• 15.802 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.895 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

9. Beetlejuice Beetlejuice (2024)
Speelduur: 105 minuten
FTV: 2 punten
Puntentotaal: 18
https://image.tmdb.org/t/p/w780/3SYepZFX4hLbRUw7EncL4eOdTNa.jpg
Wanneer een tragische gebeurtenis zich voordoet, komen drie generaties van de Deetz familie samen. Lydia Deetz voelt een diepe band met het bovennatuurlijke en ziet het spook Beetlejuice terug die haar reeds als kind kwelde. Deze wil nog altijd met haar trouwen en dat plan gaat liever vandaag door dan morgen wanneer zijn dode vrouw opstaat en hem achterna zit. Intussen begint Lydia’s dochter, de tiener Astrid, een relatie.

En dat was de tweede film die ik vandaag in de bioscoop heb gezien. Heel eerlijk, ik heb de oude Beetlejuice nog nooit gezien, dus dit was voor mij totaal nieuw. Ik moet zeggen dat ik het stiekem best een geslaagde film vond. Normaal ben ik niet altijd enthousiast over horror comedies, maar deze beviel mij wel! Er zaten ook wel een aantal grappige stukken in en ik vond vooral Bob zo lief, schattig en zielig tegelijk!

Beoordeling: 3,0*

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Fijn die recensies en voornemens voor Beetlejuice 2. Ik ga morgen ook naar de bioscoop voor enkele films, maar was van plan hem links te laten liggen, maar nu heb ik er wel zin in!

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

Fisico schreef:

Fijn die recensies en voornemens voor Beetlejuice 2. Ik ga morgen ook naar de bioscoop voor enkele films, maar was van plan hem links te laten liggen, maar nu heb ik er wel zin in!

Leuk! Ben heel benieuwd wat jij er van gaat vinden. De oude wel gezien?

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Lady Of Horror schreef:

(quote)
Leuk! Ben heel benieuwd wat jij er van gaat vinden. De oude wel gezien?

Mijn programma voor morgen wat aanpassen en zien dat ik tijdig in de andere zaal raak.

Ooit gezien als ik jong was en het laatst 6 jaar terug. Zit wat ver, maar ik denk of heb het gevoel dat deze 2e zeker niet zal moeten onderdoen voor die uit 1988.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Fisico schreef:

Hier eigenlijk hetzelfde. Zou hem eerst skippen, maar misschien toch nog maar ff meepakken. Ik ga volgende week naar The Substance (Film, 2024) dus wellicht kan ik er een double feature van maken.

Al vind ik het stiekem wel een klein beetje hinderlijk als m'n puntentotaal en themaklassement niet meer synchroon lopen (/2). Daar nog maar ff een creatieve oplossing voor zoeken.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Haha, OCD!

(Sprak ‘de pot’ die dwangmatig categorie 1-8 heeft afgewerkt )

Seam

• 991 berichten
  • 2313 stemmen

3.Deliria (Film, 1987) - MovieMeter.nl

90 minuten

Puntentotaal: 6

Leuke setting (Theater), toffe 80s vibe met kleding, kapsels en muziek. Niet superbijzonder, maar aardige slasher om eens gezien te hebben.

3*

4. Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities (Serie, 2022 - 2024) - MovieMeter.nl

Aflevering: The viewing

58 minuten

+ https://www.youtube.com/watch?v=zk-eY5S1Nck (6 minuten)

Puntentotaal: 8.

Ik wilde deze al lange tijd zien want Panos. Jammer dat de beste man zo weinig film maakt, maar wat hij maakt is altijd genieten. Deze aflevering ook weer top, erg sfeervol en mysterieus en zoals altijd prachtige kleuren. Hopelijk brengt hij in 2025 weer nieuw werk uit.

Short is waardeloos en gewoon de allereerste aangeklikt die op youtube verscheen toen ik horror short intypte... Ik zal de shorts hier wat beter in de gaten houden voor inspiratie, want ik wil nog meer afleveringen kijken uit deze 'serie'.

3,5*

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

8. Dark Waters (1993)

94 minuten - Rusland / Verenigd Koninkrijk / Oekraïne / Italië

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 16

Subgenre: 8. 1990s Horror

Themaklassement: 8 punten (Voltooid: 1-8)

Bron: Pindakaas

https://assets.mubicdn.net/images/film/44429/image-w1280.jpg?1612364629

En daarmee zijn we al in de jaren '90 aanbeland, het decennium van mijn tienerjaren, en waarin ik halverwege ècht filmgek werd.

