La La Land (2016)

3,83

Muziek / Komedie

geregisseerd door Damien Chazelle
met Emma Stone, Ryan Gosling en J.K. Simmons

Het verhaal volgt Sebastian en Mia, die nader tot elkaar komen doordat ze een gemeenschappelijk verlangen hebben om datgene te doen waar ze van houden. Maar wanneer het succes op de loer ligt, worden ze geconfronteerd met enkele keuzes die hun liefdesrelatie op het spel zet en waarbij hun gekoesterde dromen dreigen verscheurd te worden.

168 BERICHTEN 24 MENINGEN
avatar van Zwolle84
geplaatst: afgelopen maandag om 15:20 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik vind het ook een wat vreemde interpretatie. Mia laat inderdaad duidelijk haar kwalieiten zien en eindigt uiteindelijk ook beter dan Sebastian, ook al hebben ze beiden een happy end.

geplaatst: afgelopen maandag om 16:18 uur [permalink]
Kan niet ontsnappen aan het feit dat La La Land een geplagieerd cliché verhaal is met alleen maar andere artiesten, die dan zo nodig hun "bredere" acteerkwaliteiten wensen tentoon te stellen. Mijn tanden vallen er bijna uit van de zoetigheid en boeien heeft het mij niet kunnen doen. Het is niks nieuws en en het enige wat zeer goed aan de film is geweest, is de marketing. Maar daarentegen...... over smaak kunnen we niet redetwisten 😄

geplaatst: afgelopen maandag om 16:38 uur [permalink]
thismome schreef:
geplagieerd

Geplagieerd waarvan?

geplaatst: afgelopen maandag om 17:19 uur [permalink]
Zwolle84 schreef:

Nou nee, we zien haar een paar keer een beetje gefrustreerd met een pen in de weer.
Ryan Gosling mag aan de lopende band zijn piano in vuur en vlam zetten. Nogal een wereld van verschil.

Natuurlijk is het wat lastiger om de nobele schrijfkunst op een spetterende manier in beeld te brengen, maar daar heb je creatieve oplossingen voor...

geplaatst: afgelopen maandag om 17:26 uur [permalink]
IH88 schreef:

Dan heb je waarschijnlijk de mooiste scene uit de film gemist. Emma Stone die "The Fools Who Dream" zingt tijdens haar auditie. Iedere regisseur zal watertanden bij het zien van dat gezicht van Stone wanneer ze dat nummer zingt.

Goede scène met een heel goede Emma, maar ik bedoelde dat we in het duister tasten wat betreft de daadwerkelijke, tastbare vruchten van haar schrijftalent.
Beetje krom t.o.v. Ryan.

geplaatst: afgelopen maandag om 17:34 uur [permalink]
Zo ervoer ik het zeker niet, maar ik zou hem nog een keer moeten zien om concrete onderbouwing te geven. Haar karakter was in mijn ogen de grote winnnaar.

geplaatst: afgelopen maandag om 18:09 uur [permalink]

Ja hee, dan ga jij straks met mijn Oscar aan de haal.. 😉

geplaatst: afgelopen maandag om 19:30 uur [permalink]
voskat schreef:

Ja hee, dan ga jij straks met mijn Oscar aan de haal.. 😉

Ik ben oprecht even benieuwd, aangezien het (imo) een totaal bezopen reden is om deze film af te kraken, maar zo te zien kan je er zelf ook niet opkomen.

avatar van IH88
geplaatst: afgelopen maandag om 19:50 uur [permalink]
Ter verdediging van voskat, hij gaf veel meer redenen waarom hij La La land geen goed film vindt. De onderontwikkelde vrouwenrol was er 1 van. Dat kan, een musical is niet voor iedereen. Schrijfstijl spetterend in beeld brengen mmmh, dan kom ik al gauw uit bij Capote of recentelijk Trumbo. Maar ook een serie als Mad Men deed het goed.

geplaatst: afgelopen maandag om 20:44 uur [permalink]
Zwolle84 schreef:

