• 15.803 nieuwsartikelen
  • 178.306 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.931 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

moviemike

• 1309 berichten
  • 5771 stemmen

7. The Gravedancers (2006)

Speelduur: 96 minuten

FTV (2) = puntentotaal 14

Subgenre 64: Ghosts Horror

Afgevinkt: 1-43-55-57-64-76-82

Thema klassement: 7 punten

Beoordeling: 2,5*

https://www.fangoria.com/wp-content/uploads/2024/03/gravedancers.jpeg

Drie vrienden dansen op graven waardoor diegenen die erin liggen een beetje boos worden en beslissen om wraak te nemen omdat hun eeuwige slaap werd verstoord.

Veel boe-effectjes en Dominic Purcell die wil laten zien dat hij meer kan dan in Prison Break meespelen. Verveeld niet maar het is allemaal al eens (veel beter) gebracht.

ZZ TOP

• 507 berichten
  • 2193 stemmen

Eindelijk heb ik even tijd om mijn tot nu toe gekeken films te registreren. Was al wel direct van start gegaan vorige week, maar echt tijd om het bij te houden heb ik niet echt gehad. Dus sorry voor het lange bericht.

1. Lowlifes (Film, 2024) - MovieMeter.nl

90 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 2

Subgenre: 23. Backwoods / Rednecks / Hillbillies

Themaklassement: 1 punt

Afgewerkte thema`s: 23

https://canvas.tubitv.com/opts/YmtGmmOi_aFCVg==/f8466456-fec1-430b-810f-5d57a3e8d303/CIAPELgIOgUxLjEuMg==

Fijne verassing deze film. Een frisse uitvoering en een paar leuke wendingen maakt deze film zeker het kijken waard. Er is voldoende gore aanwezig en de chemie tussen de hoofdrolspelers is ook meer dan prima. Voor een B-film weten ze goed gebruik te maken van het budget. Leuk om deze horror challenge mee te beginnen.

3.5*

2. Longlegs (Film, 2024) - MovieMeter.nl

101 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 4

Subgenre: 2020s Horror

Themaklassement: 2 punten

Afgewerkte thema`s: 23, 11

https://www.datocms-assets.com/56706/1720782274-longlegs.jpg?auto=format

Een beklemmende en mysterieuze film. Bizarre rol van Nicolas Cage ook. Maar zeker geen verkeerde film. Het acteerwerk is uitstekend. Het verloopt allemaal een beetje traag, maar de spanning blijft wel aanwezig. Toch richting het einde verliest het een beetje zijn spanning en weet je eigenlijk wel hoe de vork in de steel zit.

3.0*

3. Dawn of the Dead (Film, 1978) - MovieMeter.nl

127 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 6

Subgenre: Zombies & Infected Horror

Themaklassement: 3 punten

Afgewerkte thema`s: 23, 11, 100

https://images.mubicdn.net/images/film/1316/cache-110582-1546563641/image-w1280.jpg?size=800x

Een echte klassieker in het horrorgenre. Bijzonder dat ik deze nog nooit gezien heb. Wel ooit de remake gezien en die was op zich niet slecht. Toch was ik benieuwd naar het origineel en de uitgelezen kans natuurlijk om deze tijdens de horrorchallenge te gaan bekijken.

Toch viel het allemaal een beetje tegen. Het begin verloopt chaotisch, het oogt allemaal een beetje traag. De zombies zien er wel belachelijk slecht uit, terwijl de gore weer uitstekend is. Toch een lichte teleurstelling.

3.0*

4. From Beyond (Film, 1986) - MovieMeter.nl

85 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 8

Subgenre: Lovecraftian / Cosmic Horror

Themaklassement: 4 punten

Afgewerkte thema`s: 23, 11, 100, 53

https://static1.cbrimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2023/01/frombeyondheader.jpg

Heerlijk gestoord filmpje. Dit soort films ligt mij altijd wel. Heerlijk overdreven, goede gore en een hoog tempo.

Leuke acteerprestaties en een creepy sfeer maakt het toch wel een klassieker binnen de body-horror. Een unieke kijkervaring.

Er mogen wel meer van dat soort films gemaakt worden deze tijd.