Het leek me leuk iets uit te kiezen dat toen totaal niet op mijn radar stond, ondanks het religieus uitpluizen van de videojaarboeken die ik van de Texelse videotheek had gekregen. Overigens huurden we ruim daarvoor al graag horrors, dat deden we al toen we 12 waren. Meestal lukte dat, af en toe kwamen we er niet mee weg. Ik ben benieuwd hoe een dertienjarige jarige Milton deze zou hebben ervaren, ik kan me er werkelijk geen voorstelling van maken.

In deze horror van de Italiaanse regisseur Mariano Baino wordt Elizabeth vreselijk gekweld door beelden uit haar jeugd. Ze reist af naar het eiland waar ze de waarheid wil achterhalen over haar duistere verleden en een kwaadwillende orde van nonnen aantreft. Dat heb ik nou nooit als ik terug ga naar Texel.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjVjNGNhZDEtM2JlNi00MzExLWFhYzUtMDE0MTU0YTYyMDY2XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Dark Waters liet zich niet makkelijk voorspellen, en ging absoluut kanten op die ik niet had verwacht. Niet alles daarbij is even geslaagd, maar ik heb me absoluut vermaakt met deze folk horror vol mooie plaatjes, religekte en lovecraftiaanse body-horror. Ikkegoemikke vond het niets, joolstein 4*. Ik zit er wat tussenin, maar wel aan de positieve kant.

Opgenomen in onder andere Kiev, Odessa, De Krim en Moskou. Andere tijden.

3,5*

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

10. Don't Turn Out the Lights (2023)

Speelduur: 109 minuten

Puntentotaal: 20

https://www.rogerebert.com/wp-content/uploads/2024/09/Dont-Turn-Out-the-Lights-2024-1-jpg.webp

Zeven jeugdvrienden beginnen opgewonden aan een reis in een oude camper naar een ondergronds muziekfestival. Wanneer ze pech krijgen op een afgelegen weg, realiseren ze zich al snel dat er iets angstaanjagends en onwerelds schuilgaat in het bos. Hun nachtmerrieachtige reis naar de hel is begonnen en er is geen weg terug. Zullen ze de moed vinden om te vechten en te overleven?

Hm, in het begin dacht ik: Ohnee, niet zo'n "blije, schreeuwende tieners film", hè. Maar na een tijdje, als ze eenmaal met de groep in het bos gestrand zijn, gaat het wel en zitten er een aantal spannende momenten in. Alleen ja.. dan speelt alles dus eigenlijk alleen nog maar in en om de oude camper af. De sfeer is duister en je vraagt je af wat er in de bossen zit, maar... ik vond het op den duur toch een klein beetje langdradig worden, dus ben ietsje gezakt in mijn uiteindelijke beoordeling.

Beoordeling: 2,5*

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Kijk die Silvie gaan hee!

Dat plaatje hierboven, zo kijken wij ook terwijl jij voorbij sjeest!

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

John Milton schreef:

Kijk die Silvie gaan hee!

Dat plaatje hierboven, zou kijken wij ook terwijl jij voorbij sjeest!

Haha, lekker fanatiek weer he!

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

9. Maléfique (2002)

86 minuten - Frankrijk

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 18

Subgenre: 9. 2000s Horror

Themaklassement: 9 punten (Voltooid: 1-9)

Bron: Netflix

https://certifiedforgotten.com/wp-content/uploads/2020/08/Malefique-Eric-Valette.jpg

Vier gevangenen vinden een dagboek van een gevangene uit de jaren '20 waarin een magische formule staat die hem in staat stelde de cel te verlaten. Maar zoals de ervaren kijker mag verwachten, staat er wel een prijs op dat voorrecht.

Leuk. Fijn single location filmpje voor fans van Cube, Clive Barker en liefhebbers van de meer occulte slow-burn horror. Regisseur Eric Valette had volgens de Franse Wiki een budget van nog geen 2 miljoen euro, een bedrag dat Marvel voor de catering neerlegt, maar die beperkingen dwingen vaak wel tot creativiteit en efficiënt filmmaken. Dat lijkt hier in elk geval wel gelukt, en met het budget in gedachten vind ik de effecten 20 jaar later verrassend goed overeind gebleven. Mooie rol van Philippe Laudenbach ook.

