menu

Mijn Updates +
Film / Cast en crew / Aankomende talenten (onder de regisseurs)

zoeken in:
Diesel
Ja.

FisherKing
Een aankomend talent op basis van 1 filmpje ?

Vind ik overigens geen kwalificatie hiervoor.

Phoenix schreef:

Miyazaki aankomend? Die draait toch al wat jaartjes mee dacht ik zo?

ja ok, maar hij krijgt nu de kans zich onder een groter publiek te bewijzen nu zijn films grotere releases krijgen.

Da Jando schreef:
(quote)

Is hij van plan een film te regisseren?

Er gaan veel geruchten, maar er is nog niks concreet. Cunninghams euhm.. aparte visie op film zal nogal 's bosten met de ideeen van de studiobazen vrees ik. Maar sinds Warp een filmafdeling heeft heb ik alle hoop:

It’s official: Maverick music video director, Chris Cunningham (Windowlicker, Come to Daddy, All Is Full of Love) has committed to Warp Films for all future full-length film projects. Cunningham is currently developing a feature-length script with Warp. The long-awaited short film, “Rubber Johnny” is scheduled for released in late 2004. “Spectral Musicians” another short form film will also be released later this year. Watch this space!

De trailer van Rubber Johnny staat op de verzameldvd van Cunningham en zal ook wel op de site bekeken kunnen worden (link doet het alleen ff niet?). Ziet er weer heerlijk geschift uit

as
Cunningham zou toch ook een verfilming doen van een boek van William gibson? ben de titel even kwijt.

Oh ja--Neuromancer was het.

Cunningham heeft trouwens al een kortfilm achter z'n naam staan. Een stukje van Flex staat ook op de verzamelDVD. Als dat (en die Rubber Johnny trailer) de voorboden zijn, laat maar komen. Mijn 5* staan al klaar

PT Anderson, Richard Kelly, David Fincher, Christopher Nolan, Darren Aronofksy en Bryan Singer kunnen over, pak hem beet, 10 jaar, tot de beste regisseurs aller tijden behoren. Maar het kan ook anders lopen.

yosemite44 schreef:
(quote)

ja ok, maar hij krijgt nu de kans zich onder een groter publiek te bewijzen nu zijn films grotere releases krijgen.

Volgens mij is hij juist van plan om te stoppen. Mononoke-Hime zou zijn laatste film worden, maar door het succes ervan ging hij alsnog Sen to Chihiro no Kamikakushi maken. Ik denk niet dat hij nog een film uit gaat brengen.

kappeuter (crew)
Devastation HCT schreef:
PT Anderson, David Fincher en Darren Aronofksy

Die kun je geen aankomende talenten meer noemen. Daarvoor hebben ze al te veel films gemaakt / zijn het al gevestigde namen.

starbright boy (moderator)
Ik ben erg benieuwd naar wat Maria Speth, Reza Parsa, Kang-sheng Lee en Richard Kelly van hun tweede films gaan maken. En ook naar het debuut van Chris Cunningham op basis van zijn geniale clips (Zijn Portishead video is een van mijn favoriete clips ooit).

Da's een leuke; wat is je favoriete videoclip van Chris Cunningham?

Ik ga dan toch voor Come to Daddy, en dan vooral het shot waarin het omaatje bijna omver wordt geblazen door de schreeuwende televisiedemoon .

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.tate.org.uk/britain/artistsfilm/images/aphexcometodaddy.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Gedeeld tweede is Come On My Selector van Squarepusher samen met sbb's favoriete Portisheadclipje uiteraard.

Yak
De video van All Is Full Of Love vond ik ook schitterend.

Come To Daddy op 1 inderdaad met als klapper die scene met het omatje en "de televisiedemoon" , gevolgd door Autechre - Second Bad Vilbel en Björk - All Is Full Of Love. Clip van Portishead is wel leuk, het nummer jammer genoeg niet zo en Come On My Selector mist toch wat afwerking vind ik persoonlijk.

Maar uhm, niemand hier Flex gezien ?

