ad
  • 141.584 films
  • 6.839 series
  • 20.787 seizoenen
  • 468.096 acteurs
  • 285.113 gebruikers
  • 8.172.874 stemmen

Imagine Film Festival

zoeken in:

leatherhead

• 3412 berichten
  • 1749 stemmen

Helemaal geen verkeerd programma dit jaar. Fried Barry, Undergods en de nieuwe Dupieux pik ik sowieso wel even mee denk ik.

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

Ik ben ook niet ontevreden. Ik ben wel te porren voor:

Do 8 april film; Schlaf (2020) - Duitsland

Do 8 april film; Undergods (2020) - Estland

Do 8 april film; The Night (2020) - USA

Za 10 april film; The Trouble with Being Born (2020) - Oostenrijk

Di 13 april Films; Av: The Hunt (2020) - Turkije

Wo 14 april Films; In the Shadows (2020) - Turkije

Ik zit nog te twijfelen of ik de shorts meepak. Dan kan ik 2 5x5 tickets kopen

En als ik tijd en zin heb, grabbel ik eventueel iets mee van onderstaande titels.

NEW ORDER

THE STYLIST

Amulet (2020)

Possessor

Hunted

Red Screening (2020)

The Queen of Black Magic

THE BLOODHOUND

Pengabdi Setan (2017)

Minor Premise (2020)

tbouwh

• 5121 berichten
  • 3639 stemmen

op welke datum start de kaartverkoop? In het laatste nieuwsbericht zie ik alleen 'volgende week' staan

weet ik wanneer ik de boel op z'n laatst even moet doorlopen.

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

tbouwh schreef:

op welke datum start de kaartverkoop? In het laatste nieuwsbericht zie ik alleen 'volgende week' staan

weet ik wanneer ik de boel op z'n laatst even moet doorlopen.

Ik kon dat ook nergens vinden, ergens deze week dus, might be tomorrow. Misschien weten ze het zelf nog niet. Toch maar weer even ingeschreven voor de nieuwsbrief

tbouwh

• 5121 berichten
  • 3639 stemmen

Ah, nieuwsbericht ook alweer van vorige week dus. Tx

Sater

• 98 berichten
  • 93 stemmen

VVK is woensdag om 12 uur.

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

op In the Shadows (2020) na (ik had een 5x5 gekocht) heb ik kaarten voor de andere 5 titels met link, in mijn bericht hierboven.

Nu nog even op het gemak kijken of ik er misschien nóg eentje zou willen, voor die laatste titel en evt de shorts. tbouwh meegekregen dat kaartverkoop live is?

tbouwh

• 5121 berichten
  • 3639 stemmen

Ik richt mij op ''The Trouble with Being Born'', misschien ''Sputnik'' en dan waarschijnlijk nog ''Coming Home in the Dark''. Heb genoeg te kijken en niet zo enorm veel echte musts voor 'nu' zo te zien. Twee titels al gezien. Ben wel gevoelig voor sfeervolle en spannende debuutfilms uit het Britse/Ierse hoekje (lees: ''Caveat''), maar die lijkt me toch net iets te veel effectbejag met zo'n konijn Herinner me ''Without Name'' van een paar jaar terug nog steeds goed.

Sater

• 98 berichten
  • 93 stemmen

Kaartjes voor:

Sleep

Hunted

Censor

Possessor

Teddy

Caveat

Blood Conscious

Fried Barry

Ich-Chi

En pak waarschijnlijk een van de shorts-blokken nog wel mee. Nu nog tijd vinden om ze te kijken. Door die limiet van 48 uur is het in de praktijk toch nog lastig inpakken. Zou er liever vier achter elkaar kijken op een zaterdag in plaats van alles verspreid over de week. Maar niettemin erg blij met dit mooie programma. Ik verwacht ook niet snel de mogelijkheid te hebben deze films elders te zien.

Rvdz

• 565 berichten
  • 2109 stemmen

tbouwh schreef:

Ik richt mij op ''The Trouble with Being Born'', misschien ''Sputnik'' en dan waarschijnlijk nog ''Coming Home in the Dark''. Heb genoeg te kijken en niet zo enorm veel echte musts voor 'nu' zo te zien. Twee titels al gezien. Ben wel gevoelig voor sfeervolle en spannende debuutfilms uit het Britse/Ierse hoekje (lees: ''Caveat''), maar die lijkt me toch net iets te veel effectbejag met zo'n konijn Herinner me ''Without Name'' van een paar jaar terug nog steeds goed.