3,4*

oup

• 588 berichten
  • 3193 stemmen

5. Nope (2022)

130 minuten

FTV (2): totaal aantal punten = 10

Subgenre: 14. Alien Horror

Themaklassement: 5 punten (complete subgenres 11, 14, 35, 39, 100)

Eigen rating : 2,5*

Oef, dit viel niet mee zeg. Teleurstellende prent van Peele, die met Get Out natuurlijk nogal wat furore maakte. Deze Nope kwam maar niet op gang. Veel geschreeuw, weinig wol. Zeker als de zeer irritante zus van hoofdrolspeler O.J. haar intrede doet.

Het verhaal dan. Dingen met paarden. Dreigende alienachtige figuren in een wolk waar nogal wat ophef over wordt gemaakt. Het ging grotendeels langs mij heen omdat het totaal niet boeiend was. De film neemt zichzelf ook veel te serieus. Een iets luchtigere toon en een dosis humor had de film mijns inziens zeker vooruit geholpen.

Richting het einde is de pannenkoekachtige UFO ineens vanuit het niets veranderd in een soort spiegel met lintjes die doet denken aan De Speelgoedspiegel uit Suske & Wiske. Toen was ik, zeker ook vanwege de flinke speelduur van dik twee uur, al wel afgehaakt.

Beste scène van de film gaat over een bloeddorstige aap die helemaal los gaat op de set van een soapserie. Het had verder (in ieder geval niet direct) iets te maken met de film an sich, maar dit gedeelte was zeker wel bekijkenswaardig. Dankzij deze scène rond ik af op een zeer nipte 2,5. Anders was mijn cijfer nog wat lager uitgevallen.

Us (2019) van Peele staat ook nog in mijn top 50 voor deze horrorchallenge. Scoort ook niet heel hoog, dus vrees een klein beetje. Maar: nieuwe ronde, nieuwe kansen binnenkort!

oup

• 588 berichten
  • 3193 stemmen

John Milton schreef:

Het leek me leuk iets uit te kiezen dat toen totaal niet op mijn radar stond, ondanks het religieus uitpluizen van de videojaarboeken die ik van de Texelse videotheek had gekregen. Overigens huurden we ruim daarvoor al graag horrors, dat deden we al toen we 12 waren. Meestal lukte dat, af en toe kwamen we er niet mee weg.

Haha zo herkenbaar dit. Als 12-jarige stiekem proberen Faces of Death te huren. Die rotzooi lag onder de toonbank, want 16+ (of wellicht zelfs 18+) en dat kon natuurlijk niet open en bloot in de videotheek liggen. De koning te rijk als het dan lukte om die gekkigheid thuis te kijken met al je vriendjes.

Ik krijg ineens een flashback naar een onthoofde kip die nog minutenlang rondrent

Tartarus

• 378 berichten
  • 3497 stemmen

L'Inferno (Film, 1911)

73 minuten

FTV=2 punten

puntentotaal= 12

subgenre= experimental horror

themaklassement= 6 punten

voltooid nr 69, 57, 67, 18, 76, 40

3*

The Children (Film, 1980)

93 minuten

FTV=2 punten

puntentotaal= 14

subgenre= Troma horror

themaklassement= 7 punten

voltooid nr 69, 57, 67, 18, 76, 40, 89

3*

Children of the Corn II: The Final Sacrifice (Film, 1992)

92 minuten

FTV- 2 punten

puntentotaal= 16

subgenre= creepy children horror

themaklassement= 8 punten

voltooid nr 69, 57, 67, 18, 76, 40, 89, 33

2,5 *

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

oup schreef:

Ik krijg ineens een flashback naar een onthoofde kip die nog minutenlang rondrent

Jep, Faces of Death zat daar inderdaad bij, en heel wat zombiefilms. Wat een tijden.

