- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
89 minuten
FTV=2 p
puntentotaal= 184
subgenre= 51 jungle/woods horror
themaklassement=92 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81, 82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17, 19,20,21,22, 23,24,25,26,27,28,30,31,32,34,35,36,37,38,39,41, 42,43,44,45,46,47,48,49,50,51
1,5* Weinig positiefs te ontdekken aan deze film. Een filmcrew is op zoek naar een indianenstam. Onderweg pikken ze een man op die op zoek is naar een reusachtige slang. Deze slang...o wow, wat zag dat er slecht uit, zeg. Daarnaast werd er zeer slecht in geacteerd, was het verhaal te simpel en voorspelbaar, de spanning ontbrak... zonde van je tijd om deze film te kijken
Shambala
-
- 147 berichten
- 0 stemmen
44. House On Haunted Hill (1959)
Speelduur : 75 minuten
FTV, totaal : 84 punten ( 4 RW, 40 FTV )
Subgenre : 78. Single Location Horror
Weinig horror, meer een thriller. Miljonair nodigt aantal mensen uit voor een feest in een creepy huis om er de nacht door te brengen. Echter, een paar in het gezelschap hebben andere plannen. Aan het eind een twist, waarvan je wist dat die eraan zat te komen. Altijd leuk om Vincent Price aan het werk te zien.
3 *
45. The Divide (2011)
Speelduur : 110 minuten
FTV, totaal : 86 punten ( 4 RW, 41 FTV )
Subgenre : 66. Post-Apocalyptic & Dystopian Horror
Aantal mensen zit opgesloten in een schuilkelder na een nuclaire aanval. We zien machtstrijd om het leiderschap, het ontstaan van twee kampen, mensen die alles doen om te overleven. Film was soms wat ongemakkelijk ( verkrachten /martelen ), maar pakte mij wel.
3 *
46. The Haunting (1963)
Speelduur : 112 minuten
FTV, totaal : 88 punten ( 4 RW, 42 FTV )
Subgenre : 25. Black & White Horror
Zag ooit de remake uit 1999 en wilde het origineel ook wel eens bekijken. Het zwart-wit, de score én het ( enorme ) huis zorgt voor prima sfeer, maar echt eng wordt het allemaal niet. De scène met de flexibele deur was wel heel mooi gedaan. Toch wel een voldoende waard.
3 *
Subgenres (46)
04-05, 07, 09, 11, 17-18, 21-22, 24-25, 27, 30, 32-35, 42, 44-46, 47-50, 54-55, 57, 62, 66, 69-72, 75, 78-80, 82, 85-86, 88-89, 93-94, 98
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
99. Road Meat (1989)
78 min. - VS
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 197
Subgenre: 72. Road Movie Horror
Themaklassement: 98
(1 – 3, 5 – 42, 44 – 100)
In stukken en in een beetje benevelde situatie gezien heel laat. Ik betwijfel haast of het een verschil uitmaakte, deze film is zelf best beneveld. SOV en nooit zelfs in distributie gegaan, op IMDB heeft deze ook maar 47 scores en 1 review. Deze film is gewoon bagger.
Twee gekkenhuis patiënten Nick en Vik besluiten om te trouwen (gespeeld door mensen wiens voornamen Nick en Vicky zijn). Zij besluiten uit te breken en willekeurig mensen te vermoorden, lifters, fastfood medewerkers. Dan lijkt het verhaal een beetje op want wij schakelen over naar oude vrouw die afgelegen woont en deel is van een sekte en zij helpen haar ontsnappen. Het is episodisch, probeert veel te hebben van humour die gewoon slecht is en is heel amateuristisch. Niets aan maar er zijn mensen die er fan van zijn.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
100. Born to Raise Hell (1975)
79 min. - VS
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 199
Subgenre: NA
Themaklassement: 98
(1 – 3, 5 – 42, 44 – 100)
https://screeningsex.com/wp-content/uploads/2017/05/screen-shot-2017-05-01-at-11-25-40.png
Van dezelfde regisseur als "Gayracula" maar deze film heeft geen camp waarde. Er is ook eigenlijk niets van een plot, er is een bar en mensen worden gemarteld / doen aan S&M en dat zijn de eerste 40 minuten van de film. Nadien is het een appartement maar de "plot" veranderd niet, de derde locatie is een bos en politie-uniformen. Het behoort verkraching en marteling voor te stellen plotgewijs maar acteur zijn vaak duidelijk gewillig. Het gaat er wel redelijk extreem aan toe. De dingen dat hier echt gebeuren met mensen hun genitaliën zijn veel meer tourture dan zowat alle torture horror hier. Ik heb ooit een deel van een podcast over deze film gehoord. Het was een heel losjes georganiseerde gebeuren waar vooral de regisseur mensen tegenkwam tijdens feestjes die zin hadden mee te doen, in dat opzicht zijn er niet echt performers of acteurs in deze film of schijnbaar een plot of iets gepland, gewoon dingen gefilmd. Als ik goed herinner was er een redelijk beruchte leer club bij betrokken dat op een bepaald moment een "slave auction" in openbaar hielden als een stunt wat de goede sensibiliteit van zowat iedereen shockeerde. De film gaat hard met fisting, plasseks, tepelklemmen, zweepjes, vernedering, suspension, scheren, een kruisiging, veel marteling van genitaliën en verrassend veel overte popper gebruik. Het geluid is vaak heel rommelig, muziek keuzes zijn eigenaardig, van opmerkelijk camerawerk is er amper sprake. Intentioneel / niet intentioneel voegt het wel realisme toe. Niet mijn ding maar extreem is het wel zeker voor de tijd waarin het uitkwam neem ik aan. De film lijkt ook een reputatie hebben als een van de hardste en klassieke gay s&m films en dat geloof ik zeker, dit is geen lichte kost.
