Children of the Corn: Genesis (2011)

Horror / Thriller

geregisseerd door Joel Soisson
met Kelen Coleman, Tim Rock en Billy Drago

Tim en Allie zoeken onderdak bij een afgelegen gebouw in de woestijn, nadat ze gestrand en verdwaald zijn. Een vreemde priester laat ze binnen, op voorwaarde dat ze de volgende ochtend weer weggaan en dat ze niet overal rondneuzen. Wanneer er buiten geschreeuw en gehuil te horen is, sluipt Allie naar buiten om op onderzoek uit te gaan. Ze doet de vreselijke ontdekking dat zij en Tim te maken hebben met een bizarre sekte. De sekte aanbiedt een entiteit die mogelijk verblijft in het lichaam van een klein jongetje.

avatar van Artkramer
Nou, wie gaat hem kijken, jongens?

avatar van Richard_Voorhees
De trailer Children of the Corn: Genesis - Trailer - YouTube ziet er wel erg 'corny' uit. Het ziet er naar uit dat dit de slechtste uit de reeks gaat worden. Ik denk dat ik deze toch maar laat voor wat het is...

Bof.

Slechtste deel van de reeks is het zeker niet, maar een "echte" Corn film is het verder ook niet. Een soort van spin-off die enkel het basisgegeven gebruik om er z'n eigen ding wat mee te doen.

We krijgen inderdaad een soort van nieuwe cult die uitgebouwd wordt. Daarvoor zijn kindjes nodig en die worden dan ook naarstig geronseld. Slachtoffers van dienst een nogal dommig jong koppeltje die bij weirdo Draco (komt deze keer iets beter uit de verf) aankloppen.

Bij momenten meer een geestenfilmpje, zitten ook een paar vreemde "filmverwijzingen" in (naar een Reeker en soortgelijke films bijv.) en eindigt ook op een nogal vreemde manier. De carcrash scenes op het einde lijken zelfs uit een andere film te kopen. Was erg vreemd gefilmd en geëdit vond ik.

Echt slecht is het uiteindelijk niet, maar Soisson had er misschien beter aan gedaan z'n eigen ding uit te werken ipv z'n wagonnetje aan de Corn franchise te hangen.

avatar van Sparkle
Als COTC-fan ben ik eigenlijk wel teleurgesteld: weinig kinderen en weinig maïs. Als ze één dialoog zouden herschrijven zou de hele COTC-link gelijk wegvallen. En voor degene die gewoon een goedkope maar spannende horror willen kijken... je komt bedrogen uit: 't is eerder een goedkope bovennatuurlijke thriller.

avatar van Richard_Voorhees
De film heeft vrij weinig met de CotC serie te maken en daarom ben ik al verbaasd dat ze deze benaming eraan hebben mogen geven. De connectie met het originele verhaal word in een vaag verhaal uitgelegd en dat is dan ook alles. Vooral de laatste 20 minuten van de film zijn erg onduidelijk en vaag. Het plot draait een beetje alle kanten op en het lijkt alsof de makers niet konden kiezen welke kant ze er nou mee op wilden. Daarom voelde ik me op het einde een beetje teleurgesteld, want ik heb echt geen idee wat de makers er nou mee wilden.
Het acteerwerk is zeker niet slecht voor een film als deze en er zijn hier en daar wel wat aardige, beetje sfeervolle scenes, maar dat weet jammer genoeg het warrige verhaal niet goed te maken.

avatar van Nephilim
Niet onaardig en na de laatste paar (nogal slechte) delen weer een stapje in de goede richting. Deze film had weer een beetje budget lijkt het en ze proberen ook iets origineels te doen. Ware het niet dat het nogal vaag is. Wellicht dat ze het in een volgend deel uitwerken. Ben wel benieuwd.

Een 6.5 vooralsnog.

Snapte er niks van.
Saai totaal geen horror film.
0.5 zonde van mijn tijd.

brujeria
Richard_Voorhees schreef:
Het ziet er naar uit dat dit de slechtste uit de reeks gaat worden.

jeetje, terwijl de ander delen kwalitatief zo hoogstaand waren!

deze nog niet gezien

avatar van TinkerTex
Een zoveelste vervolg. Geen idee of dit nou een vervolg op de remake is of deel moet uitmaken van de oude reeks. Het boeit me ook eigenlijk niet, want de film is ruk.

