Genre: Sciencefiction / Mystery
Speelduur: 169 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Geregisseerd door: Christopher Nolan
Met onder meer: Matthew McConaughey, Jessica Chastain en Anne Hathaway
IMDb beoordeling:
8,7 (2.475.842)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 6 november 2014
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Interstellar
"Mankind was born on Earth. It was never meant to die here."
In de toekomst zijn regeringen en economieën over de hele wereld ingestort. Voedsel is schaars, NASA bestaat niet meer en de 20ste eeuw is de grote schuldige. Wanneer een mysterieus wormgat in de ruimtetijd opengaat, is het aan een groep overblijvende onderzoekers van NASA om op verkenning te gaan en de mensheid hoop te bieden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,7 / 2475842)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Interstellar (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Cooper
Brand
Professor Brand
Murph
Tom
Doyle
Getty
Murph (10 Yrs.)
Murph (older)
Donald
Reviews & comments
jurrian22
-
- 19 berichten
- 17 stemmen
1. Het wormgat werd zo'n 40 jaar eerder ontdekt. Dit betekent dat het verhaal minstens 50 jaar in de toekomst plaatsvindt; 't moet ongeveer het jaar 2065 zijn geweest. Als we dan nog steeds van die lullige laptops hebben dan heeft de technologische ontwikkeling helemaal stil gestaan: dit kan niet.
2. Een plantenziekte zou de oorzaak zijn van het op uitsterven staan van de mens. Wederom, hoe dom is dan de mens in 2065 geworden?
3. Daarentegen bleek men wel technisch instaat om de mens in een hybernatie-slaap te houden zonder veroudering. Dit spreekt punt 2 tegen.
4. Een begenadigd en zeer bekwame NASA-piloot wordt boer. Hoezo boer? Omdat er zelf rijdende landbouwmachines rondrijden. Volkomen ongeloofwaardig.
5. Cooper is aan het eind van de rit 124 aardse jaren oud. Sinds z'n vertrek zijn er dus zo'n 80 jaar voorbij gegaan, en dan moeten we maar geloven dat de technologische ontwikkeling wèl met sprongen is vooruitgegaan; en dat allemaal dankzij een formule (prof Brands levenswerk dat door Murph wordt voltooid, dankzij ingrijpen van buitenaf) die Einsteins ART (Algemene RelativiteitsTheorie) verenigt met de QM (Quantum Mechanica).
6. Een robot in de vorm van een rechthoek is te idioot voor woorden; en waarschijnlijk Nolans gemankeerde knipoog naar Kubricks "Monolith" in A Space Odyssey 2001.
7. Coopers missie was vooral het leven voor zijn kinderen veilig te stellen, en daarmee z'n terugkeer. Staat ie uiteindelijk oog in oog met z'n dochter dan duurt 't amper twee tellen alvorens ie z'n biezen weer pakt. Nolan spot met de menselijke emoties.
8. Hoe kon de oude Murph weten dat er na 80 jaar iets zou zijn tussen Amelia Brand en Cooper?
9. Hoe kon Murph weten dat Brand nog leefde op een of andere exo-planeet?
10. Cooper kan op geen enkele manier aannemelijk maken dat de mens zou evolueren naar een 5-dimensionaal wezen. Of, had ie last van een déjà-vu of zo, en komt er dus nog een slap aftreksel van Back to the future om e.e.a. verder "uit te leggen?"
...
Zeg wat je wilt, maar hij staat niets voor niets heel hoog in de top 250 van Imdb.
ZenZin
-
- 314 berichten
- 711 stemmen
Zeg wat je wilt, maar hij staat niets voor niets heel hoog in de top 250 van Imdb.
De meerderheid heeft het wel vaker mis ......
atomix2010
-
- 72 berichten
- 58 stemmen
Wat n bizarre film zeg! boeiend en je moet hem uitkijken , dan snap je het helemaal!
Geweldig gemaakt, goeie cast, zeer apart verhaal ... Het is soms wel een beetje ingewikkeld dus koppie dr bij houden maar hij was voor mij een dikke 4 sterren waard.
Prachtige beelden , mooi uitgewerkt allemaal ! Echt de moeite waard.
Lavrot
-
- 904 berichten
- 0 stemmen
Zeg wat je wilt, maar hij staat niets voor niets heel hoog in de top 250 van Imdb.
