• 8.985.774 stemmen

Z Nation - Seizoen 1 (2014)

Show titel: Z Nation

Ontwikkeld door: Karl Schaefer en Craig Engler

Met: Harold Perrineau, Tom Everett Scott en DJ Qualls

Datum van release: vrijdag 12 september 2014

Eerst uitgezonden op: SyFy (Verenigde Staten)

Plot Z Nation

Drie jaar nadat een zombievirus de Verenigde Staten verwoeste, moet een groep de enige bekende overlevende van New York naar Californië verhuizen waar het laatste functionerende virale lab wacht op zijn bloed. Zijn antilichamen zijn 's werelds laatste hoop op een vaccin. Echter bergt hij een donker geheim dat hen allemaal bedreigd.

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. Puppies and Kittens

12 september 2014 (44 minuten)

Hammond en Murphy zijn onderweg naar een middelbare school in New York. Van daaruit zullen ze overgebracht worden naar een laboratorium in Los Angeles. Ondertussen is Citizen X de enige resterende menselijke bewoner op een buitenpost op het poolgebied, nadat de rest van zijn crew er overleed.

2. 2. Fracking Zombies

19 september 2014 (44 minuten)

De groep tracht hun voertuigen bij te tanken in de Jersey Devil Refinery in het noorden van New Jersey. Daarbij gebruiken ze een muziekdoos om voor afleiding te zorgen, zodat de zombies hen met rust laten...

3. 3. Philly Feast

26 september 2014 (44 minuten)

In Philadelphia ontmoet het team de groep waar Cassandra eerder van probeerde te vluchten. Cassandra onthult dat ze voordien lid was van een kannibalistische sekte. In opdracht van hen gaf ze zich uit voor een prostitué, zodat de sekte haar klanten kon kidnappen en opeten.

4. 4. Full Metal Zombie

3 oktober 2014 (44 minuten)

Citizen Z vertelt aan het team dat generaal McCandless hen misschien mee kan nemen naar Californië. De overlevenden nemen het op tegen een grote zombiesoldaat met een metalen plaat in zijn hoofd, waardoor hij immuun blijkt voor headshots.

5. 5. Home Sweet Zombie

10 oktober 2014 (44 minuten)

Het team vertrekt naar Castle Point, het geboortedorp van Warren, waar ze hoopt te ontdekken wat er met haar man gebeurd is. Ondertussen bedreigt een zombietornado de missie...

6. 6. Resurrection Z

17 oktober 2014 (44 minuten)

De leden van de groep arriveren in Hannibal, waar ze zich in een basis verschuilen, die geleid wordt door een vroegere collega van Garnett. Sekteleider Jacob maant zijn discipels aan om de basis te infiltreren. En dan overrompelen ook de zombies de basis...

7. 7. Welcome to FU-Bar

24 oktober 2014 (44 minuten)

Het team stopt in saloon Fu-Bar, op het moment dat er een grote kudde zombies op komst is. Mack en Addy worden uiteengedreven, maar beslissen om alleen verder te gaan. En een handelsreiziger organiseert een zombieschietwedstrijd, die tienduizend deelnemers trekt.

8. 8. Zunami

31 oktober 2014 (44 minuten)

De groep ziet zich genoodzaakt om dekking te zoeken in Nebraska, wanneer er zombies aangestormd komen. Citizen Z ontmoet een mysterieuze Russische kosmonaut die blijkbaar een eigenzinnige missie heeft.

9. 9. Die Zombie Die... Again

7 november 2014 (44 minuten)

Mack en Addy overwegen om de rest van de groep én de missie te verlaten. Mack meent keer op keer dat Addy door een zombie gedood wordt, maar dat blijkt een zichzelf herhalende nachtmerrie te zijn.

10. 10. Going Nuclear

14 november 2014 (44 minuten)

De groep maakt een omweg doorheen South Dakota om een zombieaanval te omzeilen. In Edgemont staat een nucleaire reactor op smelten. Amelia en haar vader trachten de ramp te verhinderen, maar dat blijkt alles behalve een sinecure te zijn.

