Mijn Series +

Z Nation - Seizoen 1 (2014)

Actie / Drama

ontwikkeld door Karl Schaefer en Craig Engler
met Harold Perrineau, Tom Everett Scott en DJ Qualls

Drie jaar nadat een zombievirus de Verenigde Staten verwoeste, moet een groep de enige bekende overlevende van New York naar Californië verhuizen waar het laatste functionerende virale lab wacht op zijn bloed. Zijn antilichamen zijn 's werelds laatste hoop op een vaccin. Echter bergt hij een donker geheim dat hen allemaal bedreigd.

1. Puppies and Kittens
  11. Sisters of Mercy
  12. Murphy's Law
  13. Doctor of the Dead
avatar van 606
Buiten verwachting erg vermakelijk.

avatar van joolstein
Vermakelijke pulp van een zeer hoge kwaliteit! Er zitten zeker een paar memorabele afleveringen tussen! Wat dacht je van: De baby die veranderd, de klok die van de vrachtwagen stuitert, de zombie die door een mixer wordt gekilled?

Beetje slap aftreksel van The Walking Dead. (na 3 afleveringen gezien te hebben) Ziet er af en toe ook een beetje cheesy uit, acteurs zijn niet allemaal geweldig... maar er zit wel meer actie dan drama in. Het houdt mij nog niet echt vast.

Is dit de serie van de film World War Z?

avatar van Threeohthree
Leuk!

Z Nation is een bom van creativiteit welke explodeert in scherven van schater en gelach. Weliswaar een kaasfestijn waar het potje kaasfondue U tegen zegt maar wat kan het schelen. Wat kan het schelen als we worden bekogeld met drama in The Walking Dead, wat kan het schelen als Netflix en HBO met de zoveelste 'kwaliteitserie' komen, wat kan het schelen na een drukke werkweek van 60 uur?

Dit potje aan keiharde-zombie-apocalypse-actie wordt in sneltreinvaart opengemaakt zodat zelfs korrels van verhaaltechnische momentjes weten te ontsnappen. Gooi hier een mix van flitsende editing een voorspelbare humor aan toe en we hebben een uitzonderlijk friss tussendoortje met een erg hoog vermakelijkheidsgehalte.

avatar van jordandejong
Jup, erg vermakelijk dit.

Probeert zich uiteraard, gelukkig, niet te meten aan The Walking Dead en neemt zich gelukkig ook totaal niet serieus. De makers weten een lichte, vermakelijke, no-brainer versie te maken van The Walking Dead, met veel humor, actie, gore, en knipogen naar TWD en andere horror films/series.

Acteerwerk is, zoals verwacht, niet geweldig. De main cast gaat op zich wel, met Russell Hodgkinson als 'Doc' (He's watched a lot of ER!) als leukste character. De gastrollen zijn vaak wel van enorm matige kwaliteit. Z Nation kent gelukkig een hoog tempo en blijft daardoor vermakelijk. Door de aanhoudende roadtrip komen ze constant in hele verschillende situaties terecht (Nucleaire powerplant, orkaan, kannibalistische sekte etc.) wat het leuk en fris houdt.

Leuke zombie serie dus met de nodige droge humor en one-liners, genoeg knipogen en zelfspot en verfrissende ideeën. Na 12 Monkeys opnieuw dus een prima serie van Syfy (Al zijn ze qua serieusheid absoluut niet met elkaar te vergelijken). En voor de echte horror fans: Bill Moseley (Texas Chainsaw Massacre 2, House of 1000 Corpses etc.) heeft een gastrol.

avatar van mcdaktari
Kan iemand me vertellen of dit een goeie serie is?
Is het te vergelijken met Walking Dead of totaal niet?
Walking Dead vind ik best goed, maar heb die serie ook vanaf het begin gevolgd. Als ik de trailer zie van Z Nation krijg ik niet gelijk het gevoel dat ik naar een super goeie serie kijk. Wat kunnen jullie er over zeggen, is het wel de moeite of kan ik het beter achterwege laten? Ben nu wel begonnen aan Black Summer (wat toch een spin-off blijkt te zijn van Z Nation) en die vind ik dan weer wel goed.

avatar van Dorstigjimmyke
mcdaktari, dit is in mijn ogen niet te vergelijken met The Walking Dead. Natuurlijk komen hier ook zombies in voor, maar dit is niet zo serieus als TWD. Veel meer humor in dit.

avatar van renzoroy
Heb hier ooit 1 aflevering van proberen te kijken, maar het zag er weer uit als vele andere low budget series van syfy channel. Snel weer uitgezet.

avatar van ZZ TOP
mcdaktari Je kan dit inderdaad niet vergelijken met TWD. Z Nation is gewoon een erg vermakelijke serie die je niet al te serieus moet nemen.
Geinige personages, een simpel verhaal en gewoon leuke humor.
Het is zeker de moeite waard om deze te gaan bekijken.

avatar van mcdaktari
Dorstigjimmyke ZZ TOP bedankt voor de toelichting. Zal het wel eens gaan kijken.

avatar van horizons
Halverwege en het vermaakt allemaal wel. De prequel Black Summer mag dan beter zijn de wat grotere kolder maakt veel goed.