La La Land (2016)

3,71

Muziek / Komedie

geregisseerd door Damien Chazelle
met Emma Stone, Ryan Gosling en John Legend

Het verhaal volgt Sebastian en Mia, die nader tot elkaar komen doordat ze een gemeenschappelijk verlangen hebben om datgene te doen waar ze van houden. Maar wanneer het succes op de loer ligt, worden ze geconfronteerd met enkele keuzes die hun liefdesrelatie op het spel zet en waarbij hun gekoesterde dromen dreigen verscheurd te worden.

• vanaf 25 mei te koop op dvd en blu-ray

298 BERICHTEN 51 MENINGEN
avatar van horizons
geplaatst: 1 maart, 21:09 uur [permalink]
LauraArsenal schreef:
Leuke en vermakelijke film maar mij moet je toch eens uitleggen waar ze hun Oscars vandaan halen 😛

Voor de muziek en actrice ofzo. 😉

avatar van LauraArsenal
geplaatst: 2 maart, 12:06 uur [permalink]
horizons schreef:

Voor de muziek en actrice ofzo. 😉

Voor muziek kan ik er nog inkomen maar de actrice was volgens mij niet Oscar-waardig.

avatar van Actarus
geplaatst: 4 maart, 05:40 uur [permalink]
LauraArsenal schreef:

Acteren dat je acteert is het moeilijkste dat er is + dansen, zingen, je moet er begot veel voorbereidend werk voor doen...Dik verdiende Oscar!

geplaatst: 4 maart, 23:26 uur [permalink]
La la land, moonlight.. Oscars waren toch voor de beste films? Of de mening van mn vriend: Bij La la land vroeg je je al af... wanneer begint de film nou? Bij Moonlight is het net zo erg.

geplaatst: 4 maart, 23:45 uur [permalink]
wendywendywendy schreef:
wanneer begint de film nou?

En wanneer begint je recensie? 😉

avatar van arno74
geplaatst: 5 maart, 08:41 uur [permalink]
wendywendywendy schreef:
La la land, moonlight.. Oscars waren toch voor de beste films?
Dat zijn ze nooit geweest, het is hoofdzakelijk puur marketing, al vind je soms tussen de oscarfilms een voltreffer. Moonlight en La La Land zouden zonder de Oscars nooit zoveel bekendheid hebben gehad.

avatar van IH88
geplaatst: 5 maart, 10:07 uur [permalink]
Mmmha, een film met Hollywood sweethearts Stone en Gosling. Een musical. Van de regisseur van Whiplash. Een film die ook BAFTA's en Golden Globes heeft gewonnen. Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat La La Land zonder Oscars ook wel veel bekendheid had gehad. La La Land had het zonder marketing ook wel gered.

Moonlight misschien minder, maar dat is dan ook een kleine en intieme film. Net zoals Whiplash en Room, en gelukkig hebben die films door de Oscars bekendheid gegenereerd. Anders hadden we deze meesterwerken misschien wel nooit ontdekt. De Oscars kunnen ook een positieve invloed hebben.

geplaatst: 7 maart, 14:27 uur [permalink]
De film is nog erger dan ik al dacht , zonde van de cast en het budget . Ik heb het een kans gegeven maar wat is dit tenenkrommend slecht en die vreselijke liedjes , ja ja ik weet het het is een musical en ja nu weet ik weer waarom ik die vreselijke shit haat.

avatar van Tolkienfan
geplaatst: 8 maart, 14:39 uur [permalink]
maurice32 schreef:

Tja toch nog 6 oscars he 😜
maar gelukkig niet die voor beste film en mannelijke hoofdrol !!

geplaatst: 9 maart, 10:03 uur [permalink]
Ik twijfel echt al een maand of ik naar de cinéma wil gaan voor deze film. Het probleem is dat de kans gewoon te groot is dat ik daar al snel met tegenzin zal zitten omdat een musical niets voor mij zou zijn, maar zelfs daar heb ik geen idee over. Ze draaien hem nog de hele maand maart, dus tijd heb ik nog, maar als ik echt wou gaan had ik wellicht al gegaan.

geplaatst: 9 maart, 10:05 uur [permalink]
Gewoon nog een maandje wachten, dan is het dilemma vanzelf opgelost. 😉

geplaatst: 9 maart, 10:44 uur [permalink]
Maar hij is zo goed 🙂

avatar van Shinobi
geplaatst: 9 maart, 13:47 uur [permalink]
Wie niet waagt, wie niet wint.

avatar van arno74
geplaatst: 9 maart, 14:10 uur [permalink]
Advies van Zwolle opvolgen, Tornado 😉

geplaatst: 9 maart, 14:12 uur [permalink]
TornadoEF5

Een maand twijfelen over een biosbezoekje? Benieuwd hoelang jij over pakweg de aanschaf van een nieuwe tv doet... 🙂

geplaatst: 9 maart, 14:16 uur [permalink]
merijn82 schreef:
TornadoEF5

Heel lang, geloof me. Ik twijfel veel te veel over van alles.