Ik heb er meerdere delen van gezien toen (FoD), tot er een keer een levend jong hondje werd opgesneden om drugs in te doen (geen idee of het echt was), maar toen kon ik er niet meer naar kijken, bang dat er nog zoiets kwam. Ik kan een hoop hebben, maar dat niet.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

10. The Alchemist Cookbook (2016)

82 minuten - Verenigde Staten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 20

Subgenre: 10. 2010s Horror

Themaklassement: 10 punten (Voltooid: 1-10)

Bron: Pindakaas

https://images.seattletimes.com/wp-content/uploads/2016/11/21f151da-9e53-11e6-9538-c5c87da73849.jpg?d=1560x878

In 2016 was ik vier jaar op MovieMeter en Icheckmovies, en al ruim op weg op mijn reis in meer experimentele en non-mainstream cinema; in elk geval af en toe. The Alchemist Cookbook (2016) stond voor release al op de radar, en de trailer maakte me wel nieuwsgierig. Tegelijkertijd had ik geen idee wat de kansen waren dat ik dit goed zou gaan vinden, maar dit was in elk geval géén dertien in een dozijn film.

Joel Potrykus' film gaat over de jongvolwassene, Sean, die zich geïsoleerd in een trailer in het bos bezighoudt met alchemie. Zijn kat Kaspar is zijn enige metgezel. Hij minacht het gezag en is de dagelijkse sleur van de maatschappij die geen plaats voor hem heeft, ontvlucht. Wanneer hij het geheim van de natuur wil kraken en hiervoor chemie inruilt voor zwarte magie, gaat het mis: Sean heeft iets onheilspellends doen ontwaken.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhVREh7K1yZVAzRHRGvgrpqtUjQVTvv7n_6AyEouEicvN28HQWGwsiZLM-7P5YbsRDdp0Mf2e_Le9yseuxAtA1DMbdZAhItEMpb1u87f1Mdw6PyVbtSwb9F_2sqr3ku4VjhdxWzRZCw0Gwrc12g-077FeVf--v01zRCZNR2vPNjxpPNVf7wgm00xFfHLg/s1226/Screenshot%202022-05-16%20105050.png

The Alchemist Cookbook is traag, en The Alchemist Cookbook is weird. Als dat niet je ding is, dan kan je beter iets anders uitzoeken. Maar zoals Woland in 2018 desgevraagd voorspelde, lustte ik dit zeker wel. De acteurs doen het prima, en de film beloont de geduldige kijker door die toch langzaam maar zeker naar binnen te zuigen.

Geen titel die ik snel aan zou raden behalve aan mensen wiens (afwijkende) smaak ik bijzonder goed ken, maar die mij nochtans zeker beviel. Ik heb verder niks van Potrykus gezien, maar als ik de reviews van Relaxer (2018) zo zie, dan is dat misschien wat voor volgend jaar. Naast Woland ook vier sterren van Seam en joolstein voor dit 'vage' werkje.

En nu ook van mij.

3,9*

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Jep, Faces of Death zat daar inderdaad bij, en heel wat zombiefilms. Wat een tijden.

Ik heb er meerdere delen van gezien toen (FoD), tot er een keer een levend jong hondje werd opgesneden om drugs in te doen (geen idee of het echt was), maar toen kon ik er niet meer naar kijken, bang dat er nog zoiets kwam. Ik kan een hoop hebben, maar dat niet.

Ik heb er ook een tijd geleden een paar opgesnord via YouTube, omdat ik mijn ouders er altijd over hoorde, dat het zo bizar was en de vraag wat nu echt was en wat niet. Ik moet zeggen dat ik vrij snel het idee had dat veel nep was, maar kan mij voorstellen dat het in de tijdgeest van toen wel chockerend geweest moet zijn, want toen ging men er veel sneller vanuit dat iets echt was. Zieke geest om sommige zaken als "echt" te projecteren, maar aan de andere kant, genoeg "zieke" geesten die erin geïnteresseerd waren (en zijn).

En wanneer hebben we het over een "zieke" geest, als we weten dat het nep is, is het okay, twijfelen we of het echt is, wordt het "snuff"... Dun lijntje soms denk ik, waarbij vooral mijn onderbuikgevoel gelukkig snel genoeg aangeeft of ik moet stoppen met kijken of niet!