Ik ga Caveat wel voor je keuren

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

Toch iets uitgebreid met een 2e 5x5, dus dit wordt het programma:

Do 8 april film; Schlaf (2020) - Duitsland

Do 8 april film; Undergods (2020) - Estland

Do 8 april film; The Night (2020) - USA

Za 10 april film; The Trouble with Being Born (2020) - Oostenrijk

Za 10 april film: Comedy Shorts

Zo 11 april film; Horror Shorts

Ma 12 april film; Awkward Shorts

Di 13 april Films; Av: The Hunt (2020) - Turkije

Wo 14 april Films; In the Shadows (2020) - Turkije

Do 15 april Films; Outsider Shorts

Toch best vol nog, met Kaboom de week ervoor. Ik voorzie dat Miss Milton toch en beetje gaat sputteren

Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk kaartjes voor die shorts kopen, ik gok niet veel. Ach, met een 5x5 is het maar 5 euries en er zullen een hoop beginnende (getalenteerde) filmmakers bijzitten die de opsteker kunnen gebruiken.

Montorsi

• 9347 berichten
  • 2150 stemmen

Ik kan niet echt vinden binnen welk timeframe je de films nu kunt kijken? Is dat gewoon live of on demand?

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

Montorsi schreef:

Ik kan niet echt vinden binnen welk timeframe je de films nu kunt kijken? Is dat gewoon live of on demand?

De films zijn 48 uur lang beschikbaar vanaf het aangegeven tijdstip. Je kunt dus zelf kiezen wanneer je wilt kijken, zolang het maar binnen 48 uur is van het aanvangstijdstip. De link naar de film is werkzaam vanaf twintig minuten voor aanvangstijd.

De talkshows, panels en masterclasses starten en eindigen op een vast tijdstip.

-F.A.Q.

Montorsi

• 9347 berichten
  • 2150 stemmen

Thanks John Milton, blijkbaar toch niet goed genoeg gezocht

kappeuter (crew)

• 60806 berichten
  • 5026 stemmen

Festival toont de jaaroogst aan horrorfilms die de bioscopen niet haalden - NRC

NRC schreef:

Het Imagine Film Festival biedt films die je vaak nergens anders kan zien: Indonesische spookfilms, Turkse actie of Canadese body horror. Negen tips voor een avondje griezelen.

Nuevo Orden (2020)

Anything for Jackson (2020)

Av: The Hunt (2020)

Fried Barry (2020)

Mandibules (2020)

Minor Premise (2020)

Possessor (2020)

Sputnik (2020)

Schlaf (2020)

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

Loop al een week lang probleemloos Kaboom, This Is Short en Go Short Online te streamen en via airplay op tv af te spelen, maar met Imagine wilde het niet. Stream starte wel, ‘wordt afgespeeld op LG 55C8’, maar geen beeld en geluid. Alle denkbare herstarts, uit/aan toggles, andere browsers, andere iPad geprobeerd, wilde niet werken. Andere dingen wel, Imagine niet. Half uur chatten met tech support, maar ik had het idee dat die er minder in thuis waren dan ik.

Ook niet gelukt uiteindelijk. Casten vanuit chrome tab op iOS kan niet, dus uiteindelijk vanaf android telefoon naar chromecast moeten sturen om het draaiend te krijgen, na eerst ook daar een key/token foutmelding te krijgen. Officieel kan je de streaming link ook maar een keer gebruiken (ook al heb je 48 uur om te kijken en kun je pauzeren), dus allang blij dat dit überhaupt wilde.

Maar nu zo moe dat “Schlaf” (see what I did there?) morgen maar moet, als het dan nog wil tenminste.

Geen vlekkeloos begin, dat ging met de andere festivals soepeler :-/

Seam

• 571 berichten
  • 1503 stemmen

Oh jammer, nu ben ik toch wel wat meer terughoudend geworden om tickets te kopen. Schlaf stond niet bovenaan mn lijstje gelukkig.

Dit is mijn voorlopige lijstje, maar ik ga denk ik vooral eerst kijken hoe anderen reageren. Eigenlijk weinig films waar ik echt geinteresseerd in ben, maar vanwege de huidige 'droogte' aan nieuwe films begin ik wanhopig te worden.

Slate (Film, 2020) - MovieMeter.nl

Girlpower actie, maar dan een keer met geloofwaardige gevechten en enigzins plot.

Censor (Film, 2021) - MovieMeter.nl

Neon verlichting en veel geheimdoenerij rondom de film.

The Trouble with Being Born (Film, 2020) - MovieMeter.nl

Interessant plot

Lapsis (Film, 2020) - MovieMeter.nl

Lijkt me een heel wazige abstracte film, dus de moeite waard.

