Children of the Corn: Revelation (2001)

Horror / Thriller

geregisseerd door Guy Magar
met Claudette Mink, Kyle Cassie en Michael Ironside

De jonge vrouw Jamie probeert tevergeefs haar oma te bereiken en gaat ten einde raad naar haar huis in Nebraska. Daar stelt ze tot haar grote ontzetting vast dat het huis is ingenomen door een groepje bezeten kinderen. Ze besluit de zaak nader te onderzoeken en ontdekt dat haar grootmoeder een wel heel vreemd verleden heeft.

een veel mooier deel dan zijn voorgangers nu hebben ze het echt overtroffen.

Waar kan ik deze bestellen weet iemand dat

Restles schreef:

Waar kan ik deze bestellen weet iemand dat

Nee daarom heb ik hem ook ilegaal van internet.

HALLOWEEN schreef:

Nee daarom heb ik hem ook ilegaal van internet.
Met dit soort uitspraken moet je oppassen hier op MM, voor je het weet zit de CIA achter je aan en raak je uit het niets opeens verwikkeld in een internationale complot.

Diesel schreef:

Stop dit alles in een decor vol maïs en moordende kinderen, dan kan je een nieuw deel in "the children of the Corn"- reeks beginnen schrijven.

MWX
is er iemand die mij kan vertellen warrom er nog mensen zijn die doorgaan met deze serie ik snap het niet deel 1 was al matig en wat daarop volgde was ook al niet veel soeps?

avatar van BoordAppel

Ze worden toch wel bekeken. Aan je stemlijst te zien zelfs door mensen die ze geen fuck aan vinden.

Je kan ze bestellen op de amerikaanse ebay, maar het commentaar op dit deel is nog erger dan 666: isaac's return.

avatar van Sparkle
Bwa, ik vond het eigenlijk goed meevallen. Het is en blijft een B-film dus veel moet je niet verwachten maar dit deel is weer iets anders dan de andere en blijkbaar heeft het genoeg opgebracht ook want Joe Harris is ondertussen bezig met het schrijven van nummertje 8 voor Dimension.

avatar van pdonidvie
Verassend dat ik hier nog goede comentaar lees. Ik vond dit deel één van de slechtste en saaiste uit de reeks. Buiten de openingstitels vond ik deze bijna zo slecht al 666.

Laatste deel (gelukkig).

Helemaal terug naar af. Te slecht voor woorden. Ziet er vreselijk goedkoop uit, gaat nergens over en heeft zo weinig voeling met het origineel dat er niet eens meer "naar het kortverhaal van Stephen King" bijstaat, maar we het met een magere "gebaseerd op personages van ..." moeten doen.

Vreselijk vervolg, ze mogen er van mij echt mee ophouden.

0.5*, zo begon de reeks ook. Deel 3 was voor mij het hoogtepunt.

djelle
Respect, Onderhond. Ik had het al opgegeven bij de eerste.

avatar van Linn
Ja we hebben een Corny weekend achter de rug (Met popcorn)

Ook ik vond dit een erg slecht deel. Wat kant nog wal raakte en gewoon echt helemaal niks meer met het verhaal van King te maken heeft. 1* Enfin onze COTC Marathon zit er op. En ook al vond ik deze reeks helemaal niks mijn maisveldenfobie blijft en ik zal er ook never nooit meer een inlopen.

avatar van Regan_Robbie24
is deze wel in Nederland uitgekomen? Want alle delen kan je op bol.com krijgen, behalve die, daarvoor moet je weer naar hmv of amazon.

Onderhond schreef:
Laatste deel (gelukkig).

Vreselijk vervolg, ze mogen er van mij echt mee ophouden.

0.5*, zo begon de reeks ook. Deel 3 was voor mij het hoogtepunt.

Ja, dat is idd zo, deel 3 zou de laatste geweest moeten zijn.
Een mooie afsluiter van een prachtige trillogie.

avatar van uberjason
ik word door al deze verschillende reacties alleen maar nieuwschieriger

ik heb alle andere 6 delen in mn collectie, en wil deze er ook graag bij, goed of niet goed. ik hoop dat ik er via via eens aan kan komen, dan is de collectie weer (eventjes) compleet

avatar van Halcyon
pompoen schreef:

Ja, dat is idd zo, deel 3 zou de laatste geweest moeten zijn.
Een mooie afsluiter van een prachtige trillogie.