11. 11. Sisters of Mercy

21 november 2014 (44 minuten)

Mack en Addy vervoegen zich opnieuw bij de rest van de groep. Ze ontmoeten een vrouwelijke commune. Helen, de leidster, gaat akkoord om de drie vrouwen uit de groep onderdak te bieden. Maar alleen hen, omdat ze ervan overtuigd is dat de mannen verderfelijk zijn.

12. 12. Murphy's Law

28 november 2014 (44 minuten)

Murphy wordt gekidnapt door drie overlevenden: Zimmerman, Janis en Henry. Ze rijden naar een door zombies bevolkte medicijnenopslag, waar ze de immuniteit van Murphy willen inzetten om medicijnen te stelen.

13. 13. Doctor of the Dead

5 december 2014 (44 minuten)

In een reeks flashbacks zien we hoe een man hersenmaterie extraheert van een drugverslaafde, een Ebola-patiënt, een Haïtiaanse voodoozombie en een inspecteur van een chemische wapenfabriek. De groep ontdekt het laboratorium waar het virus voor de eerste maal van aap naar mens werd overgebracht.

avatar van 606

606

Buiten verwachting erg vermakelijk.

avatar van joolstein

joolstein

Vermakelijke pulp van een zeer hoge kwaliteit! Er zitten zeker een paar memorabele afleveringen tussen! Wat dacht je van: De baby die veranderd, de klok die van de vrachtwagen stuitert, de zombie die door een mixer wordt gekilled?

avatar van Rujar

Rujar

Beetje slap aftreksel van The Walking Dead. (na 3 afleveringen gezien te hebben) Ziet er af en toe ook een beetje cheesy uit, acteurs zijn niet allemaal geweldig... maar er zit wel meer actie dan drama in. Het houdt mij nog niet echt vast.

Is dit de serie van de film World War Z?

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Leuk!

Z Nation is een bom van creativiteit welke explodeert in scherven van schater en gelach. Weliswaar een kaasfestijn waar het potje kaasfondue U tegen zegt maar wat kan het schelen. Wat kan het schelen als we worden bekogeld met drama in The Walking Dead, wat kan het schelen als Netflix en HBO met de zoveelste 'kwaliteitserie' komen, wat kan het schelen na een drukke werkweek van 60 uur?

Dit potje aan keiharde-zombie-apocalypse-actie wordt in sneltreinvaart opengemaakt zodat zelfs korrels van verhaaltechnische momentjes weten te ontsnappen. Gooi hier een mix van flitsende editing een voorspelbare humor aan toe en we hebben een uitzonderlijk friss tussendoortje met een erg hoog vermakelijkheidsgehalte.

4.5*

avatar van jordandejong

jordandejong

Jup, erg vermakelijk dit.

Probeert zich uiteraard, gelukkig, niet te meten aan The Walking Dead en neemt zich gelukkig ook totaal niet serieus. De makers weten een lichte, vermakelijke, no-brainer versie te maken van The Walking Dead, met veel humor, actie, gore, en knipogen naar TWD en andere horror films/series.

Acteerwerk is, zoals verwacht, niet geweldig. De main cast gaat op zich wel, met Russell Hodgkinson als 'Doc' (He's watched a lot of ER!) als leukste character. De gastrollen zijn vaak wel van enorm matige kwaliteit. Z Nation kent gelukkig een hoog tempo en blijft daardoor vermakelijk. Door de aanhoudende roadtrip komen ze constant in hele verschillende situaties terecht (Nucleaire powerplant, orkaan, kannibalistische sekte etc.) wat het leuk en fris houdt.

Leuke zombie serie dus met de nodige droge humor en one-liners, genoeg knipogen en zelfspot en verfrissende ideeën. Na 12 Monkeys opnieuw dus een prima serie van Syfy (Al zijn ze qua serieusheid absoluut niet met elkaar te vergelijken). En voor de echte horror fans: Bill Moseley (Texas Chainsaw Massacre 2, House of 1000 Corpses etc.) heeft een gastrol.

mcdaktari

Kan iemand me vertellen of dit een goeie serie is?