"Born to Raise Hell" was een uitspraak van de seriemoordenaar Richard Speck blijkbaar waarvan veel mensen uit deze leer scene tattoos van hadden.
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3296 stemmen
87 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 42
Subgenre: 64. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror
Themaklassement: 21 punten
Afgewerkte thema's: 2, 6, 8, 14, 17, 19, 21, 27, 30, 45, 46, 51, 55, 60, 63, 64, 66, 67, 84, 86, 100
Zo, op deze idioterie was ik niet helemaal voorbereid en ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Hausu is een film met een idioot verhaal, idiote karakters, idiote decors, idiote gebeurtenissen en een idioot riedeltje wat de halve film doorspeelt.
Had ik al gezegd dat deze film idioot is?
Maar de film is zó idioot dat het af en toe ook gewoon leuk is om naar te kijken. De montage, het kleurgebruik, de stop-motion en animatie stukjes, het is allemaal zo bizar, origineel en uniek dat ik met een gerust hart kan zeggen dat ik een film als deze nog nooit gezien heb en waarschijnlijk ook nooit meer zal zien.
Maakt dat het ook een goede film? Voor mij niet, daar is het allemaal nét even te idioot en (laten we eerlijk zijn) lelijk voor. Maar ik vind het wel tof dat ik deze dankzij de challenge gezien heb. 3*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
24. Exists
86 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 47
Subgenre: 12. Action Horror
Themaklassement: 19 punten
(Voltooid: 01, 09, 12, 23, 33, 34, 58, 59, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 70, 71, 72, 88, 90, 96)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/96000/96436.jpg?cb=1629251954
Onwijs saaie film dit. En dat zeg ik echt niet snel en vaak, alleen dit was eigenlijk gewoon geen horrorfilm. Toch had ik hem al een tijdje in mijn lijst staan maar, hier kon ik niet zo heel veel mee. Hoewel het concept toch wel echt leuk is, ik geloofde vroeger altijd in bigfoot, was de film wel gewoon echt waardeloos. Opzich zag ik niet aankomen dat dit een found footage film was, dus dat was opzich wel tof. Ik hou daar altijd wel van maar, met de rest kon ik gewoon niks.
De film was geheel spanningsloos, saai, echt weinig horror en het was merendeels geschreeuw in donkere ruimtes waar je niks van zag, dan dat er geprobeerd werd een spanningsopbouw te zoeken. Bigfoot was zwaar amateuristisch gemaakt, duidelijk een man in een apenpak. Nee, te makkeijk, te saai, niet voor mij.
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
93. No Moriré Sola (Film, 2008)
86 minuten
FTV=2 p
puntentotaal= 186
subgenre= 52 latin american horror
themaklassement=93 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81, 82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17, 19,20,21,22, 23,24,25,26,27,28,30,31,32,34,35,36,37,38,39,41, 42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52
2,5* Amateuristische film over 4 vrouwen die onderweg een gewonde vrouw aantreffen en haar meenemen. Eenmaal bij het politiebureau aangekomen blijkt daar de dader te zijn en lopen de 4 vrouwen gevaar. Na aangevallen te zijn door de mannen, nemen ze wraak. Het klinkt als bv I Spit On Your Grave, maar die films zijn veel beter uitgevoerd. In deze film wordt alles net even iets minder mooi uitgevoerd. Wel is er een lange, zeer nare en indrukwekkende scene waarbij de vrouwen slachtoffer zijn van de mannen. Dit is geen film die ik aan iedereen zou aanraden, het is meer iets voor de fans van revenge films.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
101. Invasion of the Saucer Men (1957)
69 min. - VS
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 201 + 14 = 215 (bonus vergeten)
Subgenre: 04. 1950s Horror
Themaklassement: 99
(1 – 42, 44 – 100)
https://terrordaves.com/wp-content/uploads/2013/12/invasion_of_saucer_men_poster_02.jpg
“You’re thinking too much. I have the cure for that – beer.”
Johnny is my kind of guy.
Uitgebracht als double feature samen met “I Was a Teenage Werewolf” die ik vorige challenge zag. “Invasion of the Saucer Men” is goedkope tiener troep van die tijd met lovers lane en al. Zelfs met de 69 minuten duurtijd lijkt de film haast eindeloos te duren. De humor waar de film voor gaat is allesbehalve grappig en gewoon uitputtend. En die muziek ook, ugh. Er is niet veel goed dat ik hierover kan zeggen behalve dat de hand en de aliens zelf leuk vormgegeven zijn. Ik zag speculatie dat de aliens inspiratie zouden geweest zijn voor “Mars Attacks!” maar die is gebaseerd bij mijn weten op een reeks kaarten met dezelfde naam. Verspilling van een leuke alien ontwerp. Voor de verandering geen melding van kernenergie.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
72 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 200 + 2= 202
17. Anthology Horror
Themaklassement: 1 punt = 96 punten
Afgevinkte categorieën: 2 t/m 11- 13 t/m 27 - 29 t/m -39 -41 t/m 100
Eigen score: 3,5*
https://static1.colliderimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/07/trilogy-of-terror-1975-amelia-feature.jpg Amerikaanse horror -anthologiefilm met vier keer Karen Black in de hoofdrol. Het bestaat uit (hoe kan het ook anders) drie segmenten, elk gebaseerd op niet-gerelateerde korte verhalen van Richard Matheson ( het meest bekend The Last Man on Earth/I Am Legend en Roger Cormans Poe-films) Het is onderdeel van de televisieserie ABC-film van de week waar tussen 1969 tot 1975 speciaal voor tv gemaakte films waren te zien. (o.a. regisseur Steven Spielberg, Duel (1971) of tv-Pilot Starsky & Hutch (1975) Er is uiteraard geen expliciete seks of naaktheid en geweld wordt tot een minimum gebracht.
