menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter Top Horrorfilms

zoeken in:
geplaatst:
Ik zit op 349/757 van de hele lijst. Nog onder de helft, ik heb nog wat in te halen dus

geplaatst:
Dievegge schreef:
Een geval van triskaidekafobie?

How long you’ve been waiting to squeeze that into a conversation?

geplaatst:
remorz schreef:
(quote)

How long you’ve been waiting to squeeze that into a conversation?
Het was een behoorlijk fascinerende docu paar jaar terug:

The Fear of 13 (2015)

Aanrader voor wie Making A murderer wel kon smaken. Staat op Netflix!

geplaatst:
Klinkt interessant! Ik ken het woord vooral van Friends
Holy cow, that’s a long word!

geplaatst:
Ja, prima documentaire inderdaad.

geplaatst:
Ik ga uiteindelijk wel aan 4 geraken denk ik al ben ik niet zeker welke ik als nr 4 ga nemen dus mss maak ik er alsnog een top 5 van.

Welke al zeker uit de boot vallen

28 Days later: geen idee waarom deze zo populair is. Het is geen found footage maar wel net zo goedkoop en slecht gefilmd. Als er eens wat spannends gebeurt krijg je er nauwelijks wat van te zien. Dan moet je geenfilm maken die gericht is op actie vind ik.

It Follows: leuk idee maar voor een film met zo een uitgangspunt en zo een grafische openingsscène is het toch allemaal vrij matig uitgewerkt. Dit had een lekker (exploitatie)filmpje kunnen zijn met bloed, gore en nudity maar het werd alsnog een schreeuwerig tienerhorrortje Scream stijl. Maar helaas moet het tegenwoordig vaak wat braver.

Hereditary: dat spitsbroeders Woland en JM deze wel leuk vinden is misschien niet zo heel verrassend maar als er een film is die ik dan toch nog zwakker vind dan Mandy is het toch wel deze. Ik dacht leuk een creepy little girl dat soort films ligt mij wel, helaas bleek dat niet meer dan een lokkertje gezien haar erg vroege dood. Vervolgens verloopt de film met een hoog deja vu gehalte en een einde dat zo overduidelijk is gepikt van Rosemary's Baby. Geen idee wat de film nu eigenlijk wilde zijn, beetje van alles en toch niks.

Met The Fly heb ik een beetje een haat-liefdeverhouding. Uiteindelijk steekt het wel goed in elkaar maar bij herziening vond ik Goldblums karakter zeer vervelend. Sowieso vind ik het origineel veel creepier met dat einde. Dus dat gaat em wellicht toch niet worden.

geplaatst:
Alle 8 toppers. Ik ga ze dus maar alle acht ranken .

geplaatst:
Alle 8 gezien maar ik zal er maar 6 ranken omdat van 2 films mijn waardering te laag (3,0*) is.

geplaatst:
IH88 schreef:
Alle 8 toppers. Ik ga ze dus maar alle acht ranken .
Van de zes die bij mij ingeleverd hebben tot nog toe is de score:

8 films 1x
5 films 2x
4 films 1x
3 films 2x

Dus de mogelijkheid tot 3 werd zo te zien op prijs gesteld, Alexspy. Al geldt dat duidelijk niet voor iedereen

geplaatst:
wibro schreef:
Alle 8 gezien maar ik zal er maar 6 ranken omdat van 2 films mijn waardering te laag (3,0*) is.

Bij mij ook twee films die ik niet echt hoog inschat. Daarnaast één film niet gezien uit deze batch. Een top 5 is het geworden voor mij.

geplaatst:
Zo ik heb mijn lijst van 3 doorgestuurd. Uiteindelijk vond ik The Neon Demon ook niet bijzonder genoeg om op te nemen, toch iets teveel focus op het artistieke naar mijn zin.

geplaatst:
Het dreigt hier stil te vallen, hier is de einduitslag van de 13 nominaties

