• 16.281 nieuwsartikelen
  • 179.835 films
  • 12.374 series
  • 34.298 seizoenen
  • 651.012 acteurs
  • 199.605 gebruikers
  • 9.413.671 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Expendables 2 (2012)

Actie / Avontuur | 102 minuten
3,26 2.166 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 102 minuten

Alternatieve titel: EX2

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Simon West

Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Bruce Willis

IMDb beoordeling: 6,6 (334.130)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 16 augustus 2012

Plot The Expendables 2

"Back for War."

De louche CIA agent Church (Bruce Willis) stuurt de Expendables, een groep huurlingen, opnieuw op een gevaarlijke missie. De groep moet een vermist pakketje zien terug te krijgen bij het agentschap. Het pakketje is echter in Gazak, een door oorlog verscheurd Oost-Europees land. De missie loopt in het honderd wanneer blijkt dat een andere groep huurlingen, de Sangunaires, dezelfde opdracht probeert uit te voeren.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van davincstyle

davincstyle

  • 242 berichten
  • 189 stemmen

Net terug van een geweldige avond in de bioscoop. Ik kan de film benoemen tot één van de betere films van 2012. Samen met Prometheus vind ik EX2 een geweldige film. Pas nog even zijn voortganger bekeken en wat mij meteen opviel is dat er een dieper verhaal in zit dan zijn voortganger. Ook de karakters komen wat beter en ook veel leuker naar voren. De humor zit voortdurend in de film met hele sterke grappen.

De actie was goed gemengd met gore en geweldige explosies, precies hoe we the expendables kennen eigenlijk. Ik kan niet wachten op een deel 3 en ik ben erg benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. Ik zal geen namen noemen om spoilers te kunnen verklappen maar ik hoop dat een aantal acteurs in de film een nog wat grotere rol krijgen in deel 3.

Wat een prachtige film!


avatar van floriswakka

floriswakka

  • 15 berichten
  • 0 stemmen

In één woord: vreselijk.

Dit ging echt TO-TAAL nergens over, meest belachelijke verhaal EVER.

1 ster voor de eerste twee I'll be back grappen...

Wat een onzin dit.


avatar van TomPSV

TomPSV

  • 504 berichten
  • 449 stemmen

floriswakka schreef:

In één woord: vreselijk.

Dit ging echt TO-TAAL nergens over, meest belachelijke verhaal EVER.

1 ster voor de eerste twee I'll be back grappen...

Wat een onzin dit.

Zou je het verder ook toe kunnen lichten? Ik zie hier namelijk bijna alleen maar positieve recensies, dus ben wel benieuwd waarom jij het niks vindt.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Reinbo schreef:

Nee, 2,5 ben echt zwaar telleurgesteld. Slappe herhalingsoefening, flauwe grappen. Had net zo goed Universal Soldier 5 kunnen zijn, visueel onaantrekkelijk. Je merkt ook duidelijk dat Stallone enkel de regie van de actiescene op het eind heeft gedaan. Pas dan is er focus, vibe en originaliteit. Rest had ik allemaal al eerder gezien en beter. Verhaal was ook een zooitjte. Waar ging het eigenlijk over? Ver verwijderd van de high concept benadering van deel 1.

Ik wist dat je teleurgesteld ging zijn, maar 2,5* is wel erg laag. Denk dat de herziening met lagere verwachtingen beter zal bevallen.

Wat het verhaal betreft; hoezo een zooitje? Vond het redelijk direct en basaal. Prettig excuus voor een hoop stoere mannen taal. Het script had beter gekund, maar met het verhaal is niets mis.

Vond je het begin ook niet sterk? Kreeg er kippenvel van.

Dat het een herhalingsoefening zou zijn, had jij ook moeten weten. Volgens mij ook niet direct iets wat de fan erg vindt. Zie hier graag meer herhalingen van komen.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nog zo iets. Hoe kom je erbij om de muziek van The Goofd, the bad and the ugly onder Chuck te plakken? Hebben ze dan werkelijk geen enkel historisch besef. Die twee hebben werkelijk niets met elkaar te maken..... Evenzo was het onzinnig om Li de scene van Jackie Chan te laten uitvoeren. Luie donders zonder ballen en visie hebben deze film gemaakt. en zo kan ik nog wel uren doorgaan vrees ik. Jammer, want de film had ook heus zijn goede kanten.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Ik wist dat je teleurgesteld ging zijn, maar 2,5* is wel erg laag. Denk dat de herziening met lagere verwachtingen beter zal bevallen.