Het eerste segment; "Julie" (kort verhaal "The Likeness of Julie" 1962) College student Chad Rogers vraagt zich af hoe zijn wiskundelerares Julie eruitziet onder haar kleren. Zo gezegd zo gedaan hij neemt haar mee naar een Drive-In, drogeert, fotografeert, en er wordt geïnsinueerd meer om vervolgens haar te chanteren...Afgezien, dat Karen Black niet verder gaat dan een paar knoopjes van haar blouse open, wel een verhaal dat de aandacht weet vast te houden.
Het tweede segment "Millicent en Therese" (kort verhaal "Needle in the Heart" 1969) Waarin Karen Black haar acteertalent mag laten zien, ze speelt een dubbelrol van twee zussen. De afstandelijke preutse Millicent houdt zich het liefst afzijdig van alles en iedereen terwijl de flirterige en verleidelijke Therese het liefst de hort op is. De moderne kan helaas al ver van tevoren zien wat er aan het einde voor wending komt...Toch weet dit verhaal wel een broeierige sfeer op te roepen.
Derde en laatste segment "Amelie" (kort verhaal "Prey" 1969) Het is deze aflevering waardoor deze film zijn memorabele status verdiende. Afgezien van een poppenspeler en stemacteur is dit keer het hele verhaal een onewomanshow. De onzekere vrouw Amelie probeert zich los te worstelen van haar (nooit geziene) overheersende moeder, Ze woont alleen in een appartement in de stad en heeft avondplannen om haar antropoloogvriendje op zijn verjaardag te zien. Ze heeft de een authentieke Afrikaanse Zuni Fetish-pop gekocht als cadeau maar wanneer het kleine gouden kettinkje om zijn middel knapt, is het mis...Het stop-motion-wezentje en zijn onophoudelijke geluid zijn inderdaad iets opvallends! Shots vanuit het perspectief van de pop dragen bij aan de zenuwslopende chaotische paniek.
Prettig om naar te kijken, maar niet meer zo revolutionair volgens de normen van nu, maar door Karen Black en als minder heftige product van de netwerktelevisie van 1975 zeer prima te bekijken! Gevolgd door twee sequels, Dead of Night (1977) en, jaren later, Trilogy of Terror II (1996) (geen van beide, in tegenstelling tot de eerste film, was een ABC Movie of the Week ). De eerste twee films waren onverkochte pilots voor een horror-anthologie-tv-serie die Dead of Night zou gaan heten .
Tot slot nog even een leuk feitje; In de aflevering “Battleground” (Stephen King) van Nightmares and Dreamscapes heeft de huurmoordenaar de Zuni-fetisjpop uit de “Trilogy of Terror” in een vitrine staan!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
102 Trilogy of Terror II (1996)
90 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 202 + 2= 204
Geen
https://assets.mubicdn.net/images/film/114909/image-w1280.jpg?1445953334 Tv-film Trilogy of Terror (1975) werd behoorlijke beroemd door het Amelia -segment waarin Karen Black door haar appartement wordt achtervolgd door een Zuni-fetisjpop. Eenentwintig jaar later keerde regisseur Dan Curtis terug om een vervolg te maken op deze Anthologiefilm. Er is deze keer geen Karen Black in de drie verschillende hoofdrollen van elke aflevering maar de minder bekende Lysette Anthony.
Verhaal één is een aanzienlijk gewijzigde bewerking van "The Graveyard Rats" (1936) van Henry Kuttner. (ook een aflevering in Guillermo Del Toro's Cabinet of Curiosities) Het gaat over een vrouw en haar minnaar die haar rolstoel-gebonden echtgenoot vermoorden en er dan achter komen dat ze de doodkist moeten openbreken om een microfilm te bemachtigen die de verblijfplaats van zijn fortuin bevat. Dit is een aardige aflevering waarin de rattenaanvallen met enige felheid gepaard gaan, er is duidelijk in de jaren '90 op televisiegebied wat veranderd!
Verhaal twee is "Bobby" een herverfilming van het oorspronkelijk door Richard Matheson geschreven zelfde segment voor Anthologiefilm Dead of Night (1977) Een vrouw wiens zoon, Bobby, is verdronken, gebruikt zwarte magie om hem weer tot leven te wekken. Niet nodig om te vertellen dat dit misgaat. Veel schaduwen, en donder en bliksem om griezelige en spannende effecten te verkrijgen. Verwacht alleen geen grote verrassingen!