Vriendje en vriendinnetje stranden ergens, vinden onderdak bij een enge oude vent, rare dingen gebeuren, occulte shit, enzovoorts. Ik wil gewoon kids met bijlen achter mensen zien aanrennen. Is dat nou zo moeilijk? Blijkbaar wel, want de film is een gaapfestijn waarbij ik de fast-forward-functie redelijk vaak bij heb benut.

avatar van Iceman69
Tja wat moeten we hier nu op zeggen, Vond de orgineel echt 10 keer beter, het enige wat ik me af vroeg was waar is die agent gebleven, Maar net als met alles wat naar boven gaat komt het voreg of laat terug verder een wazig verhaal, zonder echte horror momenten.

avatar van kooiboy
idd niet veel byzonders deze cotc ,hij begint al heel vreemd ,soldaat komt thuis vind een dooie trek pistool gaat rennen op zoek.....en dat allemaal binnen 1 minuut,toen dacht ik al wat is dit
.....
1 ster

avatar van joey1973
Het leek aan het begin nog iets te gaan worden, maar het verzande al snel in.... ja, in wat eigenlijk, dat weten de makers zelf waarschijnlijk ook niet. Het ergste is dat je nergens antwoorden op krijgt en ipv dat dat wijf kwaad is dat haar vent vermoord is gaat ze met dat jochie zitten knuffelen

avatar van otherfool
Tja, niet best natuurlijk. In het eerste half uur wordt nog wel wat spanning opgebouwd, vooral door de intense Billy Drago die we nog kennen uit The Untouchables. Helaas wordt daar verder niks mee gedaan en verzandt de film in nietszeggende saaiheid, om te eindigen met een onbegrijpelijke 'finale' waar geen touw aan vast valt te knopen, als de verveelde kijker dat al zou willen. De spanning van het begin heeft dan immers al lang het loodje gelegd.

1,5*.

avatar van henkula
haalt mijn gemiddelde hier omlaag, zo'n film.
wat ik ook zegt, er zijn altijd mensen die gaan kijken

avatar van Phantasm
Het had weinig meer met het orginele verhaal te maken, moeilijk te snappen deze film, gewoon waardeloos dus.

avatar van Mrs.Congeniality
Ondanks dat de film: Children of the Corn heet, vond ik dat er weinig van het originele verhaal overbleef, waar het dus echt om de "corn" ging. Er waren enkele momenten in de film die wel redelijk waren, maar over het algemeen was het verhaal gewoon slecht. Ook het einde vond ik wel erg onbevredigend.

avatar van AmazingPP
Wat mij verbaasd, beste lezers, is dat van één van Stephen King's slechtste verhalen, wat ook maar een schamele 51 pagina's lang is (in de Nederlandse vertaling), dat daar negen films over gemaakt worden! NEGEN films... Hoezo uitmelkerij? Nu heb ik niets tegen iets uitmelken, we moeten wel commercieel blijven denken, maar als het dan op zo'n manier als deze film gebeurd... Ja, daar kan ik maar 1 ding over zeggen: daar zakt mijn broek vanaf! Ik weet niet wat de scriptschrijver heeft gebruikt (als die er al uberhaupt was), maar ik raad hem aan: blijf eraf! Tsjonge, wat slecht dit, niet normaal!! 0,5 *

Dit was echt een behoorlijk slap aftreksel van de originele film.
in een woord waardeloos.

Clapboy
Ja, nieuwe "corn" film viel mij niet tegen. Natuurlijk het brengt niet veel nieuws en is het zoveelste vervolg, maar vond hem zeker beter dan deel 5,6 en 7(revelations).
Visueel ziet het er aardig goed uit en er word beter geacteerd dan bij de vorige vervolgen.
Ook de sfeer vond ik best wel duister en grimmig en vond Billy Drago een goede keuze, hij speelt lekker creepy met zijn zware stem. Niet veel gore maar dat vind ik zelf ook niet bij deze film passen, is meer thriller met een vleugje horror. 3 sterren.