Zeker, ik zeg wat ik wil, en het vervelende voor jou is dat je geen enkel weerwoord kan bedenken tegen die 10 punten van mij. Bovendien is een mening gebaseerd op een scorebord geen argument voor kwaliteit.
Donkerwoud
-
- 8675 berichten
- 3947 stemmen
Lesje zwarte gaten naar aanleiding van deze film: De Wereld Draait Door
jurrian22
-
- 19 berichten
- 17 stemmen
Zeker, ik zeg wat ik wil, en het vervelende voor jou is dat je geen enkel weerwoord kan bedenken tegen die 10 punten van mij. Bovendien is een mening gebaseerd op een scorebord geen argument voor kwaliteit.
Maar zo moet je niet naar een film kijken, dan kan je bij alle films wel iets slechts verzinnen.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Zeker, ik zeg wat ik wil, en het vervelende voor jou is dat je geen enkel weerwoord kan bedenken tegen die 10 punten van mij. Bovendien is een mening gebaseerd op een scorebord geen argument voor kwaliteit.
Misschien is er een weerwoord op sommige punten mogelijk en op andere inderdaad niet. Maar dat maakt mij eerlijk gezegd niets uit. De film was niet perfect maar ik vond het een top bioscoop ervaring.
Guardian2010
-
- 79 berichten
- 90 stemmen
Zo dat was wel een avondje laat naar bed waard ! 
Begin was beetje traag en beetje vaag en bijna daarom uitgezet.
Maar werd steeds beter en interessanter. Zeker indrukwekkende film en leuke twists in t verhaald waardoor het niet zo standaard werd. Nee echt interessant en zet je aan het denken.
Wat heeft God het allemaal toch onwijs mooi geschapen en wat is de mens toch klein. Als je bv Jupiter al ziet. Vette aanrader, alleen had wel iets korter gemogen.
justforuse
-
- 112 berichten
- 0 stemmen
Maar zo moet je niet naar een film kijken, dan kan je bij alle films wel iets slechts verzinnen.
Je kunt bij elke film iets slechts verzinnen, maar bij deze film is het niet nodig. Het slechte druipt er in vijf dimensies vanaf.
Lavrot
-
- 904 berichten
- 0 stemmen
Lesje zwarte gaten naar aanleiding van deze film
Niemand zal ontkennen dat Nolan niet lang genoeg heeft stilgestaan bij het fenomeen zwarte gaten: visueel keurig binnen de lijntjes van de wetenschap; 't mocht wat kosten. Maar waarom negeerde hij vervolgens wel de kennis over spaghettification?
Donkerwoud
-
- 8675 berichten
- 3947 stemmen
Ik vond vooral Vincent Icke wel tekenend dat je ook weer niet moet gaan doen alsof Hollywood het wetenschappelijke wiel uitvindt. Leuke verkooptruc, maar dat is natuurlijk ook niet helemaal waar.
Lavrot
-
- 904 berichten
- 0 stemmen
“Small steps, Ellie! Small steps!”
Ja, Vincent Icke kent z'n klassiekers. Een top wetenschapper die met beide poten in de modder staat, al luidt de titel van z'n laatste boek "Zwaartekracht bestaat niet." De woorden hierboven komen uit de film Contact. Niet toevallig, of wel natuurlijk, speelt ook daarin Mathew McConaughey een rol. Niet als held, maar eerder als antagonist in de vorm van een gelovige. Langgeleden gebruikte Icke die kleine stapjes in een column om aan te geven dat vooruitgang in de moderne wetenschap verloopt via minieme verschuivingen die gigantische gevolgen kunnen hebben: "Zijwaarts, mars." Dat idee.
Ik denk dat Icke meer gecharmeerd was en is van Contact dan van Interstellar; helaas spelen beide films zwaar op het sentiment, maar prikkelt Contact veel meer de fantasie.
Wie meer wil lezen van Icke, o.a. de column over "Small steps, Ellie, small steps." (blz 107), kan deze http://static.speakersacademy.com/files/publications/1607/publication_1267.pdf downloaden.
Johan24
-
- 101 berichten
- 5528 stemmen
Plotgaten kunnen heel irritant zijn. Toch is het belangrijk in acht te nemen dat een film een versie, een interpretatie en simpelweg een verhaal van de makers is.