Verhaal drie is "He Who Kills" een vervolg op het derde segment van de eerste film maar is eigenlijk gewoon een herhaling/remake. De Afrikaanse Zuni Fetish-pop wordt van plaats delict naar een museumlaboratorium gebracht waarna nu Dr. Simpson wordt geterroriseerd in exact dezelfde manier (kofferscène en hetzelfde einde) Maaar nog wel steeds efficiënt en plezierig want door een veranderde tijdgeest mocht er ook een vleugje meer bloed! Het maakt van deze vervolgfilm opnieuw een verdienstelijke leuke Anthologiefilm!
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
102. Mardi Gras Massacre (1978)
97 min. - VS
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 203 + 14 = 217 (bonus vergeten)
(1 – 42, 44 – 100)
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/v0ffA6uk3KXaX27tO9O44ZqgTc1.jpg
https://cdn-3.cinemaparadiso.co.uk/film-stills/2836217-100285-still-1903.jpg
https://cdn-3.cinemaparadiso.co.uk/film-stills/2836254-100285-still-1903.jpg
Ik zag Han Solo 420 zijn registratie en ik dacht ja dit lijkt mij mijn soort onzin. En ik had gelijk want ik heb mij geamuseerd.
"Mardi Gras Massacre" erkent het niet maar lijk gebaseerd te zijn op "Blood Feast" van Herschell Gordon Lewis en sommige zeggen "The Gore Gore Girls" al zie ik die connectie minder maar kan zijn dat ik het gewoon niet goed herinner. De eerste uur bestaat uit scenes die gewoon variaties zijn van elkaar. Man komt een bar / strip club binnen, vraagt de meest "evil" prostituee, er is veel disco muziek, dansen en hij offert haar op een altaar, hart uitsnijd scenes zijn niet realistisch en haast identiek. Er is een haast drone / minimalistische kwaliteit aan de film met nog eens woosh geluiden tijdens de rituelen. Het lijkt haast onbedoeld een bijna anti-film te zijn. Er is ook een subplot van een detective die een relatie begint met een van de getuigen die haast bij niets lijkt te passen. Na dat uur is het alsof men herinnerde dat er een film moest zijn en is er nog veel meer disco muziek dat mij beviel en een bad cop / police procedure poging dat mij heel de tijd negeerden. Op dit stadium herinnert men ook dat men iets met het "Mardi Gras" gegeven moest doen maar het is minimaal, het einde slaat ook op niet veel. Al snel keert het terug naar wat het was. Dit is mijn slechte film sweetspot en wel mijn ding i.t.t. Herschell Gordon Lewis. Funky.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
29 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 204 + 2= 206
Geen
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZDNmNTA0ODktMzFhYy00ODZlLTlmNzMtNWRlMDk2Y2Q0ZTllXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg BBC's A Ghost Story for Christmas is een traditie van rond de feestdagen die begon met de serie van 1971-78 en sinds 2005 weer nieuw leven is ingeblazen. Tja het probleem is alleen dat deze gotische ouderwetse Engelse stijl, niet hip of populair is. Dus de Mark Gatiss-revival is niet zo goed ontvangen, als het wel zou moeten! De afleveringen in de serie zijn gebaseerd op spookverhalen van MR James, op vier na die braken met deze traditie. Dit horrorverhaal met dezelfde naam komt van Arthur Conan Doyle en werd daarmee de vijfde!
Oxford-student, Abercrombie Smith ontdekt dat zijn buurman, Edward Bellingham een Egyptische mummie gebruikt om zijn sociale en romantische rivalen te vermoorden. In feite ook geen spookverhaal maar, een zeldzame en goede mummie-film. Waarin gezien de auteur ook een Sherlock-cameo was te zien. De sfeer is goed, de mummie is een leuk weerzien en best angstaanjagend en Freddie Fox's vertolking van Bellingham is gay-hammy fun.
Het is maar een korte film daarom ook Count Magnus (2022) Eigen score: 3,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNWYzNWQxZDYtYjU1Ni00ZDcxLTkxYjQtMTI1MTJlZmU1ZDgyXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg Het verhaal speelt zich af in 1863 en volgt de nieuwsgierige meneer Wraxhall (Jason Watkins) die in Zweden de weduwe Froken de la Gardie (de heerlijke MyAnna Buring) bezoekt. . Hij raakt gefascineerd door het verhaal van graaf Magnus. Naar verluidt was hij een 'genadeloos' landeigenaar die op een 'zwarte pelgrimstocht' naar het Heilige Land ging 'voor zeer onheilige doeleinden' en iets of iemand, met zich mee terugnam.
Deze korte film zijn een perfect aangenaam halfuurtje. Doordat het verhaal wat complexer was is er gekozen om sommige stukken door een verteller in te vullen. Sfeervol kaarslicht, Victoriaanse kostuums, strijkers die op de achtergrond speelden doen de rest. Niet echt eng, maar wel best griezelig. Een beetje zoals je misschien weleens een spookverhaal heb gehoord dat tijdens een kampvuur werd verteld.