Wat het verhaal betreft; hoezo een zooitje? Vond het redelijk direct en basaal. Prettig excuus voor een hoop stoere mannen taal. Het script had beter gekund, maar met het verhaal is niets mis.

Vond je het begin ook niet sterk? Kreeg er kippenvel van.

Wat was het verhaal? Ik heb echt geen idee. iest met plutonium. Maar hoe en wat en vooral waarom? Keep it simple en helder. Les één voeren ze al niet uit.

Begin vond ik slap en rommelig (Geluid stond ook veel te zacht, dat hielp ook niet. ). Nepal? Wat is daar tegenwoordig te doen?


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ben het eens wat de muziek betreft, ik dacht even dat ik de enige was.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Bad guy (en wat voor een!) van Damme steelt plutonium, de Expendables moeten hem stoppen. Is dat niet simpel genoeg?

Erg fijn vond ik ook het Indiana Jones and the Temple of Doom uitgangspunt met de bewoners van het dorpje en hun uitbuiting. Geheel in de stijl van de oude actiefilm. Echt niets mis mee.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Reinbo schreef:
En die Helmsnogwat prettyboy echt weerzinwekkend. Welke idiote mongool heeft bedacht dat hij een rol moet hebben?*


Aan de andere kant wordt hij ook enorm bruut koudgemaakt door van Damme. Voelde omdat hij de pretty boy was misschien des te lekkerder. Is wat voor te zeggen.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6355 berichten
  • 1890 stemmen

Reinbo schreef:
Nog zo iets. Hoe kom je erbij om de muziek van The Goofd, the bad and the ugly onder Chuck te plakken? Hebben ze dan werkelijk geen enkel historisch besef. Die twee hebben werkelijk niets met elkaar te maken.....
Dát ben ik voor de volle 100% met je eens, zoals ik zelf ook al schreef.
Thorak schreef:
Het muziekje bij het opdraven van Norris vond ik waarschijnlijk als 1 van de weinigen níét gepast. Dat hadden ze moeten reserveren voor de vooralsnog missende held, die hopelijk in een van de komende delen nog een keer ja zegt! Degenen die de film gezien hebben en dus weten welk muziekje ik bedoel zullen ook ongetwijfeld wel weten welke held ik bedoel.

Voor de rest heb ik me, op een paar kleinigheidjes na, prima vermaakt in de bios!
Zo zaten er net als in deel 1 weer een aantal brakke CGI scenes in en wat vreemde continuancy foutjes.
De aktie scenes zijn toch heel wat beter in beeld gebracht. Nu zie je wél wat er gebeurd tijdens de gevechten!


avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

  • 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Inderdaad, de muziekkeuze bij die scène sloeg werkelijk nergens op.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10218 berichten
  • 8566 stemmen

Behoorlijke teleurstelling, vooral visueel niet om aan te zien. VFX zijn sowieso ruk, maar ook cameravoering is uiterst matig en de film zit vol met lelijk digitaal zoomwerk. Waardeloze post-productie, vreemd dat ik daar nog niemand over gehoord heb. Kan echt niet met zo'n budget.

Verhaal sleept zich verder met veel moeite voort van setpiece naar setpiece en de actiescenes (muv. van de finale op het vliegveld) zijn behoorlijk slap. Weinig overzicht en gebrek aan ritme. Eerste deel voelde stukken frisser aan en had tenminste een duidelijke focus. Anyway, Norris en Van Damme zijn dan wel nog behoorlijk geinig.

2,75*


avatar van nlhardcore

nlhardcore

  • 6 berichten
  • 12 stemmen

Echt een geweldige film.

Humor en de actie echt een mooie film.