Hoewel ik niet alle punten helemaal begrijp van deze film, komt het verhaal op mij geloofwaardig (verschil met realistisch) over en heb ik ik me simpelweg goed vermaakt.
VincentL
-
- 1117 berichten
- 642 stemmen
1. Het wormgat werd zo'n 40 jaar eerder ontdekt. Dit betekent dat het verhaal minstens 50 jaar in de toekomst plaatsvindt; 't moet ongeveer het jaar 2065 zijn geweest. Als we dan nog steeds van die lullige laptops hebben dan heeft de technologische ontwikkeling helemaal stil gestaan: dit kan niet.
2. Een plantenziekte zou de oorzaak zijn van het op uitsterven staan van de mens. Wederom, hoe dom is dan de mens in 2065 geworden?
3. Daarentegen bleek men wel technisch instaat om de mens in een hybernatie-slaap te houden zonder veroudering. Dit spreekt punt 2 tegen.
4. Een begenadigd en zeer bekwame NASA-piloot wordt boer. Hoezo boer? Omdat er zelf rijdende landbouwmachines rondrijden. Volkomen ongeloofwaardig.
5. Cooper is aan het eind van de rit 124 aardse jaren oud. Sinds z'n vertrek zijn er dus zo'n 80 jaar voorbij gegaan, en dan moeten we maar geloven dat de technologische ontwikkeling wèl met sprongen is vooruitgegaan; en dat allemaal dankzij een formule (prof Brands levenswerk dat door Murph wordt voltooid, dankzij ingrijpen van buitenaf) die Einsteins ART (Algemene RelativiteitsTheorie) verenigt met de QM (Quantum Mechanica).
6. Een robot in de vorm van een rechthoek is te idioot voor woorden; en waarschijnlijk Nolans gemankeerde knipoog naar Kubricks "Monolith" in A Space Odyssey 2001.
7. Coopers missie was vooral het leven voor zijn kinderen veilig te stellen, en daarmee z'n terugkeer. Staat ie uiteindelijk oog in oog met z'n dochter dan duurt 't amper twee tellen alvorens ie z'n biezen weer pakt. Nolan spot met de menselijke emoties.
8. Hoe kon de oude Murph weten dat er na 80 jaar iets zou zijn tussen Amelia Brand en Cooper?
9. Hoe kon Murph weten dat Brand nog leefde op een of andere exo-planeet?
10. Cooper kan op geen enkele manier aannemelijk maken dat de mens zou evolueren naar een 5-dimensionaal wezen. Of, had ie last van een déjà-vu of zo, en komt er dus nog een slap aftreksel van Back to the future om e.e.a. verder "uit te leggen?"
...
Ik heb het idee dat je het concept van Sciencefiction niet helemaal begrijpt. Je kijkt veel te reëel naar een film als deze. Uiteraard zijn er hiaten in de logica van de film, maar het is niet voor niks wetenschappelijke fictie. Bovendien is de toekomst er eentje die niemand kan voorspelen. Zeggen dat bepaalde gebeurtenissen onlogisch zijn betekent dus niet dat ze niet mogelijk zijn.
Daarnaast rommelen al je punten wat.
1 is totaal giswerk. De technologie hoeft niet stil te staan, maar misschien op dat vlak wel. Had je een futuristisch model niet als irreëel afgeschilderd?
Bij punt 2 en 3 klopt het ook niet helemaal wat je zegt. Er is totaal geen causaal verband tussen het in hyperslaap kunnen brengen van een persoon en de capaciteiten bezitten om ziektes van je gewassen te bestrijden. Jij stelt hier dat als je iemand lang kan laten slapen dat je automatisch ook je gewassen zou moeten kunnen genezen. Dat is de meest kromme redenatie die je kan bedenken.
Punt 4 laat de grilligheid van de mens zien. Die doen wel vaker rare dingen.
5 slaat weer terug op dat toekomstperspectief. Had jij tegen een persoon uit 1935 gezegd dat je over 80 met een apparaatje in je zak alle informatie die op de wereld beschikbaar is kan opzoeken zou je ook uitgelachen zijn.
6 is een kwestie van smaak. Irrelevant dus om te bediscussiëren.
7: je vergeet dat het niet Coopers intentie was om terug te keren. Hij neemt juist afscheid met het idee dat hij waarschijnlijk niet terug zal keren. Daarom is Murph ook zo verbolgen. Hij neemt uit filantropische beweegredenen afscheid van zijn familie en de aarde.
