• 16.319 nieuwsartikelen
  • 179.873 films
  • 12.381 series
  • 34.308 seizoenen
  • 651.144 acteurs
  • 199.621 gebruikers
  • 9.414.561 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Expendables 2 (2012)

Actie / Avontuur | 102 minuten
3,26 2.167 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 102 minuten

Alternatieve titel: EX2

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Simon West

Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Bruce Willis

IMDb beoordeling: 6,6 (334.195)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 16 augustus 2012

Plot The Expendables 2

"Back for War."

De louche CIA agent Church (Bruce Willis) stuurt de Expendables, een groep huurlingen, opnieuw op een gevaarlijke missie. De groep moet een vermist pakketje zien terug te krijgen bij het agentschap. Het pakketje is echter in Gazak, een door oorlog verscheurd Oost-Europees land. De missie loopt in het honderd wanneer blijkt dat een andere groep huurlingen, de Sangunaires, dezelfde opdracht probeert uit te voeren.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Jouw generatie? Afgaande op je profiel ben je minstens 10 jaar te jong hiervoor.

Maar dit is ongetwijfeld het film event van het jaar voor actieliefhebbers. Ook een heerlijke speelduur met 102 minuten. Wordt vast geen tijd verdaan met love interests, uit een put klimmen of ander vaartloos geneuzel.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23790 berichten
  • 4914 stemmen

Reinbo schreef:

Wordt vast geen tijd verdaan met love interests

Dat zouden dan oma's zijn, laten we dat idd niet hopen.
uit een put klimmen
Ook niet, dat redden die oude botten en spieren niet meer.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Denk niet dat dat chicky achter op de motor bij Rourke al oma was.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23790 berichten
  • 4914 stemmen

Nee, dat was z'n kleindochter.


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1587 stemmen

Reinbo schreef:

uit een put klimmen.

Lol, ik kan al raden welke film het is. :-p


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Jouw generatie? Afgaande op je profiel ben je minstens 10 jaar te jong hiervoor.

Maar dit is ongetwijfeld het film event van het jaar voor actieliefhebbers. Ook een heerlijke speelduur met 102 minuten. Wordt vast geen tijd verdaan met love interests, uit een put klimmen of ander vaartloos geneuzel.

Juist niet, hij is 30 zie ik. Dan ben je toch opgegroeid als kind met de actiefilm uit de 80's, begin 90's.

Denk alleen dat kijkers onder de 20 zich wat minder kunnen voorstellen hoe nostalgisch cool deze Expendables films zijn.


avatar van bierbak

bierbak

  • 390 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Juist niet, hij is 30 zie ik. Dan ben je toch opgegroeid als kind met de actiefilm uit de 80's, begin 90's.

Ja inderdaad, toen ik opgroeide was dat het aanbod op tv, in de videotheek en cinema. Vooral in de jaren 90 was ik oud genoeg en dat was (nog steeds) thé stuff to watch onder vrienden. Arnie, Stallone, Van Damme waren retecool en iedereen begreep nog volledig de insteek van die films. De nieuwere generatie vaak niet zo.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Kennelijk weet Reinbo weer alles beter....


avatar van blackcat13

blackcat13

  • 660 berichten
  • 136 stemmen

Toch vrees ik dat deze film wel neergehaald zou kunnen worden door kijkers van de huidige generatie die de essentie van de film niet snappen. We zullen straks veel klachten krijgen in de trent van: "hij killed 300 soldaten zonder zelf geraakt te worden, dat is nep!" "Er zit te weinig verhaal in!" "Die schietpartij klopt niet want zo'n wapen kan niet zoveel kogels afvuren in zo'n korte tijd!" "Er hadden minstens 3 Expendables dood moeten gaan na zo'n zwaar gevecht tegen zoveel vijanden!" etc. etc.
Ondertussen lach ik mij kapot, maar hoop dat de mensen om mij heen wel snappen dat deze film een ode is aan al die foute jaren 80 actie films

Overigens vind ik het hilarisch hoe het precies Liam Hemsworth is die sneuvelt. Alsof ze hiermee willen zeggen: 'oke jongen, je mag even meespelen, maar weet dat er voor moderne pretty boys als jij eigenlijk geen plaats is tussen al deze keiharde ouderwetse bikkels'.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1930 berichten
  • 720 stemmen

blackcat13 schreef:
Overigens vind ik het hilarisch hoe het precies Liam Hemsworth is die sneuvelt. Alsof ze hiermee willen zeggen: 'oke jongen, je mag even meespelen, maar weet dat er voor moderne pretty boys als jij eigenlijk geen plaats is tussen al deze keiharde ouderwetse bikkels'.