Mooi verhaal aan vast.


avatar van bierbak

bierbak

  • 390 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben niet goed van de lage score en commentaar van Reinbo. Wordt nu iets banger afwachten...


avatar van blisteringdude

blisteringdude

  • 457 berichten
  • 1576 stemmen

Erg gaaf! Beter dan zijn voorganger. Er waren wel enkele plotholes, foutjes en lelijke CGI maar heb erg genoten en gelachen. Er was in de zaal veel applaus te horen!


avatar van blisteringdude

blisteringdude

  • 457 berichten
  • 1576 stemmen

Reinbo schreef:

Slappe zooi. Chuck , JCVD en het eindgevecht redden het van de totale ondergang. Statham is vreselijk, valt echt compleet door de mand in dit gezelschap. En die Helmsnogwat prettyboy echt weerzinwekkend. Welke idiote mongool heeft bedacht dat hij een rol moet hebben? . Alles wat de jaren 90 fout deden met jaren 80 films (herhaling, obligate grappen, 0 originaliteit, wazige verhaallijnen) is hierin uitvergroot. 3*

Ben ik niet met je eens. Ik ben erg tevreden!


avatar van blisteringdude

blisteringdude

  • 457 berichten
  • 1576 stemmen

floriswakka schreef:

In één woord: vreselijk.

Dit ging echt TO-TAAL nergens over, meest belachelijke verhaal EVER.

1 ster voor de eerste twee I'll be back grappen...

Wat een onzin dit.

En dan Step Up 4 een 4* geven .


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Reinbo schreef:
Nog zo iets. Hoe kom je erbij om de muziek van The Goofd, the bad and the ugly onder Chuck te plakken? Hebben ze dan werkelijk geen enkel historisch besef. Die twee hebben werkelijk niets met elkaar te maken..... Evenzo was het onzinnig om Li de scene van Jackie Chan te laten uitvoeren. Luie donders zonder ballen en visie hebben deze film gemaakt. en zo kan ik nog wel uren doorgaan vrees ik. Jammer, want de film had ook heus zijn goede kanten.


Helemaal gelijk Reinbo. Ik voelde me ook beledigd tijdens die scene. Dat van Jet Li boeit me verder niet zo, maar kan me er iets bij voorstellen.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

blisteringdude schreef:

En dan Step Up 4 een 4* geven .

En jij End of the Line een 0,5* geven


avatar van blisteringdude

blisteringdude

  • 457 berichten
  • 1576 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
En jij End of the Line een 0,5* geven

Dat was dan ook een dramatisch slechte film. Maar ik snap je punt, iedereen zijn eigen ding .


avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

  • 2657 berichten
  • 7095 stemmen

Wauuuuw, wat was dit genieten zeg!

Tijdens de intro werd ik al overvallen door een euforisch gevoel en een grote glimlach, maar toen van Damme opkwam sprongen er tranen van blijdschap in m'n ogen.

Wat doet hij het fantastisch, hij heeft echt de rol van z'n leven.

Maar ook Willis, Schwarzenegger en natuurlijk Stallone bewijzen ijskoud waarom zij zo geliefd zijn en de grote namen van vroeger.

Veel beter dan deel 1, ik ga 'm sowieso van de week nog een keer kijken!


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

Bad guy (en wat voor een!) van Damme steelt plutonium, de Expendables moeten hem stoppen. Is dat niet simpel genoeg?

Erg fijn vond ik ook het Indiana Jones and the Temple of Doom uitgangspunt met de bewoners van het dorpje en hun uitbuiting. Geheel in de stijl van de oude actiefilm. Echt niets mis mee.

Plutonium en dan? Zie de dreiging niet zo. Geen idee voor wie dat bedreigend was. Wat dacht je van dochter, pow, je eigen buurt. Dat is pas bazaal.

Verder leek de film meer te gaan over Statham en zijn vriendin, die gozer kon ook geen enkele zin normaal uit zijn bek krijgen. Mag ook wegblijven in deel 3. Crews en Couture deden dat veel beter.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

bierbak schreef:

Ik ben niet goed van de lage score en commentaar van Reinbo. Wordt nu iets banger afwachten...

Als liefhebber van jaren 90 herhalingsoefeningen heb je je nergens zorgen om te maken.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

En ik vond de openingsscene van deel 1 veel beter. Duister, dreigend, geestig en vol spanning met een geweldige climax. Nu was het gewoon lomp geschiet zonder enige dreiging of spanning. Gewoon aankomen rijden en kaboem. We hadden als kijker nog helemaal geen hekel aan de bad guys gekregen. Enkel het gebruik van de punt50, was gaaf, maar die kende we al uit Rambo. Werd daar ook stukken beter bediend en in beeld gebracht.


avatar van blackcat13

blackcat13

  • 660 berichten
  • 136 stemmen

Zonde dat het je niet is bevallen Reinbo, was toch erg benieuwd naar je reactie op de film en dit valt dan wel erg tegen. Nu denk ik dat we het niet helemaal eens zullen zijn want ik verwacht dat ik mij niet al teveel zal storen aan de door jou genoemde kritiekpunten, al vind ik het wel minder te horen dat het meer 90's dan 80's is. Daarnaast denk ik ook wel dat de humor en luchtigheid de film iets vermakelijker maken, maar tegelijkertijd ook wel wat van dat keiharde en rauwe mannelijke 'badass' gevoel wegnemen en de dreiging wat minder groot maakt.