Aronofsky heeft nog steeds maar 2 films gemaakt, dus mag nog steeds bij de Aankomende talenten lijkt me. Hij heeft toch nog 2 a 3 films nodig om te bevestigen, zeker gezien de projecten waar hij mee bezig zou zijn (Superman ? )

Jaaah....All Is Full Of Love op één...en come to daddy een goede tweede...:)
Van Flex heb ik alleen dat piepkleine stukje gezien dat er op die directors-dvd staat van Cunningham.

Jeff Renfroe en Marteinn Thorsson vind ik trouwens ook twee regisseurs om in de gaten te houden na hun One Point O.

Flex, hoe ging die ook alweer?

Twee naakte bewegende lichamen op de tonen van Aphex Twin (speciaal geschreven voor die film). Uiterst abstract, maar enorm sfeervol.

Ah bedankt, er ringt een bel! Mooi ding inderdaad, wat er van op de dvd staat tenminste. Al bevallen die korte verhaaltjes me wat beter, daarom ook die Squarepusher als een van m'n favorieten.

tovenaar
Goodfella schreef:

(afbeelding)
Helemaal mee eens!

Interessant topic!

1. Matteo Garrone
2. Cristian Mungiu
3. Zhang Ke Jia

Misschien:

Lance Hammer van Ballast

Gerardo Naranjo van Voy a Explotar

Alexander Paul ?!?!?! Ik hoop het, want zijn Ferrari 458 Italia commercial ziet er fenomenaal uit, zonder SFX ! Ik wist niet dat je met de Red One Cam's zulke fenomenale plaatjes kon schieten !

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=ubgAFyap8wc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Maximaal drie films als uitgangspunt:

01. Joachim Trier
02. Edwin
03. Cristi Puiu
04. Jesper Ganslandt
05. Davide Manuli
06. Steve McQueen
07. Laura Amelia Guzmán en Israel Cárdenas
08. Chuan Lu
09. Koen Mortier
10. Ágnes Kocsis

Veiko Õunpuu, Jeff Nichols, Fien Troch, Ramin Bahrani, Corneliu Porumboiu, Matias Meyer, Hong-jin Na, Michelangelo Frammartino, Fabrice Du Welz, Andrew Dominik, Andrei Zvyagintsev, Hiroshi Ishikawa, Leonard Abrahamson, Imad Noury en Swel Noury en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Debutanten:
01. Sivaroj Kongsakul
02. Eduardo Nunes
03. Warwick Thornton
04. Wim van der Aar
05. Richard Ayoade
06. Peter Strickland
07. Michael R. Roskam
08. Théo Court
09. Bogdan George Apetri
10. Kamen Kalev

Omar Shargawi, Sarah Polley, Ann-Kristin Reyels, Aditya Assarat, Lucile Hadzihalilovic, Miranda July, Esther Rots, Samuel Maoz, Mia Hansen-Løve, Joost van Ginkel, Yang Ik-Joon, Ben Wheatley, Paddy Considine, Jaap van Heusden, Charlie Kaufman, Ciro Guerra, et cetera.

Mijn meest favoriete nieuwe talenten voor dit moment

Giorgos Lanthimos (erg benieuwd naar de nieuwe volgend jaar... eindelijk!)
Hélène Cattet en Bruno Forzani
Koen Mortier (al was de tweede wel minder)
Julia Loktev
Cam Archer
Eric Baudelaire (heeft ook alweer iets nieuws... zeer origineel talent, maar niet bepaald "hip")
Shane Carruth
Bas Devos
Athina Rachel Tsangari
Ben Rivers en Ben Russell
Nawapol Thamrongrattanarit (al was de tweede wel minder)
Dick Tuinder
Héléna Klotz
Heng Yang
Raya Martin
Clay Jeter
Jazmín López
Aleksey Fedorchenko
Angelina Nikonova
Veiko Õunpuu
Julián Hernández
Nikolay Khomeriki
Tatsushi Ômori
en
Miguel Gomes

Voor mij ongetwijfeld Hélène Cattet & Bruno Forzani. Nadrukkelijke eigen stempel en lijken met de film/project beter te worden. Al hanteren ze wel een stijl die je écht moet liggen, derhalve zal de kans op een grote doorbraak niet erg hoog liggen.

