• 8.344.278 stemmen

Genre: Horror / Komedie

Geregisseerd door: Rodman Flender

Met onder meer: Devon Sawa, Seth Green en Jessica Alba

Plot Idle Hands

"The touching story of a boy and his right hand."

De jonge Anton, die dagen en nachten op zijn kamertje blijft om zijn gehoor te folteren met hallucinante muziek, gaat op Halloween-avond zijn vrienden opzoeken om een voorraad marihuana in te slaan. Wanneer hij de ochtend van Halloween terug thuiskomt, is het daar onheilspellend stil. Anton ontdekt dat zijn beide ouders vermoord zijn en dat hun onthoofde lichamen gebruikt zijn als Halloween-decoratie. Wanneer hij zijn vrienden Mick en Pnub gaat opzoeken, verneemt Anton dat er in hun stad verschillende mysterieuze moorden gepleegd zijn. Stilaan dringt het tot Anton door dat hijzelf wel eens voor de moorden verantwoordelijk zou kunnen zijn, want zijn eigen rechterhand blijkt namelijk over een eigen, bloeddorstig willetje te beschikken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Shadowed

Shadowed

Wel ok.

Best een vermakelijk onzinfilmpje, en volgens mij is deze film het hoogtepunt van deze regisseur daarmee, dat overigens niet echt veelbelovend is. Jammer, want dit filmpje had zeker wel potentie om in de toekomst meer hiervan te verwachten.

Begon als een serieuzere horrorfilm, dat bij vlagen nog wel pakkend was (I'm under the bed was best leuk bedacht) en daarna af ging naar een melige horrorkomedie. Soms was hij ook nog best grappig, vooral Green en zijn onthoofde vriend steelt de show.

Alba zag er natuurlijk goed uit, maar was matig. Sawa was redelijk en de rest ook wel. Soms iets te overdreven, en de gore viel me ook een beetje tegen. Zal me niks verbazen als hier misschien in de toekomst een brutere remake op komt.

Opzich wel lollig, maar natuurlijk niet echt goed. Wel leuk bedacht soms.

avatar van Collins

Collins

Fijne combi van horror en comedy. Van beide is er genoeg. De humor die flink gebruik maakt van de horror elementen is heel geslaagd. De horror is ok. De gore ziet er ook nog eens prima uit. Hier en daar lekker in het absurde getrokken, maar op een weloverwogen manier. Over de hoeveelheid bloed en kills geen klachten. Veel en aan de lopende band. En grappig dus.

Dezelfde uitvergroting geldt voor de jump scares en voor het gestoei met elementen uit diverse horror subgenres. Ook lekker aangezet tot in het absurde. De overdrijving werkt grappig. Ja, de losgeslagen hand doet fijne dingen.

Verder wat flauwe stonerhumor, een enkel grappig dialoogje en nauwelijks onaangename personages. Best ok allemaal.

Een up tempo film ook. Scènes en actie volgen elkaar in rap tempo op. Even rustig ademhalen is er niet bij. Daaraan toegevoegd is een goed passende score. Vooral de snelle punk rock is de perfecte begeleiding bij deze komische horrorbrei. Dynamisch en lekker. "I wanna be sedated". En dat lukte goed.

De film schijnt trouwens geflopt te zijn. Dat het geen meesterwerk is, lijkt me duidelijk. Een flop is het zeker niet. Onverdiend.

Leuke film.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Staat nog steeds als een huis, deze overheerlijke horrorkomedie. Was vroeger al één van mijn grote favorieten, maar zelfs na al die jaren is dit nog steeds bijzonder smakelijk. Men neme één van de beste scènes uit Evil Dead 2 en brei er een hele film omheen. De film pretendeert geen seconde een serieuze horrorfilm te willen zijn en dat wordt al duidelijk als we in de openingsscène Fred Willard tegenkomen als Antons vader. Dan weet je al dat je het allemaal niet zo serieus hoeft te nemen. Devon Sawa is een fijne hoofdrolspeler als de luie Anton, met fijne bijrollen voor de schattige Jessica Alba, de stoere Vivica A. Fox en de geestige klootzak Jack Noseworthy. Maar de show wordt gestolen door de chemie tussen hoofdrolspeler Sawa en zijn beste vrienden Seth Green en Elden Henson. Had graag talloze sequels of spinoffs met deze gasten gezien.

Het uitgangspunt van Idle Hands is enorm simpel en godzijdank blijft dat de hele film zo. De hand van een luie jongen wordt bezeten door de duivel, punt! Normaliter zou een film als dit stilvallen als een personage - als dat van Vivica A. Fox - uitleg komt geven, maar dat gebeurt hier niet. Ook een liefdesverhaaltje haalt vaak bij dit soort films het tempo eruit, maar de romantiek tussen Sawa en Alba zorgt geenszins voor oponthoud. Sterker nog, het is zelfs erg leuk gedaan. Idle Hands is heerlijk vlot, met een soundtrack vol rockmuziek van onder meer Mötley Crüe, Rob Zombie en The Offspring - die laatste band heeft zelfs een rolletje in de film. Idle Hands bevat nog best aardige effecten - slechts een paar CGI momenten zijn wat gedateerd - en de humor is vaak heerlijk fysiek, als een goede, gitzwarte klucht. Wat dat betreft doet de film de scène uit Evil Dead 2 heel veel eer aan.

Fuck it, 4,5 sterren.

avatar van Dries666

Dries666

Weet niet of het reeds aan bod kwam, maar voor de punkrock liefhebbers onder ons, Tom Delonge van Blink-182 heeft er een cameo van enkele seconden als drive-in waiter

Verder geen bijzondere film, met de hakken over de sloot. En dit dankzij de muziekkeuze.

avatar van K. V.

K. V.

Dit filmpje eens bekeken en het was wel vermakelijk. Een mix van komedie en horror, maar echt hoogstaand was het allemaal niet. Desondanks toch een paar keren moeten lachen. Toch nog wat bekend volk in deze film.

Het was een ideale film voor een luie filmavond, zeker geen meesterwerk, maar toch eens leuk om gezien te hebben.