3.5*

5. Ils (Film, 2006) - MovieMeter.nl

77 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 10

Subgenre: Home Invasion Horror

Themaklassement: 5 punten

Afgewerkte thema`s: 23, 11, 100, 53, 50

https://a.ltrbxd.com/resized/sm/upload/l3/kn/pf/uu/pKWAlta3VNFDR1oRJ39PwHx3FBd-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?v=3eddf33e31

Hier had ik toch meer van verwacht. Na al verschillende horror/thrillers gezien te hebben uit Frankrijk, was nu deze aan de beurt. De spanning is niet zo sterk aanwezig als in andere films in dit genre. De sfeer in af en toe wel beklemmend, maar dat is vooral aan het begin. Naarmate de film vordert ebt dit wel een beetje weg. Weinig tot helemaal geen gore en een tegenvallend einde. Nergens echt spannend. De twist op het einde deed mij ook niet zoveel.

2.5*

6. Mickey's Mouse Trap (Film, 2024) - MovieMeter.nl

80 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 12

Subgenre: Turkey Horror (<5.0 IMDb)

Themaklassement: 6 punten

Afgewerkte thema`s: 23, 11, 100, 53, 50, 90

https://www.scotsman.com/jpim-static/image/2024/01/03/10/10/Mickeys-Mouse-Trap-Far-Out-Magazine.webp?width=1200&enable=upscale

Ja, wat moet ik hier van zeggen. Na het best leuke Winnie de Pooh, maar eens aan deze begonnen. Gewoon erg matig. Weinig gore, slechte kills en een saaie locatie maakt de film niet echt beter. Met een budget van $800.000 had je toch wel iets meer kunnen laten zien. Heel pover.

1.5*

7. Gretel & Hansel (Film, 2020) - MovieMeter.nl

88 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 14

Subgenre: Fantasy, Dark Fantasy & Fairy Tale Horror

Themaklassement: 7 punten

Afgewerkte thema`s: 23, 11, 100, 53, 50, 90, 42

https://static1.cbrimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/01/gretel-and-hansel4.jpg

Nee, dit is totaal niets voor mij. Hier kon ik echt helemaal niets mee. Het probeerde om een moderne versie van het sprookje te vertellen, maar dat lukte helaas niet echt. Geen idee waar de regisseur naar toe wou met dit verhaal.

1.5*

8. The Watchers (Film, 2024) - MovieMeter.nl

88 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 16

https://variety.com/wp-content/uploads/2024/05/MCDWATC_WB012-e1717120965836.jpg?w=1000&h=667&crop=1

Mijn eerste film buiten mijn subgenrelijst. Soms moet je even gek doen. Toen ik zag dat de dochter van Night Shyamalan hier verantwoordelijk voor was, was ik direct wel geïnteresseerd.

Best een origineel verhaal, heerlijk folklore. Lekker duister, sfeervol en prima acteerwerk.

Fijn debuut dus. Hopen dat ze meer van dit soort films gaat maken net zoals haar vader.

3.5*

Lekker bezig, ZZ TOP!

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Met lowlifes beginnen is de beste keuze.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

33. The Substance (Film, 2024)

140 minuten

RW (1punt)

Puntentotaal: 65 punten

Subgenre: -

Themaklassement: 32 punten

Eigen score: 5*

Bron: Bioscoop

https://image.tmdb.org/t/p/w1280/8dqZsevb5E8x29OFyr1neSp7bc9.jpg

Zoals aangegeven gister dus nog een keer gezien, en heb inmiddels m'n vrienden ook overtuigd dus als die terug zijn van vakantie moeten zij er ook aan geloven. Ben bang dat ze nooit weer een tip van mij aannemen, maar da's prima. Wederom een weergaloze ervaring, sommige scenes zijn echt krankzinnig in de bioscoop en krijg ze ook maar niet uit m'n hoofd. Zodoende kan ik vooral iedereen aanraden die dit van plan is te zien om het in de bioscoop te kijken, het is absoluut een meerwaarde.

