La La Land (2016)

3,64

Muziek / Komedie

geregisseerd door Damien Chazelle
met Emma Stone, Ryan Gosling en John Legend

Het verhaal volgt Sebastian en Mia, die nader tot elkaar komen doordat ze een gemeenschappelijk verlangen hebben om datgene te doen waar ze van houden. Maar wanneer het succes op de loer ligt, worden ze geconfronteerd met enkele keuzes die hun liefdesrelatie op het spel zet en waarbij hun gekoesterde dromen dreigen verscheurd te worden.

• vanaf donderdag 25 mei te huur
  • vanaf donderdag 25 mei te koop op dvd en blu-ray

338 BERICHTEN 60 MENINGEN
avatar van IH88
geplaatst: gisteren om 13:36 uur [permalink]
tbouwh ik denk dat Tornado de lyrics van de muzieknummers bedoelt 😉.

avatar van TornadoEF5
geplaatst: gisteren om 15:42 uur [permalink]
Niet bepaald, de stukken waar er niet in gezongen wordt, ook eigenlijk. Ik denk dat het te maken heeft met dat deze film eigenlijk niet echt iets herkenbaars voorschotelt. De sfeer, het verhaal, die liefde, de dialogen, waar de personages mee bezig zijn, er is letterlijk niets dat strookt met mijn wereld. Ik heb verder ook niets met Birdman.

avatar van tbouwh
geplaatst: gisteren om 19:18 uur [permalink]
Kijk, geen dromer, maar een nuchtere realist 😉

avatar van IH88
geplaatst: gisteren om 19:56 uur [permalink]
Ik ben nu wel benieuwd in hoeverre The Neon Demon strookt met je wereldTornadoEF5? Ik hoop niet al te veel 😉. En American Beauty is toch ook aardig "dromerig".

geplaatst: gisteren om 20:04 uur [permalink]
Jawel, alsof er nog niet genoeg van zijn, heeft nu ook La La Land zijn eigen 'dag van het jaar': vandaag, 25 april. La La Land Day is wel alleen in Los Angeles, natuurlijk.

La La Land Day in Los Angeles Declares Mayor Eric Garcetti | Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

avatar van TornadoEF5
geplaatst: gisteren om 21:36 uur [permalink]
IH88 schreef:

In The Neon Demon speelt angst, competitiviteit en lust een hoofdrol en verder werd de hoofdrol vertolkt door iemand van mijn leeftijd. Bovendien beschikt die film verder wel over een inhoud. Verder ligt het gewoon aan smaak.

geplaatst: gisteren om 21:39 uur [permalink]
hmz.
Er is best veel goed aan deze film:

muziek, cinematografie, LA sfeertje, kleur en eigenlijk is het hele idee niet onaardig.

Maarr.. Gosling is zo saaaaai en totaal niet geschikt in deze rol en Stone haakt net een beetje aan. Het is bepaald geen Ginger en Fred dit duo.
Het begin is allemaal veelbelovend maar daarna wordt het verhaaltje eigenlijk ook steeds suffer met steeds minder pizzazz om maar even in showtermen te blijven.

avatar van Pim1993
geplaatst: vandaag om 19:31 uur [permalink]
This end is literally killing me. Als dromer zijnde ga ik hier nachtmerries van krijgen.

Prachtig theaterstuk verwikkeld in een zoetsappig musicaljasje. Ik kreeg een beetje dezelfde vide als bij Singin' in the Rain (1952) .

De chemie tussen Stone en Gosling is gewoonweg geslaagd. Diep onder de indruk van het sentiment wat zo goed wordt overgebracht. De muziek is een kruising tussen pianostukken van Yann Tiersen en Ludovico Einaudi, althans die sfeer draagt het mee.

Ja, prachtige film. Traantje weggepinkt, lang geleden. Maar dit heeft ook weer zo zijn redenen (lees: kijk de film en wacht op het eind....)