Blijf er nog 1 minuut over en ach dan doe je maar dit; Sing: Thriller ( 2024) https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2024/10/SINGT_S0080_P0272_0166.jpg?w=1296&h=730&crop=1 Michael Jacksons "Thriller"-muziekvideo, tot leven gebracht door de geanimeerde cast van Sing. Het balanceert tussen nostalgie van de originele video en de speelse energie van het Sing-universum, waardoor het vertrouwd aanvoelt. Een geanimeerd eerbetoon aan de King of Pop!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
124 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 206 + 2= 208
Geen
Eigen score: 2*
https://www.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2024/09/spin-the-bottle-official-trailer.jpg
Het start nog best goed.... Jongeren gaan naar een kelder die geheel is gewijd aan Satan en waar ze dus niet zouden moeten komen...REN weg... euh nee hoor ze spelen een spel met een fles die ze niet zouden moeten aanraken. De kelder ziet er mysterieus uit als decor en de scènes waarin ze de fles draaien zijn vermakelijk. En dan krijgen ze wat ze verdienen! Euh ja maar ook nee...het was namelijk iets uit het verleden en wij gaan naar het heden..om weer helemaal opnieuw te beginnen.
De film duurt meer dan twee uur! Dat is echt te lang. Ook vraag ik me af hoe kom deze film aan een budget van $2 miljoen dollar? (volgens IDMB) Echter struikel het over het eerste beste lowbudget euvel van onnodig veel lange dialogen bezitten? Had je dan niet beter iets meer van de moorden kunnen laten zien? Of minder CGI kunnen gebruiken? Het acteerwerk is okee maar de personages zijn niet het type waar je om geeft, dus niet effectief.
Uiteraard zijn er ook de gebruikelijke bekende uit een oude horrorfilm; de sheriff is Justin Long uit Jeepers Creepers, moeder is Ali Larter van Final Destination en ook nog even Tony Amendola te zien. Tja de tieners sterven gelukkig wel, maar hoe ze één voor één omkomen is erg eenvoudig. Er zijn meerdere scènes die gewoon zinloos of overdreven zijn. Maar een betere film werd het er niet van!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
83 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 208 + 2= 210
Geen
Eigen score: 3*
https://media2.firstshowing.net/firstshowing/img16/RippyPosterBigKangaMainimgTW1.jpg "A seven foot tall big red. I named him Ripppy"
Ik hou wel van dit soort natuur/dieren-vechten-terug films en kan er geen genoeg krijgen! Deze Rippy, is de laatste uit de lange rij, uit hoe kan ook anders Down Under! Oorspronkelijk ""The Red genaamd voordat het werd hernoemd als riff op het oude kinderserie Skippy the Bush Kangaroo. Een film waarin een afgelegen Australisch outback-stadje geterroriseerd wordt door een monsterlijke vleesetende zombie-kangoeroe.
Hoewel je zou verwachten dat een premisse als deze als eens was gedaan is het gek genoeg, volgens mij nog niemand geweest die een Kangoeroe heeft laten doden. Totdat regisseur Ryan Coonan zijn korte film You tube Waterborne (2014) uit 2014 en de nu uitgebreidere volwaardige film.
Tja en wat kan je verwachten van een film over een moordende buideldier? In ieder geval niet veel verrassingen natuurlijk! Gelukkig gaan ze ook niet voor grappen en grollen! Nee ze doen het gewoon netjes, rechttoe rechtaan met een Jaws-achtige eerste helft die wijselijk vertrouwt op korte glimpen van het wezen. Pas in de tweede helft van de film, wanneer de spelers op jacht gaan naar Rippy zien we het wezen in de aanval en zich een weg banen naar de plaatselijke pub.
De praktische gore-effecten van de film zijn voldoende gruwelijk en overtuigend, maar de effecten voor het titelwezen zijn een ander verhaal! Het is moedig maar hierbij kwam toch het budgetprobleem om de hoek kijken! In sommige scènes werd een animatronische pop gebruikt, en die werkt redelijk goed zolang hij in relatieve duisternis wordt gehouden. Maar de scènes van het bewegende wezen zijn CGI en die zijn minder goed.
Zeker geen mislukking zoals de cijfers je zouden doen geloven. Regisseur Coonan doet redelijk goed zijn best, besteedt veel aandacht aan de setting, en de sfeer. De personages zijn ook niet haastig of wegwerp-slachtvee. Waren maar meer lowbudgetfilms als deze! Hier heb ik namelijk toch een erg leuke tijd meegehad!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
106 Cannibal ( 2010)
104 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 210 + 2= 212
28. Cannibalism Horror
Themaklassement: 1 punt = 97 punten
Afgevinkte categorieën: 2 t/m 11- 13 t/m 39 -41 t/m 100
https://images.mubicdn.net/images/film/176771/cache-238090-1584289516/image-w1280.jpg Duidelijk wederom een film die compleet verkeerd wordt begrepen! Ondanks de naam, premisse en dvd-hoes is het niet een dol gore-feestje. De film doet dus blijkbaar niet aan je verwachting, is het daarom een slechte film? Nee natuurlijk niet! Dit is een zeer artistiek geschoten Belgische film die veel meer affiniteit met New french extremity bezit. Een film met een verhaal over een onmogelijke liefde. Max, een golfende jongen met een aandoening en fout verleden en Bianca, een jonge vrouw met een vreemde kannibalistische behoefte.
