Idle Hands (1999)

Horror / Komedie

geregisseerd door Rodman Flender
met Devon Sawa, Seth Green en Jessica Alba

De jonge Anton, die dagen en nachten op zijn kamertje blijft om zijn gehoor te folteren met hallucinante muziek, gaat op Halloween-avond zijn vrienden opzoeken om een voorraad marihuana in te slaan. Wanneer hij de ochtend van Halloween terug thuiskomt, is het daar onheilspellend stil. Anton ontdekt dat zijn beide ouders vermoord zijn en dat hun onthoofde lichamen gebruikt zijn als Halloween-decoratie. Wanneer hij zijn vrienden Mick en Pnub gaat opzoeken, verneemt Anton dat er in hun stad verschillende mysterieuze moorden gepleegd zijn. Stilaan dringt het tot Anton door dat hijzelf wel eens voor de moorden verantwoordelijk zou kunnen zijn, want zijn eigen rechterhand blijkt namelijk over een eigen, bloeddorstig willetje te beschikken.

avatar van Die Hard,Willis
Geweldige film,absurde humor..

avatar van niethie
Echt een absurde film die zichzelf nergens serieus neemt wat zorgt voor een aantal bijzonder komische momenten, het lijkt te beginnen als een typische horrorfilm maar dit is slechts een dekmantel om zoveel mogenlijk ongein en belachelijke tafarelen in de film te stoppen, de acteurs waren erg leuk in hun rollen van nietsnutten en er zitten een paar erg simpele maar erg gevatte grappen in de film.
Toch is dit een film waar je voor in de stemming moet zijn en niet altijd leuk is om te kijken en blijkbaar was ik gisteren niet zo heel erg in de mood. 3 sterren

avatar van DeCol
Ik vond er echt weinig aan. Paar stukken waar ik om heb kunnen lachen. De 2 vrienden van Anton waren wel lache!! En Alba zag er goed uit Daarom 2* Verder haalt hij het niet bij bijvoorbeeld 'Shaun of the dead'.

avatar van notorious_kim
ik vond dit echt wel een heel vermakelijke komedie. Seth Green is hier echt wel de max in en het verhaal is ook wel leuk.

avatar van IcU
IcU
Verassend leuke onzin met goede gore. Verhaal is simpel maar effectief. De effecten zijn erg goed.

avatar van riefenstahl
De eerste keer dat ik 'm zag verwachte ik een ''serieuze'' horrorfilm en was enigszins teleurgesteld, maar de 2e keer heb ik juist geweldig genoten!
Hij is echt ontzettend komisch en daarbij ook nog lekker goor.
Een feelgood-horror-komedie dus.

avatar van Vascago
Wat ontzettend slecht van mezelf dat ik deze nog nooit gezien had :S

Heb echt zwaar genoten van deze film. Heerlijke over de top onzin. Geweldige humor en lekkere gore. Acteerprestaties waren oke behalve van Jessica Alba. Die twee vrienden waren hilarisch. En de muziekkeuze was briljant.
Echt ontzettend fijn filmpje dit !!

avatar van Lavigne
Ik vond hem maar saai eigenlijk.
Domme humor. Alleen die vrienden waren wel grappig.
Daarom 1.5 ster

Anime Fan
Lekkere onzin humor met aardig wat gore (had wel wat meer mogen zijn) maar de humor was geweldig.
Muziek was ook erg lekker.

avatar van darkness angel19
onwijs leuke film

avatar van Yehudit
Onwijze humor ! Zo slecht dat het gewoon weer geweldig wordt!

avatar van 606
Aardige film met de nodige humor erin.
Appart verhaaltje en redelijk geacteerd.

3 sterren

Ontzettend grappige komedie, zoals het hoort te zijn. Af en toe een lekker ranzig stukje waar je soms ook nog wel om moet lachen (buritto!) Zeker een film die het waard is om gezien te worden! Three stars!!

avatar van ArnoldusK
Dramatisch slechte komedie.,..
Half uur gekeken en begreep niet dat zulke grappen als grappig bestempeld zouden kunnen worden...
Smaken verschillen...
Jessica Alba is enige pluspunt.. Hiep hoi

avatar van DonOswaldo
Vermakelijke ongein.

Absurd, maar leuk verhaal, ook al gaat het nergens over... Zeker paar leuke grappen en wat leuke gore.

Zit te denken aan 3,5* maar een halfje erbij voor de 'astonishing' Jessica Alba..

avatar van jeroentjuhhhhh
Geinig,

Ten eerste paar leuke rollen, met als uitschieter Jessica Alba, wat een genot! Daarnaast flink melig gemaakt (niet grappig, misschien 2 keer een lach), waardoor het toch erg makkelijk kijkvoer wordt.

Weet verder weinig indruk te maken op andere aspecten maar weet ten alle tijden toch boven gemiddeld te vermaken. Met een aantal leuke scénes + aardige 'gore' (en een kwaadaardige hand, evil dead anyone?, erg leuk!).

Heel toegankelijk en voor een iets jongere (puber)doelgroep gericht, maar toch met vlagen leuk genoeg. 3.5*

Een maat van me heeft me deze film een jaar of 8-10 terug eens aangeraden, nooit toegekomen, maar de titel bleef toch hangen. En vandaag maar eens bekeken.