8 en 9, weet Murph natuurlijk niet. Het is ook meer een hypothetische situatie die ze schetst. Cooper ging immers ook weg om signalen na te trekken die andere overlevenden zouden sturen. Dat Brand kan leven is dus een mogelijkheid, gezien zij naar de laatste planeet trok waar een signaal vandaan kwam. Cooper gaat haar achterna met diezelfde intentie waarmee hij de andere planeten afging, op zoek naar de ruimtevaarders in de hoop dat hij ze wel aan zou treffen en met mogelijkheden een nieuwe thuisplaneet te vinden.
10 is weer gebruik maken van je wetenschappelijke fantasie. Het is een film, niet echt.
Richardus
-
- 2130 berichten
- 1198 stemmen
Media en liefhebbers brengen het wel als een o zo theorie- "werkelijkheid"getrouwe film. En als de argumenten niet uitkomen mag het opeens weer als fictie gezien worden. Voor elk potje een dekseltje bij deze film. Buiten dat om is het qua filmische aspecten (script en acteerwerk e.d.) gewoon nog steeds een bar slechte film haha
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Mee eens. Zeker voor zo'n ''kijk mij eens interessant en ingewikkeld doen'' film zijn dit soort plotgaten toch wat jammer. Nolan wilt met dit soort films graag laten merken wat voor een slimme jongen hij wel niet is, maar faalt daar dus toch deels in.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Toch is Nolan is een hele slimme jongen want hij weet precies wat het publiek wil.
VincentL
-
- 1117 berichten
- 642 stemmen
Media en liefhebbers brengen het wel als een o zo theorie- "werkelijkheid"getrouwe film. En als de argumenten niet uitkomen mag het opeens weer als fictie gezien worden.
Ik denk dat ik mijzelf wel tot de tweede categorie kan rekenen die je beschrijft, maar eens ben ik het zeker niet met je. Ik heb bij het zien altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het een fictief verhaal is, geen documentaire. Daarmee kan je als regisseur echter niet alles maken wat je maar wilt. Er moet een zekere structuur, een verhaal en een lijn in de film zitten. Nolan kiest hier voor een natuurkundige oplossing van een probleem dat nog lang niet opgelost is binnen de wetenschap. Dat is zijn vrije keuze, maar het blijft een fictieve oplossing. Als je een Sciencefiction film dus gaat afrekenen op het feit dat je hem niet realistisch vindt ben je verkeerd bezig, want het is en blijft pure fictie. Fictie die Nolan wel eens waar een natuurkundig plausibel karakter heeft gegeven.
Lavrot
-
- 904 berichten
- 0 stemmen
Als we de "visionaire kwaliteiten" van Nolan vergelijken met die van Kubrick in 1968 dan is het toch heel droevig gesteld met Nolan. Waar Nolan woorden nodig heeft om enige samenhang in het verhaal te houden, laat Kubrick beelden zien. Zelfs voor een zwart gat, gaat Nolan bij de wetenschap te rade; is 't gebrek aan fantasie of wil ie tonen dat ie zo wetenschappelijk onderlegd is? Het maakt mij de pis niet lauw. Dat Kubrick qua vormgeving en GUI (jawel, vinger bestuurd) de geestelijk vader was van de "tablet computer" zal iedereen ondertussen wel weten. Hier is een aardige opsomming over Kubricks kijk op de toekomst.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Kubrick liet alleen in Eyes Wide Shut zien hoe goed hij eigenlijk wel niet was.
VincentL
-
- 1117 berichten
- 642 stemmen
Als we de "visionaire kwaliteiten" van Nolan vergelijken met die van Kubrick in 1968 dan is het toch heel droevig gesteld met Nolan. Waar Nolan woorden nodig heeft om enige samenhang in het verhaal te houden, laat Kubrick beelden zien. Zelfs voor een zwart gat, gaat Nolan bij de wetenschap te rade; is 't gebrek aan fantasie of wil ie tonen dat ie zo wetenschappelijk onderlegd is? Het maakt mij de pis niet lauw. Dat Kubrick qua vormgeving en GUI (jawel, vinger bestuurd) de geestelijk vader was van de "tablet computer" zal iedereen ondertussen wel weten. Hier is een aardige opsomming over Kubricks kijk op de toekomst.
