• 8.224.092 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Geregisseerd door: Sam Newfield

Met onder meer: Johnny Downs, George Zucco en Anne Nagel

Over The Mad Monster

"The blood of a wolf he placed in the veins of a man... and created a monster such as the world has never known!"

Dr. Cameron is een ietwat geschifte professor die het liefst proeven doet op levende mensen. Op een dag perfectioneert hij zijn nieuwste serum waarmee hij een man in een wolf-achtig wezen kan veranderen. Hij besluit het serum te testen op zijn tuinman Perdo, en laat het monster wraak nemen op alle wetenschappers die zijn professionele carrière in de weg hebben gestaan.

image

Professor Warwick

Grandmother

avatar van otherfool

otherfool

Frankenstein meets the Wolfman in dit belachelijke verhaaltje met dito acteerprestaties. Dat het monster keurig zijn colbertje aan houdt is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Tuinman Pedro steelt de show in dit standaard mad scientist verhaaltje.

1,5*.

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

otherfool schreef:

1,5*.

Ben ik het niet per se mee eens. Pedro was juist het meest irritante aan de film, en wat acteerprestaties betreft: net als Vincent Price is ook George Zucco zo'n horroricoon dat volgens mij net zo gemakkelijk en overtuigend Shakespeare had kunnen doen. Juist die theatrale stijl van hem maakt de meeste films waar ie in zit al de moeite waard om te kijken. The Mad Monster is verder echter niet bepaald een goede film. 2*

avatar van Vinokourov

Vinokourov

De tuinman vond ik juist wel weer tof neergezet. Verder nog redelijk goed voor een B-film, alhoewel het na de helft ietwat inkakt. Het einde daarentegen was wel weer oke. Nèt 2,5*

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Het begin wordt besteed aan vreselijke muziek en wolven gejank. Het monster vond ik er niet uitzien. Acteerwerk is ook niet al te best. Een 1,5 voor de tuinman die wel goed neer werd gezet.

avatar van Woland

Woland

Wederom een draakje uit de oude doos. The Mad Monster is een soort aftreksel van The Wolf Man, maar dan met een gekke wetenschapper in de mix. Niet rampzalig, maar wel gewoon erg matig. Het is een nogal derivatieve film, en ook wat aan de saaie kant. De tuinman doet het nog wel aardig op een hammy wijze, maar ik was alsnog blij toen dit eindelijk een keertje af was.