Goede film, enige minpunt is dat ik 'm alleen bekeken heb, binnenkort nog maar eens kijken met wat maten.

avatar van Pistons
Leuke nineties teen horror comedy. Nergens spectaculair, af en toe lomp en saai, maar de droge humor kon ik in zijn algemeenheid wel waarderen.

avatar van Don_Rubens
Fantastische film!! Dit was echt 1 van die films wie je een paar keer kunt kijken en leuk blijft. Wat heb ik gelachen om die 2 mafkezen.

avatar van Donkerwoud
Fantastische absurde en gitzwarte humor, en een schitterende piepjonge Jessica Alba in een bijrol.

avatar van Jan met de pet
Leuke absurde film, heb echt genoten:3,5

avatar van Mescaline
Absurde film inderdaad maar wat ik wel erg jammer vond is dat hij er wel erg snel achter komt dat zijn handen de moorden plegen, hier had best meer opbouw en mysterie in gemogen

Gewoon een vermakelijk filmpje die qua verhaal lijn vrij origineel is maar qua uitwerking erg standaard.

avatar van Hollywood007
Kei-grappige film die nooit een moment verveeld. Precies wat je verwacht van een
horror-comedy. TOP

avatar van misterdhdh
vind dit blijkbaar als een van de weinige een verschrikkelijke film. Ik had hem al eens gekeken en toen dacht ik dat hij een 100% horror was, was toen nog meer teleurgesteld natuurlijk omdat hij helemaal niet eng was, toen lette ik nog niet op de humor. Nu nog eens kijken dacht ik, met in het achterhoofd het is een komedie/horror dus niet te veel letten op spanning. Maar dit is helemaal niet mijn genre van film. terwijl ik wel kan genieten van bv shaun of the dead, ook een horror/komedie. Humor is echt slecht of ten minste niet mijn humor, verhaal vind ik ook maar niets, deze film wist mij gewoon niet te boeien. Vond er niets leuk aan: geen leuke muziek, einde, verhaal,... Wel mooi uitgewerkt, enkele leuke scenes, maar veel te weinig om mij te boeien en om nog eens te bekijken

2/5

avatar van tattoobob
Hele leuke film,echt een aarader!

avatar van Actarus
Toen ik de eerste scene van de film zag, vroeg ik mij als horrorliefhebber in Godsnaam af waarom ik deze nooit eerder gezien heb...het antwoord kwam dan misschien met de absurde humor...

Een dubbeltje op zijn kant, maar uiteindelijk zit je toch wat af te lachen, zodat het een amusante kijkervaring wordt...de horrorelementen zijn knap in beeld gebracht, dus goede filmedit en dito fijne soundtrack....én Jessica Alba, grrr, stoeipoes puur sang

Het kijken de moeite waard! (...heel de film hé )

avatar van Alexander1900
Best een vermakelijke film. De regisseur lijkt te hebben afgekeken van Evil Dead 2 met de hand die zijn eigen weg bewandeld en dat het vervolgens wordt afgehakt.

avatar van Daan258
Vond er niks aan.
Horror en comedy allebei ver te zoeken.

avatar van FillumGek
Had deze film al negen jaar op drie sterren staan, maar steeds als ik weer aan de film terug moest denken was dat met een erg fijn gevoel. Ik zag Idle Hands voor het eerst in de tijd dat ik nog wel eens een film van tv op videoband opnam, de goede oude tijd. Het was ook de eerste horror waarin ik een hand een eigen leven zag leiden, nog voordat ik überhaupt van het bestaan van Evil Dead wist.

Na zoveel jaar later is dit nog steeds een heerlijk vermakelijke komedie. Met dank aan een uitstekende cast word je geen moment verveelt. Devon Sawa speelt geweldig een slacker van wie de rechterhand wordt bezeten. Hilarisch om te zien hoe hij op zijn Ash' het huis doorgeslingerd wordt en in benauwde situaties belandt. Met Alba bijvoorbeeld, die er bloedmooi uitziet met de eindscene als hoogtepunt. Green en Henson zijn grappige sidekicks die ook na hun dood vooral door willen blijven ouwehoeren en vooral stoned worden.

Het fijne aan Idle Hands is dat er een behoorlijk tempo inzit. Flender heeft ook schijt aan geloofwaardigheid en smijt diverse genre-ingredienten op een hoop. Dat Mick en Pnub uit de dood herrijzen is onverklaarbaar, maar brengt wel dat zombiesausje. De bezeten hand komt uiteraard uit Evil Dead en met een beetje goede wil kun je nog een evil doll scene herkennen.

Mix het met een paar rake grappen, wat leuke, maar niet té grove kills, highschool party's, een toffe soundtrack en drie handjes vol borsten en je hebt gewoon een heerlijke film.

" I need to call 911, what's the number "

Zeer vermakelijke horrorkomedie met Jessica Alba en Seth Green. Deze film zal niet bij iedereen even goed in de smaak vallen. Bij mij heeft de film in ieder geval een positieve indruk achtergelaten. Heb echt gelachen om de oneliners en de grappen die in de film werden gemaakt.

Zal deze film in de toekomst nog een keer gaan kijken. Deze film had echt alles: horror, komedie, zombies en stoners. Mijn beoordeling is daarom ook 4 sterren!

avatar van Shadowed
Wel ok.

Best een vermakelijk onzinfilmpje, en volgens mij is deze film het hoogtepunt van deze regisseur daarmee, dat overigens niet echt veelbelovend is. Jammer, want dit filmpje had zeker wel potentie om in de toekomst meer hiervan te verwachten.

Begon als een serieuzere horrorfilm, dat bij vlagen nog wel pakkend was (I'm under the bed was best leuk bedacht) en daarna af ging naar een melige horrorkomedie. Soms was hij ook nog best grappig, vooral Green en zijn onthoofde vriend steelt de show.

Alba zag er natuurlijk goed uit, maar was matig. Sawa was redelijk en de rest ook wel. Soms iets te overdreven, en de gore viel me ook een beetje tegen. Zal me niks verbazen als hier misschien in de toekomst een brutere remake op komt.

Opzich wel lollig, maar natuurlijk niet echt goed. Wel leuk bedacht soms.