Als je hier dus een lading gore verwacht, dan zul je heftig teleurgesteld worden. Er zijn maar een of twee korte scènes met echt kannibalisme in deze film. Verder is het vooral een langzame film met merkwaardige aantal interessante stilistische keuzes, met name met betrekking tot kleur. De bosscènes zijn somber en flets, de kleuren opzettelijk modderig en de filmkwaliteit opzettelijk korrelig. Wanneer Max later in de film naar de stad reist, is echter alles in zwart-wit geschoten, waardoor het ooit saaie kleurenschema van het bos plotseling levendig en vol leven lijkt. Dit en het vreemde romantische gevoel waren dat de film zeker niet verveelde!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
107 Subconscious Cruelty (1999)
80 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 212 + 2= 214 oh ja bonuspunten 14 = 228
40. Experimental Horror
Themaklassement: 1 punt = 98 punten
Afgevinkte categorieën: 2 t/m 11- 13 t/m 100
Eigen score: 3*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYzAzNzUyMTQtOWQwNy00NGYyLTg3OTYtNjU5NGMxNjY5ODE2XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg Extreem losjes opgebouwd, visueel surrealistische, met bijna avant-garde expliciete beelden en een meditatie over de relatie van de mens met zichzelf en de wereld om hem heen. Er is geen verhaallijn om je aan vast te houden en dus wordt je meteen halsoverkop in de vier korte, los van elkaar staande segmenten gegooid.
De film begint met "Ovarian Eyeball" een korte scène waarin een man een dode vrouw die naakt op een soort altaar ligt, ontleedt en een oogbal uit haar buik haalt. De tweede aflevering "Human Larvae" bezat nog iets wat een samenhangend verhaal was. Een jongeman genaamd "Brother"verteld in een voice-over. Hij onthult dat hij geobsedeerd is door zijn zus die net zwanger is geworden maar daarna een radicaal idee ontwikkelt om het meest vreselijke te doen wat de mens kan: doden tijdens het scheppingsproces. "Rebirth" toont enkele naakte mensen die in de vrije natuur over het gras en de aarde rollen, kronkelen en neuken. en in "Right Brain/Martyrdom" wordt een masturberende man achtervolgd door zijn eigen demonen.
Tja is het kunst? Is het obsceen (Canadese douane heeft er zelfs een exemplaar van in beslag genomen op die gronden). Is het gewoon pretentieuze troep? Geen idee! Regisseur Karim Hussain heeft wel de grenzen van het toelaatbare opgezocht. Om even een korte sfeerimpressie te geven: er wordt een pasgeboren kind gedood, er wordt gemasturbeerd, er is sprake van necrofilie en kannibalisme als Jezus wordt opgegeten door drie naakte vrouwen. Er zijn dus inderdaad een aantal zeer opvallende en verdraaide beelden, dat valt niet te ontkennen. Het gebrek aan houvast, was echter een probleem voor mij!
De verontrustende beelden zijn met uitstekende praktische effecten gedaan en er is prachtig gefilmd. Wat niet verwonderlijk is want Karim Hussain staat bekend als een van de beste cameramannen die in genrefilms werken. Met als credits; alle Brandon Cronenberg-films , We Are Still Here, Random Acts of Violence en Hobo With a Shotgun. Oké de film is een ervaring maar het is te verwarrend, waardoor het allemaal erg vermoeiend was!
Shadowed
-
- 11408 berichten
- 6711 stemmen
Gefeliciteerd met het behalen van 100 registraties 77ships, joolstein en John Milton!
Het ging zo gelijk op dat ik even afwachtte totdat ik jullie alledrie in een enkel bericht kon benoemen.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
71. Blue Sunshine (Film, 1976)
96 minuten - FTV
Puntentotaal: 142
Subgenre: 06. 1970s Horror
Themaklassement: 71 punten (Voltooid: 1-3, 6, 12-38, 40-48, 51, 53, 56, 61, 63, 65, 67-69, 71, 76, 78-89, 92, 94-100)
Rating: 3.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/25000/25158.jpg?cb=1388927933
Best een tof idee met een leuke premisse - mensen die vroeger van een bepaald type LSD hebben gesnoept gaan op een gegeven moment (icm haaruitval) compleet flippen met menig slachtoffer tot gevolg. En uiteraard is de dealer inmiddels politicus in verkiezingstijd, dus komt er ook een extra laag spanning en complicatie bij. Helaas is de uitwerking niet fantastisch, met weinig flippende psycho's en vooral veel matig geacteerde zoektochten naar de waarheid. En dat is soms een beetje saai, vrees ik. Het rare is dat de flippende psycho's dan wel weer vol cheese worden neergezet, met overacteren en mensen die van het ene op het andere moment hun haar uitrukken en als een maniak schreeuwen en brullen. Het geeft wel weer een beetje afwisseling en gelukkig zie je met enige regelmaat nog iemand waarvan je weet dat ie later postal gaat, al is hier het acteerwerk ook vaak beroerd, maar hier had toch een stuk meer ingezeten.
Deze film stond ook op een Letterboxed-lijstje van Holiday movies, maar waarom, ik heb het niet kunnen ontdekken. Misschien omdat het rond een verkiezing speelt? Hoe dan ook, dan maar een andere categorie. Tips voor de categorie holiday zijn welkom 
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
103. Dracula Sucks (1978)
95 min. - VS
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 205 + 14 = 219 (bonus vergeten)
(1 – 42, 44 – 100)
https://rockshockpop.com/filedata/fetch?id=388406&d=1646511106&type=medium
https://rockshockpop.com/filedata/fetch?id=388424&d=1646511115&type=medium
Een hardcore porno scene met dialoog van Bela Lugosi bovenop geplakt en een horror einde is best wat. Jij kunt raden op welke plekken men soms bijt in deze film. De film heeft zelfs Woody Guthrie in de soundtrack en genoeg maffe dub keuzes voor de seksscènes als komedie neem ik aan?