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

9. Doctor Faustus (1967)

93 Minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 18

Subgenre: 5. 1960s Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 5,42,65,83)

Themaklassement: 8 punten

Eigen rating : 2*

https://kultguyskeep.wordpress.com/wp-content/uploads/2018/02/doctor_faustus_7-1-e1519061957150.jpg

Ik vrees dat dit de langste 93 minuten zullen zijn geweest van deze challenge. Met namen als Richard Burton en Elizabeth Taylor was de verwachting hierover wel wat hoger. Uiteindelijk was het gewoon een ellenlange monoloog van Burton in middeleeuws-Engels. En Taylor’s rol was beperkt tot stilzwijgend voor zich heen kijken en meestal rondzwevend als in een visioen. Ik vrees dat ik bepaalde stukken gemist heb omdat ik even in slaap doezelde.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Dentheman schreef:

Ik moet zeggen dat ik vrij snel het idee had dat veel nep was, maar kan mij voorstellen dat het in de tijdgeest van toen wel chockerend geweest moet zijn, want toen ging men er veel sneller vanuit dat iets echt was. Zieke geest om sommige zaken als "echt" te projecteren, maar aan de andere kant, genoeg "zieke" geesten die erin geïnteresseerd waren (en zijn).

Zeker, deepfakes waren er nog niet en onze special effects waren van het kaliber R2D2, The Fly en The Thing. En daarna Terminator 2. Bewonderenswaardig en zeer vermakelijk, maar absoluut van echt te onderscheiden.

Ik heb geen idee meer hoe echt dat er uitzag in FoD, maar mijn 12-13 jarige brein wilde ook niet heel nauwgezet bestuderen hoe die puppy openging.

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

De laatste voor het slapengaan.

11. Southbound (2015)

Speelduur: 89 minuten

Puntentotaal: 22

https://image.tmdb.org/t/p/w780/b5DePIuBShrpgZOkkMF5fCSNEVc.jpg

Vijf verhalen ontplooien zich langs een eindeloze snelweg in de woestijn. Twee mannen op de vlucht voor hun verleden, een band op weg naar het volgende optreden, een man die probeert thuis te komen, een broer die zijn verloren gewaande zus zoekt en een familie op vakantie. Deze vermoeide reizigers moeten onderweg dealen met hun grootste angsten en duisterste geheimen.

Verschillende korte verhalen vind ik altijd leuk in filmvorm en deze anthologie film beviel mij dan ook goed. Niet elk verhaal vond ik natuurlijk even boeiend, maar het was wel mooi hoe ze met elkaar verweven waren en ook dat ze allemaal in dezelfde omgeving afspeelden. Prima filmpje voor tussendoor dus.

Beoordeling: 3,0*

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

4. Deadly Eyes (Film, 1982) - MovieMeter.nl

87 minuten

Ftv

Puntentotaal 8

Rating 3

https://morbidlybeautiful.com/wp-content/uploads/2023/04/Deadly-Eyes3-1024x576.jpg

Van de regisseur van Enter the Dragon, Game of Death en Gymkata komt dit leuke Canadese horrorfilmpje met uit de kluiten gewassen ratten die de boel op stelten zetten. Klein bijrolletje voor Scatman Crothers. Echt spannend wordt het nooit, en er zitten wat rare liefdesplots in met o.a. een scholiere die haar docent probeert te verleiden. Docent moet op zijn beurt hardop op zichzelf inpraten om niet ten prooi te vallen aan haar brutale verleidingspogingen. De grote ratten zijn soms handpoppen (close ups), maar als het er veel tegelijk zijn en ze de trap oprennen lijken het... corgi's in rattenpakken? Geen idee eigenlijk, maar het ziet er wel geinig uit.

Begonnen tijdens het tweede slaapje van m'n zoon, daarna schoof hij nog even aan om het staartje mee te pakken (get it?).

5. I, Madman (Film, 1989) - MovieMeter.nl

89 minuten

Ftv

Puntentotaal 10

Rating 3

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYzRlNWM0Y2MtYTAyNy00OTVkLTkxMmQtNzdmYzViMjMwNzBkXkEyXkFqcGdeQXVyMTE4MDg3NTIz._V1_.jpg

Hele charmante boekenwurm leest zichzelf helemaal suf aan griezelboeken en krijgt steeds meer moeite om fictie en realiteit uit elkaar te houden. Als er dan ook nog een dode valt, wordt het allemaal wel heel verdacht... Gelukkig is haar vriendje niet alleen agent, maar ook een 80s versie van Manuel Broekman - double whammy!

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Pff, ik sta alweer tien films achter zie ik al. Nou ja, alsnog maar een beginnetje, met een slasher van eigen bodem.