29. 28 Days Later... (2002) (49 punten)
Terecht vind het een boutfilm
28. The Fly (1986) (64,25 punten)
Hm dacht dat die beter ging scoren
27. The Neon Demon (2016) (68,75 punten)
Nog een die ik beter had verwacht
26. Hereditary (2018) (69 punten)
Die had voor mij wat lager gemogen.
25. Grave (2016) (73,5 punten)
Ik had deze op 3, leuke verrassing.
24. The Texas Chain Saw Massacre (1974) (83 punten)
Een klassieker met nogal wat gebreken maar toch eentje die wel hoog mag eindigen van mij, had deze op 2
23. It Follows (2014) (88 punten)
Weinig op te zeggen, vond deze uiteindelijk redelijk matig.
22. Carrie (1976) (100 punten)
De eerste en voor mij de beste van Stephen King en veruit de beste van wat ik van DePalma heb gezien.

Sissy Spacek takes the crown

https://vignette.wikia.nocookie.net/carriemovies/images/4/47/IMG_0252.jpg/revision/latest?cb=20180220092248

geplaatst:
Lijstje met minimum 3 films en maximum 6 kan worden ingestuurd tot woensdag 23:59 uur.
Controleurs sturen na ontvangst van een lijst deze asap door naar Alexander1900.

Collins ontvangt een lijst van
arno74
Chainsaw
John Milton
john mcclane 2
Dying Rose
Alexander1900
wibro
TheBunk
alexspyforever
Shinobi
Dopke
Hollywood007
Miss Z
Film Pegasus
jeroentjuhhhhh
Valak
TornadoEF5

joolstein ontvangt een lijst van
Shadowed
Kondoro0614
Zandadder
Shaky
Collins
ikkegoemikke
scorsese
baspls
U96
IH88
Noodless
only1ELEANOR
handsome_devil
Lord Flashheart
Dievegge
Glacius

John Milton ontvangt een lijst van
BlueJudaskiss
Onderhond
mikey
wendyvortex
MovieMind
joolstein
Metalfist
leatherhead
Woland
DjFrankie
remorz
Gang_Star
Ramon K
Baggerman
Alastor
VanRippestein

geplaatst:
alexspyforever schreef:
Het dreigt hier stil te vallen, hier is de einduitslag van de 13 nominaties
Viel me ook al op, maar er was ook even niet zoveel meer te zeggen toch? Het was wachten op de uitslag. Ik verwacht dat het morgen ook vrij stil gaat zijn. Maar 24 uur is weer te kort denk ik als we mensen in de gelegenheid willen stellen om te stemmen.

Wordt top 5 voor mij

geplaatst:
Alle 6 films gezien. Waarderingen 2 x 4,5* en 4 x 3,5*. Wordt dus een top 6.

geplaatst:
Deze batch heb ik als volgt beoordeeld: 3 x 4* en 3 x 3,5*. Van mijn kant komt ook een top 6.

geplaatst:
Ik kom aan een top 1... Halloween. Verder matig.

geplaatst:
Voila. Mijn Top 5 ook alweer doorgestuurd

geplaatst:
Ik ga voor een top 3, twee klassiekers zullen er niet bij zijn.

geplaatst:
jeroentjuhhhhh schreef:
Ik kom aan een top 1... Halloween. Verder matig.

Ik kom eigenlijk ook niet verder dan 1 topper, maar ga toch een top 3 doorsturen omwille van die ene topper. Die 2 andere wordt beetje kiezen van welk vind ik he tminst matig.

Deze worden het wellicht niet

The Conjuring: beetje slap afkooksel van Insidious en die van ik al zeer matig

Eden Lake: een film die schokkend moest zijn maar door nogal veel clichés, voorspelbaarheid en domme acties de middelmaat niet kan overstijgen

Halloween: maakte slasher populair maar er gebeurt zo weinig, enkel de soundtrack is leuk

Dus welke zijn dan die pest en cholera die ik op 2 en 3 moet zetten,

Get Out: tja de film wil heel erg origineel overkomen kreeg de nodige hype mee maar de boodschap die het wil meegeven werkt mijn inziens totaal niet, dikke rip-off van Stepford Wives

Jaws: een film die nogal wat kindertjes angst aanjoeg om het water in te gaan. Zou het mij ook zijn overkomen, ik twijfel er aan. Ook weer een film die het vooral moet hebben van less is more maar je moet ook een hele hoop saaie dialogen door. Duurt allemaal veel te lang. Mwah misschien toch maar Halloween dan.