De film speelt af in de jaren 30 in de woestijn voor een of andere reden lijkt het maar is ook een kasteel. Het volgt zelfs haast losjes de plot van de film uit de jaren 30. De film speelt zich af in een instelling en Renfielt komt ook aan te pas.Hij komt naar Dracula zijn kasteel omdat het goedkoop, hij stemmen hoort en denkt dat zijn daddy er is. Voordat jij het weet komt Dracula de instelling bezoeken en zoekt hij slachtoffers.
Er bestaan meerdere wild variërende cuts van deze film. Er lijken minstens vier verschillende versies te bestaan, de 95 min., de versie die ik zag lijkt de bedoelde versie te zijn. De 95 minuten is een hardcore film maar verrassend genoeg is het primair een horror verhaal, seksscènes zijn soms best kort of van meer verhullende hoeken gefilmd. Er zijn genoeg seksscènes maar de film lijkt ook verrassend genoeg horror te willen bieden, verhaal en soms maffe humor. Zij dragen soms haast bij aan het plot. Dit terwijl blijkbaar het best wat bekende porno acteurs heeft blijkbaar. Er is ook een mainstream acteur hier. Jij vraagt jezelf af wat de markt hiervoor was, porno zou ik het niet noemen maar het is ook te hardcore voor een reguliere film. In de jaren 70 konden deze hogere productiewaarden X-rated films gewoon gemaakt worden en in de cinema komen. Het is een curiositeit waarvan ik niet zeker ben wat ik ervan moet maken, het is geen geweldige horror en het is ook een beetje saai na de initieel verwarring over de aard van de film. Ik neem aan dat mensen die porno zoeken hier iets teveel film in gaan vinden. Minst indrukwekkende sterfte scene van Dracula ooit dat zeker wel.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Tips voor de categorie holiday zijn welkom
De goede Holiday Horror films lijk jij al gezien te hebben dus wil ik jou een meesterwerk van slechtheid aanraden. Blood Beat die ik vorig jaar reviewde:
128. Blood Beat (1983)
85 minuten
Puntentotaal: 270
Subgenre : 56. North American Horror
(3, 4, 6, 12, 14 - 16, 17, 21, 22, 25, 27, 30 - 33, 35, 40 - 43, 45, 47, 52, 54, 56 - 58, 62 - 65, 68, 69, 74 - 76, 78, 80, 85)
Themaklassement: 85 + 41
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Absolute WTF deze film, het is alsof de maker van Things (1989) probeerde om Hausu (1977) te maken. Ik heb zelden een film gezien die haast zo agressief weigert om ook maar op iets te slaan, dichtste dat ik kan vinden qua verklaring is dat een Franse crew op drugs dit gemaakt heeft.
"Blood Beat" is een regional horror uit Wisconsin en is qua camerawerk minder knullig dan veel soortgelijke werken, editing is vooral raar door keuzes. Verhaal van deze film is haast moeilijk op te sommen gezien hoe incoherent en gestoord het is. Een familie komt samen op kerstmis (iets wat pas na 20 minuten duidelijk gemaakt wordt en op 2 momenten na gedraagt niemand zich alsof het kerst is), de vrouw heeft problemen met haar man en hij is gefrustreerd in dialoog dat klinkt alsof zij Engels niet goed kenden. Het is nooit duidelijk wat het drama is, acteren is ofwel heel slecht of men staart soms in de verte. Zie de vrouw heeft visioenen en spioneert telepathisch op haar dochter en zij schildert het paranormale maar de schilderijen zijn gewoon vlakken inkt. Er is paniek omdat een samoerai verschijnt (in Wisconsin) maar hij is een geest uit WWII denk ik? De vrouw kent hem denk ik? Er is een telepathische gevecht scène uit Poltergeist, andere koppel dat ook ruzie maakt op zelfde incoherente manier, vriendin zoon (die naar muur staart als gevraagd wordt hoe lang zij samen zijn) wordt seksueel opgewonden als zij telepathisch merkt hoe de samoerai mensen rondt een kampvuur vermoordt. Er zijn paranormale gevechten en showdowns, muziek is afwisselend klassiek of maffe geluiden synthesizers en is geweldig. Mensen worden meermaals boos omdat zij het niet snappen om het plots wel te snappen? Maar als kijker zal het nooit begrijpelijk worden. Het slaat absoluut op niets meer, film lijkt meer verband te hebben met cocaïne dan Maximum Overdrive. Het is geweldig dus als jij fascineert bent door dit soort regionale horror waanzin.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
72. Eko Eko Azaraku (Film, 1995)
80 minuten - FTV
Puntentotaal: 144
Subgenre: 62. Occult & Witchcraft Horror
Themaklassement: 72 punten (Voltooid: 1-3, 6, 12-38, 40-48, 51, 53, 56, 61-63, 65, 67-69, 71, 76, 78-89, 92, 94-100)
Rating: 2.5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/25000/25036.jpg?cb=1645436989
Niet echt m'n ding. Op veel vlakken is Eko Eko Azarak gewoon een tienerfilm; gebaseerd op een Japanse manga en met een verhaal over hekserij op de middelbare school. Ja, het klinkt bijna een beetje als Buffy the Vampire Slayer, maar dit is wel veel meer richting de horror, bloederiger en het neemt zichzelf serieuzer. Met ook af en toe wat lesbische scenes tussendoor, omdat het kan. Voor het lage budget wat er ongetwijfeld was is er best wel aardig werk geleverd, en het ziet er best wel prima uit en heeft best een leuke spanningsboog. Maar het is alsnog bepaald niet m'n genre.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