1. Woensdag (Film, 2005)
75 minuten - FTV
Puntentotaal: 2
Subgenre: 24. Benelux/Nederhorror
Themaklassement: 1 punt (Voltooid: 24)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/39000/39349.jpg?cb=1640187543

Leuk dat mensen zonder budget een film proberen te maken, maar best is dit niet. Voor een slasher heb je geen hoogstaand concept nodig en dat heeft deze film dan ook niet (er is een moordenaar, punt), maar ook daarbuiten heeft dit bar weinig te bieden. Als ik heel vriendleijk ben heeft de moordenaar nog wel wat en zijn een paar van de post-moordscenes nog wel redelijk (de cast of die kerel met de bijl in z'n keel), maar het is met name qua verhaal, spanning of acteerwerk echt huilen met de pet op. Als hommage aan de slasher en qua pacing is dit misschien nog wel oke, en ook de muziek was niet slecht (Osdorp Posse! Green Lizard!), maar in het algemeen kan ik dit niet aanraden. 2.0*

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

10. Black Box (2020)

100 Minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 20

Subgenre: 54. Mad Scientist Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 5,42,54,65,83)

Themaklassement: 9 punten

Eigen rating : 2.5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYzlmZGIyZGItMzk5OS00MzRiLWFhYmEtMDIwMWVkNjRiYmNmXkEyXkFqcGdeQXVyMDc2NTEzMw@@._V1_.jpg

Ik ga niet zeggen dat deze film slecht is, maar ik kreeg zo het gevoel alsof ik het al allemaal eens eerder had gezien. Tja, en dat moet ik eigenlijk niet ver teruggaan want de film “The man who changed his mind” had eigenlijk een identieke insteek. Alleen was het nu niet een briljante mannelijke wetenschapper die deze wonderbaarlijke ontdekking deed, maar was ons “Clair Huxtable” die ditmaal met meer moderne, hedendaagse apparatuur voor de geest-verwisseling zorgde. Beetje voorspelbaar maar de “backwards man” bracht toch het horror-level ietskes omhoog.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

En nu is het genoeg geweest met matige slashers.

2. Bloody Bloody Bible Camp (Film, 2011)

90 minuten - FTV

Puntentotaal: 4

Subgenre: 61. Nunsploitation horror

Themaklassement: 2 punt (Voltooid: 24, 61)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/69000/69163.jpg?cb=1368469334

Ook ik ben niet z'n fan van deze film. De film is weliswaar uit 2012, maar probeert nogal retro over te komen als slasher uit jaren '70-'80. Met een bible camp setting, maar vooral met matig acteerwerk en een horror-comedy-insteek waar de nadruk veel te veel op flauwe comedy ligt. Met karikaturale dikkerdjes en nerds en chicks, en met slechte gesprekken. De hoeveelheid bloed is niet geweldig en het duurt even voor de moordende non in beeld komt, maar dan wordt het tenminste nog wel aardig. Om eerlijk te zijn, qua kwaliteit veel beter als Woensdag en een zelfde soort slasher-hommage (al is hier de comedy veel aanweziger), maar ook hier kan ik echt niet veel verder komen dan twee sterren. Maar als je van slashers houdt is dit denk ik best wel te doen. 2.0*

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Zeker, deepfakes waren er nog niet en onze special effects waren van het kaliber R2D2, The Fly en The Thing. En daarna Terminator 2. Bewonderenswaardig en zeer vermakelijk, maar absoluut van echt te onderscheiden.

Ik heb geen idee meer hoe echt dat er uitzag in FoD, maar mijn 12-13 jarige brein wilde ook niet heel nauwgezet bestuderen hoe die puppy openging.

Snap ik, ik ben denk ik ook blij dat ik het pas op (veel) latere leeftijd gezien heb, alhoewel ik weer andere dingen op jonge leeftijd gezien heb waarvan ik achteraf denk: "hoe dan?"... Wederom, tijdgeest en ouders die het een wel boeiend vonden en het ander niet, net als dat ik nu zelf met mijn zoontje ervaar (die gelukkig nog net te jong is om stiekem te kijken wat hij weet dat wij niet willen dat hij ziet )

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

De eerste dag en ik heb er al 99 op het lijstje gezet. Indrukwekkend!

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Ik heb stiekem iedereen een berichtje gestuurd dat alleen unieke titels toegestaan zijn, dan heeft onze Peter minder tijd om me bij te houden

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

Dat up-to-date houden van het lijstje is peanuts.

Den John bijhouden is een ander paar mouwen

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

1. Smile (Film, 2022)

Waardering 3,5*

Puntentotaal: 2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.