Is het te vergelijken met Walking Dead of totaal niet?

Walking Dead vind ik best goed, maar heb die serie ook vanaf het begin gevolgd. Als ik de trailer zie van Z Nation krijg ik niet gelijk het gevoel dat ik naar een super goeie serie kijk. Wat kunnen jullie er over zeggen, is het wel de moeite of kan ik het beter achterwege laten? Ben nu wel begonnen aan Black Summer (wat toch een spin-off blijkt te zijn van Z Nation) en die vind ik dan weer wel goed.

avatar van NRT

NRT

rdebruin22, dit is in mijn ogen niet te vergelijken met The Walking Dead. Natuurlijk komen hier ook zombies in voor, maar dit is niet zo serieus als TWD. Veel meer humor in dit.

avatar van renzoroy_mm

Heb hier ooit 1 aflevering van proberen te kijken, maar het zag er weer uit als vele andere low budget series van syfy channel. Snel weer uitgezet.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

rdebruin22 Je kan dit inderdaad niet vergelijken met TWD. Z Nation is gewoon een erg vermakelijke serie die je niet al te serieus moet nemen.

Geinige personages, een simpel verhaal en gewoon leuke humor.

Het is zeker de moeite waard om deze te gaan bekijken.

mcdaktari

Armin bedankt voor de toelichting. Zal het wel eens gaan kijken.

avatar van horizons

horizons

Halverwege en het vermaakt allemaal wel. De prequel Black Summer mag dan beter zijn de wat grotere kolder maakt veel goed.

avatar van bvonk

bvonk

Een beetje over de top actie versie van TWD met een beetje western kantje. Zoekt soms de grenzen op en gaat er soms ook overheen en dat maakt het wel anders dan andere zombie series maar daarom zal het ook niet voor iedereen leuk zijn om te blijven volgen.

Zit nu in seizoen 3 en seizoenen zijn gelukkig niet te lang want had bij 1 en 2 wel het idee van veel van hetzelfde maar gelukkig weten ze per seizoen tot nu toe wel goede dingen te verzinnen.

avatar van mvd87

mvd87

Inmiddels de serie 2x helemaal gezien.

Veel snelheid, veel humor en verveeld nooit. Voor mij persoonlijk een geniale serie en ik ben groot fan van het personage Doc.

movie freak84

Vond het begin al nie best maar aan het einde van aflevering 1 met die zombie baby ging het me toch egt te ver. Wat slecht is dit zeg. Ik vind sowieso horror en komedie niet egt samengaan, een beetje mag egt wel maar die flauwe onzin en daarbij het slechte acteerwerk en neppe bewegingen van bijv die baby gaat me te ver sorry. Iedereen zijn eigen mening. blijkbaar vinden sommige het wel leuk maar voor mij is dit egt niks. Als je walking dead leuk vind en fear the walking dead en je houd van dat soort horror met zombies ga deze dan maar niet kijken.

mcdaktari schreef:

Kan iemand me vertellen of dit een goeie serie is?

Is het te vergelijken met Walking Dead of totaal niet?

Nee dit kan je niet vergelijken met the walking dead. Als je van horror komedie houd zal je dit miss best leuk vinden wil je iets als the walking dead, zal ik deze niet kijken maar beginnen aan fear the walking dead.

movie freak84 schreef:

Fear the walking dead heb ik inmiddels ook al gezien ja. Maar toch bedankt

mcdaktari schreef:

Fear the walking dead heb ik inmiddels ook al gezien ja. Maar toch bedankt

Geen probleem. Egt heel veel andere zombie films zijn er niet. Je hebt zo'n nieuwe japanse maar die lijkt mij nie zo. Weet niet wat voor genre je nog meer van houd?