No Matarás (Film, 2020) - MovieMeter.nl

Mario Casas, zelfs als hetero man kan ik dit niet weerstaan.

Seobok (Film, 2020) - MovieMeter.nl

Scifi, dus in ieder geval beter dan niets.

Caveat (Film, 2020) - MovieMeter.nl

Dat konijn ziet er eng uit, lijkt me verder duidelijke genoeg.

Van deze films lijkt er nog geen moviemeter pagina te zijn of ik kan ze dankzij de slechte zoekfunctie niet vinden.

Me & Me: hersenkraker, detective, aziatisch, lijkt me een prima combinatie voor vermaak.

Caught in time/ Chu Bao: Explosief geweld, aziatisch. Duidelijk toch?

Al morir la Matinee/Red Screening: Ik lees giallo en retro slasher en ik kijk.

Coming Home in the Dark: Zenuwslopende thriller... Tsja iets is beter dan niets?

joolstein

• 6410 berichten
  • 5979 stemmen

Seam schreef:

Van deze films lijkt er nog geen moviemeter pagina te zijn of ik kan ze dankzij de slechte zoekfunctie niet vinden.

Me & Me: hersenkraker, detective, aziatisch, lijkt me een prima combinatie voor vermaak.

Caught in time/ Chu Bao: Explosief geweld, aziatisch. Duidelijk toch?

Al morir la Matinee/Red Screening: Ik lees giallo en retro slasher en ik kijk.

Coming Home in the Dark: Zenuwslopende thriller... Tsja iets is beter dan niets?

Al morir la matinée- Red Screening (2020) en Chu bao - Caught in Time (2020) toegevoegd

De andere films staan al wel op MM

Sarajin Sigan (2020)

Coming Home in the Dark (2021)

tbouwh

• 5121 berichten
  • 3639 stemmen

Ai, Imagine heeft vorig jaar ook al deels online gedraaid dus dat zou toch wel goed moeten zitten. Anderzijds waren er ook bij IDFA juist aan het begin problemen, meen ik.

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

Tja, je weet nooit zeker waar het issue zit, met iets als airplay. Kan in de DRM zitten, certificaten, verzin het maar. En je weet niet zeker waar. Dat het met die andere festivals wel werkt, wil niet noodzakelijkerwijs zeggen dat de reden aan de kant van imagine zit. Kan ook in de implementatie van LG zitten.

Ach, de rest gewoon casten. En anders had ik altijd nog een usb-C naar HDMI kabel kunnen gebruiken vanaf de iPad, John Milton is niet voor een gat te vangen waar het op mogelijkheden films te consumeren aankomt. Bedient alleen zo lastig vanaf de bank

Seam

• 571 berichten
  • 1503 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Al morir la matinée- Red Screening (2020) en Chu bao - Caught in Time (2020) toegevoegd

De andere films staan al wel op MM

Sarajin Sigan (2020)

Coming Home in the Dark (2021)

Bedankt!

Ik snap dat de zoekmachine moeite heeft met alleen het trefwoord 'me', maar heel gek dat ik geen enkele hit kreeg met coming home in the dark.

Mr Thee

• 1487 berichten
  • 965 stemmen

Seam John Milton ea tips tot op heden? Overweeg er vanavond 1 te gaan kijken.

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

Schlaf vond ik de aardigste van de 3 die ik zag tot nu toe. Undergods was ook wel fascinerend, maar iets onsamenhangender. Ik ga zelf straks The Trouble with Being Born (2020) nog kijken, Binoche gaf die 4,5* en tbouwh 2,5*; ben benieuwd

Maar ik weet niet of je Schlaf nog kunt zien, in principe werken ze met tijdstip en link is maar 48 uur geldig. Dus ik moest Schlaf en Underdogs ook vanmiddag en vanavond uiterlijk gezien hebben, want die ‘draaiden’ eergisteren.

Seam

• 571 berichten
  • 1503 stemmen

Mr Thee schreef:

Seam John Milton ea tips tot op heden? Overweeg er vanavond 1 te gaan kijken.

Ik ga vanavond pas voor het eerst films kijken. Wat John inderdaad zegt, helaas moet goed opletten welke films je nu nog kan kijken. Anything for Jackson had ik al gezien en was best een vermakelijke horror, maar niet zo heel bijzonder. The Stylist is een heel fijn psychologische horror/drama. Vooral als je van style over substance houdt aan te raden. Queen of Black magic vond ik tegenvallen, net als Sputnik. Ben wel heel benieuwd naar Trouble with being born, maar het onderwerp is vrij controversieel, dus misschien handig om even in te lezen alvorens je gaat kijken. Ik kan me goed voorstellen dat het onderwerp voor sommige mensen heel gevoelig is.

