Genre: Actie / Avontuur
Speelduur: 102 minuten
Alternatieve titel: EX2
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Simon West
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Bruce Willis
IMDb beoordeling:
6,6 (334.130)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 16 augustus 2012
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Vandaag om 22:39 uur op RTL 7
Plot The Expendables 2
"Back for War."
De louche CIA agent Church (Bruce Willis) stuurt de Expendables, een groep huurlingen, opnieuw op een gevaarlijke missie. De groep moet een vermist pakketje zien terug te krijgen bij het agentschap. Het pakketje is echter in Gazak, een door oorlog verscheurd Oost-Europees land. De missie loopt in het honderd wanneer blijkt dat een andere groep huurlingen, de Sangunaires, dezelfde opdracht probeert uit te voeren.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Yin Yang
Gunner Jensen
Booker
Jean Vilain
Church
Trench
Hale Caesar
Toll Road
Video's en trailers
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Statham kan gewoon geen grappige oneliners 'deliveren'. Zijn binnensmonds gemompel mist timing en intonatie. Bovendien ging het veel te veel over zijn vriendin. Een plotlijn die me ook al in het origineel stoorde. Tot slot is zijn kop niet verrot genoeg.
blisteringdude
-
- 457 berichten
- 1576 stemmen
Vond het wel moeilijk JCVD als bad guy te moeten haten, omdat die man zo'n baas is. Hij zette echter de rol van zijn leven neer als sadistische klootzak die alleen maar geld wil verdienen en niks geeft om de bevolking van Gazak. Zijn rechterhand Adkins speelt zijn rol ook goed als een Rus o.i.d. Kan niet wachten deze film weer te zien!
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Wat was Bruce Willis trouwens ontzettend slecht aan het acteren (in die korte tijd). Je kunt je ook wel afvragen wie er wel goed speelde, maar dit viel echt op.
FunkStarr
-
- 1928 berichten
- 720 stemmen
Statham kan gewoon geen grappige oneliners 'deliveren'. Zijn binnensmonds gemompel mist timing en intonatie. Bovendien ging het veel te veel over zijn vriendin. Een plotlijn die me ook al in het origineel stoorde.
Dat was 1 van de kleine minpuntjes vond ik ook in het eerste deel. Daarom heb ik die ook op 4,5 staan geloof ik ipv 5. Maar sinds wanneer kan Statham geen oneliners deliveren? Nu je het over binnensmonds hebt, mischien probeert hij Sly na te doen 
biggy
-
- 33 berichten
- 43 stemmen
Kom op zeg, omdat Reinbo de film niet zo goed vond gaan mensen twijfelen om de film te kijken?
Is hij heilig ofzo?
Als je kritisch naar de film gaat kijken heeft hij gelijk, aan de andere kant ga je niet kritisch naar deze film kijken want dan gaat het helemaal nergens over. Zo is deze film ook totaal niet bedoeld.
Als je je al gaat ergeren aan oneliners van bepaalde personen kunnen we nog wel even doorgaan. De minpunten die hij opnoemt zijn trouwens ook erg zwak want storend is het totaal niet.
Deze film gaat over actie, knallen, en alle oude helden die hun steentje bijdragen. Heb genoten van Arnold en zn oneliners, geweldig.
Hoewel het verhaal simplistisch is en sommige scenes er wat belabberd uitzagen qua cgi geef ik toch een 4.5* omdat ik met een big smile de bios heb verlaten.
marvelfreak85
-
- 176 berichten
- 1046 stemmen
Een goede actie film met genoeg humor en klassieke one-liners en een paar minpunten ik vond het heel jammer dat Jet Li maar een kleine rol heeft want hij en Statham zijn voor het oog de beste vechters.
Arnie en Bruce voegen ook heel weinig toe aan de film daarentegen vond ik Chuck echt een grappige rol hebben en JCVD speelt verrassend goed als bad guy.
Al met al een echte Actie film met voldoende humor en als je van echte actie films houd dat moet je deze echt gezien hebben wat andere ook zeggen maar de eerste film was beter op naar deel 3 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kom op zeg, omdat Reinbo de film niet zo goed vond gaan mensen twijfelen om de film te kijken?
