La La Land (2016)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Damien Chazelle
met Emma Stone, Ryan Gosling en John Legend

Het verhaal volgt Sebastian en Mia, die nader tot elkaar komen doordat ze een gemeenschappelijk verlangen hebben om datgene te doen waar ze van houden. Maar wanneer het succes op de loer ligt, worden ze geconfronteerd met enkele keuzes die hun liefdesrelatie op het spel zet en waarbij hun gekoesterde dromen dreigen verscheurd te worden.

avatar van IH88
Zwolle84 schreef:

...waar ik nog steeds volledig achter sta. Wat een prachtig, tijdloos stukje filmgeschiedenis is dit. Een bitterzoet spektakelstuk dat zijn weerga niet kent. Het is ook zoveel meer dan een mooie knipoog naar de klassieke musicals; het is zelf domweg de beste die ik heb gezien. En dat slotakkoord gaat ook definitief in m'n lijstje met mooiste scènes aller tijden.

Diep onder de indruk, betoverd en lamgeslagen.

Welke is nu beter Zwolle, La La Land of The Greatest Showman .

avatar van Zwolle84
IH88 schreef:

Welke is nu beter Zwolle, La La Land of The Greatest Showman .

La La Land, absoluut. Maar beide prachtig en afgeronde negens. Alleen de een naar boven en de ander naar beneden.

avatar van macrobody
Musicals zijn zo jaren '50 '60. Maar blijkbaar zijn er nog veel mensen die terug verlangen naar die tijd gezien de recensies. Het begon echt als een originele circustheater musical met een hoop geren en gespring maar gelukkig had ik op een gegeven moment niet dat gevoel meer en werd het geblaat niet overheersend maar gefocust en kreeg het verhaal wat meer de ruimte. Zeker geen slechte film en als musical je ding is dan zal deze film je zeker kunnen bekoren.

Uitstekende film over een jongen en meisje die beiden hun eigen droom najagen en elkaar ontmoeten. Mooi camerawerk met een aantal lange shots. Ryan Gosling en Emma Stone doen het goed samen en vooral die laatste weet voor een aantal ontroerende momenten te zorgen. Mede dankzij het prachtige en onconventionele einde nog net 4.0 sterren.

avatar van missl
Wat een verrassing deze film. Vol kleur, mooie lange shots, mooi camerawerk en prachtige omgevingen. De film gaat over een jongen en een meisje die elkaar ontmoeten en allebei andere dromen hebben. En het einde zo simpel eigenlijk maar prachtig. Voor mij echt een plezier en betoverend om naar te kijken, deze film! En ik houd niet eens van films waarin mensen ineens gaan zingen.

Enige minpuntje: Gosling, wat een stijve, saaie acteur begint het te worden, altijd dezelfde rollen waarin hij niet lacht en een beetje socially awkward is.

avatar van Baboesjka
Ik was al een tijd benieuwd naar deze film, dus ik was blij toen ik 'm in de bieb aantrof. Ik verwachtte niet dat ik 'm geweldig zou vinden. Musicals kan ik erg goed en leuk vinden, maar ik ben er lang niet altijd voor in de stemming. Ik vind La La Land een romantische film die goed in elkaar zit en prettig wegkijkt. Ik ben niet helemaal ondersteboven van de liedjes, maar ik vind ze ook niet slecht en er zit mooie pianomuziek in de film. Ik vind het verhaal niet zo indrukwekkend. Het is wat mij betreft vooral de manier waarop het gebracht is die de film interessanter maakt. Het acteerwerk vind ik goed en het beeld mooi helder en kleurrijk. Er zit een heel dromerig, fijn sfeertje in. Het is niet voor 100% mijn ding, maar ik ben blij dat ik 'm eindelijk gezien heb. 3,5*