avatar van umbra
Wat een misbaksel is was dit filmpje se zat echt niets in van de oorspronkelijke COC films. Was gewoon zo'n lege film, heeft me op geen enkel moment geïntrigeerd en geboeid

avatar van uberjason
Alweer de negende COTC film binnen de serie, maar ik heb me toch wel weer vermaakt.
Het moet gezegd dat deze film weinig met killer-kids te maken heeft, zoals we gewend zijn.
Het verhaal komt wat traag op gang, maar na enige tijd zit je toch in een nachtmerrie-achtige sfeer.
De film zet de kijker af en toe ook op een vals spoor, omdat er karakters tegen elkaar uitgespeeld worden en je pas tegen het eind doorkrijgt hoe de vork in de steel zit ( toepasselijke woordkeuze hihihihi)
De snelweg scene vond ik erg gaaf en zorgde voor onverwacht spektakel..het einde was even op het hoofd krabben, maar uiteindelijk viel het kwartje wel.
Niet de sterkste film in de reeks, maar toch aardig gespeelt en met nette effecten.
Voor deze Children of the Corn: Genesis kwam de televisieremake uit 2009 met daarvoor Children of the Corn: Revelations...ik ben benieuwd of het volgende deel Exodus gaat heten..

avatar van krosnicky
uberjason schreef:

Het is Deel 8 Hoor want er zijn er maar 8 als je de remake niet mee telt

Clapboy
Komt nu ook hier in Nederland uit op dvd.
21 Oktober 2015.

avatar van dutchtuga
Clapboy schreef:
Komt nu ook hier in Nederland uit op dvd.
21 Oktober 2015.

En daar heb ik een recensie van geschreven.
Film is niet best en is een schoolvoorbeeld van hoe een serie en naam (Stephen King) tot het uiterste worden uitgemolken. Het is best pijnlijk, want de eerste drie delen zijn goed te doen, maar daarna ondergaat de franchise hetzelfde lot als dat van de Hellraiser serie.

Langere recensie:

Children of the Corn: Genesis (Joel Soisson) – dvd recensie | It's Only a Movie - itsonlyamovie.nl

avatar van jmadejoode2008
dutchtuga schreef:

En daar heb ik een recensie van geschreven.

Langere recensie:

Ah zo slecht was tie ook weer niet. Niet als je echt regelrechte bagger verwacht tenminste

Clapboy
Hij is wel spannend en vermakelijk vond ik ondanks dat het natuurlijk niet origineel meer is maar dat heb je altijd met vervolgen, het basis thema blijft hetzelfde.
Vind het hier leuker gedaan dan in de meeste voorgaande vervolgen, met uitgezonderd deeltje 4, die is wat meer horror dan deze, dit is meer een thrillertje met het thema " Children of the corn ".
Maar vond het leuk gedaan en je kreeg weer een beetje dat oude nostalgische gevoel van films, leuk om ook een keer een thriller variant te zien vind ik hiervan. Leuk.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Deeltje 9 van een serie vol erg matige horrorfilms. De titel Genesis geeft aan dat we teruggaan naar een begin, hoewel onduidelijk is of de film voortborduurt op de oorspronkelijke serie van zeven films of juist de reboot uit 2009 - of dat de film op zichzelf weer een reboot is. Maar goed, continuïteit is sowieso een chaos bij deze serie, dus het zal me ook een worst zijn. In Children of the Corn: Genesis probeert men een paar nieuwe dingen. De premisse van een stelletje met autoproblemen in de middle of nowhere zagen we al vaker, waaronder in het origineel, maar deze Children of the Corn bevat maar bar weinig kinderen of maïs. Het is een kleiner verhaal waarbij de makers allerlei trucjes uit de kast halen; de film is een verzameling bovennatuurlijke gebeurtenissen, droomsequenties en lange monologen en dialogen.

Een stukje vernieuwing is prima, maar het is jammer dat het allemaal zo bespottelijk oninteressant wordt gebracht. De personages boeien niet en niets aan het verhaal is memorabel. Enige wat nog voor een glimlach zorgt was die politieagent die uit het niets de ruimte in vliegt. Dom en heel minimaal, maar je moet met films als dit echt zoeken naar die paar momenten die je vermaken. Genesis is misschien niet het slechtste hoofdstuk uit de serie, maar die lat ligt dan ook erg laag. Alsnog is het geen film waar je enthousiast van wordt. Desondanks gaat men gewoon verder met de serie, zo kwam er dit jaar alweer een nieuwe film bij. Het houdt waarschijnlijk nooit op.

1,5 sterren.