Margaret Qualley had blijkbaar de grootste moeite met deze rol en heeft deze eigenlijk enkel kunnen uitvoeren met de hulp van wiet en tequila. Ondanks dat ik behoorlijk fan van haar ben had ik nog nooit echt interviews met haar gezien (kijk ik sws weinig los van Hot Ones), maar wat een contrast met haar personage zeg... Ik snap wel dat ze moeite had.
Verder qua acteren nooit de grootste fan van Demi Moore geweest, maar ook zij komt echt over als een hele leuke vrouw. Daarnaast zal ze ongetwijfeld ook een Oscar nominatie krijgen. De Oscar voor Original Screenplay lijkt me overigens wel in de pocket.. Sounddesign zullen ze ook kans maken.

Verder ook leuk om volle zalen te zien. Dat is toch wel uniek hoor voor een film als deze. Het gaat in ieder geval te boek als mijn beste bioscoop ervaring ooit en krijgt ook direct een plaatsje in mijn top 10. Ongekend. Vrij hinderlijk dat m'n punten niet meer x2 zijn van mijn registraties nu, maar dat is het waard...

34. Wyrmwood (Film, 2014)

92 minuten

FTV (2punten)

Puntentotaal: 67 punten

Subgenre: 100. Zombies

Themaklassement: 33 punten

Eigen score: 3.5*

Bron: Pindakaas

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjI2NTI2MDg0MF5BMl5BanBnXkFtZTgwOTc3NTU2MjE@._V1_.jpg

Eerste film die ik zag na The Substance, kon m'n aandacht er niet helemaal 100% bijhouden, maar zodoende was deze film wel een goede keuze. Dit is namelijk gewoon hoog tempo heerlijke actie nonsense. Deed me overigens ook een beetje denken aan de serie Z Nation - Seizoen 1 (2014) . Verder nog wat leuke unieke vondsten in deze film zoals een auto die rijdt op zombie-brandstof.

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

08. Penetration Angst (2003)

Speelduur: 100 minuten

FTV: 2 punten

Totaal: 14 + 2 = 16 punten

https://images.45worlds.com/f/ci/penetration-angst459212-ci.jpg

Deze leuke en vermakelijke Horror / Komedie film werd me getipt door "Threeohthree" en past goed thuis in het rijtje van soortgelijke films zoals "Bad Biology (2008)" (over een penis) en "Teeth (2007)" (over een vagina). In "Teeth" deed de vagina bijten (oftewel "Vagina Dentata") en in "Penetration Angst" doet de vagina mannen volledig laten verdwijnen (alleen de kleren blijven dan achter en eventueel het condoom) en praat de vagina ook. Daar moet je je wel niet al te veel van voorstellen, want de vagina zegt allemaal maar "Feed Me!" en dat best vaak. De film is met een laag budget gemaakt (wat ook goed te zien is) en de filmkwaliteit was ook niet al te best (helaas ook zonder ondertiteling en die kon ik ook nergens vinden), maar desalniettemin wist "Penetration Angst" me van de eerste tot de laatste minuut goed te vermaken en zeker het eerste uur is zeer leuk.

Ondanks dat alles goedkoop oogt in de film, weet het verhaal wel goed te vermaken en is het ook nergens saai. Ik vond het tempo juist best hoog en er gebeurt meer dan genoeg en het gene wat er gebeurt is leuk en grappig. De film is opzicht ook best seksistisch, het draait bijna continue om seks, en er is ook veel vulgair taalgebruik te horen, wat meestal ook grappig is. Natuurlijk valt er ook wat naaktheid te zien en dat o.a. van de fraaie Fiona Horsey (de hoofdrolspeelster), een Siamese tweeling (althans in de film) en Jaye Macaulay:

https://cdn1.aznude.com/fionahorsey/angst/horsey-angst-n-08.jpg

https://cdn1.aznude.com/amysteel/angst/asteel-angst-n-03.jpg

https://cdn1.aznude.com/jayemacaulay/angst/macauley-angst-n-09.jpg

Dit soort films zijn gewoon een een kolfje naar mijn hand en daarom heb ik me er ook prima mee vermaakt (kreeg niet voor niets 4,0* van mij). Omdat de film erg goedkoop oogt, had ik dat eigenlijk wel niet verwacht. Maar gelijk vanaf het begin had de film mij te pakken en heb ik de rest van de film gekeken met een flinke glimlach op mijn gezicht. Als je openstaat voor dit soort films, dan kan je veel plezier beleven met "Penetration Angst", die tot nu toe pas 9 stemmen heeft.

