La La Land (2016)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Damien Chazelle
met Emma Stone, Ryan Gosling en John Legend

Het verhaal volgt Sebastian en Mia, die nader tot elkaar komen doordat ze een gemeenschappelijk verlangen hebben om datgene te doen waar ze van houden. Maar wanneer het succes op de loer ligt, worden ze geconfronteerd met enkele keuzes die hun liefdesrelatie op het spel zet en waarbij hun gekoesterde dromen dreigen verscheurd te worden.

avatar van Nick Theunis
De nieuwe van Chazelle (Whiplash), erg benieuwd.

avatar van tattoobob
Als het maar niet zo'n zeik film word.....Whiplash was overigens erg tof.

kappeuter (moderator)
Vanaf 22 december in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Seam
Heel erg benieuwd naar, Whiplash was enorm sterk op vrijwel ieder aspect, en nu ook nog eens een (in mijn ogen) betere cast.

avatar van Cikx
Ziet er prachtig uit

avatar van Zwolle84
Veelbelovende trailer! Hier heb ik echt zin in.

avatar van Basto
Whiplash was enorm knullig, dus weinig verwachtingen van deze.

avatar van Roger Thornhill
Kan alle kanten op, ik zie echo's van de grote musicals van Vincente Minnelli en Gene Kelly uit de jaren 50 met al die primaire kleuren, dus dat kan mooi nostalgisch of heel erg klef worden. Gosling en Stone hadden zeker chemie in Crazy, stupid, love., dus best benieuwd.

avatar van Zwolle84
En een tweede trailer: La La Land (2016 Movie) Official Teaser Trailer – 'Audition' - YouTube

Ik heb hier zo ontzettend veel zin in. Ziet er prachtig uit en Emma kan zowaar zingen (als zij het zelf is).

avatar van John Milton
Ik kijk hier ook reikhalzend naar uit!

avatar van timmienoelie
Ja die teaser doet 'm het wel. Ik heb er zin in.

avatar van D-ark
Extreem veel zin in, was geen fan van Whiplash maar als dit een beetje op Guy and Madeline on a Park Bench lijkt zit het zeker snor. Voor de rest ziet de trailer er al prima uit, heeft het een sterke cast en is er weer eens behoefte aan een niet gimmicky goede 'indie' musical.

avatar van DVD-T
Ziet er erg mooi uit, klinkt lekker. Heb hier wel zin in

avatar van Actarus
Wow, prachtig kleurenpalet aan beelden. wel benieuwd naar

avatar van Cikx
Nieuwe trailer:
La La Land (2016 Movie) Official Trailer – 'Dreamers' - YouTube

Wat een plaatjes. Kan niet wachten.

avatar van 93.9
Must-see zo te zien!

avatar van Karl van H.
Zojuist gezien in de sneak. Hij is zó leuk. En er liepen maar vier mensen de zaal uit!

avatar van wibro
Deze film gezien in de sneak in Arthouse Lux in Nijmegen. Er liepen zeven mensen weg uit de sneak waarvan de conclusie mag worden getrokken dat zij überhaupt niet van musical houden, want als je deze musical slecht vindt, hoe wil je het dan hebben? Het zag er allemaal perfect uit. Beter kan het gewoon niet. Schitterende dansscènes met dank uiteraard aan het koppel Emma Stone en Ryan Gosling. Die Emma zag er met haar kanariegele jurk toch wel supermooi uit. Uiteraard moest ik bij het zien van deze film onmiddellijk denken aan de MGM musicals uit de jaren vijftig met Gene Kelly en Fred Astaire. Je zou haast zeggen dat deze film een hommage is aan die musicals zoals Singin' in the Rain en An American in Paris om maar eens een paar voorbeelden te noemen. In dat geval is deze film uitermate geslaagd. Maar nogmaals, houd je niet van musical, dan kun je het beste deze film maar links laten liggen want het verhaaltje is net zoals bij de meeste musicals flinterdun.

avatar van arno74
Is het een musical? Dan neemt net interesse toe. Met voorbehoud, want van deze regisseur vond ik Whiplash niks aan, erg nep, en van Ryan Gosling ben ik ook geen fan (wel van Emma Stone). Trailers heb ik trouwens niet gezien.

(verwijderd)
De titel en het plot trekken me niet zo ondanks Gosling & Stone, maar de scores op IMDb zijn abnormaal hoog. Toen kreeg ik ineens een déjà vu naar Whiplash, een absoluut meesterwerk waar mijn verwachtingen eveneens laag waren. Ik zie ineens allerlei punten waardoor Chazelle me wel eens opnieuw zou positief kunnen verrassen en ben dus plots erg nieuwsgierig, er van uit gaande dat het vooral een speelfilm en geen musical is.

(verwijderd) schreef:
er van uit gaande dat het vooral een speelfilm en geen musical is.

Voor zover ik weet is het wel echt een musical.

(verwijderd)
Zwolle84 schreef:

Voor zover ik weet is het wel echt een musical.

Musical als in regelmatig volledige focus op liedjes met dans en al erbij a la Grease? Shit, niet echt mijn ding.

(verwijderd) schreef:

Ik weet niet of het constant zal zijn, maar in alle (volgens mij drie) trailers tot nu toe werd gezongen door Gosling en Stone.

Zwolle84 schreef:

Yes, zang, dans, volledig gestileerd naar de Cinerama, technicolor musicals van Gene Kelly en Fred Astaire en het is fantastisch. De eerste helft bevat iets meer zang en dans dan de tweede (in totaal moet je rekening houden met 5 musicalnummers, 1 popnummer en 2 aanvullende dansmomenten), maar kun je er niet tegen dat personages losbarsten in zang en (tap)dans dan kun je deze film het beste overslaan want je gaat weinig moderne films zien die zó overtuigend een musical zijn. Zou wel zonde zijn want, nogmaals, het is echt geweldig (vandaag een voorpremiere gezien).

Magnolia-fan schreef:

Ik ben er alleen maar blij om hoor. Kan niet wachten om hem te zien.

Zwolle84 schreef:

Ik ben er alleen maar blij om hoor. Kan niet wachten om hem te zien.

Oh, ja, ik richtte mij meer tegen Teejey maar wilde jou niet buitensluiten in de conversatie, zag daarna pas dat hij alleen de laatste quote toonde. Geniet ervan, het is echt een heerlijke film!

Will do!

avatar van IH88
Ik ga er vrijdag heen, kan niet wachten. Met Sing Street en nu La La Land is het een mooi jaar voor muziekfilms.