Zaterdagavond is meestal film marathon avond bij mij, dus ik ga voor Slate, Censor en Red Screening. Kan ik m'n avond goed mee vullen verwacht ik.

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

Ik vond Sputnik dan wel weer erg tof, maar die had ik voor Imagine al gezien. Ik heb naast Trouble ook nog kaarten voor de comedy shorts vandaag en de horror shorts morgen. En volgende week ma-dond elke avond een film/shorts blok.

Wat ik wel irritant vond trouwens was dat bij The Night (mijn minste tot nu toe) alleen de Farsi stukken ondertiteling hadden en het Engels niet, en dat Undergods gewoon helemaal geen subs had. Nu hoef ik echt geen NL ondertiteling, maar doe op zijn minst wel Engels erbij; erg handig als je het even niet verstaat, en ook wel zo aardig voor de dove/slechthorende filmliefhebbers.

Mr Thee

• 1487 berichten
  • 965 stemmen

John Milton schreef:

Schlaf vond ik de aardigste van de 3 die ik zag tot nu toe. Undergods was ook wel fascinerend, maar iets onsamenhangender. Ik ga zelf straks The Trouble with Being Born (2020) nog kijken, Binoche gaf die 4,5* en tbouwh 2,5*; ben benieuwd

Maar ik weet niet of je Schlaf nog kunt zien, in principe werken ze met tijdstip en link is maar 48 uur geldig. Dus ik moest Schlaf en Underdogs ook vanmiddag en vanavond uiterlijk gezien hebben, want die ‘draaiden’ eergisteren.

Dank voor de tips. On demand voorwaarden a la IFFR zo lijkt.

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

Ja ik vind dat wel jammer. Ik moet zeggen dat hoe Kaboom en This Is Short (en Go Short dat eronder valt) het doen via Filmchief platform me beter bevalt; passe-partout en lekker kijken wanneer je zin hebt binnen een langere periode. In het geval van Kaboom was dat 5 dagen, maar Go Short heb je gewoon 2,5 week om te kijken. Heerlijk.

Seam

• 571 berichten
  • 1503 stemmen

Diegene die Censor willen zien moeten het vanmiddag nog doen. Ik twijfel of deze film ooit nog een release gaat krijgen, dus wellicht de moeite waard voor wat Lynch of Berberian Sound Studio liefhebbers. Ik vond het wel aardig vermaak en waard voor 3/3.5 sterren.

Leuk vermaak voor iedereen die al een tijdje geen 'vage' film a la Lynch gezien heeft.
M'n uitgebreide mening staat op de pagina van de film alhier.

Van Red Screening verwacht ik wel een release, omdat er een groter publiek (hoewel ook niche markt) voor is. Ook die film was vermakelijk en kan snel je giallo/slasher fix zijn als je al een tijdje geen leuke film in het genre gezien hebt.

John Milton

• 15914 berichten
  • 8301 stemmen

Ik ga de shorts in ieder geval niet meer doen, dat heb ik wel bedacht. Zo vlak na Kaboom en tijdens This is Short is de meerwaarde gering, en de kwaliteit te wisselend dat ik 5 euro extra zou willen betalen per themablok voor een handvol extra kortfilms.

Als ik bedenk dat ik straks 20 euro heb betaald voor rond de 25 shorts dan waren die andere 2 festivals beduidend betere moneys worth. Ach ja, Imagine weer even gesteund, moet ik dan maar denken. Ze kunnen het wel gebruiken gok ik zo.

Denk dat ik het volgend jaar gewoon bij een 5x5 houd en de 5 interessantste titels uitzoek.

Woland

• 2982 berichten
  • 2707 stemmen

Ik kom een beetje halverwege binnenvallen, maar ga toch nog wel wat proberen te kijken. Wellicht nog een 5x5 ticket, al trekt lang niet alles me. Films op mijn shortlist:

Ich-chi (2020)

Sarajin Sigan (2020)

Historia de lo Oculto (2020)

En voor de rest moet ik nog een beetje op onderzoek uit. Fried Barry, Mangkujiwo en Caveat wellicht, maar tips zijn welkom.

Rvdz

• 565 berichten
  • 2109 stemmen

Ik vermaak me sowieso prima deze festivaleditie voorlopig (van de vijf geziene films voorlopig maar eentje die echt tegenviel), maar Woman of the Photographs (2020) was voorlopig wel de positieve uitschieter. Zeer intrigerend debuut, en alvast een voorlopige kandidaat voor mijn jaarlijstje.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.