2. Shaun of the Dead (Film, 2004)

Edgar Wright

100 minuten - FTV (2)

Puntentotaal: 4

Subgenre: Comedy / Parody Horror (32, 74)

Datum: Zondagavond 22 september

Bron: Stom hè, ik vindt het gewoon lekker.

https://www.syfy.com/sites/syfy/files/2019/10/shaun-of-the-dead.jpg

Het wil niet echt opschieten met deze challenge, maar deze film kon ik nog net meepakken in een erg druk weekend.

Hoe dan ook, geweldige debuutfilm van Edgar Wright, ik vindt zijn stijl erg tof in o.a. Scott Pilgrim vs. the world en Baby Driver. Een van de voornaamste redenen dat ik deze film koos is, omdat ik zelf voor mijn MBO opleiding (Mediastudies Hilversum waar ik pas mee begonnen ben) een zombiefilm moest opnemen, de rol voor regisseur was al snel weggegeven aan iemand die deze opleiding al wat langer deed, dus dan maar slaapdronken voor de camera banjeren, een referentie die in deze film ook gemaakt werd.

https://i.pinimg.com/originals/03/01/90/030190dafd321b5235fc66dee76ae15a.png

De film ga ik gebruiken als inspiratiebron voor de montage die ik nog moet verrichten en ik ga ook een deel uit de soundtrack gebruiken.

3,5*

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

Zo daar is ie dan ! Voor de eerste maal een overzicht met wie er inmiddels vierkante ogen moeten hebben en met wie er misschien achter zijn dekentje zit verstopt....

https://image.margriet.nl/207044982/width/2480/kijk-je-graag-enge-films-dit-gebeurt-er-dan-in-je-hersenen

01 Shadowed 42 films

02 Threeohthree 34 films

03 Brabantze en John Milton 33 films

04 77ships en Fisico en Tartarus 32 films

05 joolstein 30 films

06 ikkegoemikke 28 films

07 ibendb 25 films

08 Woland 21 films

09 robertinho 20 films

10 Tanguy en DVD-T 18 films

11 Number23 17 films

12 IH88 15 films (short en film zijn gebundeld)

13 Seam en remorz 14 films

14 Noodless 13 films

15 Dentheman en mezzanine en alexspyforever 12 films

16 j_u_u_l en oup en Shambala 11 films

17 madmadder 10 films

18 john mcclane 2 9 films

19 Theunissen en ZZ TOP 8 films

20 stef89 en moviemike 7 films

21 jordandejong en Kondoro 6 films

22 Han Solo 420 en cinemanukerke en rebelkush 5 films

23 shugenja 4 films en Tommeh 4 films

24 Splinters 3 films

25 Q Jones en wendyvortex en De gestoorde filmfanaat 2 films

shugenja

• 647 berichten
  • 1603 stemmen

Ja ik loop alweer hopeloos achter met deze challenge. Maar ik had een alibi, was namelijk vijf dagen weggeweest.

17-09: The Hand The Hand (Film, 1981) - The Hand (Film, 1981)

De eerste film van Oliver Stone is geen hoogvlieger. Toch maakt Michael Cain er wel weer iets lolligs van. Het deed me denken aan de film "idle hands" maar dan met een veel serieuzere benadering.

18-09: The Lost Boys The Lost Boys (Film, 1987)

Nog niet gezien maar vakkundig geregisseerd en beetje de "twilight" van de jaren 80 zo kan ik me voorstellen. Met een hele coole Kiefer Sutherland. Jason Patric verhuist naar een stadje waar veel mensen worden vermoord, word opgenomen door een gang van jeugdige vampieren en raakt natuurlijk verliefd of het liefje van een van de bende leiders. Mooi gemaakt en was in die tijd misschien niet zo afgezaagd maar als je nu met terugwerkende kracht kijkt dan denk je wel "dit is allemaal al tig keer gedaan".

