot een soort Optimus Prime. Werkelijk belachelijk horrorprulletje.