Haha snapte uberhaupt al niet wat hij hier te zoeken heeft tussen al die sterren. Had liever een Steven Seagal, Kurt Russell, Rutger Hauer of Wesley Snipes gezien. Overigens vind ik die Nan Yu of zoiets ook maar een lelijke bitch. Carpenter was dan een stuk leuker om naar te kijken.


avatar van DiDa

DiDa

  • 3651 berichten
  • 2814 stemmen

Carpenter heeft ook een klein rolletje...


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1930 berichten
  • 720 stemmen

Oh dat wist ik nog niet, maar dat is dan niet verkeerd


avatar van psychopath

psychopath

  • 439 berichten
  • 348 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Juist niet, hij is 30 zie ik. Dan ben je toch opgegroeid als kind met de actiefilm uit de 80's, begin 90's.

Denk alleen dat kijkers onder de 20 zich wat minder kunnen voorstellen hoe nostalgisch cool deze Expendables films zijn.

Mee eens al kom ik uit een beter bouwjaar natuurlijk...1980

Cobra was bijv zo'n film 1986, toch al gekeken toen, kijk er zijn wel een paar films eind 70 begin 80 die ook in dit genre vallen maargoed, die heb ik ook nog gekeken in de 80er jaren


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Juist niet, hij is 30 zie ik. Dan ben je toch opgegroeid als kind met de actiefilm uit de 80's, begin 90's.

Denk alleen dat kijkers onder de 20 zich wat minder kunnen voorstellen hoe nostalgisch cool deze Expendables films zijn.

Dat wel, maar dan ken je ze uit de videotheek, niet de bios. Zou zelf niet beweren dat ik ben opgegroeid met de films uit de jaren 70, daar was ik toen te jong voor. De films uit de jaren 80 is waar ik mee opgegroeid ben.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

JohnWilliams schreef:

Kennelijk weet Reinbo weer alles beter....

Story of my life.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dat wel, maar dan ken je ze uit de videotheek, niet de bios. Zou zelf niet beweren dat ik ben opgegroeid met de films uit de jaren 70, daar was ik toen te jong voor. De films uit de jaren 80 is waar ik mee opgegroeid ben.

Wat boeit dat nou, bios of videotheek? Je bent dan opgegroeid met die films. Ik heb vroeger ook nauwelijks een actiefilm in de bios gekeken als kind, maar keek die films wel op tv of vanaf de videoband.

Het gaat erom wat voor gevoel dat soort films je geven. Nostalgie.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

In mijn tijd was er nauwelijks video. Tv en bios waren de bron. Daarom ben ik voornamelijk opgegroeid met films uit juist dat decenium.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Vroeger veel actiefilms in de Riksbioscoop gezien. Dat waren nog eens tijden


avatar van bierbak

bierbak

  • 390 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

In mijn tijd was er nauwelijks video. Tv en bios waren de bron. Daarom ben ik voornamelijk opgegroeid met films uit juist dat decenium.

Het decennium jaren '80 heb jij in die zin inderdaad misschien iets bewuster meegemaakt, maar de nineties waren ook in de bios heel zeker in de nasleep van de jaren 80. Hard Target, Demolition Man, Sudden Death, Double Team, Eraser... Min of meer wat verschillend qua stijl misschien, maar zeker ook nog altijd in die geest van simpele maar leuke testosterongevulde stoere actie met droge onelinertjes en ja... die typische knipoog zal ik maar zeggen. Dit werd aangevuld met het TV en videotheekaanbod waar 80's klassiekers dik aanwezig waren. Niet te vergeten de helden uit de b-markt als good old Dolph Lundgren en Gary Daniels die eveneens goeie titels van dit kaliber afleverden in de jaren '90. Het Expendables concept omhelst een benadering van actiefilms (met bijhorende iconen), en die stopt zeker niet bij verschijnjaar 1989.

Anyways, ik wou vooral ook gewoon zeggen dat mensen uit mijn generatie om al deze redenen nog prima mee zijn met waar het bij Expendables om draait, en er daarom ook gigantisch naar uitkijken. Om die reden deel ik dan trouwens ook dezelfde vrees als Blackcat:

blackcat13 schreef:

Toch vrees ik dat deze film wel neergehaald zou kunnen worden door kijkers van de huidige generatie die de essentie van de film niet snappen. We zullen straks veel klachten krijgen in de trent van: "hij killed 300 soldaten zonder zelf geraakt te worden, dat is nep!" "Er zit te weinig verhaal in!" "Die schietpartij klopt niet want zo'n wapen kan niet zoveel kogels afvuren in zo'n korte tijd!" "Er hadden minstens 3 Expendables dood moeten gaan na zo'n zwaar gevecht tegen zoveel vijanden!" etc. etc.