Verder zijn Joost Van Ginkel, Shane Carruth, Nicolas Provost, en Ben Wheatley ook nog wel noemenswaardig.

Er zijn drie "aankomende talenten" die mijn aandacht hebben weten te trekken:

Rufus Norris, na het Britse drama Broken (2012) komt hij nu met de musical London Road (2015)

Kike Maíllo, die na het debut met de lowbudget retroscifi-Artificial Intelligence-drama Eva (2011) binnenkort met de "realistische en gewelddadige actie/misdaadfilm" Toro (2015) - IMDb (wordt toegevoegd) gaat komen, met een stevige cast en een ruime budget.

Carlos Vermut, die na zijn low budget debutfilm Diamond Flash (2011) - IMDb (wordt toegevoegd) met de veelzijdige film Magical Girl (2014) kwam (met een half miljoen had die ook een redelijk beperkt budget). Nu werkt hij aan een neo-noir drama.

Een aankomend talent die ik hier nog niet ben tegengekomen is natuurlijk Xavier Dolan. Heb pas 2 films gezien, mommy en laurence, en het zijn beide pareltjes. Naar mijn mening bewijzen deze films al ruimschoots het talent dat deze man heeft en de klasse om een aangrijpend verhaal op een complete manier te vertellen. Af en toe experimenteel, maar wijkt nooit af van de rode draad in beide films.

geplaatst:
Na zeven jaar weer eens een update. Een bonte mix.

Maximaal drie films als uitgangspunt:
01. Shane Carruth
02. Gan Bi
03. Milagros Mumenthaler
04. Alice Rohrwacher
05. Vlado Skafar
06. László Nemes
07. Alessandro Comodin
08. Jonas Carpignano
09. Ari Folman
10. Anocha Suwichakornpong

En: Chloé Zhao, Ilian Metev, Mikhaël Hers, Gurvinder Singh, Andrei Ujica, S. Craig Zahler, Liang Zhao, John Michael McDonagh, João Salaviza, Catalin Mitulescu, Alix Delaporte, Ned Benson, David Pablos, A.J. Edwards, Alex Garland, Shô Miyake, Gust Van den Berghe, Justin Kurzel, Kenneth Lonergan, Tim Sutton, Oliver Laxe, Ole Giæver, Niles Atallah, Tomm Moore, Uberto Pasolini, Stéphane LaFleur, Valeska Grisebach en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Debutanten:
01. Helena Wittmann (Drift)
02. Martti Helde (Risttuules)
03. Esther Campbell (Light Years)
04. Jeppe Rønde (Bridgend)
05. Karl Lemieux (Maudite Poutine)
06. Daan Bakker (Quality Time)
07. Scott Barley (Sleep Has Her House)
08. Pablo Lamar (La Última Tierra)
09. Kate Mulleavy en Laura Mulleavy (Woodshock)
10. Phuttiphong Aroonpheng (Kraben Rahu)

En: Takehiro Ito (Out There), Maya Vitkova (Viktoria), Xuebo Wang (Knife in the Clear Water), Eché Janga (Helium), Jazmín López (Leones), Ryan Gosling (Lost River), Pimpaka Towira (The Island Funeral), Leonardo Brzezicki (Noche), Rudi Rosenberg (Le Nouveau), Sofia Exarchou (Park), Keywan Karimi (Tabl), Alireza Khatami (Los Versos del Olvido), Marcin Dudziak (Wolanie), et cetera.

geplaatst:
Michael Pearce ('Beast') verdient een vermelding.

geplaatst:
Kantemir Balagov. Tesnota is een absolute voltreffer, en Beanpole een heel sterke 2e film. En hij is pas 27.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:30 uur

geplaatst: vandaag om 00:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.