Is hij heilig ofzo?
Als je kritisch naar de film gaat kijken heeft hij gelijk, aan de andere kant ga je niet kritisch naar deze film kijken want dan gaat het helemaal nergens over. Zo is deze film ook totaal niet bedoeld.
Als je je al gaat ergeren aan oneliners van bepaalde personen kunnen we nog wel even doorgaan.
Heb je helemaal gelijk in, maar de film begon voor mij gewoon weinig overtuigend met een actiescene zonder echt een vijand. Bovendien stond het geluid te zacht (Ben te veel IMAX gewend). Vervolgens sleepte de film zich net te lang voort eerdat de voortreffelijke eindscene begon (vanaf de entree van Chuck wordt het snel beter). Helaas zat ik toen al een dik uur in de 'ergernis mode'.
Verder biedt de film inderdaad voldoende vermaak en ook veel leuke oneliners en actie. Dus ik zou iedereen gewoon aanraden er heen te gaan en niet te kritisch te zijn. Helaas is mij dat niet gelukt. Zal nog wel van een herziening in de bios komen, verwacht me dan beter te vermaken.
FunkStarr
-
- 1928 berichten
- 720 stemmen
Kom op zeg, omdat Reinbo de film niet zo goed vond gaan mensen twijfelen om de film te kijken?
Is hij heilig ofzo?
Twijfelen om de film te kijken doe ik absoluut niet, het heeft meer te maken met het " verwachtingspatroon". En ik neem Reinbo meestal serieus zeker als het om dit genre gaat. Ik was gewoon nogal verbaast dat hij de film zo laag beoordeeld. Alsnog ga ik hem vanavond gewoon zien en dan kan ik zelf oordelen. Een beetje meer respect voor een veteraan als Reinbo lijkt me wel gepast
.
jake231
-
- 7 berichten
- 5 stemmen
gister geweest wat een heerlijke ouderwetse actiefilm die lekker overdreven is , oh ja `i work alone` was toch echt wel lachen
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Heb je helemaal gelijk in, maar de film begon voor mij gewoon weinig overtuigend met een actiescene zonder echt een vijand.
Je neemt toch gewoon aan dat het bad guys zijn? In Predator vallen ze toch ook een kamp binnen zonder we iet of wat van de 'slechterikken' hebben gezien? Het is een sequel, je weet wat ze doen en dus even nog een staaltje voor de entertainment value is niks mis mee.
Volgens mij waren je verwachtingen zodanig hoog dat je ergens de minpunten overdreven zwaar hebt opgepakt ofzo. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het zo erg was (en ja ik neem je op actievlak ook wel serieus daarmee dat ik even wat banger ben).
Maar ik trek me op aan Thunderball die wél dolenthousiast was in commentaar en score. Misschien zit daar een generatieconflict? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die scene in Predator kent idd ook geen echte vijand maar is verder ook vrij onbeduidend en irrelevant. Hier ging het om de grand opening. In Rambo en Expendables 1 wist Stallone met een paar shots duidelijk te maken dat het om enorme klootzakken ging. Nu zijn het Nepalezen. Wist niet dat we daar iets tegen hadden. Gewoon slechte set-up van West. Verder leuk geknal, maar zoals ik aangaf, vond het minder dan het eind van Rambo of Expendables 1, gewoon omdat de beleving ontbrak. Dat is dus een fail.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Statham kan gewoon geen grappige oneliners 'deliveren'. Zijn binnensmonds gemompel mist timing en intonatie. Bovendien ging het veel te veel over zijn vriendin. Een plotlijn die me ook al in het origineel stoorde. Tot slot is zijn kop niet verrot genoeg.
Verbaasde me al dat dat non-talent zich durft te scharen tussen actie-helden als Stallone en Schwarzenegger!
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2552 stemmen
Gisteren in de bios gezien en wat een dikke actiefilm is me dit toch zeg, lekker veel actie erin en al die oude rotten weer. Dit keer zelfs aangevuld met grotere rollen van: Schwarzenegger en Willis. Plus Norris die zijn opwachting maakt en Van Damme als schurk.
Gewoon gaan kijken voor de keiharde actie en een prima manier om je testosteron op te pompen.
Dikke 3,5 sterren.
Iron Maiden
-
- 2657 berichten