Maar ach, ik ga het zelf zien en gelukkig ook veel positieve reacties hier van users die ik serieus kan nemen, daarnaast neem ik jouw recensie ook weer niet al te serieus, omdat jij toch meer fan van jaren 80 films bent dan ik (logisch want ik heb die jaren geeneens bewust meegemaakt) dus zal jouw kritiek wellicht niet zo op mij van toepassing zijn. Ondanks dat je wel gevoelige punten raakt, zoals de intro.. een hekel opbouwen aan de vijand vind ik ook altijd erg belangrijk. EX1 deed dat heel goed door steeds in korte scenes te laten zien wat voor klootzakken het waren op Vilena voordat de Expendables daadwerkelijk de boel gingen regelen daar. Gaf uiteindelijk wel voldoening toen ze in elkaar geknokt werden. Maar ach, Expendables 2 ga ik sowieso zien met een heel andere instelling, gewoon dom entertainment en adrenaline kicks (althans dat verwacht ik ervan)


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Quentin schreef:

Behoorlijke teleurstelling, vooral visueel niet om aan te zien. VFX zijn sowieso ruk, maar ook cameravoering is uiterst matig en de film zit vol met lelijk digitaal zoomwerk. Waardeloze post-productie, vreemd dat ik daar nog niemand over gehoord heb.

Vond ik ook, omschreef het als volgt.

Reinbo schreef:

Had net zo goed Universal Soldier 5 kunnen zijn, visueel onaantrekkelijk.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zo nu ben ik klaar met klagen (maar wil nog graag alle plus en min punten verder bespreken met iedereen ). Zal in de toekomst na herziening vast nog wel een halfje of een punt bijkomen, maar gister overheerste de ergernis over geboemde punten. Vanaf het moment dat Norris in beeld kwam was het wel een Dikke 4*, maar daarvoor zaten ook zat scenes en acteurs die een 1* verdiende. Dat op het eind de vriendin van prettyboy nog een shot kreeg kostte de film ook een 0,5.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:
(quote)


Aan de andere kant wordt hij ook enorm bruut koudgemaakt door van Damme. Voelde omdat hij de pretty boy was misschien des te lekkerder. Is wat voor te zeggen.

Je hoort je niet goed te voelen als er een Expendable om zeep wordt gebracht, dat moet pijnlijk zijn en je moet de bad guy erdoor gaan haten. maar mijn god wat was ik opgelucht, wat was ik JCVD dankbaar. Ik was echt bijna weggelopen.


avatar van Ricochan38

Ricochan38

  • 347 berichten
  • 509 stemmen

deze film geeft je precies wat je vantevoren verwacht;

Bijna alle oude aktiehelden in 1 film gepropt en overdreven schieten/slachtpartijen/explosies en leipe one liners erbij, wat wil je nog meer

Chuck Norris ziet er inmiddels ook aardig verlopen uit, evenals van Damme maar het was wel cool om Chuck weer eens met zijn machinegeweren te zien zoals hij bijv deed in invasion usa.

Van damme doet natuurlijk ook weer zijn bekende truukje wat hij in elke film doet

Gewoon 102 minuten good old popcorn fun.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1928 berichten
  • 720 stemmen

Reinbo! Ik weet niet wat ik lees hier! Maar ik moet je dan toch bedanken, want mijn verwachtingen zijn meteen een stuk lager, omdat ik jouw recensie vaak WEL serieus neem. Ik was van plan hem vanavond te gaan zien, maar "iets" zegt me ook al de hele tijd dat het wel eens een flinke tegenvaller kan worden. Kun je me misschien iets meer vertellen over Statham, want ik merk dat je je erg aan hem gestoord hebt. Wat deed hij fout?