The Mad Monster (1942)

Horror / Thriller

geregisseerd door Sam Newfield
met Johnny Downs, George Zucco en Anne Nagel

Dr. Cameron is een ietwat geschifte professor die het liefst proeven doet op levende mensen. Op een dag perfectioneert hij zijn nieuwste serum waarmee hij een man in een wolf-achtig wezen kan veranderen. Hij besluit het serum te testen op zijn tuinman Perdo, en laat het monster wraak nemen op alle wetenschappers die zijn professionele carrière in de weg hebben gestaan.

avatar van otherfool
Frankenstein meets the Wolfman in dit belachelijke verhaaltje met dito acteerprestaties. Dat het monster keurig zijn colbertje aan houdt is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Tuinman Pedro steelt de show in dit standaard mad scientist verhaaltje.

1,5*.

avatar van Poisonthewell
otherfool schreef:

1,5*.

Ben ik het niet per se mee eens. Pedro was juist het meest irritante aan de film, en wat acteerprestaties betreft: net als Vincent Price is ook George Zucco zo'n horroricoon dat volgens mij net zo gemakkelijk en overtuigend Shakespeare had kunnen doen. Juist die theatrale stijl van hem maakt de meeste films waar ie in zit al de moeite waard om te kijken. The Mad Monster is verder echter niet bepaald een goede film. 2*

avatar van Vinokourov
De tuinman vond ik juist wel weer tof neergezet. Verder nog redelijk goed voor een B-film, alhoewel het na de helft ietwat inkakt. Het einde daarentegen was wel weer oke. Nèt 2,5*

avatar van movie acteurs
Het begin wordt besteed aan vreselijke muziek en wolven gejank. Het monster vond ik er niet uitzien. Acteerwerk is ook niet al te best. Een 1,5 voor de tuinman die wel goed neer werd gezet.