avatar van horizons
geplaatst: 9 maart, 14:23 uur [permalink]
Wat kun je verliezen buiten wat euro's en paar uurtjes?

geplaatst: 9 maart, 19:33 uur [permalink]
Buiten een paar uurtjes? Het communiceren over de dilemma's neemt meer tijd in beslag dan de film kijken. 😉

TMP
geplaatst: 12 maart, 15:13 uur [permalink]
Uitstekende film. De film begint zeer overtuigend en weet die lijn tot het eind vast te houden. Leuke, vrolijke liedjes, die over het geheel genomen goed gedoseerd worden. In het begin komen er best veel nummers voorbij, maar naderhand wordt dat iets afgebouwd. Het plot is uitstekend uitgewerkt en het acteerwerk prima. Met name Emma Stone zet een zeer sterke rol neer, maar ook Ryan Gosling doet het prima. De chemie tussen de twee hoofdrolspelers is onmiskenbaar aanwezig. Dat blijkt naar het einde toe nog het meest. Visueel is het ook uitstekend. Andere pluspunten zijn de mooie dansscènes, goede locaties, het sfeervolle kleurgebruik en de uitstekende liedjes. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van musicals, maar deze film is de moeite meer dan waard.

avatar van predator
geplaatst: 13 maart, 18:33 uur [permalink]
TornadoEF5 schreef:

Is echt een film voor de bios, thuis hoef je 'm niet te zien.

avatar van predator
geplaatst: 13 maart, 21:12 uur [permalink]
wibro schreef:
Ik word gewoon zeer blij bij het zien van Emma Stone 🙂 Zij maakt deze film tot een waar genot om naar te kijken. Zonder haar oh zo betoverende verschijning had deze film van mij misschien niet meer dan 3 of 3½ ster gehad.

Eens, als ik die ogen in de film zie, word ik al helemaal week.

geplaatst: 14 maart, 11:32 uur [permalink]
Oh whatever, ik ga donderdag wel kijken. (en de donderdag erna moonlight). En 20th Century Women, Lion, Clash en Manchester by the Sea wil ik ook nog zien, maar die draaien gelukkig nog lang.

geplaatst: 14 maart, 11:39 uur [permalink]
Goed zo! 🙂

avatar van LauraArsenal
geplaatst: 14 maart, 15:21 uur [permalink]
Actarus schreef:

Ik heb niet gezegd dat ze hun best niet hebben gedaan, maar iedere acteur moet zijn best doen. Ik zou het zeker niet nadoen maar persoonlijk vond ik het niet echt verdiend. Het is ook allemaal subjectief, het is maar een mening...

avatar van Noodless
geplaatst: 15 maart, 17:53 uur [permalink]
Neen, toch gezien de commotie en heel het gedoe rond de film veel meer verwacht van deze film.
Om te beginnen vind ik de Oscars, zeker voor de vrouwelijke hoofdrol gewoon niet echt verdiend. Doet ze het slecht...neen, maar opvallend of memorabel is toch wel iets anders. Gosling had het even goed dan kunnen krijgen. Maar ook het verhaal biedt te weinig. Een beginnende actrice en een jazz muzikant met hun ontgoochelingen, hun passies, de succeservaringen en de niet tegen te houden keuzes die ze moeten maken. Daarbij hun liefdesperikelen bekeken vanuit de verschillende seizoenen. Vond het nogal een saai voorspelbaar gegeven. Maar wat voor mij helemaal niet werkte ( en hier ook het belangrijkste ) was de muziek, de sfeer, de aankleding en het dansen. Geef mij maar Mary Poppins, The Wizard of Oz, Grease of desnoods Fred Astaire 😛 ( niet mijn ding, maar die kon er wel echt iets van ) .
Film die voor mij geen tweede kijkbeurt ooit zal krijgen. 5/10

avatar van Rickyman
geplaatst: 18 maart, 12:18 uur [permalink]
Echt een typische, zwaar overgewaardeerde Oscar-film.
En dan heb ik ook nog een ......hekel aan musicals, vind Gosling een irritante acteur en heeft dat Harry Potter-meisje op mij nog weinig indruk kunnen maken.
Dus een romance tussen die twee boeit me vrij weinig.
Had vooraf ook nauwelijks behoefte om deze film te bekijken, maar door onverwachte omstandigheden toch maar moeten aanschouwen.
Gewoon een slap aftreksel van oudere musicals/Fred Astaire oa inderdaad..

geplaatst: 18 maart, 13:07 uur [permalink]
Rickyman schreef:
Vond je haar wel goed in Howard's End en Remains of the Day? 😜

avatar van Rickyman
geplaatst: 18 maart, 14:50 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Hahaha, precies John Milton, erg verwarrend al die Emma's.
Ik kan d'r gewoon niet tegen en haalt me ook helemaal van m'n apropo af...
Overigens, vond ik ze in Howards End meer overtuigender, die andere kan ik me niet meer zo voor de geest halen.. 🙂