BeDevil (1993)

Australië
Horror

geregisseerd door Tracey Moffat
met Lex Marinos, Tracey Moffat en Riccardo Natoli

Een collage van drie griezelverhalen. In "Mr Chuck" wordt het griezelige verhaal verteld van de geest van een Amerikaanse soldaat, die jaren eerder met zijn wagen in het drijfzand reed. "Choo Choo Choo Choo" gaat over Ruby en haar familie. Zij worden geplaagd door onzichtbare treinen die langs het huis rijden. Een meisje kwam daar eens onder de trein, en haar geest heeft nog geen rust gevonden. "Lovin' the Spin I'm In" ten slotte gaat over een pakhuis dat bewoond wordt door de geesten van twee geliefden, Bebe en Minnie.

avatar van Mochizuki Rokuro
In Rotterdam (tijdens het 'Tracker'-programma te zien in 2003)aangekondigd als een "Een adembenemend gefilmde collage" en het "verbluffende filmdebuut van Tracey Moffatt". Nu dat heb ik geweten: beDevil is een saaie film, geschoten in simpele kartonnen decors. Zonder enige spanning of horror. Het enige dat een beetje in het oog sprong was het kleurgebruik. Grote tegenvaller dat jaar.