- 7095 stemmen
Was ik trouwens de enige die de dood van Vamme een beetje goedkoop vond?
deed voor mij echt een beetje afbreuk aan de finale, ik bedoel in plaats van dat mes in z'n maag, had het dan even door z'n oog geprikt of iets dergelijks waardoor het nog iets episch krijgt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Eindgevecht had idd wel wat grootster gemogen. Maar weet niet direct hoe, het moet ook niet eindeloos gaan slepen. Was leuker geweest als hij onthoofd werd of iets dergelijks, dat zijn kop zo voor in beeld komt rollen.
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Wat heeft men hier ineens tegen Statham? De enige acteur van nu met de allure van toen die geheel terecht naast Stallone speelt in deze twee films. In Expendables 1 kreeg ik echt het gevoel dat Stallone een symbolisch stokje overdroeg aan Statham.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jammer alleen dat hij nog geen 20% van de uitstraling van Stallone heeft. Valt ook in het niet bij Crews en Couture wat mij betreft. Prima acteur voor snel gemonteerde actiefilms, maar hij kan gewoon niet geestig zijn. Iets wat wel een belangrijke eigenschap is in films als deze. Je moet gewoon je one-liners kunnen geven.
Overigens, die opmerking van Norris over (de) cobra 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Statham is een leuke knokker voor in de kroeg. Ik heb al gehoord dat hij het in deze film opneemt tegen Scott Adkins. Een gevecht dat hij in de film ongetwijfeld wint, maar irl kansloos is.
Ik vind hem trouwens een gaaf acteur, daar niet van...
Captain Pervert
-
- 4702 berichten
- 2114 stemmen
Deze film is echt 4x beter dan deel 1.
Er zit tenminste een klein beetje verhaal in. Meer screentime voor personages die in de vorige film zwaar onderbelicht waren. Betere actie, erg bloederig. De talloze verwijzingen naar andere films van de diverse acteurs waren erg leuk, net als het feit dat Dolph Lundgren dus echt een degree in chemie heeft 
Sommige oneliners waren wel wat slecht geschreven, met name de "conversatie in oneliners" tussen Arnold en Bruce op het laatst. Dat had wel wat creatiever gekund.
Verder een hele leuke rol voor Norris (die er met zijn 72 jaar nog aardig strak uitziet) en een glansrol voor Van Damme, wat een geweldige slechterik. En natuurlijk Arnie in actie 
4,5 sterren
FunkStarr
-
- 1928 berichten
- 720 stemmen
Wat heeft men hier ineens tegen Statham? De enige acteur van nu met de allure van toen die geheel terecht naast Stallone speelt in deze twee films. In Expendables 1 kreeg ik echt het gevoel dat Stallone een symbolisch stokje overdroeg aan Statham.
Begrijp ik ook niet helemaal. Statham is gewoon prima op zijn plaats hier en ook ik had het gevoel dat Stallone het stokje langzaam overdroeg aan Statham. Wat is er gebeurt met je Reinbo?
Ben je nu zo teleurgesteld dat Statham het moet ontgelden?
floriswakka
-
- 15 berichten
- 0 stemmen
Zou je het verder ook toe kunnen lichten? Ik zie hier namelijk bijna alleen maar positieve recensies, dus ben wel benieuwd waarom jij het niks vindt.
Ik begrijp heus wel dat het verhaal in deze film niet top notch zou zijn. Je gaat gewoon voor de actie naar Expendables. Maar mag er alsjeblieft een béétje logica in het verhaal zitten...
Vb1: Het team reist af naar een gecrasht vliegtuig omdat daar een pakketje aan boort zit wat "niet in de verkeerde handen mag vallen". Vervolgens blijkt het om een PC met locaties te gaan, die de badguys vervolgens afpakken, terwijl ze ALLANG op de locaties aan het werk zijn... HUUH?
Vb2: Vliegtuig wordt geparkeerd, we gaan verder met de auto, overnachten ergens, vallen de badguys te voet aan, en torpederen vervolgens INEENS weer per vliegtuig een mijn in...
Behalve het verhaal zijn er nog veel meer dingen die zo tenenkrommend zijn dat de actiescenes het echt niet kunnen goedmaken...
Chuck Norris wordt 21871x The Lone Wolf genoemd maar komt elke battle opdagen...