Behalve het einde dan van deel 3, dat was echt te belachelijk voor woorden.

Deze film lijkt mij best spannend, ik hou van dit soort geesten films.

avatar van uberjason
Eindelijk heb ik deze film te pakken gekregen tijdens het shoppen in Harrods, Londen.
Ik vind deze film superleuk, en beetje het vervolg op Urban harvest.
Dit keer vond ik de kinderen echt compleet gestoort en griezelig, wat ik bij de andere delen niet had. Leuke special effects en goed geacteert. ook wat groffer qua taal en samen met deel 4 en 6 de betere van de reeks.

nou ik vind het leuk voor je uberjason nu moet ik hem ook nog bij de versameling hebben

avatar van TinkerTex
Een jonge vrouw bezoekt het verlaten appartement van haar oma en ontdekt dat zich daar vreemde kinderen schuilhouden...
Deel een tot en met zes, alsmede de matige TV-remake, had ik al gezien. Om de cirkel rond te maken besloot ik dit zevende deel te bekijken met de laagste verwachtingen die je kunt bedenken. De complete Children of the Corn-reeks is matig. Nergens is een uitblinker te bekennen. Revelation sluit daar perfect op aan. Het begin van de film is nog best aardig te noemen. Daarna zakt de boel in. Het wordt allemaal zo standaard. Enge kinderen die ineens verschenen en net zo snel weer verdwenen zijn. En de gewoonlijke portie onnodige blote borsten mag natuurlijk ook niet ontbreken. Nergens worden er personages uitgediept wat jammer is, aangezien ze nog best interessant waren opgezet. Het einde kwam sneller dan verwacht. Op de DVD-hoes stond een langere speelduur. Blij toe.
Ik ben echt klaar met die maïspubers. Als afsluiter was het niets speciaals, maar het kon erger. Dag kindjes!

avatar van Richard_Voorhees
Heeft eigenlijk niets meer met het origineel te maken, waarom ze deze film hebben gemaakt begrijp ik echt niet.

brujeria
TinkerTex schreef:

ho ho, hier moet ik toch even ingrijpen:
blote borsten zijn ALTIJD een pre

avatar van Phantasm
Deze was in elk geval beter dan zijn voorganger, gebeurt tenminste weer wat in, al is de orgineliteit er wel zo'n beetje vanaf.

avatar van Gang_Star
Ik had alle eerdere delen al in bezit, en als je dan al die delen hebt mag de volgende dan eigenlijk niet ontbreken. Ben ik trots dat ik deze film dan eindelijk op dvd heb? nou, echt niet... wilde alleen de collectie compleet maken...
De reeks is natuurlijk niet best, en deze film gaat daarin aardig mee. Er wordt te weinig gebruik gemaakt van de maïsvelden, iets dat de kracht van deze films kan zijn. En dan heb je ook nog een moment dat (helaas binnen) plaats vind met mais waarbij het mais er totaal niet uitzag.

avatar van akira124
Bagger, in ieder opzicht slecht

Clapboy
Zware tegenvaller, vond deze nog slechter dan deel 6.

avatar van renzoroy
Clapboy schreef:
Zware tegenvaller, vond deze nog slechter dan deel 6.

en in 2017 komt er weer een nieuwe.... jeeeej... Children of the Corn: Runaway... Het houd nooit op geloof ik...

Clapboy
renzoroy schreef:

Ja had ik ook gelezen, heb die ervoor zelfs ook nog gezien "genesis" heet die geloof ik. Het zijn vreemde films maar ben toch altijd weer nieuwschierig op de een of andere manier dus zal die "runaway"vast ook gaan kijken als hij uitkomt. Heb toch een zwak voor deze filmpjes.

avatar van renzoroy
Clapboy schreef:

Ja ik ken het probleem haha