De grote winnaar in vergelijking met Gosling bedoel je, in wat ze bereikt hebben? Dat heb ik eerlijk gezegd toch andersom ervaren, al moet ik eerlijk zeggen dat het een tijdje geleden is dat ik het zag, en door de surrealistische stijl het me niet zo helder meer voor de ogen staat.

avatar van Ted Kerkjes
geplaatst: afgelopen maandag om 21:01 uur [permalink]
Teejey schreef:
Wat een onzin: het is de taak van de regisseur om creatieve oplossingen te komen en het is de taak van de kritische kijker om hem te wijzen op zijn eventuele tekortkomingen.
Wat jij nu doet, lijkt sterk op een "doe het zelf maar eens"-argument.

avatar van tbouwh
geplaatst: afgelopen maandag om 21:10 uur [permalink]

Geplagieerd waarvan?

Hij zal Singin' in the Rain wel bedoelen. Dat noem ik inspiratie, geen plagiaat, maargoed.

geplaatst: afgelopen maandag om 21:23 uur [permalink]
Ted Kerkjes schreef:
Wat jij nu doet, lijkt sterk op een "doe het zelf maar eens"-argument.

Hoezo 'doe het zelf maar eens'? Lees even goed, ik zeg toch dat het mij niet boeit dat de regisseur dit niet 'creatief' heeft ingevuld omdat het helemaal geen meerwaarde zou hebben gehad? En opnieuw, dat is mijn mening. Doe het zelf vooral dus niet. 😐

geplaatst: afgelopen maandag om 21:34 uur [permalink]
Teejey schreef:

Vertel dat Mel Gibson maar.

geplaatst: afgelopen maandag om 23:47 uur [permalink]
Erg mooi. Ik ging hier redelijk neutraal in omdat ik én wisselende verhalen had gehoord én ik niet bepaald een musical-fan ben. Toch werd ik hier erg blij van.

Vooral veel indruk maakte het prachtige camerawerk - ik kan me bij sommige scenes niet voorstellen dat het één ononderbroken shot is geweest, maar ik hoop het wel. En zo niet, dan werd in ieder geval de illusie goed gewekt. Mooie, warme kleuren die me soms deden denken aan schilderijen van Edward Hopper. Emma Stone was érg goed.

Wat ik ook in de Empire voorbij zag komen: bij de derde act van de film lijkt men soms te vergeten dat het een musical is, zo donker wordt de film op een gegeven moment. En ik had af en toe het gevoel dat de jazz me een beetje door de strot werd gedauwd - wéér zo'n close-up op een trompetsolo. Duurde iets te lang.

En toch, en toch... vier dagen later heb ik hier nog steeds een goed gevoel van. Fijne musical. 4,0*

avatar van Ted Kerkjes
geplaatst: gisteren om 10:23 uur [permalink]
Teejey schreef:
Lees even goed, ik zeg toch dat het mij niet boeit dat de regisseur dit niet 'creatief' heeft ingevuld omdat het helemaal geen meerwaarde zou hebben gehad? (...) Alsof je elke kogel beschrijft die wordt afgevuurd in een oorlogsfilm: onnodige bijzaken.
Deze film gaat over twee mensen die hun creatieve talenten willen gebruiken en hun dromen willen waarmaken. Alleen worden Mia talenten naar mijn mening sterk onderbelicht, terwijl Sebastians talenten wel zeer veel aan bod komen. Dat vind ik een beetje vreemd. Om Mia's dromen en talenten te bestempelen als "onnodige bijzaken" vind ik nogal vreemd, moet ik zeggen...

geplaatst: gisteren om 10:37 uur [permalink]
Ted Kerkjes schreef:

Daarmee doel je er dus op dat je Mia's schrijven (of acteren) gedetailleerder wilt zien, waar ik het niet mee eens ben aangezien ik dat geen meerwaarde vind hebben voor het doel van de film, wat toch voornamelijk het overbrengen van plezier is. Volgens jou moet het verhaal de drama kant op. Jij jouw mening, ik mijn mening. Laten we er over ophouden.