Billy's legerbuddies zijn afgeslacht, maar het ergste is dat de geadopteerde hond dood is...
'What was his name?" -Maakt badguy dood- "His name... was... Billy!" Alsjeblieft zeg...
En tot slot de badguy van de film "Vilain" noemen getuigt wel echt van 0,002% creativiteit.
Echt, ik keek hier heel erg naar uit en ben niet bepaald een plothole mierenneuker, maar dit stelde al met al vreselijk teleur.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Begrijp ik ook niet helemaal. Statham is gewoon prima op zijn plaats hier en ook ik had het gevoel dat Stallone het stokje langzaam overdroeg aan Statham. Wat is er gebeurt met je Reinbo?
Ben je nu zo teleurgesteld dat Statham het moet ontgelden?
Ik had diezelfde kritiek (Slechte delivery van oneliner ) op Statham ook al in deel 1.
Trouwens, misschien moet ik snel nog een keer gaan. Het eerste deel viel ook pas bij de tweede keer perfect op zijn plaats bij mij zie ik (Al startte ik daar met wel met een 4,5.)
Zelden was een film de tweede keer zo veel beter als de eerste keer....
'Commando eat your heart out'. In deze film is vrijwel elke zin een one-liner. 
"That's a statement" 
En trouwens, in elke andere film had de monoloog van Rourke 'm een Oscarnominatie op geleverd.
Misschien toch mijn top 10 aanpassen....
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Vind Statham de koning van oneliners en timing, zelfs de kutste actiefilm wordt door zijn getimede droogheid juist behapbaar. Brits, bot, nors en kaal. Held. Heel fijn dat hij naast Stallone speelt.
Die scène op dat basketballveld in deel 1! 
Iron Maiden
-
- 2657 berichten
- 7095 stemmen
Toen Statham voor de derde keer tegen Stallone zat te grappen dat hij hem wel zou neersteken of schieten had ik het ook wel gezien.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Een gevecht dat hij in de film ongetwijfeld wint, maar irl kansloos is.
Anders stapt ie maar eens in de octagon met Jon Jones.
Iron Maiden
-
- 2657 berichten
- 7095 stemmen
Statham is toch echt een showvechter die wat heeft getraind voor zijn rol in Transporter toentertijd, maar het zeker wel zou afleggen tegen Adkins die meerdere zwarte banden in zijn bezit heeft.
Heb Statham nog nooit een spectaculaire trap zien uitvoeren of ook maar iets zien doen wat ik zelf niet had kunnen doen.
cm_punk
-
- 369 berichten
- 1009 stemmen
Plus punten:
-Rol van Van Damme
-Rol van Norris
-Arnold en Bruce meer screentijd
-Billy The Kid/Yang Dacht namelijk dat Yang dood zou gaan, maar Billy ging dus de pijp uit
Min punten:
-Eindgevecht veel te kort (Gelukkig hadden we trouwens dit einde, en niet wat Stallone als eerst had bedacht)
-Stallone en Stateham weer centraal
-Yang. Hoopte hem nog weer terug te zien
FunkStarr
-
- 1928 berichten
- 720 stemmen
Stallone een minpunt noemen...dan snap je het niet helemaal. Dankzij hem is deze film van de grond gekomen, hij is degene die dit allemaal heeft bedacht en het ook nog voor elkaar heeft gekregen om alle helden bij elkaar te krijgen. Zonder Stallone had de Expendables helemaal niet bestaan, dus nogal een vreemde opmerking.
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
397 reacties

The Expendables 3
2014
1.605 reacties

The Expendables
2010
6.478 reacties
Het laatste nieuws

Netflix neemt binnenkort afscheid van de volledige James Bond-reeks

Nieuwe animatieserie 'Star Wars: Maul – Shadow Lord' vanaf vandaag te zien op Disney+

Nieuwe remake van 'Man on Fire' komt eind deze maand al naar Netflix

Eindelijk op streaming? 'The Running Man' met Glen Powell snel op Prime Video
Bekijk ook

Skyfall
Actie / Thriller, 2012
2.751 reacties

Live Free or Die Hard
Actie / Thriller, 2007
1.307 reacties

Argo
Drama / Thriller, 2012
384 reacties

Deep Blue
Documentaire, 2003
46 reacties

Yip Man 2
Actie, 2010
176 reacties

Crank
Actie / Misdaad, 2006
937 reacties
Gerelateerde tags
verlies van geliefdevliegtuigvliegtuigcrashgeweldbeard ensemble castwisecrack humorairport loungeasian woman
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