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Vierkante ogen en vooral veel vrije dagen. Daar komt de komende tijd echter verandering in, maar wel fijn om ook eens op #1 te mogen staan tijdens een puntentelling. Dat is de eerste keer voor mij.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Theunissen schreef:

08. Penetration Angst (2003)

Speelduur: 100 minuten

FTV: 2 punten

Totaal: 14 + 2 = 16 punten

.

Haha mooi om te horen! In dat geval ga ik hem ook noteren. Of voor later deze challenge of voor volgend jaar voor het Vegina Dentata thema. Vond hem via Best Movies Like Penetration Angst | BestSimilar wat ik wel vaker gebruik voor tips op te doen met vergelijkbare thema's. Niet altijd even effectief, maar soms dus ook wel.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Shadowed gaat HARD

Maar ik ben blij dat ik me nog net nipt in de top drie heb kunnen werken van de eerste tussenstand vandaag. Mag niet klagen… En along the way al een paar mooie titels mogen ontdekken en fijne tips opgedaan, waar het natuurlijk om gaat.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2881 stemmen

Ik heb ondertussen al 8 films gezien maar geen tijd om te registreren

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Mooi zo!

We hadden afgesproken (samen ook met Threeohthree) dat ik aansluitend nog een tussenstand maak voor het themaklassement. Dat komt er ook vanavond nog aan!

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Q Jones schreef:

Ik heb ondertussen al 8 films gezien maar geen tijd om te registreren

Wel even doen eerdaags he, niet te lang oppotten.

oup

• 588 berichten
  • 3193 stemmen

12. The Wolf Man (1941)

70 minuten

FTV (2): totaal aantal punten = 24

Subgenre: 98. Werewolf Horror

Themaklassement: 12 punten (complete subgenres 2, 7, 8, 11, 12, 14, 35, 39, 64, 79, 98, 100)

Eigen rating : 2,5*

Nee, deze 'The Wolf Man' kon mij niet overtuigen. Zeker het eerste kwartier is er nauwelijks doorheen te komen. Het acteerwerk is matig. Zodra de weerwolf opduikt, dan zijn we al ruim 40 minuten onderweg, krijgt de film iets meer vaart. Spannend gaat dit filmpje nooit worden, daarvoor heeft de weerwolf een net iets te hoge aaibaarheidsfactor. Qua sfeer is er overigens niet veel op aan te merken, dat is prima gedaan. Vaak hebben oudere films bij mij wel de 'gunfactor' en reken ik de wat povere acteerprestaties niet al te zwaar aan, maar hier kan ik toch echt geen voldoende voor uitdelen.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

joolstein schreef:

Zo daar is ie dan ! Voor de eerste maal een overzicht met wie er inmiddels vierkante ogen moeten hebben en met wie er misschien achter zijn dekentje zit verstopt....

(afbeelding)

01 Shadowed 42 films

02 Threeohthree 34 films

05 joolstein 30 films

06 ikkegoemikke 28 films

07 ibendb 25 films

08 Woland 21 films

09 robertinho 20 films

11 Number23 17 films

12 IH88 15 films (short en film zijn gebundeld)

13 Seam en remorz 14 films

14 Noodless 13 films

15 Dentheman en mezzanine en alexspyforever 12 films

16 j_u_u_l en oup en Shambala 11 films

17 madmadder 10 films

18 john mcclane 2 9 films

19 Theunissen en ZZ TOP 8 films

20 stef89 en moviemike 7 films

21 jordandejong en Kondoro 6 films

22 Han Solo 420 en cinemanukerke en rebelkush 5 films

23 shugenja 4 films en Tommeh 4 films

24 Splinters 3 films

25 Q Jones en wendyvortex en De gestoorde filmfanaat 2 films

Leuk, toch weer een aardig clubje zo . Is dit een beetje het gemiddeld aantal deelnemers of zit er nog iets van een dalende/stijgende lijn in qua populariteit? En wat gaat een deel weer knetterhard zeg, we zitten net op 1,5 week en dan al aan de voorwaarden voor de challenge voldoen, hoe hou je dat vol zoveel films achter elkaar

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Ha, weer in de middenmoot. 'That's my sweet spot' .