De visionaire kwaliteiten van Kubrick waren ook discutabel hoor. Veel aspecten die hij in zijn film verwerkt waren al heersende ideeën (zoals de tablet die je noemt), relatief logische vooruitzichten of pure toevalstreffers. Bovendien zijn er duizend en één aspecten die je kan bedenken die Kubrick niet in zijn film verwerkt, maar die wel aanwezig waren met het aanvangen van het nieuwe millennium.
Nolan kiest er voor om het geheel anders aan te pakken. Hij zal het uiteraard nooit goed kunnen voorspellen. Bovendien zijn visionaire kwaliteiten slechts een spinsel van de fantasie. Nolan doet zijn best het in een aannemelijk (nogmaals: wel fictief) keurslijf te passen, dat hij daarbij de kennis der wetenschap tot zich neemt is alleen maar logisch. Het zou een wantvertoning worden als hij maar wat gedaan zou hebben. Nolan legt een paar restricties (dmv de wetenschap) aan zijn eigen fantasie die er voor zorgen dat de film geen fantasy-blamage wordt.
Corcicus
-
- 2816 berichten
- 3940 stemmen
Het laatste half uur/kwartier gaat alles heel snel en komen er meer vragen dan antwoorden, maar deze film heeft wel mooi mijn verwachtingen ingelost. Ik zat in een ontzettend vervelende stoel, met een projectiescherm dat veel te hoog stond, maar toch heb ik zonder enig probleem de volle zittijd uitgezeten. Dat kan enkel bij hoogst interessante en onderhoudende films zoals deze.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4907 stemmen
“I'm not afraid of death. I'm an old physicist - I'm afraid of time.”
Schitterend. Boeiend. Adembenemend. Zinnenprikkelend. Geestverruimend. Fascinerend.
Dit zijn maar enkele superlatieven die ik kon bedenken na het bekijken van dit meesterwerk. Het overkomt me maar zelden dat een film in mijn achterhoofd blijft nazinderen en waarover ik nog een tijdje lig te peinzen. Niet dat je moet piekeren over de mathematische inhoud, want dat gedeelte kan je beter langs je heen laten gaan. De relativiteitstheorie wordt er te pas en te onpas bijgehaald. Men belandt ergens in een vijfde dimensie. En theorieën over zwarte en eveneens wormgaten worden rond je oren geslagen, zodanig dat het je begint te duizelen. Er was me één en ander niet echt duidelijk, maar toch weerhield ik mezelf om plotgaten te zoeken of te twijfelen aan de juistheid van sommige wiskundige veronderstellingen. Het zou toch nogal pretentieus zijn om te twijfelen aan bepaalde stellingen die uitgedacht zijn door meer verlichte geesten dan mezelf. Alhoewel ik in het verleden aardig wat voorstellingsvermogen miste om bepaalde axioma’s uit de ruimtelijke meetkunde te begrijpen. Zo heb ik het nog altijd moeilijk met de stelling dat “twee evenwijdige lijnen elkaar snijden in het oneindige”. Ten eerste kan ik me het oneindige niet voorstellen. En ten tweede zullen die evenwijdige lijnen ook nog wel evenwijdig zijn in het oneindige. Geen mens op aarde zal ooit beweren dat het wel zo is, daar hij eens op dat oneindige punt was waar de twee lijnen elkaar sneden. In mijn ogen dus totaal surrealistische wiskunde dat mijn beperkt verstand maar niet leek te vatten. Vandaar ook waarschijnlijk dat ik toen in die tijd met een onvoldoende thuiskwam na het examen ruimtelijke meetkunde. Maar ik wijk af !
Al DeNiro
-
- 1664 berichten
- 105 stemmen
Interstellar Oscar gewonnen voor de special effecten. Had ook niet anders verwacht. Persoonlijk heb ik films die Oscar winnen voor de effecten altijd al beter gevonden dan die voor beste film (star wars, indiana jones, lord of the rings, titanic, matrix, gladiator, inception, ET, jurassic parc, alien).