Yep, was al een beetje voelbaar bij de eerste Expendables, sowieso hebben films van nu die opnieuw de pretentieloze fun in de actieprent trachten te gooien te kampen met dit probleem.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1930 berichten
  • 720 stemmen

De wereld wordt steeds slechter zullen we maar zeggen Als de jeugd van tegenwoordig dit niet meer kan waarderen is dat hun probleem toch. Wij beleven er in ieder geval genoeg plezier aan, en zullen dat niet laten verpesten door een paar jonge mensen die toevallig niets van het genre weten omdat ze er niets van hebben meegekregen.


avatar van DiDa

DiDa

  • 3651 berichten
  • 2814 stemmen

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

  • 673 berichten
  • 2744 stemmen

Ondertussen opent de film met een 7,6 op imdb.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ruim 1600 users hebben de film al gezien? Is de film daar al uit?


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Voorpremieres (USA), film gaat vandaag officieel in premiere.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6355 berichten
  • 1890 stemmen

In de bioscoop heb ik pas vanaf '85 films gezien. Ik weer nogwel hoe ik door mijn lengte de bios in kwam met mijn vader bij "A view to a kill" op 10 jarige leeftijd, terwijl het minimum 12 jaar was. Al mijn vriendjes en klasgenoten waren dan ook weer stinkend jaloers. Iemand die na 1980 geboren is heeft dat zeker niet mee gemaakt lijkt mij en alles hoog uit 'later' in de jaren '90 gezien...

De '80s actie is zelfs mij daardoor voor minimaal de helft aan me voorbij gegaan met m'n 37 jaar.


avatar van bierbak

bierbak

  • 390 berichten
  • 0 stemmen

Zoals ik al zei, The Expendables brengt ons helden en typische actie uit een bepaalde tijdsgeest op ons bord, en die tijdsgeest was ook in de jaren 90 nog goed present. Het gaat om die tijdsgeest dat wij wel degelijk hebben meegemaakt (tenzij je uberhaupt nooit een actiefan was).

Een tijd waar actiefilms nog lekker simpel, gespierd, overdreven en met een goeie knipoog mochten zijn. Een tijd waar niemand zat te zeuren over verhaal of ongeloofwaardigheid toen ie gisteren Commando op TV zag, of morgen op het witte doek Stallone zou zien ontdooien in de toekomst. Een tijd waar vette oneliners geaprecieerd werden, niemand maalde om een ontploffing meer of minder en kortom iedereen wel wist hoe zo'n prent in mekaar zat. DAT hebben wij meegemaakt, en dat onderscheidt ons van latere generaties die deze gezonde kijkcultuur niet meer hebben meegekregen en derhalve vaak alles veel te serieus opvatten.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben in 1981 filmliefhebber geworden en ging vanaf toen bewust naar de bioscoop. Films uit mijn begintijd die mijn smaak mede gevormd hebben waren: Raiders of the Lost Ark, First Blood, Conan The Barbarian, Class of 1984, New York Ripper, Pirhana 2, The Thing & Alligator. Later kwamen daar Terminator, Rambo 2, Commando, Missing in Action (1&2), Rocky (3&4) en Death Wish 3 achteraan. Dat zijn voor mij de quinessential actiefilms. Met Steven Seagal en Van Damme heb ik nooit veel op gehad. Ben dus vooral erg blij met Chuck Norris. Hoewel ik moet zeggen dat Van Damme een goede bad guy lijkt te zijn. Had Hulk en BA nog wel willen zien, of Henry Silva.


avatar van bierbak

bierbak

  • 390 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Met Steven Seagal en Van Damme heb ik nooit veel op gehad.

Goed, ieder zijn favorietjes natuurlijk maar het maakt echt niet uit of je met de films opgroeide in de cinema alleen of het aanbod op de buis/videotheek gecombineerd met 90's knallers in de bios die nog in dezelfde geest waren.

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel met de tijdsgeest rond het fenomeen actiefilm.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6355 berichten
  • 1890 stemmen

Mijn actieve bios periode begon dan 6 jaar later, in 1987.

Van Damme en Seagal zijn ook nooit mijn helden geweest, die zijn meer 90's aktiehelden. Er zit toch ook wel degelijk een groot verschil in de jaren 80 en 90 aktie hoor. Seagal en Van Damme waren toch meer de wannabe's. Wat je in de jaren 80 veel zag was de nasleep van de Vietnam oorlog (films als The Exterminator en The Park is mine), de Ninja films (American Ninja etc.) en de film waarin Punk en achterwijken centraal stonden (Death Wish 3, The Return of the Living Dead)...

De jaren '90 hadden hun eigen onderwerpen, maar zijn zeker niet vergelijkbaar met de '80s.


avatar van bierbak

bierbak

  • 390 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Had Hulk en BA nog wel willen zien, of Henry Silva.

Over Hulk gesproken, maakte de meest toepasselijke actieflicks (het lompe soort dat Expendables revivalt) in de nineties! (Ultimate Weapon en The Assault films)