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Als ik zo snel tel 41 deelnemers. 42 met Q Jones erbij. Prima aantal hoor.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Ik loop nog rustig. Ik neem nu de tijd om ook nog even de niet-horrors te kijken, anders ga ik het niet volhouden om een maand lang horrorfilms te kijken haha. Mijn inhaalslag komt nog wel.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

joolstein schreef:

(afbeelding)

01 Shadowed 42 films

02 Threeohthree 34 films

05 joolstein 30 films

06 ikkegoemikke 28 films

07 ibendb 25 films

08 Woland 21 films

09 robertinho 20 films

Ik zit toch weer vooraan in het peloton Spijtig genoeg na een pijlsnelle start door een drukke familiale agenda weer achteruit geboerd. Maar na wat extra supplementen ingenomen te hebben en mijn drinkbus te hervullen, begin ik deze week weer aan een tweede demmarage. Extra druivensuiker helpt tegen de verzuring van de spieren. Dus daar heb ik ook al een extra voorraad van aangelegd.

Niet dat ik van wielrennen hou maar ik vind de beeldspraak wel leuk

Tartarus

• 378 berichten
  • 3497 stemmen

33. Eaten Alive (Film, 1976)

89 minuten

FTV= 2 p

puntentotaal= 66

subgenre= 86 tobe hooper

themaklassement= 33 p

voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86

2* Op papier klonk dit waarschijnlijk heel leuk, maar wat was dit vaak saai, zeg. De film gaat over een gestoorde man en zijn krokodil die hij gebruikt om mensen mee te vermoorden/te laten verdwijnen. Heel veel spannends gebeurt er niet en ik had moeite mijn ogen open te houden. Wel een leuk rolletje van Robert Englund trouwens, ik had hem nog nooit in oudere films zien acteren. Hij is mijn op 1 na favoriete bad guy (op nr 1 staat natuurlijk Pinhead).

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

43. Disquiet (2023)

85 Minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 79

Subgenre: -

Themaklassement: 34 punten

Eigen rating: 2,0*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNTI3YmI1ZGMtM2E2Yi00ZjZiLWI1ZjUtOGE1ZjVjM2U0YTk0XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Horrorthriller met een zekere mate van originaliteit, maar daartegenover een spanningsloze uitwerking en de nodige rommeligheid op inhoudelijk vlak. Disquiet was een film die bijna van Netflix verdween en ik in etappes keek op weg naar werk, waardoor dit vooral een wat toevallige registratie is. Veel is er gelukkig niet aan de hand hier, waardoor je de film gerust een aantal keren kan pauzeren.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

44. Der Golem (1920)

76 Minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 81

Subgenre: 01. 1920s Horror

Themaklassement: 35 punten

Eigen rating: 3,0*

https://clivehicksjenkins.wordpress.com/wp-content/uploads/2019/11/dt770mpw0aatey3-1.jpg?w=584

Kende deze film als kind al, maar toen vond de kleine Shadowed dit soort films natuurlijk helemaal niets. Ondertussen ben ik wat meer naar dit soort oude klassiekers toegegroeid, ze bevallen me beduidend beter dan een hoop soortgelijke films uit de jaren 30, 40 of 50. In ieder geval zit The Golem er op visueel vlak creatief en doordacht uit, wat in grote mate het niet al te beste acteerwerk compenseert. Ik vond het fantasiefiguurtje in deze film ook wat tegen het belachelijke aanzitten, maar het stond een aardige filmavond niet in de weg.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

[quote]Dentheman schreef:

(quote)

Haha, het valt nog mee, en in het begin gaat het altijd hard. (vorig jaar een vergelijkbare tussenstand na 10/11 dagen). Shadowed zit wel op een gemiddelde van 3,81 per dag, maar de lui daar net onder op een gemiddelde van 3,09 films per dag of lager. Met een gemiddelde speelduur van 90 minuten is dat 4.5 uur per dag. Met werk en alles alsnog wel pittig, maar met wat vrije dagen erbij (ook 2x een weekeind gehad nu) is het nog niet eens zo veel. JM won vorig jaar met een gemiddelde van 3,67 films per dag als ik het goed heb (over 2 maanden is dat wel behoorlijk pittig).