Gelukkig zijn de posters wel zeer goed

Tja hiermee wordt dus pijnlijk duidelijk dat klassiekers en hoge gemiddeldes meestal een indicatie zijn dat ik op een andere planeet zit qua appreciatie!

geplaatst:
Even snel uit het hoofd: 5/6 zaten bij mijn nominaties voor deze Challenge. Alles behalve The Conjuring..

geplaatst:
John Milton schreef:
Even snel uit het hoofd: 5/6 zaten bij mijn nominaties voor deze Challenge. Alles behalve The Conjuring..

Die had ik ook niet dus over Rosemary's Baby zijn we het dan toch wel eens. Dat je Get Out hebt genomineerd snap ik toch niet zo.

geplaatst:
Ik heb Get Out op 4 staan in mijn horror top 250, dus ja die zat er wel tussen

geplaatst:
John Milton schreef:
Viel me ook al op, maar er was ook even niet zoveel meer te zeggen toch? Het was wachten op de uitslag. Ik verwacht dat het morgen ook vrij stil gaat zijn. Maar 24 uur is weer te kort denk ik als we mensen in de gelegenheid willen stellen om te stemmen.

Wordt top 5 voor mij

Dit topic duurt inmiddels bijna 2 maanden en 1 week. Dan is het tijd om er een einde aan te breien denk ik. Ik verwacht dat het nog 2 weken duurt en ik hoef na deze ronde niks meer te doen... De films die in de top 100 zitten zijn bij veel mensen al bekend waardoor men nog maar weinig ontdekkingen doet en mede hierdoor valt het misschien wat stil. Veel films had ik niet in de top 100 verwacht en is helaas ook niet mijn smaak. Maar boven de top 100 heb ik veel leuke films gezien - zo op het eerste gezicht want ik moet de films nog allemaal bekijken.

Films als Idle Hands (1999) en Slither (2006) had ik echt wel in de lijst verwacht (zit bij mij in de top 75), maar de huidige deelnemers hebben weinig met horror / komedie. Ik ben een van de weinige die daar een groot fan van is.

geplaatst:
Ja tips gaan er niet meer komen, maar ik ben wel benieuwd naar de uitslag, jij weet die vermoedelijk al
of niet :-p

geplaatst:
Alexander1900 ik stel voor dat je ervaringen uitwisselt met Hollywood007 zij is ook best wel grote fan van horror/comedy
Maar het klopt ik ben ondertussen toch na aan het denken over een nieuw project. Misschien nog eens een filmchallenge en daarna dat ultieme/permanente horrorproject dat ik graag wil herintroduceren.

geplaatst:
John Milton schreef:
Ja tips gaan er niet meer komen, maar ik ben wel benieuwd naar de uitslag, jij weet die vermoedelijk al
of niet :-p

Ja. Zo`'n 2 maanden terug was de lijst al bij me bekend

geplaatst:
alexspyforever schreef:
Alexander1900 ik stel voor dat je ervaringen uitwisselt met Hollywood007 zij is ook best wel grote fan van horror/comedy
Maar het klopt ik ben ondertussen toch na aan het denken over een nieuw project. Misschien nog eens een filmchallenge en daarna dat ultieme/permanente horrorproject dat ik graag wil herintroduceren.

Bij deze 'volg' ik haar (bij gebruikers).

geplaatst:
Drie nominaties.
Jaws (1975) Eén van de weinige films die ook na meerdere keren, fantastisch blijft om te bekijken. Die haai blijft intrigeren.
Halloween (1978) Carpenter! Need I say more...
The Conjuring (2013) Fijne spookfilm. Sfeer.

Get Out (2017) vond ik verrassend goed en Rosemary's Baby (1968) viel net buiten mijn top 50.
Eden Lake (2008) heb ik ooit eens gezien. Mij staan slechts vaag een paar spannende scènes bij. That's it. Wel een film die vaak is genomineerd. Misschien is mij iets ontgaan? Ik zet 'm op de kijklijst.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:14 uur

geplaatst: vandaag om 01:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.