Na een weekend stug doorkijken, en hopen dat er geen poppen andere plannen hadden, tv-kijkers, pottenkijkers of..poppenkijkers?het is maandag weer tijd voor een overzicht; https://www.syfy.com/sites/syfy/files/2019/08/killer-dolls-debate-club.jpg
01 Shadowed 134 films
02 joolstein 107 films
03 77ships 103 films
04 John Milton 102 films
05 Fisico 96 films
06 Tartarus 93 films
07 Brabantze 90 films
08 Threeohthree 82 films
09 Woland 72 films
10 robertinho 68 films
11 ikkegoemikke 65 films
12 ibendb 61 films
13 Number23 60 films
14 IH88 52 films
15 mezzanine 51 films
16 remorz en Tanguy en Shambala 46 films
17 alexspyforever 38 films
18 john mcclane 2 37 films
19 oup 36 films
20 audio. 35 films
21 Dentheman 32 films
22 Noodless 31 films
23 moviemike en Han Solo 420 30 films
24 Sanderkeuh en Collins 27 films
25 DVD-T 25 films
27 Q Jones 22 films
29 jordandejong en j_u_u_l 20 films
30 Seam 19 films
31 wendyvortex 17 films
32 cinemanukerke 16 films
33 Theunissen 15 films
34 Splinters 14 films
35 madmadder 10 films
36 De gestoorde filmfanaat 9 films
37 stef89 7 films
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Speelduur: 95 minuten
FTV: 2 punten
Puntentotaal: 182
https://images.mubicdn.net/images/film/423330/cache-997473-1726529740/image-w1280.jpg?size=800x
Wanneer broer en zus terugkeren naar hun ouderlijk huis, worden ze geconfronteerd met een gewelddadige, bovennatuurlijke aanwezigheid die diep in hun ergste trauma's huist.
Ochja, het keek... twijfelde beetje tussen 2,0* en 2,5*, maar ik doe weer eens een keer lief en maak er uiteindelijk maar 2,5* van. 
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
Speelduur: 84 minuten
RW (1) = puntentotaal 55
Subgenre 33: Creepy Kids Horror
Afgevinkt: 1-2-3-4-5-14-15-18-26-27-33-35-39-42-43-50-55-57-64-65-67-68-74-76-77-78-79-82-84-85-91
Thema klassement: 31 punten
Beoordeling: 2,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNDQzMjI3NjA3MV5BMl5BanBnXkFtZTcwMzkwNDYwNQ@@._V1_.jpg
Twee gezinnen komen bij elkaar om samen kerst te vieren. De pret is vlug voorbij als de kinderen vreemd gedrag beginnen te vertonen en eropuit lijken te zijn hun ouders een kopje kleiner te maken.
Bij herziening een tegenvaller. De personages stralen niks sympathie af en de slachtoffers worden gedeeltelijk buiten beeld gefilmd. Vond persoonlijk ook de kinderen zelf niet echt dreigend genoeg, hoewel dit concept altijd wel leuk is om naar te kijken.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2943 stemmen
Woland me voorbij. Die heeft echt veel films gekeken afgelopen week. (Nerd.)
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Klopt, en hier is er nog eentje robertinho
73. Misterios de Ultratumba (Film, 1959)
72 minuten - FTV
Puntentotaal: 146
Subgenre: 54. Mad Scientist Horror
Themaklassement: 71 punten (Voltooid: 1-3, 6, 12-38, 40-48, 51, 53, 54, 56, 61-63, 65, 67-69, 71, 76, 78-89, 92, 94-100)
Rating: 3.5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/zTXyMnmVQyU3lXWJuCatLUEzjOi.jpg
Ik stapte hier met lage verwachtingen in, maar dit was eigenlijk best leuk. Het voelt een beetje aan als een ouderwetse Universal of Hammer horror, maar dan wel één van de betere - en dan van Mexicaanse makelij. Zoals menig film al heeft gesuggereerd, spelen met leven en dood krijg je spijt van, en dat blijkt hier ook wel weer. Er wordt wel een goed potje geoveracteerd, maar het is een leuk verhaal en sfeervol in beeld gebracht.
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
Vnv eindelijk naar the substance ik ben benieuwd. Gefeliciteerd met de 100 film wat een prestatie.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2943 stemmen
69. The Rocky Horror Picture Show (Film, 1975) - MovieMeter.nl
100 min
Ftv
Puntentotaal 138
Rating 2,5
Tim Curry was geweldig, wat een entree en wat een figuur. Het eerste half uur vond ik sowieso heel sterk. Leuk verhaal, de humor werkte, het zag er goed uit, en bijna alle liedjes waren meteen de eerste keer fijn om te horen. Vaak is het bij musicals, vooral die van het mindere soort, dat je de liedjes een paar keer moet horen voor je ze waardeert of dat er slechts één of twee in totaal de moeite zijn. Hier niet. Daarna was het echter... veel van hetzelfde? Wel oké?
Zoonlief zat wel te genieten terwijl ie een boterhammetje at. Stukje banaan erbij. Z'n hoofd meebewegen op de muziek (en de rest van het lichaam dat automatisch volgt). Eén keer zag ik 'm zelfs de armpjes in de lucht gooien toen Curry dat ook deed. We hebben een musicalliefhebber!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.