Als je een gezin hebt is het verhaal denk ik al snel anders ja. Zodoende vooral knap voor mensen die er ook nog een gezin naast hebben. Dan is er vooral veel gedeelde tijd en minder alleen tijd. Dan is 4.5 uur per dag al snel veel gok ik. Mja uiteindelijk is het een marathon en geen sprint, en het belangrijkste is leuke tips op doen en plezier hebben in het kijken. Zo lang dat het geval is is zo'n challenge geslaagd wat mij betreft.

Wat betreft nieuwe deelnemers zijn er een aantal mensen die nog hadden toegezegd, maar later zouden starten. En dat is natuurlijk ook helemaal prima. Vorig jaar hadden we bij de eerste tussenstand 33 deelnemers (werden er uiteindelijk 38). Als IH88 zijn telling klopt dan zitten we nu op 42, dus leuk om te zien dat deelnemersveld gegroeid is.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

45. The Headless Horseman (1922)

68 Minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 83

Subgenre: 77. Silent Horror

Themaklassement: 36 punten

Eigen rating: 1,5*

https://cfm.yidio.com/images/movie/107654/backdrop-640x360.jpg

Een aantal spookachtige beelden, een redelijke finale en een authentiek gevoel maken deze film nog enigszins door te komen, maar de fanaten van de legende of oude griezelfilms zullen hier flink bedrogen uitkomen. Het is voornamelijk de humor en allerlei andere oninteressante bijzaak die hier het sleeptouw nemen. Het levert een film op die zeker in de eerste helft eigenlijk nogal saai wegkijkt, gecombineerd met een nogal beschadigde look die enige vorm van sfeer wegneemt.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

ikkegoemikke schreef:

Niet dat ik van wielrennen hou maar ik vind de beeldspraak wel leuk

En het idee van John Milton inhalen vindt hij ook niet verkeerd.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

46. Moon Garden (2022)

93 Minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 85

Subgenre: 42. Fantasy, Dark Fantasy & Fairy Tale Horror

Themaklassement: 37 punten

Eigen rating: 3,5*

https://images.mubicdn.net/images/film/361666/cache-830077-1668285196/image-w1280.jpg

Zeker creatief, kleurrijk en knap gemaakt, maar Moon Garden betrok me eigenlijk niet heel goed in het verhaal. Op emotioneel vlak deed het me weinig, wellicht omdat de makers iets te veel van de nogal jonge hoofdrolspeelster vragen. Ze doet het heel goed hoor, maar het blijft uiteindelijk een kleine koter. Daartegenover een film die relatief kinderlijk opgezet is, maar regelmatig toch nogal duister voor de dag komt. Het publiek voor Moon Garden is dan ook moeilijk in te schatten.

Opzet deed me overigens erg denken aan The Blazing World (2021). Obscure aanrader!

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Threeohthree schreef:

Haha mooi om te horen! In dat geval ga ik hem ook noteren. Of voor later deze challenge of voor volgend jaar voor het Vegina Dentata thema. Vond hem via Best Movies Like Penetration Angst | BestSimilar wat ik wel vaker gebruik voor tips op te doen met vergelijkbare thema's. Niet altijd even effectief, maar soms dus ook wel.

Ik vond het het leukste horrorfilm die ik tot nu toe gezien heb tijdens de challenge en dat had ik eigenlijk niet verwacht, zeker omdat de beeldkwaliteit niet al te best is. Ik heb de film zelf gepindakaasd via "Easynews" en dat is een Usenet zoekmachine die ik gratis erbij heb gekregen van mijn Usenet provider en die ik zeer handig vindt en veel vindt. Als je hem zo willen pindakazen (zo bekijk ik eigenlijk vrijwel al mijn films), dan is hij ook te vinden als een Torrent.

Als je hem (of iemand anders) wilt bekijken voor het "Vagina Dentata" thema, dan is het een leuk alternatief voor "Teeth (2007)". Ik weet eerlijk gezegd niet of er buiten "Penetration Angst" en "Teeth" nog soortgelijke horrorfilms zijn die over een vagina gaan.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
En het idee van John Milton inhalen vindt hij ook niet verkeerd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.