Buio Omega (1979)

Alternatieve titels: Beyond the Darkness | The Final Darkness | Buried Alive | Blue Holocaust | In Quella Casa Buio Omega

Italië
Horror

geregisseerd door Joe D'Amato
met Kieran Canter, Cinzia Monreale en Franca Stoppi

Na de dood van zijn vriendin Anna draait Frank volledig door. Zijn obsessie voor Anna neemt groteske vormen aan wanneer hij haar opgraaft en balsemt. Geholpen door zijn griezelige huishoudster Iris begint Frank vervolgens aan de lopende band mensen te vermoorden. De waanzin stijgt tot ongekende hoogten wanneer op een dag Anna's tweelingzus aan de deur verschijnt...

avatar van Richard_Voorhees
Het 'verhaal' is niet slecht en de muziek van Goblin zorgt voor een aparte sfeer. Toch weet deze film niet enorm te overtuigen. Iets dat volgens mij te wijten valt aan het slechte acteerwerk en de hoeveelheid plotgaten.

Zieke neukerds
2 sterren voor beelden van het mooie Italië

avatar van de grunt
Autopsie met een discodeuntje eronder. Ziek mannetje die Joe D'Amato. 2* voor het vrouwelijk schoon. Luguber werkje, maar verre van gedistingeerd.

avatar van RuudC
Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik zie nou niet bepaald de sterke kanten van Buio Omega. Ik zou necrofilie nou ook niet snel een uitloper van horror willen noemen. Er vallen weliswaar enkele slachtoffers (een dame stikt al nadat haar keel voor vijf seconden dichtgeknepen is) en de gore is op die spaarzame momenten opvallend goed, maar verder is dit een nogal bizarre film. Het wordt zelfs erg ongemakkelijk wanneer Iris de trouwdatum bekend maakt aan haar familie. Verder tref je hier de gebruikelijke 1979-kwaaltjes aan: slecht acteerwerk, bejaard camerawerk en bijzonder weinig (geen) enge momenten. Het kasteel ziet er wel heel mooi uit overigens. Buio Omega is een vrij typische low-budget cultfilm uit de jaren zeventig. Hier en daar zijn de makers wel vernuftig, maar dit is alleen vermakelijk als je met een stel zatte en/of stonede maten op de bank zit.

avatar van jeroentjuhhhhh
Geweldige campagne van 88 Films op Indiegogo om een viertal (en misschien een extra titel, afhankelijk van hoeveel er wordt binnengehaald) Italiaanse meesterwerkjes te restoren. Voor 45 pond krijg je nu al 3 van de 4 titels (andere zijn: Nudo e Selvaggio (1985) , Rosso Sangue (1981) en Aenigma (1987) ). Als ze de 40K redden, dan krijg je ze alle 4! Win win

88 Films Italian Collection Restoration Project | Indiegogo

Een absolute no-brainer!