Juvefan
-
- 131 berichten
- 145 stemmen
Media en liefhebbers brengen het wel als een o zo theorie- "werkelijkheid"getrouwe film. En als de argumenten niet uitkomen mag het opeens weer als fictie gezien worden. Voor elk potje een dekseltje bij deze film. Buiten dat om is het qua filmische aspecten (script en acteerwerk e.d.) gewoon nog steeds een bar slechte film haha
Qua wat mogelijk is is de film getrouw aan wat volgens onze huidige wetenschap mogelijk is. Het verhaal dat zich daarbinnen afspeelt is fictie. Die dingen moet je niet door elkaar halen.
Met jouw laatste zin ben ik het simpelweg oneens. Je onderbouwing is er ook niet.
Ik word een beetje moe van al die bar slechte argumenten waarom Interstellar slecht zou zijn. Ze kunnen zo'n beetje allemaal worden ontkracht. Vaak zijn het mensen die de film niet snappen en een grote mond open trekken. Ik heb vrijwel niemand horen klagen dat het te moeilijk begrijpen is, terwijl dat bijzonder vaak het geval zal zijn geweest. Het lijkt neer te komen op nederigheid versus arrogantie.
NYSe
-
- 1749 berichten
- 1611 stemmen
Ik heb vrijwel niemand horen klagen dat het te moeilijk begrijpen is, terwijl dat bijzonder vaak het geval zal zijn geweest. Het lijkt neer te komen op nederigheid versus arrogantie.
Wie is er in dat geval dan arrogant? Die sukkelaars die het complexe verhaal niet begrijpen?
Ik word een beetje moe van al die bar slechte argumenten waarom Interstellar slecht zou zijn. Ze kunnen zo'n beetje allemaal worden ontkracht.
Ga je gang, zou ik zeggen.
-LvB-
-
- 306 berichten
- 554 stemmen
Ah we komen weer bij het typische Nolanfanboys verhaaltje : Je vindt m niet goed dus "je zal m wel niet snappen " 
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Da's inderdaad een argument dat vaak terugkomt. Maargoed, veel mensen blijken nu eenmaal zwaar te kicken op de complexe verhaaltjes die Nolan in z'n films knikkert. Hij vergeet hierbij helaas vaak het filmmaken, want zeker voor een film met zo'n enorm budget, stelt Interstellar visueel vrij weinig voor.
Verder hoef je Lavrot's post maar even door te lezen om erachter te komen dat ook deze film zat plotholes heeft.
IH88
-
- 9741 berichten
- 3186 stemmen
Schitterende scifi/drama film van mr. Nolan. Ik heb al zijn films gezien en kan me wel een fan van zijn werk noemen. Van The Prestige tot Memento en van Inception tot The Dark Knight, geen slechte film te bekennen. Interstellar is zeker niet perfect en ook zeker niet zijn beste werk maar de film is met zoveel precisie en moed gemaakt dat ik daar alleen maar waardering voor kan hebben. In het begin moet je er even inkomen maar zodra ze de ruimte ingaan is het genieten geblazen. Het laatste gedeelte met de boekenkast moet ik zeker nog een keer terugzien.
Het script en de acteerprestaties zijn erg goed (ik heb ergens gelezen dat de acteurs meestal geen idee hadden waar ze het over hadden dus het is des te knapper dat ze het allemaal met een 'straight face' konden oplepelen
). Speciale vermelding voor de score van Zimmer. Perfect. 4.5/5.0
Gerelateerd nieuws

'Interstellar' komt naar Netflix: 'Zo'n ambitieuze blockbuster neerzetten verdient alle lof'

'Interstellar' is morgenavond (17 februari) op de buis: 'Beste film die ik in jaren heb gezien'

De tijd vliegt: deze vijf sterke titels vieren dit jaar hun tiende verjaardag

De tien best beoordeelde films van de jarige Matthew McConaughey (54)
Bekijk ook

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.908 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties

Memory of the Camps
Documentaire, 2014
8 reacties

Joker
Misdaad / Drama, 2019
1.811 reacties

Dune: Part Two
Sciencefiction, 2024
349 reacties
Gerelateerde tags
kunstmatige intelligentienasatime warpruimtevaartuigexpeditiontoekomstwormholeruimtereisfaminetijdreizenblack holedystopierace against timequantum mechanics ruimtereddenfamilie relatiesfarmhouserobotastronautwetenschapperalleenstaande vaderboerspace stationimaxspace adventuretime paradoxtime-manipulationvader dochter relatie2060sjourney to the future cornfieldtime manipulation provocativeawestruck
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








